Avtomatik: plusi in minusi

ngc2392

Majstr
4. okt 2007
2.109
485
83
kranj
verjetno že stokrat prežvečeno, a v stotih temah (in sem prelen za brskanje :), zato tukaj direkt vprašam tiste, ki IMAJO avtomatike: kaj vas najbolj moti in kaj vas navdušuje?
če lahko naštejete 5 postavk za plus in 5 za minus oziroma po želji. lahko so čisto povsem osebne pripombe, opombe...skratka, ena kratka anketa o avtomatskih menjalnikih.
in ja, štejejo vse verzije...če imate pač super duper ohinsploh dsg na peto potenco, verjetno nimate minusov. pa pluse napište :)
evo...beseda je vaša
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
verjetno že stokrat prežvečeno, a v stotih temah (in sem prelen za brskanje :), zato tukaj direkt vprašam tiste, ki IMAJO avtomatike: kaj vas najbolj moti in kaj vas navdušuje?
če lahko naštejete 5 postavk za plus in 5 za minus oziroma po želji. lahko so čisto povsem osebne pripombe, opombe...skratka, ena kratka anketa o avtomatskih menjalnikih.
in ja, štejejo vse verzije...če imate pač super duper ohinsploh dsg na peto potenco, verjetno nimate minusov. pa pluse napište :)
evo...beseda je vaša

Sicer ne vozim pravega avtomatika ampak e-CVT, sem pa že tudi kakega DSG-ja peljal.
Plusi: ni težav pri speljevanju v klanec, avto se sam najbolje odloči v kateri prestavi bo, samo gas in bremza, Ko se navadiš je vožnja manj stresna - jaz ročnega menjalnika ne pogrešam.

Minusi: kak starejši DSG je lahko počasen pri speljevanju, pozimi si ne moreš pomagat s sklopko - to ni tako hudo kot se sliši. Ko prvič voziš moraš pazit, da ne pritisneš sklopke - potem pa - še enkrat preberi pluse, če nimaš omejevalnika hitrosti moraš malo bolj pazit omejitve - to je odvisno kater avto voziš. Kak DSG meni ni bil problem, Mečka C klasa pa je bila tukaj malo izziv.

Je pa še nekaj, kar ne morem uvrstiti niti med minuse niti med pluse, čisto vse te zadeve imajo še kako tipko/pozicijo, kjer nastavljaš kak mode - "šaltanja" se ne znebiš popolnoma. Preden kupiš avtomatika, ga probaj obvezno v enaki kombinaciji avta motorja menjalnika kot jo kupuješ. Niso vsi antomatiki enako dobri. Avtomatik ni nek bavbav. Da se ga navadiš rabiš morda malce več časa, kot, da se navadiš na drugo znamko.
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.352
1.733
113
Imam DSG. Golf 2014 2.0 TDI
+ Udobje. Večinoma ne čutiš da karkoli prestavi. Samo gre.
+ Speljevanje. Če hočeš z ročnim speljat hitro, se nadelaš kot opica. Tu pa samo gasa in voooš.
+ Kombinacija z ACC. Če kje velja 2+2=10, je to tu.
+/- V tistih, ki si ga ne morejo privoščiti, budi neobladljivo zavist. To bo zdaj ta tema pokazala
- Strošek nakupa
- Stroški vzdrževanja (250€ na 60.000 km)
- Stroški če kaj crkne (glede na internetno izročilo)
- Kickdown je lahko rahlo nepredvidljiv. Ne veš točno kdaj bo avto skočil. Tipke na volanu ali S mode rešijo ta problem.
- Lahko bi bil hitrejši pri ročnih downshiftih
- Včasih se mi zdi da želi biti preveč eko in pri nizkih hitrostih in vozi z rahlo prenizkimi obrati.
- Resnično težko je preklopit nazaj na ročnega. Prav butasto se počutiš, ko moraš telovadit kuplungo in tisto ročico.
- Hitreje naj bi se obrabljale zavore. Zopet internetno izročilo, sam sem pri 135k še na originalnih ploščicah

Pa še malo prostega teksta. Tisti ki so sicer navajeni ročnih in za kratek čas presedlajo na avtomatika se dostikrat pritožujejo, da nimajo toliko kontrole, kot z ročnim. Vse to se da zaobiti z manual načinom, pa nekak sem tudi opazil da ko ga dodobra spoznaš lahko večinoma že samo z gas pedalom dosežeš da naredi točno to kar želiš. Npr. točno veš koliko in kako dolgo je treba stisnit da bo prestavil dol za eno ali za dve prestavi. Kar nekako pod kožo ti zleze.

