Upravičenost do nadomestnega avta

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.770
5.083
113
Obstaja kakšna zakonska podlaga za upravičnost do nadomestnega avta ko je tvoj avto na servisu?
Recimo imaš avto še v garanciji, odpelješ ga na servis, ker se je nabralo nekaj napak (niso take, da avto ne bi bil vozen). Sam sem pričakoval, da dobim nadomestni avto brez vprašanja pa so mi rekli, da nikakor, lahko pa ga dobim proti plačilu. Razumel bi, da je avto izven garancije, itd. (pa še tu gre kakšen servis na roko), ampak ko je še v tovarniški garanciji?
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.638
3.916
113
Imajo določene znamke (večina) svoj program mobilnosti v času garancije, ki je pogojen z rednimi servisi in ti v primeru OKVARE vozila na cesti zagotavlja odvoz in nadomestni avto brezplačno.
Za garancijska popravila, ki pa niso posledica okvare pa pač ne.
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.732
372
83
www.kacnje.eu
Tudi jaz menim, da ti ne pripada nadomestno vozilo. Tovarna ti garantira, da ga bo (brezplačno) popravila, verjetno ti pa nikjer ne obljubljajo nadomestnega vozila.
 

igiNo1

Guru
24. feb 2018
1.516
694
113

ZVPot-UPB2​

20. člen

(1) Proizvajalec mora zagotoviti, da pooblaščeni servisi razpolagajo z vsemi potrebnimi nadomestnimi deli za odpravo okvar in pomanjkljivosti, da takoj sprejmejo blago v popravilo in da napake odpravijo najkasneje v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je dajalec garancije oziroma pooblaščeni servis prejel zahtevo za brezplačno odpravo okvare in pomanjkljivosti izdelka. Če proizvajalec tega v tem roku ne stori, mora potrošniku brezplačno nadomestiti tak izdelek z enakim novim in brezhibnim izdelkom.
(2) Proizvajalec oziroma pooblaščeni servis lahko potrošniku za čas popravila blaga, za katerega le ta uveljavlja garancijo, zagotovi brezplačno uporabo podobnega izdelka.
(3) V primeru, da proizvajalec oziroma pooblaščeni servis tega potrošniku ne zagotovi, ima potrošnik pravico do povračila škode, ki jo je pretrpel zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.


Če vozilo nujno potrebuješ (služba, podjetje) in bi zaradi tega nastala škoda, rent a car in jim izstaviš račun. Iztožljivo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa in Hanzi

luka51

Guru
16. avg 2007
15.275
6.603
113
Že v praksi potrjeno.
Tudi to, da si mogo avto peljat na servis so potem krili stroške.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
50.004
8.188
113
pri taščici

ZVPot-UPB2​

20. člen

(1) Proizvajalec mora zagotoviti, da pooblaščeni servisi razpolagajo z vsemi potrebnimi nadomestnimi deli za odpravo okvar in pomanjkljivosti, da takoj sprejmejo blago v popravilo in da napake odpravijo najkasneje v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je dajalec garancije oziroma pooblaščeni servis prejel zahtevo za brezplačno odpravo okvare in pomanjkljivosti izdelka. Če proizvajalec tega v tem roku ne stori, mora potrošniku brezplačno nadomestiti tak izdelek z enakim novim in brezhibnim izdelkom.
(2) Proizvajalec oziroma pooblaščeni servis lahko potrošniku za čas popravila blaga, za katerega le ta uveljavlja garancijo, zagotovi brezplačno uporabo podobnega izdelka.
(3) V primeru, da proizvajalec oziroma pooblaščeni servis tega potrošniku ne zagotovi, ima potrošnik pravico do povračila škode, ki jo je pretrpel zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.


Če vozilo nujno potrebuješ (služba, podjetje) in bi zaradi tega nastala škoda, rent a car in jim izstaviš račun. Iztožljivo.
To CP in pošlješ na servis.
Potem pa cakas klic
 
  • Všeč mi je
Reactions: LeQuack

MrDaco

Guru
11. sep 2007
13.495
7.592
113
Na dan rednega servisa na 15000 km so mi uredili taksista, da me je odpeljal v služno in po končanem servisu tudi prišel pome. V primeru vpoklica, so mi za dva dni dali svoj nadomestni avto. Avto enak mojemu.
Tako da... jaz imam dobre izkušnje.
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.732
372
83
www.kacnje.eu
Prej sem sicer napisal, da ti nadomestno vozilo ne pripada. Ampak - da se razumemo - nadomestno vozilo ti lahko na svoje stroške da tudi konkretna servisna delavnica. Ne samo za garancijska popravila, tudi sam sem ga pogosto dobil za običajne servise. S tem ti gredo pač na roko, da boš tudi v prihodnje njihova stranka.
 

