Xsara 1,4i menjava tesnila glave

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.156
55
48
Osrednja Slovenija
Za vsakega posebej ne vem, piše pa v navodilih poleg tesnila. Kolikor vem se pri xari precej zategne, pri renojevem 1.4 motorju pa se okroglih 100 stopinj. Kam in kako boš označil vijak ne vem, v najboljšem primeru boš po korakih odmikal nastavek, da boš videl ris. Če greš na 90 stopinj se še nekako da, ker lahko štartaš v poziciji, ki je npr pravokotna na linijo motorja. 100, 110 ali več stopinj pa je zelo težko ujet brez nastavka. Še z nastavkom se zaradi sile, s katero zateguješ, ključ nagne pa si takoj lahko za 5 stopinj zgrešil.
 

Mathew

Pripravnik
6. sep 2007
401
0
16
MS
Glej ta zadeva z zategovanjem na kot ni tako kriticna kot se zdi na prvi pogled par stopinj gor ali dol, menjal sem ze ogromno tesnil in ni tako pomembno, glede zarisovanja pa se to pocne na roverjevem motorju kjer so matice v karterju in so vijaki vsaj 30 cm dolgi in se zelo zvijajo. Tam si zarises na glavo crto in zadevo zategnes 2 x 180°. Vecinoma zategujem na oko brez nastavka, ker gre precej hitreje.
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.156
55
48
Osrednja Slovenija
Ok, saj ti verjamem. Roverja nisem sicer nikoli šraufal, pa tudi 180 stopinj je spet lažje ujet
smile-1.gif
.Sam raje z nastavkom naredim pa je.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Citat:
Uporabnik mac77 pravi:
ponavad se zateguje po 90 stopinj.
Tudi na Mercedes servisih vse vijake oznacujejo in zategujejo brez kakih pripomockov.

No, tale "ponavad" je problem - pol pa folk res lahko samo čaka kdaj bo spet kaj spustilo.
Kontrektno pri Xsari se zateguje:

1. na 20Nm (po predpisanem vrstnem redu)
2. 120 stopinj (spet enak vrstni red)
3. še za 120 stopinj (enak vrstni red)

Med koraki se ne kurbla avtomobila, lahko greš pa na en čik vmes
smirk-1.gif


P.S. A kdo že ve kakšni so šraufi na glavi? Si bom orodje sposodil (če bo treba).
 

mac77

Fizikalc
22. avg 2007
4.541
37
48
Tudi 120 stopinj ni nek problem ce si zacajhnas pa ceprav bos kakega pritegnil za 125 stopin.
Bolj pomembno je da so novi vijaki.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
A mi lahko prosim nekdo pove, katera luknja na bloku je prava za blokirat (zašplintat) vztrajnik, 1 ali 2?
Sem razkopal motor in sumim da sploh ni bil v nuli (jermen je bil popolnoma losan). Jah, take mamo, če kupiš rabljeno robo, ki jo je šraufal neki vaški "strokovnjak".

vztrajnik.jpg
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Ekola, laufa Xsarica tako kot mora. Bolše kot prej.... Mučo boljše...

Menjal sem:
- tesnila glave (je bila garnitura)
- semering odmične
- tefloni
- zobati jermen + šponar
- vodna pumpa

Stroški: 156€
cheer.gif
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.156
55
48
Osrednja Slovenija
V luknjo št 1 iz slike imbus 6 ali karkoli približno enake debeline, na glavi je pa luknja za vijak M10. Ko enkrat veš je enostavno
smile-1.gif
.