Prestavljanje in sklopka

vincent

Fizikalc
Osebje foruma
31. avg 2007
11.343
83
48
V službi je preko motorjev nanesla debata, da sodelavec prestavlja navzgor vedno brez sklopke (tako motor kot avto). Pravi da je z vidika (karšnegakoli pač že
) še boljše da ne uporabljaš sklopke.

Torej? S tehničnega vidika...drži ne drži?

Sem probal tudi sam...prestavi se povsem ok (res da ročica težje zapusti obstoječo prestavo) a drugače 'spelje' se zadeva povsem ok...tudi občutek ni slab (če odmislim navado železno srajco, ko noga podzavestno pritisne sklopko
).
 

Hondi

Fizikalc
18. avg 2007
2.888
89
48
jao, ni čudno, da gredo enim avtomobilski menjalniki tako hitro v cvet...
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
35.979
1.038
113
pri taščici
Ker ga navor drzi. Če ujames obrate bo tudi iz prestave lazje slo.
Tudi navzdol se bp salta, samo medzugas moras dati in pravi cas vtakniti. Sedaj ko so obratomeri je to lažje.....
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
9.570
700
113
Navzgor in navzdol bi moral zelo natančno ujeti obrate, da bi tako početje imelo vsaj minimalni smisel.
 
  • Všeč mi je
Reactions: MrDaco

SJTV1

eV12
18. jul 2007
16.874
295
83
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
V službi je preko motorjev nanesla debata, da sodelavec prestavlja navzgor vedno brez sklopke (tako motor kot avto). Pravi da je z vidika (karšnegakoli pač že
) še boljše da ne uporabljaš sklopke.

Torej? S tehničnega vidika...drži ne drži?

Sem probal tudi sam...prestavi se povsem ok (res da ročica težje zapusti obstoječo prestavo) a drugače 'spelje' se zadeva povsem ok...tudi občutek ni slab (če odmislim navado železno srajco, ko noga podzavestno pritisne sklopko
).
Če bi vedno 100% zadelo obrate, drži. Sklopa se manj obrablja, sinhroni tudi. Ker pa to ne uspe vedno, za sinhrone ni najbolj zdravo. Ponavadi je ceneje vzdrževat sklopko kot cel menjalnik.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Citat:
Uporabnik Hondi pravi:
jao, ni čudno, da gredo enim avtomobilski menjalniki tako hitro v cvet...
Ja,in potem vidiš oglase na avto.net: odlično ohranjen,zelo lepo vožen
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
13.142
801
113
Motorji in nekateri športni avti (specialke) uporabljajo sekvenčne menjalnike brez sinhronov in take se lahko šalta brez sklopke pod ustreznimi pogoji.

Klasičen direktni menjalnik (avtomobilski) uporablja sinhrone, ki skrbijo za izenačitev vrtenja gredi, sinhroni poskrbijo da se vrtljaji "vhodne" in "izhodne" gredi ujamejo preden se prestava "aktivira" (da ni škrtanja oz. po mehansko pretirane obrabe na glavnih prestavnih zobnikih). Skatka s tega pogleda je sklopka tehnično nepotrebna. Problem nastane ker imajo vozila sklopko in zato so sinhroni ustrezno dimenzionirani da izenačujejo obrate na skoraj neobremenjeni motorni osi. Če začnemo menjat brez sklopke se obremenitev na sinhronih v klasičnem režimu občutno poveča kar pomeni da se pretirano uničujejo (nekdo je omenil da opravljajo funkcijo sklopke, kar dejansko drži).

Seveda če "ročno" izenačimo obrate motorne osi in pogonske osi pred šaltanjem potem načeloma sinhroni sploh ne delajo nič in se tudi ne obrabljajo. Torej čisto teoretično je možno doseči nižjo obrabo sinhronov s pravim postopkom menjave brzin - tudi brez uporabe sklopke. V praksi je malce težje, čeprav ni nemogoče .. zahteva pa tak postopek zagotovo čas, pa vedno ni možen.

Pod črto, nabava avtomatika reši probleme tovrstnih gostilniških debat!
 

Samojed

el. zaščita
Osebje foruma
19. sep 2007
2.004
4
38
Osrednja Slovenija
Aja, oprosti, ampak kdor ima tako malo pojma o motrjih in menjalnikihn da postavi takšno vprašanje, po mojih merilih njegov izpit roma v kanto.
 

vincent

Fizikalc
Osebje foruma
31. avg 2007
11.343
83
48
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Aja, oprosti, ampak kdor ima tako malo pojma o motrjih in menjalnikihn da postavi takšno vprašanje, po mojih merilih njegov izpit roma v kanto.
Hmmm
?

Takole bomo rekli...vprašanje je povsem na mestu s tehničnega vidika.

In ja...vprašanja niso nikoli neumna...neumni so kve9čjemu odgovori. Se strinjaš?
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.699
2
36
emm, prestavljam brez sklopke gor in dol, samo speljujem z njo. ce rabi kdo predstavitev, vabljeni. ne vem kaksna umetnost je to? danes v dobi sinhronov niti vmesnega plina ni treba. razen dol, da ujames obrate, lazje je z dizli. najbrz sem eden redkih s C kategorijami in smo vozili na izpitih se stare MB brez sinhronov. kje je alen z alfo? sem mislil, da se bo goba oglasil pa vidim, da ni dosti izkusenj pobral iz turbo casov in samo naklada. naliM? najlazje je biti playstation dirkac.

res pa zadnjih 15 let dobi izpit vsak, ki placa jurja zanj. niti zmigavcev ni treba uporabljati..
 

Mirko

Pripravnik
24. jul 2007
943
8
18
Citat:
Uporabnik Samojed pravi:
Aja, oprosti, ampak kdor ima tako malo pojma o motrjih in menjalnikihn da postavi takšno vprašanje, po mojih merilih njegov izpit roma v kanto.
Od kdaj je pa podrobno poznavanje avtomobilske tehnike pogoj za imeti vozniško dovoljenje. Brihta res.

Brez sklopke se čist lepo da prestavljat, samo kje za vraga je smisel, glede na to, da menjaš sklopko in potisni ležaj morda enkrat ali pa še to ne v življenski dobi avtomobila.