Najbolj "neumni" izumi v avtomobilski industriji

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.784
448
83
Kras
www.mtl.si
VW je imel kar nekaj stvari izpopolnjenih u nulo, pa so šli zafookat vse v imenu modernizacije, ki je nihče noče.

Poleg teh stikal za luči tud kontrole za klimo npr. tisti trije okrogli gumbi. Perfekcija. Tud tipke na volanu kot so jih meli okol Golfa 7.
Itak, kar se mene tiče so bili ti gumbi na klimi kot si napisal perfekcija. Brez gledanja, vsak klik pol stopinje gor/dol.
Eh ja, stroškovna optimizacija. :evil:
Tudi to je en od razlogov zakaj me izjemno ne mika menjati trenutnega vozila, čeprav bo očitno počasi čas.:confused:
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

SJTV1

eV12
18. jul 2007
19.601
1.314
113
In kaj ti pomaga fizični gumb, ko je skrit rokam in očem, da je treba dat pogled iz ceste in ga iskat 15 sekund?
Skratka, fizični gumbi sami po sebi niso rešitev. Isto kot niso soft gumbi sami po sebi problem.
Treba je zasledovat neke osnovne principe ergonomije.

Najboljši gumb je tisti, ki ga ne potrebuješ. A se da zadevo avtomatizirati? In če da, potem naj se avtomatizira.
Drugi najboljši gumb je tisti, ki se ga že potrebuje, da bolj kot se ga pogosto potrebuje, da je blizu prstom in po potrebi očem. Idealen je tak gumb, ki ga imaš na konicah prstov na roki, ponavadi na volanu in lahko na pamet brez pogleda s ceste upravljaš funkcije.

Ne pa avto kokpit kot Boeing 737 iz leta 1972. 62593 gumbov, 172 cagarjev, pa 5 ljudi, da to obvladajo. Od tega stran je še letalska industrija šla, avtomatizirala 4 ljudi, kopilot je samo še radi rezerve. Letalo dejansko lahko fura sam pilot.

Na koncu jamrajo o fizičnih gumbih, menijih in displejih ljudje, ki imajo avto, ki niti avtomatskih luči nima. Niti za vklop dnevnih, kamoli zasenčenih/kratkih ob slabši svetlobi, kaj šele avtomatski vklop dolgih.
Pa isto gre vklop brisalcev, pa štelungo klime, ogrevanje zicev, menjalnik in še kaj. Vse to se da tudi avtomatizirati.

Skratka, dvomim, da bo več regulacije za fizične gumbe imelo produktivni učinek. Samo par državno-sektorašev pametnjakovičev bo narekovalo zastarele neumnosti.
V avtu uporabljam ravno ene 5 gumbov (glasnost gor dol, aktivni tempomat on/off + 2 za prestavljat hitrost), pa ... Pa kaj še?
Vsi ti so na volanu in ne rabim gledat.
OK, naj bo, zelo občasno rabim touch za naštimat navi ali prižgat / ugasnit gretje/hlajenje sedežev ali masažo. AMpak tako preseravanje ne šteje). Aja, pa voznikov šipo premaknem na kaki cestnini ...
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
9.676
10.098
113
EU
Tempomat je ročica na volanu desno, in ga res ni treba gledat. Z roko ruknem dol, gor, ali proti sebi.
Radio, gumbi na volanu (katere moraš pogledat SJTV, ali natipat s prsti) vendar, posebej je gumb za glasnost na armaturki. Pohvalno.
Klima, fizični gumbi na armaturki. Tako se to dela.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

MrDaco

Guru
11. sep 2007
12.580
6.776
113
Ne vem kako imajo drugi avti. Ampak VW ima na zaslonu vse dovolj jasno postavljeno: start/stop, gretje stekel, odroševanje, gretje sedežev. Vse te ikone so vedno na zaslonu na enakem mestu. Klima za plus in minus je pod zaslonom in je vedno tam. Pravtako glasnost. Za asistence je stalna ikona, vendar ko odpreš je pa že tolko možnosti, da ne moreš med vožnjo stiskat.
Sam sem tudi pristaš fizičnih gumbov, a so te stvari na dosegu roke. Mogoče niso najbolj estetske, a so tam. Klimo imam vedno na auto. Za stopinjo gor ali dol pa je dotik zalo blizu volana in ne odmika pozornosti.
Kar se pa tiče mišičnega spomina pa je res. 9 let je imel prejšnji avto pod volanom tipko za start, pa še danes po pol leta roka gre pod volan, namesto da bi štartal na gumbu, ki je sedaj ob nogi.
 

Viper_XxL

Guru
20. avg 2007
9.809
1.307
113
Titograd
VW je že zamenjal pri večini vozil haptične tipke na volanu nazaj za fizične... kolega je rekel da je pri hitrih reakcijah vse živo uspel aktivirati, samo željenega ne, ali pa ni hotel stisniti ničesar pa mu je pri preprijemanju uspelo stisniti nekaj :aplauz:
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen in tony