Zakaj taka gužva na AC v oktobru?

hermann

Guru
19. mar 2014
9.255
5.820
113
sodeč po tetah, ki poleti pri 30+ vpijejo, da naj se zaprejo okna, so brzine astronomske
 

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.401
484
83
::1/128
Živim v Ljubljani kilometer od obvoznice, pa rabim zjutraj na drug konec Ljubljane (dobrih 6km po najkrajši poti sicer) eno uro z javnim prevozom, poleg tega se tudi zgodi da bus zamuja. Z avtom sem načeloma v 15min, če je manj gužve tudi 10min, še največji problem je parking. Vrjamem, da nisem edini. Če bi imeli javni prevoz na nivoju podzemne v Londonu ali katerem drugem večjem mestu, o avtomobilu za vožnjo v službo/na faks vrjetno ne bi niti razmišljal.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
Ravno nasprotno - se sploh premikajo?
tongue-1.gif
Grosuplje - LJ cca 25 minut, z avtom je to hudo vprašljivo. Pa je ta vlak med počasnejšimi na SŽ.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik XSIDE pravi:
Če bi imeli javni prevoz na nivoju podzemne v Londonu ali katerem drugem večjem mestu,
London, New York, Moskva, ja, Ljubljano se primerja lahko samo s temi
evil.gif
 

matjazy

Fizikalc
3. jan 2008
181
98
28
Citat:
Uporabnik keber pravi:
Citat:
Uporabnik Matey pravi:
Ravno nasprotno - se sploh premikajo?
tongue-1.gif
Grosuplje - LJ cca 25 minut, z avtom je to hudo vprašljivo. Pa je ta vlak med počasnejšimi na SŽ.
Jst iz Ivančne v Lj ne rabim več kot 25 min. Parking-Parking. Pri vlaku moraš prit najprej na postajo potem pa še od postaje v službo.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.223
4.703
113
Dejstvo je, da se ljudje kljub vsemu običajno odločijo za bolj optimalno možnost po nekih kriterijih. Če bi bil javni prevoz zmeraj boljša opcija, bi drli nanj. Pa je presneto daleč od bolj optimalne možnosti v večino primerih.
Otrok v srednjo šolo hodi z busom. Ko ima nulto uro, ga peljem po poti v službi, ker mi je to mesto po poti. V tem primeru greva od doma 20 minut prej, kot pa če ga na običajni dan odložim na avtobusni postaji 2 km stran od doma. Pot z avtom traja vsaj polovico manj kot z namenskim busom za prevoz šolarjev. Ker bus ne gre po avtocesti, čeprav ni nekega razloga, da ne (razlog je verjetno cestnina), ker v mestu najprej piči na glavno postajo, čeprav so srednje šole 1 km stran in potem zaradi tega rabi vsaj 10 minut več do postaje v bližini šol itd...
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.223
4.703
113
To ni slabo, to je priložnost. Več uporabnikov, več prihodkov, več denarja za ceste ==> boljše ceste.
Teoretično in v praksi najbrž v Sloveniji nikoli
sprasujem se.gif
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Če bi imeli cestnino na prevožen km, ampak to vsak, tudi z obvoznico in izven avtocest, bi to veljalo. Dejansko pa ne drži, ker imamo pavšalno plačilo.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.255
5.820
113
še bolj pošteno bi bilo, da se zaračunava uničevanje cest glede na težo vozila in hitrost

bi se avtomobilisti bolj ali manj zastonj vozili
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.673
1.588
113
Citat:
Uporabnik XSIDE pravi:
Živim v Ljubljani kilometer od obvoznice, pa rabim zjutraj na drug konec Ljubljane (dobrih 6km po najkrajši poti sicer) eno uro z javnim prevozom, poleg tega se tudi zgodi da bus zamuja. Z avtom sem načeloma v 15min, če je manj gužve tudi 10min, še največji problem je parking. Vrjamem, da nisem edini. Če bi imeli javni prevoz na nivoju podzemne v Londonu ali katerem drugem večjem mestu, o avtomobilu za vožnjo v službo/na faks vrjetno ne bi niti razmišljal.

Ko sem jaz imel do sluzbe 7 km, sem se vecinoma vozil s kolesom, razen ob dezju. Tako da cestitam, identificiral si se kot del problema.
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Citat:
Uporabnik hermann pravi:
še bolj pošteno bi bilo, da se zaračunava uničevanje cest glede na težo vozila in hitrost

bi se avtomobilisti bolj ali manj zastonj vozili
Ampak potem ne bi rabili avtocest
wink-1.gif

Kajti dodatne pasove rabiš zaradi avtomobilov, ne tovornjakov.
 