In še zaključek.
Nikoli, nikoli, nikoli več ne kupim avta z ročnim menjalnikom.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.652
1.576
113
Plusi so znani, jaz bi omenil 2 minusa pri dsg.
D pozicija je za moj okus prevec eko. Pri normalni voznji je vecinoma ok, ko pa hoces malo bolj zivo vozit, pa mi deluje preleno. Druga stvar pa je, da je tezko nazaj vozit ko parkiras, ko steje vsak cm. Tezko ga je kontrolirat.
 

Clueless

Fizikalc
5. avg 2007
744
86
28
verjetno že stokrat prežvečeno, a v stotih temah (in sem prelen za brskanje :), zato tukaj direkt vprašam tiste, ki IMAJO avtomatike: kaj vas najbolj moti in kaj vas navdušuje?
če lahko naštejete 5 postavk za plus in 5 za minus oziroma po želji. lahko so čisto povsem osebne pripombe, opombe...skratka, ena kratka anketa o avtomatskih menjalnikih.
in ja, štejejo vse verzije...če imate pač super duper ohinsploh dsg na peto potenco, verjetno nimate minusov. pa pluse napište :)
evo...beseda je vaša

Minusi? Kakšni minusi?

Ajd, baje mal več porabi, pa olje je treba menjati, pa če crkne je strošek itd. Če te vse to skrbi, se drži ročnega.

Sam imam P508 GT z Aisin pravim avtomatikom. Lahko bi bil malo hitrejši in bolj uglajen, to je pa to. Plus, ki vse odtehta, je komot vožnja.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.871
5.139
113
minus avtomatika? Hm jih ni :)
Razen psa cukomatik tisto pa nima plusov.

Drugače pa ko si enkrat na dveh pedalih (pa nima veze ali je klasika ali cvt ali dsg ali kaj tretjega) ni šanse več za tri. Razen v primeru kot je KillaKHAN napisal :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: stankozaspanko

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.874
5.469
113
minus avtomatika? Hm jih ni :)

Plusi že napisani.....

Minusi.....Hmmmmm.....so pa niso!

Sam bi rekel "težavnost" vzdrževanja v DIY.....pri navadnem odviješ dva čepa in zamenjaš olje ki je relativno poceni (2L +/-)....pri avtomatiku menjaš olje pa ga nikoli v celoti ne zamenjaš....plus nedostopni filtri.....

in cherry on a cake......avtomatski menjalnik ki je hlajen z hladilno tekočino :cheer: To mi je pa taka top of the top kombinacija.....what could possibly go wrong here :aplauz:

3/4 težav avtomatikov bi izginilo če bi bili lažji za vzdrževanje....v smislu DIY preventive
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.155
2.254
113
verjetno že stokrat prežvečeno, a v stotih temah (in sem prelen za brskanje :), zato tukaj direkt vprašam tiste, ki IMAJO avtomatike: kaj vas najbolj moti in kaj vas navdušuje?
če lahko naštejete 5 postavk za plus in 5 za minus oziroma po želji. lahko so čisto povsem osebne pripombe, opombe...skratka, ena kratka anketa o avtomatskih menjalnikih.
in ja, štejejo vse verzije...če imate pač super duper ohinsploh dsg na peto potenco, verjetno nimate minusov. pa pluse napište :)
evo...beseda je vaša

Evo še moj prispevek, sedaj imam že nekaj mesecev prvega avtomatika do sedaj (S-tronic - DSG po domače). Minusi? Trenutno jih ni, vse kar lahko rečem, žal mi je da ga nisem kupil že prej. Nekdo je celo omenil višjo porabo pri avtomatikih. A ni pri teh novejših opcijah celo da avtomat manj požre kot kvačkalica? Vsaj če je verjeti tovarniškim specifikacijam, sem pogledal nekaj opcij in imajo avtomatiki nižje specificirane porabe?

