Vpliv na električni doseg

Grestr

Fizikalc
Izključen uporabnik
6. jun 2016
495
142
43
Alteraši, ki ste lastniki EV ... kako je z polnjenjem na polnilnicah? Ja priklopis in gres, kako jo aktiviraš? Potrebuješ za vsakega ponudnika svojo kartico? Ali je mozno tudi z Mastercardom?
 

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.832
729
113
www.jernej.org
Obstajajo ponudniki, pri katerih lahko z eno kartico polniš pri vseh (pri VW dobiš recimo WeCharge kartico, s katero lahko polniš praktično povsod). Ampak so za "roaming" (uporaba polnilnice drugega ponudnika) višje cene. Če nimaš polnilne kartice, ima večina ponudnikov na voljo aplikacijo, v katero dodaš svojo kartico, poskeniraš QR kodo in polniš. Polnilnic, ki bi direktno sprejemale plačilne kartice je tako malo, da lahko skoraj rečemo, da ne obstajajo.
 

hojnikb

Majstr
23. avg 2020
831
271
63
Dobro, samo Applovi telefoni recimo sedaj hitro polnijo do 80% in počasi potem do 100%, kar se seveda pri majhni bateriji telefona napolni do jutranjih ur. Se potem avtomobilske baterije obnašajo enako? Hitro do 80 in potem počasi do konca, kolikor ur, dni pač to že traja? Bi to bil najboljši režim polnjenja?
Čisto vsaka li-ion baterija se polne hitro do ~80%, potem pa počasi, ker je to tako by design. Namreč to je posledica CC-CV režima polnjenja.
Apple gre sicer še korak naprej in hitro napolne do 80% potem pa miruje do zadnjega trenutka, kot misli da boš spet rabu telefon (recimo daš čez noč filat, pusti čez noč na 80%, potem pa zjutri predno se zbudiš dofila do 100%). Li-ion baterije namreč nimajo rade, da so dolg časa na 100% napolnjenosti.

Optimaln režim polnjenja za li-ion (pa da je še kaj uporabne kapacitete) je recimo ~20-70%. S takim režimo lahk kamot dobiš ~5-10x več ciklov kot z 0-100.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

Mikrohard

iPhone Profi
20. jul 2007
5.832
729
113
www.jernej.org
Kot so napisali se vedno ne upravlja s temperaturo baterije.
Kaj to pomeni na dolgi rok?
Zelo odvisno od uporabe... pri tistih, ki večinoma polnijo doma, verjetno ne bo velikih težav. Pri tistih, ki veliko polnijo na hitrih polnilnicah, zna pa povečat degradacijo. Pri malih baterijah se to hitreje pokaže, ker se večkrat polnijo do 100%, večkrat spraznijo skoraj do 0% in hitreje trošijo cikle.

Jaz imam ID.3 z aktivnim termalnim managementom baterije. Pri polnjenju doma mi zelo redko vklopi hlajenje baterije.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.648
779
113
zmer filam vse do "vrha".. tko telefon, laptop kot tudi dizla..
nekak bi pricakoval da tudi avto za 40K€ zna sam sebe pravilno filat?

Vse te zadeve so narejene na neko življensko dobo, zakaj nebi izkoristil tega znanja glede baterij in tako podaljašl življensko dobo telefona iz 3 let na 6 let? Zakaj bi produciral smeti po 3 letih če pa tega ni treba. Enako je z avtom, mišlenje saj jaz ga bom imel 5 let to ni moj problem, Če lepo ravnaš z baterijo se bo to po 5 letih dalo pomerit in boš dobil več za avto, drugi vidik je pa spet okoljevarstveni, zakaj nebi podaljšal življenjske dobe izdelku, če se to da storiti z minimalno prilagajanja?
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in ncnifrej

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
Vse te zadeve so narejene na neko življensko dobo, zakaj nebi izkoristil tega znanja glede baterij in tako podaljašl življensko dobo telefona iz 3 let na 6 let? Zakaj bi produciral smeti po 3 letih če pa tega ni treba. Enako je z avtom, mišlenje saj jaz ga bom imel 5 let to ni moj problem, Če lepo ravnaš z baterijo se bo to po 5 letih dalo pomerit in boš dobil več za avto, drugi vidik je pa spet okoljevarstveni, zakaj nebi podaljšal življenjske dobe izdelku, če se to da storiti z minimalno prilagajanja?
V primeru telefona zato, ker bo po treh letih praktično neuporaben vsaj iz varnostnega vidika, če ne še kaj drugega. Pa naj bo baterija na 50, 80 ali pa 100 % osnovne kapacitete.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.648
779
113
To glede telefonov v zadnjih letih ni več tako zelo res. Galaxy S6 iz leta 2015 je lani dobil še security update, baterijo ima pa čisto zanič.
 

semnov

Pripravnik
19. feb 2009
189
17
18
Res je, EV ni za vse. Ima tudi slabosti. Moj nissan gre že v četrto leto, baterija še nima znakov staranja. 88% kaže SOH.
Res ni najbolje za zdravo baterijo voziti na maksimumu, saj to hitro prazni baterijo. Teče velik tok, podobno kot pri hitrem polnjenju. Zmerna vožnja, zmerno polnjenje, pa lahko brezskrbno potuješ tudi po tujini, ter večje daljave. V kolikor se nekomu zelo mudi in to vedno, je pa EV res problem. Povprašajte DEMS, tam imajo občasna šolanja.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
10.986
5.097
113
Res je, EV ni za vse. Ima tudi slabosti. Moj nissan gre že v četrto leto, baterija še nima znakov staranja. 88% kaže SOH.
Res ni najbolje za zdravo baterijo voziti na maksimumu, saj to hitro prazni baterijo. Teče velik tok, podobno kot pri hitrem polnjenju. Zmerna vožnja, zmerno polnjenje, pa lahko brezskrbno potuješ tudi po tujini, ter večje daljave. V kolikor se nekomu zelo mudi in to vedno, je pa EV res problem. Povprašajte DEMS, tam imajo občasna šolanja.
Ni električar za vsakega. Jaz se recimo 10x na leto peljem na Pag. In da se cincam 100km/h vmes pa še stojim in pol ure polnim, ter na poti do polnilnice zmolim 3 zdravamarije da bo le ta prosta. Ne gre... me žena in otroci na klin obesijo. Pa imam doma malce predimenzionirano SE, ampak žal bomo na bencinu ostali.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK in Gonzo

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.963
1.107
113
www.adriamedia.si
Glede na to, da je to tam 260 km, pa večina OK EVjev zmore pri 130 km/h 300+, ni neke panike.Se pelješ dol, prideš dol na oko z 30% baterije (ker itak ni celo pot AC in ne gre 130), dol pa pač nafilaš za nazaj.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.795
1.930
113
najrajš na babi
Glede na to, da je to tam 260 km, pa večina OK EVjev zmore pri 130 km/h 300+, ni neke panike.Se pelješ dol, prideš dol na oko z 30% baterije (ker itak ni celo pot AC in ne gre 130), dol pa pač nafilaš za nazaj.
Za nazaj pa vsaj 1x ustavit za polnjenje. Se pot cel čas dviguje in vprašanje do kod prideš z enim polnjenjem
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.387
3.485
113
Saj pa imajo Hrvati že kar nekaj 100 kw + polnilnic ob AC.
Poglej na Plugshare