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.589
891
113

ZVPot-UPB2​

20. člen

(1) Proizvajalec mora zagotoviti, da pooblaščeni servisi razpolagajo z vsemi potrebnimi nadomestnimi deli za odpravo okvar in pomanjkljivosti, da takoj sprejmejo blago v popravilo in da napake odpravijo najkasneje v skupnem roku 45 dni od dneva, ko je dajalec garancije oziroma pooblaščeni servis prejel zahtevo za brezplačno odpravo okvare in pomanjkljivosti izdelka. Če proizvajalec tega v tem roku ne stori, mora potrošniku brezplačno nadomestiti tak izdelek z enakim novim in brezhibnim izdelkom.
(2) Proizvajalec oziroma pooblaščeni servis lahko potrošniku za čas popravila blaga, za katerega le ta uveljavlja garancijo, zagotovi brezplačno uporabo podobnega izdelka.
(3) V primeru, da proizvajalec oziroma pooblaščeni servis tega potrošniku ne zagotovi, ima potrošnik pravico do povračila škode, ki jo je pretrpel zaradi tega, ker stvari ni mogel uporabljati, in sicer od trenutka, ko je zahteval popravilo ali zamenjavo, do njune izvršitve.


Če vozilo nujno potrebuješ (služba, podjetje) in bi zaradi tega nastala škoda, rent a car in jim izstaviš račun. Iztožljivo.
Za odpravo napak in pomanjklivosti. Redni servis to pač ni. Da so redni servisi potrebni, kdaj in koliko, vse to je znano že pred nakupom avta. Žal je Slovenija postala država, kamor razum pride umret.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

motofrik

Guru
24. dec 2009
3.316
813
113
tam ko se terc po tori rola
Odvisno od servisa do servisa... Sodelavec je vedno dobil nadomestni avto, imel je vedno neke nove Ople in Audije... pa mu je servis to ''častil''. Za redni servis ti verjetno ne pripada, za kakšno resnejše popravilo, sploh v času garancije pa ti servis da. Dobro, če se popravlja po prometni, ti itak gre iz police, to povsod. Drugače pa dobra volja servisa. Ko sem prejšnji avto peljal servisirati, sem imel kolo zraven in se peljal potem domov in naslednji dan po avto. Potem mi je pa lastnik servisa vedno dal ta malega Levčka za tisti dan.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
15.275
6.603
113
Ne samo za kako resnejšo. Za vsa popravila, ki so v sklopu garancije so ti dolžni krit dodatne stroške, ki so nastali. Zdaj pa ali je to nadomestni avto ali kakšna druga oblika prevoza (v tem primeru predložiš račune)
 

Janez40

Guru
12. jul 2016
3.770
5.083
113
Tu se gre za izredno popravilo v času garancije zaradi napak na avtomobilu. Ne za redni servis. Nadomestni avto lahko dobim proti plačilu, ne pa zastonj. Na moje vprašanje o tem je bil samo odgovor, da ne, tega ne morem dobit brezplačno. Torej plačam nadomestni avto in jim potem naknadno pošljem zahtevek za plačilo tega avta s pripetim zakonom?
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.801
4.559
113
Tu se gre za izredno popravilo v času garancije zaradi napak na avtomobilu. Ne za redni servis. Nadomestni avto lahko dobim proti plačilu, ne pa zastonj. Na moje vprašanje o tem je bil samo odgovor, da ne, tega ne morem dobit brezplačno. Torej plačam nadomestni avto in jim potem naknadno pošljem zahtevek za plačilo tega avta s pripetim zakonom?
Nadomestni avto ti ne pripada v nobenem primeru. Morajo ti pa plačat stroške ki si jih imel ko avta nisi mogel uporabljat. Če se že greš na nivo prava ti bodo priznali za delovne dni toliko kot ti plačuje firma za prevoz na delo, to je edini strošek ki ga lahko dokažeš če je avto pisan nate kot fizično osebo.