Drugače pa kot so že vsi ostali napisali, dodaten strošek ti je redni servis ter morebitna okvara ...
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.401
484
83
::1/128
Plusi so znani, jaz bi omenil 2 minusa pri dsg.
D pozicija je za moj okus prevec eko. Pri normalni voznji je vecinoma ok, ko pa hoces malo bolj zivo vozit, pa mi deluje preleno. Druga stvar pa je, da je tezko nazaj vozit ko parkiras, ko steje vsak cm. Tezko ga je kontrolirat.

To je vrjetno precej odvisno tudi od kombinacije motorja in programa v konkretnem modelu. V Sciroccotu z 2.0 TFSI 200PS in DSG nisem imel nikoli tega občutka, je pa res, da ima konkreten motor več kot dovolj moči že pri nižjih obratih sploh za težo tega avtomobila. Pa tudi menjalnik zna bit drugače nastavljen kot v kakšni družinski limuzini.
 

sixpower

Guru
22. sep 2011
2.925
2.391
113
Lublana
Obišči stran
Po petnastih letih vožnje z avtomatiki ne najdem nobenega minusa. Imam tri različne vsi trije delujejo nekoliko drugače vendar me pri nobenem nič ne moti, vožnja je v vseh možnih razmerah lažja in prijetnejša, kot z ročnim.
Kadar se občasno usedem za volan kakšne ročne kvačkalice se vedno znova čudim, da ljudje to še vedno uporabljajo.
 

KillaKHAN

Guru
27. avg 2008
17.805
1.121
113
Evo še moj prispevek, sedaj imam že nekaj mesecev prvega avtomatika do sedaj (S-tronic - DSG po domače). Minusi? Trenutno jih ni, vse kar lahko rečem, žal mi je da ga nisem kupil že prej. Nekdo je celo omenil višjo porabo pri avtomatikih. A ni pri teh novejših opcijah celo da avtomat manj požre kot kvačkalica? Vsaj če je verjeti tovarniškim specifikacijam, sem pogledal nekaj opcij in imajo avtomatiki nižje specificirane porabe?

Drugače pa kot so že vsi ostali napisali, dodaten strošek ti je redni servis ter morebitna okvara ...

Lahko da sedaj pri novih, ko tlačijo not 8,9,10 prestav not, v ročnega pa nič več kot 6.
 

B81

22. jul 2007
34.431
8.919
113
Ksz

Avto z rocnim moras vozit z obema rokama in obema nogama. Avtomatik peljes z eno roko in eno nogo. Zdaj pa si zamisli :)

Komot je komot, med voznjo lahko jes hamburger, pri rocnem pa ne, ker mors prestavljat.
Tezko, da bi sam sel nazaj na rocnega.
 

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.438
4.545
113
Vozim Mercedesov 9 stopenjski avtomatik. Je moj prvi.

Minusov ne najdem, razen mogoče stroškov vzdrževanja ali popravil na dolgi rok (zaenkrat še ni bilo težav, ampak je za njim šele 10.000 km). Občasno se usedem v ženin avto z ročnim menjalnikom in mi je luštno za spremembo še malo telovadit. Za vsak dan...je avtomatik zakon.
 

JackSparrow

Pripravnik
29. apr 2013
250
9
18
Slovenija
Dvajset let že vozim avtomatike. Vsakemu pravim, probaj in nikoli več ne boš šel na ročnega. Poraba je praktično identična. Minusov ni. Edino kar je, da je novi avto malo dražji in pa če kaj crkne. Do sedaj še nisem imel nobenih problemov.
 

NoteThis

Fizikalc
25. sep 2013
509
171
43
Octavia 2.0 tdi 184KM DSG - sam še nisem našel slabe lastnosti, je pa kolega na octaviji RS z isto motorizacijo imel okvaro elektronike na dsg in ostal na cesti. Menjava pod garancijo (pri cca 15.000 kilometrov)
 
  • Všeč mi je
Reactions: Thazz

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
Meni po AT klasiki (wandler) in mnogokrat peljanem EDC in DSG ni žal, da imam spet ročnega. Kolikor hitro se privadiš avtomatike, enako hitro downgrejdaš nazaj na ročnega. Ker namreč pogosto vozim po ovinkastih cestah z relativno velikimi nakloni, mnogokrat tudi alter style, torej dinamično, znam bolje predvidevati naslednjo pravo prestavo oz. za 1-2 sekundi ne menjam prestavo višje, če vem da bo naslednji trenutek sledila potreba po zaviranju in prestavljanju navzdol.
 
  • Všeč mi je
Reactions: uuuu123