Toyota Auris se poslavlja prihaja Corolla

mr_

Guru
20. sep 2007
8.924
2.402
113
Vrhniski klanec navzdol odjadra? Kaj pa navzgor, porabi vso razpoložljivo kapaciteto baterije? Imajo mogoče kakšen smart način predvidevanja kdaj in kako polnit/praznit baterijo glede na pot? Obstajajo nadgradnje te pameti, ki upravlja pogonski sklop?
Koliko km oz. višinskih metrov razlike lahko pomaga baterija? Na primer da greš iz Kalc na Col? Vzpon, ovinki...
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.858
1.250
113
To ti bo tezko kdor koli odgovoril, ker sistem venomer preklaplja. Ne mores objektivne meritve narediti.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
8.924
2.402
113
Zastopim, vendar nekdo iz lastne izkusnje ve, po kolikih kilmetrih klanca navzdol in navzgor je baterija polna ali prazna. Pa ne AC, ampak povpracno SI okolje ala Dolenjska, Pohorje, Notranjska...
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.837
3.858
113
Ves čas je isto polna oz. niha v območju kot pri klasični vožnji, samo nihanjo so hitrejša. Skratka hibrid ti v klanec navzgor ne bo praznil baterije in potem delal samo na klasičen motor ampak bo ciklal tako da bo motor ves čas držal baterijo na neki stopnji napolnjenosti, ko boš pač stisnil gas iz ovinka ven bo pobralo nekaj baterije in jo pred naslednjim ovinkom ko boš spustil gas spet nabralo v baterijo (tudi če ne boš pri tem zaviral bo motor dofilaval da pokrije rezervo). Slaba stvar je da ti bo vrtel motor na 5k rpm tudi ko ne boš držal gas do konca, ampak to se baje ne sliši, vsaj pri corolli ne! ;)
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

mr_

Guru
20. sep 2007
8.924
2.402
113
To mi je vse jasno. :) Ampak kar opisujes je cikel obratovanja za najboljsi izkoristek vložene energije pri random vožnji.
'Neumen hibrid' lahko pride na vrh klanca s polno baterijo torej. :)
Glavna prednost, vsaj pri mestni vožnji, je rekuperacija, ki jo verjetno Toyota opravi z odliko. (se lahko tukaj vpraša kaj pa je z super duper 48V nemškega razvoja?) Domnevam, da z krajšimi gor/dol opravi podobno. Daljših pa nima smisla ali se ne da optimizirat, ker je kapaciteta baterie premajhna?
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

sad

Guru
24. avg 2007
20.494
9.197
113
To kar ti hočeš zahteva povezavo z lokacijo in ustreznimi zemljevidi, tega pa pri Toyoti vsaj po mojih izkušnjah še ni.
Se pa strinjam, da bi bilo to zelo koristno pri plug in hibridih, ki imajo dovolj veliko baterijo in bi poslesično recimo kuril baterijo za gor, za dol pa jo filal z regeneracijo. Pri klasičnem Toyota hibridu je to out, ker je baterija premajhna in se posledično takoj nafila, vse ostalo gre pa v nič.
 

Dualis

Fizikalc
30. nov 2008
405
239
43
Ves čas je isto polna oz. niha v območju kot pri klasični vožnji, samo nihanjo so hitrejša. Skratka hibrid ti v klanec navzgor ne bo praznil baterije in potem delal samo na klasičen motor ampak bo ciklal tako da bo motor ves čas držal baterijo na neki stopnji napolnjenosti, ko boš pač stisnil gas iz ovinka ven bo pobralo nekaj baterije in jo pred naslednjim ovinkom ko boš spustil gas spet nabralo v baterijo (tudi če ne boš pri tem zaviral bo motor dofilaval da pokrije rezervo). Slaba stvar je da ti bo vrtel motor na 5k rpm tudi ko ne boš držal gas do konca, ampak to se baje ne sliši, vsaj pri corolli ne! ;)

Daj biti tako hudičevo pameten oz. zoprn...... Nihče ni rekel da se nič ne sliši, dejstvo je, da so zadeve boljše kot nekoč in da je tudi hrupa manj. Jasno pa je da se sliši, kot se vsak avto na 5k rpm.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Generik

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.837
3.858
113
Čisto s polno ne pride na vrh ker nikoli ne polni do konca če ni regeneracije (zaviranje), s "prazno" pa tudi ne, razen če ponucaš vso sistemsko moč ravno pred vrhom. Tudi ni ravno stvar pameti da bi ti recimo po klancu navzgor rabil do konca baterijo ker je smisel hibridnega pogona da ti daje elektromotor moč ko jo rabiš in ni neke pameti da je to ravno po klancu navzgor ker bo navzdol dobilo nazaj.

