Optimalni vrtljaji za vožnjo

forgot

v penziji
23. jul 2007
293
0
16
Motor bencinski 2.4 20V, vožnja večinoma med 2500 in 3500o/min

Po tovarniških podatkih :
Max moč 129 kW / 6100 o/min
Max navor 230 Nm / 3750 o/min

Povprečna teža z voznikom in prtljago 1600-1700 kg

Režim vožnje : vožnja po AC / 30%, močno ovinkasta cesta 20%, normalne ceste 30%, mesto 20%, 90% voženj traja vsaj 1 uro.

Poraba se je ustalila na 9 L/100km.

To je zame optimum poraba/zmogljivosti/vozne lastnosti.

LP
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
3
36
ena vas naprej od Jest-a
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Nekaj si spregledal:
8V motorjem je navor nad 4000 tako padel, da skoraj niso bili več uporabni
Nisem spregledal, temveč sem kar nekajkrat to omenil.
smirk-1.gif

Citat:
16V motorji imajo v spodnjem območju enak navor kot 8V, svoj(!) najvišji navor pa dosežejo pri 3.500-4000 in še veselo vlečejo tja do 5.500 (in naprej)
Žal ne bo držalo. Ne vem kako je po podatkih ampak v praksi je drugače. Spodaj so večinoma neuporabni (vsaj ti majhni mlinčki). 8V motorji pa so dali več od sebe v nižjih.

Seveda si spregledal. Ker so stari 8V motorji bolj bogi z navorom pri višjih vrtljajih, so bila tudi prestavna razmerja ustrezno krajša, saj sicer nebi zmogli premagovati zračnega upora pri višjih hitrostih (oz. bi prej omagali). 16V motorji imajo v primerjavi z 8V motorji več navora v višjih vrtljajih, zato pri istih vrtljajih zmorejo premagovati višje (zračne) upore - oz. pri istih vrtljajih zmorejo višje hitrosti.
Malo poglej podatke za najvišje hitrosti pri 8V in 16V motorje z isto prostornino. 16V motorji zmorejo višje končne hitrosti, čeprav so vrtljaji pri obeh motorjih enaki (okoli 5.000 min-1). To pomeni, da imajo 16V tudi ustrezno spremenjena (po domače daljša) prestavna razmerja - prestavno razmerje (i) je manjše. Ker je prestavno razmerje pri 8V motorjih pri isti prestavi večje, je navor na kolesih navkljub istemu navoru motorja večji, odtod tudi dejansko boljši pospeški pri nižjih vrtljajih (+ vpliv vztrajnosti, ki pada s kvadratom prestave).

Ja se strinjam, vozila z 8V motorji so v nižjem območju vrtljajev "vlekla" bolje. To pa ne pomeni, da so 16V slabši, ampak da moraš gledati vozilo kot celoto. Če k temu dodaš še nižjo porabo 16V motorjev (proti 8V), lahko ugotoviš, da pri isti porabi (!! - 16V teraš v višje vrtljaje) lahko dosežeš enake oz. boljše vozne lastnosti.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
8v motorji imajo manše toplotne izgube, ki so aktualne pri nižjih vrtljajih, pa višje tlačne izgube, ki so aktualne pri višjih vrtljajih, pri 16v motorjih je pa obratno, imajo višje toplotne izgube, pa nižje tlačne. Zato se vgrajuje sisteme, ki regulirajo odprtost ventilov glede na režim, oz. obrate motorja, kot so, VTI, VTEC, ..., ter se tako pridobi najbolje od obeh vrst motorjev.
smile-1.gif


