Prestavljanje in sklopka

afroC

Majstr
6. jun 2009
2.771
351
83
post-736-0-74810500-1449028972.jpg

Ja če si USA redneck, tam je obvladovanje MT skoraj raketna znanost. V Evropi so za "real men" drugi kriteriji. :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: crnobog

krofica

Fizikalc
24. feb 2010
356
91
28
In kakšne so prednosti takšnega prestavljanja?
Ne razumem zakaj bi to delal, če imaš sklopko za to?:sprasujemse:
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
15.805
3.815
113
Najlažje boš menjal brez sklopke v višjih prestavah in to navzgor (3.->4., 4.->5.). Za začetek vozi po ravnem in ne v hud klanec ali s klanca, pred in MED menjavo prestave ne dodajaj/drži gasu, enako motor ne sme vleči sam od sebe (prenizki vrtljaji -> tako da za bencinarja naj ima vsak 2k obratov). Ne sme biti tudi preveliko vrtljaev ker upornost/kompresija hitreje znižuje obrate in težje zadaneš trenutek vklopa.

Ven iz prestave potegneš ročko z občutkom in nebi smelo nič škrtat, potem takoj daš v položaj nove prestave preden obrati (preveč) padejo. Ročico porivaš v prestavo z občutkom in v določenem območju ujemanje obratov bo sama skočila v prestavo pod določeno silo. Skratka moraš samo ugotovit in dobit občutek kakšna sila je potrebna za to da ti ob poravnavi obratov ročica skoči v prestavo in to je to. Eni motorji dodajajo gas oz. držijo gas, pri takih moraš za prestavo višje pač počakat da motorna pamet spusti obrate. Če padejo obrati preveč potem pritisneš na gas in še 1x loviš ponovno padajoče obrate.

Za prestave menjat navzdol moraš potem ko vržeš iz prestave pohodit gas (ker prestavo vklaplja v višjih obratih kot jih imaš trenutno) in ga spustiš (da obrati sami padejo = nimaš noge na gasu ko pritiskaš ročico v prestavo), potem je postopek enak. Če zgrešiš obrate (preveč padejo) potem dodaš še 1x gas.

Ko dobiš občutek za silo, ki je potrebna za vklop posamezne prestave (ni za vse enaka sila) potem lahko začeš delat fin tuning in gledat na obrate že v naprej, tako da ti ni treba čakat na ugoden trenutek amapak že v naprej z gasom popraviš obrate. Ko to obvladaš greš potem na menjavo v nižjih prestavah in pod višjimi obrati in obremenitvami (po klancu navzdol recimo).

Opozorilo: če ne zadaneš 100% obratov med vhodno in izhodno gredjo bodo razliko prevzeli sinhroni, to se pri postopku opisanem zgoraj skoraj vedno zgodi v večjem intervalu (ko so sinhroni dovolj izravnani ti menjalnik skoči v prestavo). Po domače povedano s takim načinom menjave uničuješ sinhrone, tudi če ti menjalnik nič ne škrtne ko menjaš. Z dlje trajajočim takim menjavanjem prestav bodo sinhroni kmalu postali zanič, potem se lahko učiš kako zares menjat brez sklopke (ali pa z njo) in brez sinhronov (uporaba vmesnega gasu aka. međugas).
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.344
8.705
113
Pol se fantički oglašajo, umrl bom od smeha. Včas, pr Yugotu k je šla zajla, keša za novo pa ni blo, smo se tud po en mesec brez sklopke fural, pa je Zastava prežvela. Zakaj bi pa to počel zdaj, mi pa ni jasno.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.344
8.705
113
Če znaš sicer ne delaš nobene škode menjalniku, sam za šaltanje na dol je treba kr neki prakse. Zakaj bi pa to delal prostovoljno mi pa itak ni jasno. Varčevanje s sklopko..... Hahaha
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.142
5.753
113
pri taščici
Ne delajte tega na dobrih avtih, ker zna biti drago. Lahko se zajebavate in učite na avtih za par 100 evrov.
Meni uspeva....je pa res da sem navajen s iz traktorja kjer je treba za gor saltat 2x sklopko, za dol pa se gas vmes
 

msenjur

Guru
11. sep 2007
25.346
248
113
sej se ne da. ker se unicuje. dolgorocno crkne. torej se ne da. sej marsikaj lahko naredis, samo posledice pa so unicenje, torej?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.146
4.588
113
Če bi idealno izenačil vrtljaje, potem sinhroni ne bi imeli dela in se ne bi nič uničevalo. Ampak potem tudi sklopka nič ne trpi. Zakaj torej?
Idealno si prisiljen izenačiti vrtljaje na menjalniku z ravnimi zobniki, ki pri menjavi prestave gredo en v drugega. Ampak tudi tam uporabljam sklopko, ker je vseeno precej manj obremenitve, če ti ni povsem uspelo in zaškrta ter prisili prostovrteči zobnik in gred, da se vrtita toliko kot zahteva drugi zobnik in kolesa. Če sklopke ne pritisneš in zgrešiš, usklajuješ vrtilni moment na kolesu in vrtilni moment motorja na dveh zobnikih. Kar hudo ... Na avtu tega ne bi testiral, ker nima nobenega smisla. Tudi, če pač sinhroni oprostijo manjšo napako. Še zmerja sinhron pobere na eni strani kar da vztrajnost avta preko koles in na drugi motor. Tej neusklajenosti pogona je namenjena sklopka in nikakor ne sinhron, ki je konstruiran, da uskladi neusklajenost prosto vrteče gredi z zobnikom. Torej kak kg vrtečih se elementov in ne "celotni" navor motorja.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.344
8.705
113
No pa dejva tako. Kaj se pa po tvojem uniči, če prešaltaš iz tretje v četrto brez sklopke tko da zadeva lepo pade not in niti malo ne zaškrta?
 

boc

Majstr
1. avg 2007
2.365
432
83
Kaj ni tako, da pri sekvencini rocnih menjalniki ni problem menjavati brez sklopke, vsaj pri go kartih imas sklopko samo za speljevanje/ustavljanje, slatas pa brez.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
32.526
14.130
113