Sicer pa iz velikosti baterije in moči elektormotorja lahko izračunaš koliko sekund sploh daje baterija lahko polno moč na elektromtoor. Recimo za 2.0 corollo je baterije 6.5Ah, napetost 216V = 1400wh = 1.4kWh. Pri 48kW motorju bi pri polni moči vso baterijo ponucal v 1 min in 45 sekundah. Seveda smisel hibrida ni to da ponucaš vso baterijo in potem furaš na ICE, ampak da deluje ICE v idealnem režimu in razliko zagotavlja EM. Ko se baterija dovolj sprazni se začne moč ICE dvigat da pokrije svoje potrebe in hkrati po potrebi potem še polni baterijo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Delovanje je v principu zelo enostavno, najlažje gledati iz vidika potrebne moči, ki jo zahteva voznik, tako lahko določimo tri glavna stanja (okvirno za 1.8):
- 0-8 kW gre na baterijo vse do 115 kmh jasno z 8 kW ne moreš iti tako hitro niti po ravnini, če je pa rahel klanček navzdol, se pa do takega stanja da priti.
- 8-72 kW gre samo na bencinski motor, baterijo po potrebi polni/prazni na 6 črtic
- 72-90 kW Motor na polno + elektrika, baterija se prazne

Meje niso zacementirane tako kot sem napisal, ampak so odvisne od trenutne napolnjenosti baterije. Pa jasno baterija sodeluje ob vsaki spremembi gas pedala da izboljša odzivnost, torej če imaš zavito gorsko cesto in veliko spreminjanja zahtevane moči se ti baterija tudi lahko bolj prazne.

Bencinski motor pa deluje tako kot generator na najbolj učinkovitih obratih za zahtevano moč, pod 8 kW noben motor ni učinkovit, ne glede na to na koliko obratih ga boš vozil, preprosto ima preveč lastne parazitske porabe, zato je v takih pogojih ugasnjen. Če želiš od pogona nekih 25 kW bo motor deloval nekje pri 2200 obratih, pa ni pomembno ali to pomeni rahlo pospeševanje pri 60 kmh ali pa kruzanje po ravnini pri 130 kmh.

To delovanje mi je kot uporabniku hitro prišlo pod kožo in sedaj je to meni enostavno bolj naravno delovanje kot pa klasičen pogon.
 

ksi

Fizikalc
23. avg 2007
160
68
28
Zastopim, vendar nekdo iz lastne izkusnje ve, po kolikih kilmetrih klanca navzdol in navzgor je baterija polna ali prazna. Pa ne AC, ampak povpracno SI okolje ala Dolenjska, Pohorje, Notranjska...
Recimo Godovič Logatec 1/3 časa na bateriji (rav4hy). Baterija je Col Ajdovščina
na 1/2 poti polna. Dejansko je to do cca 600-700 metrov nadmorske brez hudih klancev kar optimalno. Hudi klanci - glej temo hybrid dretje.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
3.811
607
113
EU
Spet eno začetniško vprašanje za strokovnjake med nami :) kako hibrid poskrbi, da je na začetku motor ogret na delovno temperaturo?
 

Rocket500

Zelenc'
3. jul 2019
8
1
3
Ja meni vedno zjutraj, ko ga prvič prižgem takoj vžge motor in je kakšna 1-2 km vedno na 1500 obratih, ne glede na to kok pritiskam gas. OK če ga zahodim pol gre več samo več al manj tam drži.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.871
5.139
113
Spet eno začetniško vprašanje za strokovnjake med nami :) kako hibrid poskrbi, da je na začetku motor ogret na delovno temperaturo?

pišem za 3 generacijo

če je hladilna pod 40°gre v fazo 1 ki ima dva načina. Eden k je namenjen samo gretju motorja ki traja 50 sekund nekje. Takrat dela motor na konstantnih obratih in vleče ful moči iz baterije. Če baterija ne zmore obrati narastejo. takrat dela v spremenjenem načinu. Vžig je zamaknjen in malo eksplozije sili še čez izpuh, da čimprej zagreje katalizator
EV ni mogoč. potem je drug del prve faze ko motor deluje normalno do nekje 65° Tudi tukaj ni EV mogoč.

potem je faza 2
tukaj deluje normano. EV je mogoč pri nižjih hitrostih. do nekje 70°

za tem je faza 3 kjer mu še preverja zadeve če vse štima. ko se odloči da vse štima gre v fazo 4 kjer deluje brez omejitev. Če je hladilna nad 60° pri zagonu je takoj v tej fazi.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Generik

luka51

Guru
16. avg 2007
13.871
5.139
113
Zastopim, vendar nekdo iz lastne izkusnje ve, po kolikih kilmetrih klanca navzdol in navzgor je baterija polna ali prazna.

nekje 2.5km polnega gasa in je baterija "prazna" do te mere, da je avto občutno počasnejši. V nobenem drugem primeru se baterija ne izprazni. Razen če ga posiljuješ z EV
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.858
1.250
113
pišem za 3 generacijo

če je hladilna pod 40°gre v fazo 1 ki ima dva načina. Eden k je namenjen samo gretju motorja ki traja 50 sekund nekje. Takrat dela motor na konstantnih obratih in vleče ful moči iz baterije. Če baterija ne zmore obrati narastejo. takrat dela v spremenjenem načinu. Vžig je zamaknjen in malo eksplozije sili še čez izpuh, da čimprej zagreje katalizator
EV ni mogoč. potem je drug del prve faze ko motor deluje normalno do nekje 65° Tudi tukaj ni EV mogoč.

potem je faza 2
tukaj deluje normano. EV je mogoč pri nižjih hitrostih. do nekje 70°

za tem je faza 3 kjer mu še preverja zadeve če vse štima. ko se odloči da vse štima gre v fazo 4 kjer deluje brez omejitev. Če je hladilna nad 60° pri zagonu je takoj v tej fazi.
Kje si dobil vse te info?