Ogo
 

smidge

Pripravnik
2. avg 2007
168
0
16
In od kje naj bi bila povezava med tem v katerem obmocju vrtjljajev ima motor navor in prestavnim razmerjem
17758-icon_confused.gif
oziroma zakaj po tvoje bi nekdo na recimo enako zmogljiv motor z uporabnim obmocjem 1000-3000 rpm vgradil krajsi menjalnik kot v tistega ki daje isti output med 3000 in 5000 obrati.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Torej, še enkrat.
1.) Večina avtomobilov se uporablja nekje do recimo 130 km/h. Mene osebno nič ne zanima, da ima 16v daljše prestavno razmerje in gre lahko do 190 km/h namesto do 160 km/h.
2.) Primerjaš lahko prestavno razmerje, če ga primerjaš s hitrostjo, ne pa z vrtljaji. In pri povprečni normalni vožnji je osebno meni in predvidevam, da večini voznikov bolj uporabno, da vleče do npr. 3500 vrtljajev kot pa po 3500 vrtljajih. Čeprav, če imaš jajček od 16v potem ti žal preostane le teranje.
3.) Torej so očitno motorji z variabilnimi ventili way to go
cheer.gif
.
4.) Še glede porabe, se ne bi ravno strinjal: Laguna z 1.8 8v 95KM motorjem je imela porabo 6,4 litra, Rover 45 z 1.6 16 pa 6.0. Isti voznik, ista relacija, je bila pa vožnja z Laguno malenkost počasnejša. S tem da je Laguna verjetno konkretno težja in pa sam motor po konstrukciji star sedaj že več kot petnajst let. Torej kar nekaj generacij starejši od Roverjevega.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.196
1.813
113
Citat:
Uporabnik kloshar pravi:
Vidiš, zanimivo, jaz tako prehitevam z bencinarjem ...

Kaj je pa pol finta tega, da dizel vleče pod nizkimi obrati?

tako naj bi se prehitevalo z vsakim avtom...če seveda nimaš namena 'obviseti' na levem pasu.

Vsa ostala vožnja pa se odvija pri nižjih vrtjajih...in je fino ta tam avto nekam vleče...ali da rečem drugače...potem ni razloga ga naganjat v obrate.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik vincent pravi:tako naj bi se prehitevalo z vsakim avtom...če seveda nimaš namena 'obviseti' na levem pasu.
Ni nujno, jaz 98% prehitevanj opravim v najvišji prestavi, važno je le, da so vrtljaji pri nekje 2000 (da turbina zagrabi) ali pa da imam precej višjo hitrost.
In ja, sovražim visenje na levem pasu, tako da nikoli ne obvisim tam.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.196
1.813
113
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
važno je le, da so vrtljaji pri nekje 2000 (da turbina zagrabi)

to je tipično zmotno razmišljanje dizlašev (ne mislim zdaj dotično nate)...res je...avto lepo vleče od max. navora dalje (kar je nekje okoli 1800 min-1) definitivno pa v V. prestavi pri 2.000 vrtaljih (kjer ima max. navor.) slabše pospešuje kot pri 3.500 vrtljajih (ker ima praktično že 20 % nižji navor)...ker je treba upoštevati zraven še prestavno razmerje !

In pri prehitevanju te lahko ležerna vožnja z nizkimi vrtljaji stane BITI ali NE BITI (izvzeto prehitevanje na AC ki nima tukaj veze)...zase lahko rečem 10 dni nazaj..na relaciji LJ - Celje...stara cesta med Krtino in Trojanami.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Se strinjam v celoti.
Da lahko prehitevaš pri 2000 vrtljajih je pač več stvari potrebnih in če se poklopijo ni niti najmanjše potrebe po nižji prestavi. Preostalih 2% je pač, ko se ne poklopi. Aja, pa še enkrat: ne prehitevam z 2000 vrtljaji zato, ker bi mislil, da je pa navor zakon in je takrat največji oz. blablabla. Prehitevam zato, ker ni potrebno šaltat dol za tisto prehitevanje.
In še enkrat, nikoli ne ostanem oz. se vlečem na levem pasu, razen na AC, če sem na omejitvi. In da ne bo kdo preveč pameten: nikoli ne skočim ven pred nekoga, ki fura konkretno čez omejitev. Raje spustim plin ali pa malce zabremzam, da odleti mimo. Če pa kdo misli, da se bom ustrašil rakete, ki leti proti meni z 200+ km/h in to vidi že najmanj 500m prej ima pa sam problem
evil.gif
.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.936
1.096
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Torej, še enkrat.
1.) Večina avtomobilov se uporablja nekje do recimo 130 km/h. Mene osebno nič ne zanima, da ima 16v daljše prestavno razmerje in gre lahko do 190 km/h namesto do 160 km/h.

