Vpliv na električni doseg

27. jan 2022
4.801
1.737
113
Ni težava v eni uri daljša vožnja. Logistika je težava. Greš na dopust, da boš "z možgani na off in s čivavo na straži", ne da celi čas vožnje tuhtaš, boš prišel, kje boš polnil, bo polnilnica prosta, bo delovala.... Ko se sedem v bencinarja za na morje (še dalj od Paga), sploh me ne zanima stanje goriva v tanku.
Če pa pogledam si rečem, tankal bom "tam", ker je liter za en cent cenejši.
Električni avto je kot križanke, ki jih rada rešuje moja žena. Možgani stalno zaposleni in iščejo rešitve.
Avto je poln asistenčnih sistemov, za pomoč in razbremenitev voznika, da je vožnja manj stresna. Električar še nima polnilniško asistenco, katera bi to reševala. Potrebuje za to kakšnega koordinatorja, kot je Kacin.
Ko sem se z "ganjc" novim Avensisom vračal z morja, pred Zagrebom mi je kazalec stanja goriva bil blizu ničle. Avtocesta, gužva za znoret, zastoji... Pri novem avtu še nisem znal koliko je še goriva v tanku (kompjuter je kazal, da je premalo), resno sem se bal, da bom v največji gužv ostal na avtocesti. Na Garminu sem poiskal najbližjo črpalko v bližini in tam tankal.
Sedaj pa znam, ko je kazalec za stanje goriva poravnan z "ničlo" in kompjuter kaže "error 404.. ehm.. da ni goriva", prevozim še lahko dobrih sto petdeset kilometrov.
Milo rećeno, z električarjem na morje gre samo mazohist.
To vzemite, kot dober vic in ne za zamero.
Ja ne vem no, ne morem iz lastne izkušnje ima pa dober prijatelj Teslo 3 in mi je zadnjič kazal njihov serijski app v katerega vneseš cilj in ti glede na stanje baterije v avtu, trenutno vožnjo, zasedenost polnilnic!!!, cene polnjenja sam napiše kam greš polnit in za koliko časa. Mi je pokazal ruto MB-Pulj-MB brez lastne možnosti polnjenja v Pulju in je nekak po spominu dva polnjenja predlagal in nazajgrede bi prišel z nekih 25% baterije domov kjer lahko polni.
V Berlin je šel poleti, dva postanka za polnjenje, 1X 15 minut, drugič nekih 20 minut, ravno toliko da so šli na WC, pa kava in rogljiček. ;)
Ampak to je pač Tesla z urejeno infrastrukturo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ncnifrej in novaa

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.828
616
113
EU
MB-Pulj je samo 330 km ali 3 ure in pol vožnje, jaz se niti 1x ne bi ustavil (ok razen na meji) in enako potem nazaj, postanek za tankanje ni potreben za samo 630 prevoženih km (je potreben, če bi v enem kosu prevozil toliko km, ker se pač moraš malo odpočiti že zaradi lastne varnosti na cesti). S Teslo, ki je mind you zeloooo drag avto, pa moraš imeti kar dva postanka?!?:sprasujemse:

MB-Berlin pa je 930 km ali 9 ur vožnje in pol brez postanka, pa rabi tudi dva polnjenja, tako kot za 630 km?:geek:
 
27. jan 2022
4.801
1.737
113
MB-Pulj je samo 330 km ali 3 ure in pol vožnje, jaz se niti 1x ne bi ustavil (ok razen na meji) in enako potem nazaj, postanek za tankanje ni potreben za samo 630 prevoženih km (je potreben, če bi v enem kosu prevozil toliko km, ker se pač moraš malo odpočiti že zaradi lastne varnosti na cesti). S Teslo, ki je mind you zeloooo drag avto, pa moraš imeti kar dva postanka?!?:sprasujemse:

MB-Berlin pa je 930 km ali 9 ur vožnje in pol brez postanka, pa rabi tudi dva polnjenja, tako kot za 630 km?:geek:
Nisi prebral kar sem napisal - nikjer nisem povedal s kakšno baterijo gre od doma. Pri Pulju je popoldan pokazal na napol prazni bateriji. Poleg tega aplikacija sama predvidi najbolj optimalen način polnjenja hitrost/cena in forsira super chargerje, ki pa niso vedno na/ob poti.

