Okolju prijazni avtomobili

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.124
7.190
113
hja zaj če je 13 let pred kratkim pol ok.
Kako cas leti :)

kakorkoli…zgleda so rezultati degradacije slabi?

 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
48.946
7.473
113
pri taščici
Mah problem je, da tukaj obvelja stara modrost: Folk je načeloma glup! EVji so fantastična rešitev za mesta in ne vem 60-70% populacije. Ampak kaj se dogaja, namesto da bi EVji bili v velikosti renault 5, golfa, ajde še tam tesla 3, se seveda velika vecina proizvajalcev trudi narediti 3 tonske ogromne SUVje. Pa da ne bo napake, tudi jaz se očitno uvrščam v glup folk, jaz bi najraje imel teslo 3, ampak ker rabim za posel velik in funkcionalen prtljaznik sem moral kupiti Y. Še vedno sem noro zadovoljen z avtom in za moje potrebe zadošča in mi je super. Sem šel pa prejšnji teden do Biograda na moru in roko na srce, zadeva traja malo dlje kot bi v ICEju, poleg tega je pač polnilna infrastruktura južno od nas rahlo podhranjena in ponavadi ne dosegaš teoreticnih hitrosti polnjenja. Jaz s tem nimam težav in me ne moti da se ustavim za 15-20 minut ampak poznam pa folk, ki se med 4 urno voznjo raje ustreli v koleno kot pa da bo stal za 20 minut. V glavnem kar sem želel povedati preden sem zabluzil, EVji bi po defaultu morali biti varčni in maksimizirati range, ampak ker imamo po večini majhne koorce, je seveda potrebno imeti avto, v katerega bi staro renault 5 spravil v prtljaznik.
Dacia spring (in podobni) je avto za mesta in primestna okolja. S takimi avti in s ceno nizjo ali enako ICE bo lahko verjeli v menjavo voznega parka
Dokler bo pa spartansko opremljen twingo stal 20+k (po subvenciji) bodo pa težko prebili led.
V sloveniji "polovica" ljudi zivi v stavbah ki jim omogoca polnjenje doma.
V mestih pa nekako modernizirat parkirisca s polnilnicami, kjer bi placal parkiranje makenkost drazje kot v okolici, vendar bi za ta denar dobil zastonj polnjenje.
Na tak nacin bi izlocili tiste ki bi avte puscali dlje casa kot je potrebno za polnjenje.
Recimo 3€/h za 11kw polnjenje. Ponoci pa "polovicna" tarifa da ne hodis avta ob 2h ponoc premikat, in ga polnijo tisti ki bi recimo preko noci v avto nafilali 50+kwh.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

sad

Guru
24. avg 2007
21.787
10.390
113
Kako cas leti :)

kakorkoli…zgleda so rezultati degradacije slabi?

While the battery was reported as unopened, there are indications that it may have been serviced before—such as a clean cooling fan and four marked cells. In our experience, we often come across “never opened” batteries that have, in fact, been repaired or reconditioned multiple times, including cell replacements, rearrangements, or regeneration, yet are still presented as original and untouched. This contributes to the perception that these batteries consistently last 500,000 km, even though many have undergone previous interventions.

Zanimivo, kaj pišejo. Točno to oni delajo pri EVjih. Fulla pucen porihtajo. Do naslednje celice, ko spet fulla pucen porihtajo.
 
  • Všeč mi je
Reactions: NekdoK

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.124
7.190
113
To so prva gen teslinih kjer he bil problem zaradi vdora vlage in ko se menjalo celico se tudi popravilo ta problem in potem se vec ne zgodi.

razen ce pride do odpovedi zaradi tega jer pac sama celica crkne, kot tisti primer na katerega se rad opiras in postavljas kot nekaj kar je neizogibno
 

Alesss

Fizikalc
24. sep 2013
367
48
28
While the battery was reported as unopened, there are indications that it may have been serviced before—such as a clean cooling fan and four marked cells. In our experience, we often come across “never opened” batteries that have, in fact, been repaired or reconditioned multiple times, including cell replacements, rearrangements, or regeneration, yet are still presented as original and untouched. This contributes to the perception that these batteries consistently last 500,000 km, even though many have undergone previous interventions.

Zanimivo, kaj pišejo. Točno to oni delajo pri EVjih. Fulla pucen porihtajo. Do naslednje celice, ko spet fulla pucen porihtajo.