hermann

Guru
19. mar 2014
9.255
5.820
113
probaj štajerko pa primorko, tam je en pas samo za kamione
smile-1.gif


dolenjka ima glede tega še kar srečo
 

keber

majski hrošč
28. jul 2007
13.240
44
48
Kamioni imajo dovolj navadno dvopasovnico, ki omogoča 90 km/h in zato ne rabiš avtocest, le dobro magistralko, ki ima dober asfalt. Avtocesto pa rabiš za avtomobile, da jih lahko sploh vse kam zbašeš. Tistih 6000 kamionov dnevno na primorki ni nekaj posebnega proti blizu 50000 avtomobilom.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.223
4.703
113
Citat:
Uporabnik hermann pravi:probaj štajerko pa primorko, tam je en pas samo za kamione
smile-1.gif
In ostane še nekaj prostora za vsaj toliko kot je tovornjakov osebnih avtomobilov vmes. Torej to, kar je napisal keber velja.
Cestninjenje je danes tako kot je, ni nujno, da je jutri enako. Marsikaj se da spremeniti. Če se hoče...
Seveda pa spet zadenemo, da smo v Sloveniji glede kakih resnih sprememb in poslovnih priložnosti lastnika infrastrukture (države) samo pri teoretičnih razpravah...
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.551
8.908
113
Citat:
Uporabnik JosipBroz pravi:
Že cel oktober na dolenjski avtocesti zjutraj stojimo že na Višnjegorskem klancu (v smeri proti LJ). Mimo Grosupljega (Grosuplja?) gre mic po mic, potem steče nekako (100km/h) do Golovca.
Na vzhodni obvoznici se vaja ponovi. Stojimo že kmalu po izvozu iz tunela. Mic po mic mimo izvoza za Letališko (mimogrede, tam je vedno kaos) in potem se je potrebno kvalificirati na severno obvoznico. Spet mic po mic do rondoja pri Stožicah.
Kaj se to dogaja? A so se vsi preselili v Grosuplje in pri uvozu na AC naredijo zamašek? Ali je toliko študentov s svojimi avti, ki so oktobra bušili na AC?
Pa to ni več normalno. Prokleta centralizacija. Vse se seli v Ljubljano.

Tam delajo priključek Šmarje. Sicer mini ovira, sam ob taki masi prometa je to dovolj, da se lepo zagužva. hanzi bo sicer rekel, da ne, sam takle mamo.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.551
8.908
113
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Pa eden malo prepozno bremzajo in potem se zadaj poderejo domine. Možno celo tako da se zadeva zadaj ustavi. Najbrž so res študentje krivi. Koliko % se jih sploh vozi z JP.

A nisi ti zadnjič pametoval, kok mal je prometa iz Dolenjske? Sem se danes zjutraj nate spomnil, pa sem ti hotel slikat....Samo 80 znak je postavljen pa mal lučke utripajo pa stoji vse do Višnje gore, ti si mel pa ene bistre ideje pol AC zapret.
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.255
136
63
Celje
Citat:
Uporabnik hermann pravi:
še bolj pošteno bi bilo, da se zaračunava uničevanje cest glede na težo vozila in hitrost

bi se avtomobilisti bolj ali manj zastonj vozili

Ker imam ravno nekaj malega časa
smile-1.gif


Najmodernejši kamion (Euro 5 ali boljše), ki recimo 2x tedensko prevozi AC med Šentiljem in Vrtojbo na letni ravni za cestnino plača cca. 50x več, kot avtomobilist plača za celoletno vinjeto. Pri starejših kamionih je ta razlika na letni ravni večja, recimo da te jajce plačajo 80x več, kot stane vinjeta. Ob bolj pogostem prečkanju Slovenije seveda plačajo toliko več.

In ja...AC pa uniči ne vem koliko 1000x bolj, ampak vseeno...a naj zaradi tega plača ne vem koliko 1000x več?

Za kamione cestnina na omenjeni relaciji pri stroških vožnje (upoštevajoč cestnino in porabo, recimo okoli 25l/100 km) predstavlja med recimo 40% (novi kamioni) in 60% (stari kamioni) stroškov. Ja, ni prav, da sem za obojne uporabil enako porabo, ker stare jajce tudi trošijo več, ampak naj bo tole dovolj za približno predstavo. Za povprečnega Slovenca pa strošek vinjete predstavlja recimo takole preko palca 10%.
 

klekej

Majstr
26. jul 2007
5.368
269
83
34
Citat:
Uporabnik Steve pravi:
Ko sem jaz imel do sluzbe 7 km, sem se vecinoma vozil s kolesom, razen ob dezju. Tako da cestitam, identificiral si se kot del problema.

Tudi ob minusu ali snegu? Svaka čast drugač, večina je preveč razvajena.
zmaga.gif
 

SpaceMonkey

Pripravnik
11. avg 2007
761
3
18
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Pa eden malo prepozno bremzajo in potem se zadaj poderejo domine. Možno celo tako da se zadeva zadaj ustavi. Najbrž so res študentje krivi. Koliko % se jih sploh vozi z JP.

ne samo študentje, vsi po malem