3.) Torej so očitno motorji z variabilnimi ventili way to go
cheer.gif
.
1. Pa kaj pe ... Malo se ozro okoli sebe ...
4. es je, ZAto t tehnologijo uporablja vse vel novih motorjev ...
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:1. Pa kaj pe ... Malo se ozro okoli sebe ...
Se oziram. Se spomnim, ko sem naredil izpit s svojim Jugičem gonil 160 km/h (po števcu seveda) in so padale rakete mimo mene non stop. V zadnjem času, če greš 140 km/h, te skoraj noben ne prehiti. Tako da...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.936
1.096
113
www.adriamedia.si
Zanimivo, jaz na SLO AC večinoma vozim tempomat na 160, a nisem med najhitrejšimi in tudi tiste, ki jih prehitim, prehitim z max 10 na uro razlike. Folk, se i zdi, vozi nekje med 145 in 165 večinoma ...

@South par: ne, računalnik na kolenih + 2+ letna hčerka, ki bi tudi rada tipkala
wink-1.gif
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:1. Pa kaj pe ... Malo se ozro okoli sebe ...
Se oziram. Se spomnim, ko sem naredil izpit s svojim Jugičem gonil 160 km/h (po števcu seveda) in so padale rakete mimo mene non stop. V zadnjem času, če greš 140 km/h, te skoraj noben ne prehiti. Tako da...

Si si že sam odgovoril..... z Jugičem si šel 160 PO ŠTEVCU
grin1.gif
 

Swich

El Presidente
23. jul 2007
4.833
0
36
40
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
8v motorji imajo manše toplotne izgube, ki so aktualne pri nižjih vrtljajih, pa višje tlačne izgube, ki so aktualne pri višjih vrtljajih, pri 16v motorjih je pa obratno, imajo višje toplotne izgube, pa nižje tlačne. Zato se vgrajuje sisteme, ki regulirajo odprtost ventilov glede na režim, oz. obrate motorja, kot so, VTI, VTEC, ..., ter se tako pridobi najbolje od obeh vrst motorjev.
smile-1.gif


Ogo

Vtec rula
cheer.gif
 

s22b

Fizikalc
1. sep 2007
3.199
0
36
39
(Se že vnaprej opravičujem zaradi vulgarne besede)

*ebeš Vtec.

NEO VVL je ta prava stvar.
evil.gif
 

Simon_Vi

KIYUNDAI fan
8. maj 2007
8.128
2
38
Citat:
Uporabnik Swich pravi:
Citat:
Uporabnik Ogo pravi:
8v motorji imajo manše toplotne izgube, ki so aktualne pri nižjih vrtljajih, pa višje tlačne izgube, ki so aktualne pri višjih vrtljajih, pri 16v motorjih je pa obratno, imajo višje toplotne izgube, pa nižje tlačne. Zato se vgrajuje sisteme, ki regulirajo odprtost ventilov glede na režim, oz. obrate motorja, kot so, VTI, VTEC, ..., ter se tako pridobi najbolje od obeh vrst motorjev.
smile-1.gif


Ogo

Vtec rula
cheer.gif


Vtec ni nič posebne. REs je umetnost imeti kao "variabilno" odpiranje ventilov, če je vse kar dela On-OFF.
bonk.gif
. Poglej malo na Wikipedia.org.
tule je diagram mojega motorja je btw. pravi Variabilni sistem.
226081-power18Vi.gif
 

Priponke

  • 226081-power18Vi.gif
    226081-power18Vi.gif
    52,5 KB · Ogledi: 157