A "porihta" uradni Toyota servis to tudi v Sloveniji na rednih servisih ?
Jaz malo dvomim, da ja. Zato, ker mi pri rednem servisu (ki je narejen v 1.5ure) niti tega ni znal povedat, kolko Ah kaže še kateri od (petih) celičnih sklopov, da bi jaz znal mal domnevat, kako v kurcu je že bat.hibridni sistem. Je reku, da njim samo pokaže a je ok (verjetno 30%+), ali ni ok. Razdiral ga pomoje niso, in filtre menjal ?

EVclinic nič ne piše, ali so ti zamašeni filtri in take celice, bile obdelane na uradnem Toyota rednem servisiranju, ali jih je stranka sama (s kolegom pod kozolcem)...
 

LarryClay

Guru
10. feb 2023
1.603
1.590
113
Toyota servis ne šraufa baterije, razen osnovnih stvar - pucanje ventilatorjev / cevi za hlajenje in ostala enostavna dela. Za crkjot jo pa samo zamenjajo.
Za navadne hibride pa sistem itak namerno ne kaže preostale kapacitete. Tudi zanjo garancije ni, samo za totalni crkjot.

Problem jokanja pri EV Clinic zoper na priključne hibride je v tem, da večina proizvajalcev za delček kapacitete EV baterije računa za zamenjavo hibridne baterije več, kot Tesla za novo.

Ne moreš primerjat, ko ti Tesla za pod 20 jurjev EUR zamenja baterijo z povsem novo kapacitete 80 kWh + ali pa 15 kWh baterije priključnega hibrida za 25 jurjev.
Tukaj je popolni zlom priključnega hibridnega sistema.

S tem, da je življenjska doba baterije vezana tudi s tem kako globoko se je dnevno polni/prazni. Za 100 km dnevno, bo 15 kWh baterije priključnega hibrida ciklano 100%, EVja pa manj kot 20%. In kaj bo prej crknilo? Jasno da priključni hibrid. Samo folku se tega ne pove, samo straši se, da morajo imet vsaj jurja km dometa in da naj zato raje izberejo hibrida in ne EV.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

sad

Guru
24. avg 2007
21.787
10.390
113
To so prva gen teslinih kjer he bil problem zaradi vdora vlage in ko se menjalo celico se tudi popravilo ta problem in potem se vec ne zgodi.

razen ce pride do odpovedi zaradi tega jer pac sama celica crkne, kot tisti primer na katerega se rad opiras in postavljas kot nekaj kar je neizogibno
Samo butelj kot si ti, predstavljaš nekaj kot neizogibno. In to je, da Tesline baterije šibajo 600.000km brez težav. Potem ti pa v faco vržem en slovenski primer, ko pa niso zdržale toliko. En. In za razliko od butlov, jaz tega ne posplošujem in razumem razliko med enim primerom in statistiko.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.124
7.190
113
Ravno ti meces ta en slovenski primer naprej, pri katerem je vsakemu jasno kaj se je zgodilo in zakaj je to izjemno redek primer.
Drugace bi bilo ogromno takih primerov, tesl z 200k km je ogromno.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.357
844
113
EU
Ne morem verjeti, da bom kaj takšnega napisal, ampak vsekakor je ceneje menjati motor navadnega ICE kot pa baterijo EV, ko enkrat pride do tega. In praktično noben od nas ne bi šel že delati prvega (kar rajši nabavimo drug avto), kaj šele drugega.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad in novaa

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.124
7.190
113
Klinika mece gor primer onega svaba z 2.3mio km :) jaz sem onega slucajno videl na fb ko je nov lastnik nalimap podatke iz BMSja
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.787
10.390
113
Ravno ti meces ta en slovenski primer naprej, pri katerem je vsakemu jasno kaj se je zgodilo in zakaj je to izjemno redek primer.
Drugace bi bilo ogromno takih primerov, tesl z 200k km je ogromno.
Seveda jih je ogromno. Tudi takih, ki jim pri EV Clinic fulla pucen zamenjajo celico. Za 5 čukecov za celico, ki stane 1 eur. Po tvoje know how stane. Zanimivo, da ko se gre za menjavo dpfja, adblueja, injektorjev, turbine se pa vsi butli zgražate kak te to toliko stane.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.124
7.190
113
Know how predvsem ja pa ostalega dela je polno. Zakaj pa ne bi racunali polovico cene od tesle? Ce pa kdo maher pa lahko sam resi za 1€
 

sad

Guru
24. avg 2007
21.787
10.390
113
Zakaj potem pizdakate o cenah popravil pri dizlih?
Ki jih vsaj mehanik v bližini uredi, ne pa da se vozim v drugo državo rihtat.
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.124
7.190
113
Bolj pogosta popravila = nizja cena ker je vec konkurence.
Pa mislim da udrihajo po uradnih cenah servisov…ne kozolcarjev?