Trojka je drugače pred enim letom stala 42.000€ na cesto, toliko kot primerljivi primerki ICE danes.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.923
1.089
113
www.adriamedia.si
Glede na borzne cene elektrike se bo EV norija malo umirila najbrz Sploh pri tistih ki nimajo lastne SE.
Ker cena (DC) polnjenja bo najbrz ze letos kje blizu €/kwh, to pa bo ob AC voznji zneslo 20+€/100km.
Torej bo...morala nafta biti po skoraj 3 evre (poraba 7-8l/100) da bo EV konkurencen (ob javnem DC polnjenju)....
In kolikokrat rabiš DC polnjenje na AC? Delam 3.000 km mesečno z EV, pa mogoče 1x na mesec malo dopolnim ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.923
1.089
113
www.adriamedia.si
MB-Pulj je samo 330 km ali 3 ure in pol vožnje, jaz se niti 1x ne bi ustavil (ok razen na meji) in enako potem nazaj,
Tudi na štrom se ni treba. 330 jih TM3 (ali pa ID.4 in podobni) naredijo v kosu, pa še ostane.
LJ-Kronplatz je 275 km, pa je tam (kljub temu, da narediš ene 700 višincev navzgor, zimskim gumam, vplivu nizke temperature, nabasanega avta ipd) ostalo še za 130, če se prav spomnim. In če ne greš čez 1 uro nazaj, je tudi čas za napolnit in brez polnjenja po poti do doma. Tam dol me je pa kWh stal 40 centov na javni polnilnci.
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
Tudi na štrom se ni treba. 330 jih TM3 (ali pa ID.4 in podobni) naredijo v kosu, pa še ostane.
LJ-Kronplatz je 275 km, pa je tam (kljub temu, da narediš ene 700 višincev navzgor, zimskim gumam, vplivu nizke temperature, nabasanega avta ipd) ostalo še za 130, če se prav spomnim. In če ne greš čez 1 uro nazaj, je tudi čas za napolnit in brez polnjenja po poti do doma. Tam dol me je pa kWh stal 40 centov na javni polnilnci.
Povprečna hitrost na AC?
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

XSIDE

01101010
22. jul 2007
4.401
484
83
::1/128
Ja LJ-Kronplatz je kar ugodna za porabo. Jaz imam povprečno s svojim bencinarjem 10+, pa sem imel tja in nazaj 7.6, s tem da se nikjer nisem cijazil.
 
  • Všeč mi je
Reactions: CLIO15

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.336
5.853
113
pri taščici
Tako kriticnega avtomobilskega prospevka pa ze dolgo ne.
Cestitam novinarju in uredniku za pripravo in objavo tega prispevka.
Nisem se sprobal, ampak elektrika se v snegu tudi glede pogona slabse obnaša kot ICE. Posledica teze in velikega navora(moci)
To bi moral probat dva enaka avtomobila z enakimi gumami na enako površini.
Recimo Kona, Niro, Golf....
 
Nazadnje urejeno:

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.336
5.853
113
pri taščici
In ja na ceno ionity in podobnih polnjenj opozarjam ze nekaj časa.
To podere vso ekonomijo elektrike. In kot kaze bo se slabse (cena elektrike v nebo).
Polnjenje doma iz SE pa tudi ni zastonj. Ker se nikomur po netmeteringu ni amortizirala
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.830
727
113
www.jernej.org
Nisem se sprobal, ampak elektrika se v snegu tudi glede pogona slabse obnaša kot ICE. Posledica teze in velikega navora(moci)
To bi moral probat dva enaka avtomobila z enakimi gumami na enako površini.
Recimo Kona, Niro, Golf....
Sicer je vse odvisno od avta… ampak EV ima lahko v snegu tudi boljše vozne lastnosti. Pogon zadaj in enakomerna razporeditev teže dejansko pomaga pri vožnji v zasnežen klanec. Moč se pa lažje regulira na EV kot ICE (npr. s posebnim “winter mode”).

PS: Ne potrebuješ SE za ekonomićno filanje avta. Polnjenje na navadni vtičnici na nizki tarifi je parkrat cenejše od goriva. Tudi če se elektrika podraži za faktor 2 ali 3, bo še vedno cenejše od bencina (pa niti še nisem upošteval, da bi se v tem primeru tudi bencin konkretno podražil). V enem letu (pri 22k prevoženih kilometrih) sem na javnih polnilnicah potreboval nafilat celih 45kWh… po najvišji ceni ionityja je to manj kot polovica povprečnega tanka bencina.
 
Nazadnje urejeno:

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.336
5.853
113
pri taščici
Ne najdem nekega pametnega primerjalnega testa na yt.
Dokler ni razmerje teze "konkretno" v prid zadaj, me ne bos preprical v zadnjih pogon.
Fickov, bolhc in hroščev ze dolgo ne delajo vec. Porschejev, lambotov in ferarirejv pa tudi ni veliko na alterju, sploh pa ne v snegu ;)
Ce imas spredaj pogon, lahko z volanom levo/desno isces boljso podlago pod kolesi.
Pri zadnjem pogonu nimas te moznosti.