Optimalni vrtljaji za vožnjo

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.196
1.813
113
Citat:
Uporabnik zlatorog87 pravi:
razmerje zrak:bencin je okrog 10:1

sicer točnega podatka ne vem...pa tudi ne vem za kake enote je bilo napisano

samo osebno bi dal prvi številki še vsaj dve ničli zraven torej nekje 1000:1 (pa še dvomim da je dovolj)...razen če je mišljeno 10 kg zraka za 1 kg goriva.

Avto v štatnt gasu porabi nekje 0,7 litra....za štos daj roko na sesalno cev (zračnega filtra)...pa povej kako razmerje se ti zdi da bi lahko bilo
smile-1.gif
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.196
1.813
113
Citat:
Uporabnik SouthPark pravi:
Pa nimajo potem 8V večje porabe, glede na to, da dobijo manj zraka?

če dobijo manj zraka običjano dobijo tudi manj goriva...načeloma pa imajo pri isti kubaturi (in končnih vrtljajih) manjšo moč...in iz prakse vemo da običjano avto, ki je močnejši lažje pospeši do željene hirtrosti (ter prej zmanjša porabo)...kar na koncu privede do manjše končne povprečne porabe.

Glede navora in 16 V...za fotrovega (bivšega) Roverja 216 (1.6 16 V 111 konj) vem, daje imel najvišji navor pri 3.000 vrtlajiih...kar je za bencinarja več kot dobro...dočim švohnejši brat 14. 16 V 103 konj, pa precej blizu rdečega polja (točno niti ne vem..načelom pa precej stran od uporabnih vrtljajev)..tako da...ni nekega pravila.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
O pa je pravilo. In sicer enostavno in takšno kot sem zgoraj napisal.

Vsa ta nova jajčka (tistih z zamiki ventilov še nisem vozil in jih tukaj izključujem) od oplovih 16v do npr. Clio 1.2 16v, Corsa 1.2 16v niso pol k.. vredna. Če hočeš da kam gre, ga moraš spravit čez 4k vrtljajev, sicer je čista žalost. Dočim starejši 8V so pa dali svoje ravno nekje do 4k vrtljajev, potem naprej si imel pa le še hrup. Meni osebno je to 100x bolje kot pa pri 16v. Skrajni primer takega motorja je bil npr. 1.8 95KM v Lagunah. To je bil dobesedno tank: do 3000 vrtljajev je dal vse od sebe, nad 3500 pa samo še hrup in nobenega učinka. Ampak komot si ga pa vozil že od malce čez 1000 gor. In za normalno vožnjo ravno in samo to potrebuješ. Zakon motor.
cool-1.gif

Aja, pa imel sem tudi 45-ko z 1.6 motorjem. Ta pa res ni bil tako slab, ampak je tudi dal največ od sebe nad 4k vrtljajev. Je pa res,da si ga BP vozil tudi z nizkimi vrtljaji. Ampak predvidevam, da je temu botrovala tudi relativno nizka teža avtomobila
smirk-1.gif
.
 

Freak

Pripravnik
19. sep 2007
522
0
16
Ponavadi v knjizici od avtomobila pise,kdaj priporocanje saltanje v visjo prestavo
cool-1.gif
 

NigelM

Pingvin
19. avg 2007
17.286
3
36
ena vas naprej od Jest-a
Nekaj si spregledal:
8V motorjem je navor nad 4000 tako padel, da skoraj niso bili več uporabni

16V motorji imajo v spodnjem območju enak navor kot 8V, svoj(!) najvišji navor pa dosežejo pri 3.500-4000 in še veselo vlečejo tja do 5.500 (in naprej)

Kdor bi dal danes na trg motor 1.8 - 95 KM, bi se mu vsi smejali. 1.8 bencinci imajo danes okoli 120 KM in to samo na račun višjega navora vzgornjem območju, spodaj se ni kaj dosti spremenilo - samo občutek je drugačen.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik NigelM pravi:
Nekaj si spregledal:
8V motorjem je navor nad 4000 tako padel, da skoraj niso bili več uporabni
Nisem spregledal, temveč sem kar nekajkrat to omenil.
smirk-1.gif

Citat:
16V motorji imajo v spodnjem območju enak navor kot 8V, svoj(!) najvišji navor pa dosežejo pri 3.500-4000 in še veselo vlečejo tja do 5.500 (in naprej)
Žal ne bo držalo. Ne vem kako je po podatkih ampak v praksi je drugače. Spodaj so večinoma neuporabni (vsaj ti majhni mlinčki). 8V motorji pa so dali več od sebe v nižjih.
 

Speedy

Pripravnik
31. jul 2007
724
0
16
37
CENTAR LJ
Hoče povedat da niso vsi 16v neuporabni. Npr 2.0 16v vleče od 1500 naprej normalno, ne pač kot tdi,ampak ok, pri 4000 je najvišji navor in pač tam šele gre. Pač če prehitevaš šaltaš pa je.Npr 1.8 90km, vleče vedno, vendar le do 4k/5k samo vseeno ne gre nikamor ali pa da bi čutil da je več navora. Meni osebno je 16v ok. nizka poraba če ne tišiš, če rabiš pa gre. V malčkih pa vrjamem da je problem, ker so pač mrtvi v nizkih obratih.
 

ginekolog

1.300. registrirani uporabnik
1. okt 2007
585
7
18
Za mojga 98 bravota 16 16v moram priznati, da me preseneča z odzivnostjo tudi na nizkih vrtljajih. Prilagam graf, predvidevam, da se podobno obnašajo ostlai podobni motorji.
214872-grafmocibravo.jpg
 

Priponke

  • 214872-grafmocibravo.jpg
    214872-grafmocibravo.jpg
    107,4 KB · Ogledi: 145

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Za tega pa moram res priznat (in sem pozabil nanj), da je zelo zvezen. In to kljub precej dolgim prestavnim razmerjem. Sem bil prav presenečen.
 

SoulMan

Majstr
9. sep 2007
3.255
136
63
Celje
13 let star Mondeo 1.8 16v vleče zvezno od 1500 RPM, pri okoli 5000 pa "podivja". Metanje vseh 16-ventilcev v en koš je bedarija...
 

Diablo

Fizikalc
19. jul 2007
5.360
3
38
problem se pojavi pri malih navitih motorjih, ki so naviti in imajo uporabne moči s tem posedično v višjih vrtljajih.... to so 1,4 in 1,2 mlinčki s 80 oziroma 100 + konjev.
 

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Dediji, nekaj me zanima ...

Prej sem bil na testni vožnji z novima A4 in A5 (si bo ata A5 omislil). A4 je bil 2.0tdi ročni, A5 pa 2.7tdi avtomatski. Nad A5 sem bil glede prestavljanja razočaran. A ni finta turbo dizla ravno v tem, da recimo pri 70 lahko s četrto povsem suvereno prehitevaš, ne, da bi prej rabil dat v tretjo kot pri bencinarju? Meni se je pri štirici dopadlo ravno to, da sem prešaltal, pritisnil, turbinca je prijela in avto je zabil. Pri A5 pa je za vsako, ko sem ga pritisnil, prestavil v višjo prestavo in potem se mi tisti pospešek ni zdel tako brutalen kot pri A4. Kaj je tukaj finta??
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.196
1.813
113
Sicer imam hudo malo izkušenj (beri: nič) z avtomatskimi menjalniki (razen par km pred desetljetjem z vojaškim Puchom)....samo se mi zdi da imaš tudi na auto menjalniku opcije 'ročnega' pretikanja..torej če ti pamet menjalnika ni všeč pač uporabiš roko.

Zdaj koliko naj bi kater povlekel v kaki prestavi pri 70 km/h pa ne bo imelo neke hude teže...ker je odvisno od preveč stvari.

Glede prehitevanja pa..ni važno kater motor imaš pod havbo (bencinec ali dizel) se mora motor vrteti ko pritisneš gas! Jaz pri svojem (TDI 130) še pri 80 do 100 km/h prestavim v 3. prestavo...ker ko prehitevam, hočem biti na levem pasu minimalno časa, ne glede kako motor potegne pri 1.500 vrtljajih (parkrat se mi je to že obrestovalo)....za občutek....to pomeni nekje 3.500 vrtljajev (mogoče se sliši malo..samo pri 4.200 min-1 ima motor max. moč...torej njegovih 160 konjičov pride do hrane)....pa ima po tovarniških podatkih max. navor že pri 1.750 vrtljajih.
 

kloshar

Ciganæe
26. jul 2007
5.998
0
36
Vidiš, zanimivo, jaz tako prehitevam z bencinarjem ...

Kaj je pa pol finta tega, da dizel vleče pod nizkimi obrati?

Ja nič, ko bom imel enkrat tdija, bom šele vedel, o čem govorite.
wink-1.gif