Okolju prijazni avtomobili

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.039
4.049
113
Citat:
Uporabnik uncle_sam pravi:
Eno mogoče začetniško vprašanje - a obstaja tehnologija oziroma na kakšen način bi to delovalo, da bi se energija regenerirala pri "pravem" zaviranju in ne samo z zaviranjem z motorjem? Veliko ljudi veliko na polno bremza, ker nimajo ravno filinga za vožnjo...

Ali česa ne vem in to že obstaja?
smirk-1.gif

Ampera zavira regenerativno in ko spustiš pedalko za gas in ko pritisneš pedalko za zavoro, le da, ko pritisneš pedalko za zavoro, zavira regenerativno še močneje, kot ko le spustiš pedalko za gas.
Maksimalna moč regenerativnega zaviranja pri Amperi je 60kW, šele kar je nad tem, zavira tudi s frikcijskimi zavorami.

Večina drugih zavira regenerativno le, ko spustiš pedalko za gas (vem za Teslo, Kio), ker je ceneje in preprosteje (ni potreben blending zaviranja, kot ga imata implementiranega GM in Toyota) narediti regenerativno zaviranje le na pedalko za gas, zavora pa je namenjena le frikcijskemu zaviranju.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Energijo regeneriraš tudi pri (rahlem) zaviranju.
Če brezmaš na polno pa seveda ne,ker potem že primejo zavorni diski...ampak verjemi da pri električarjih nimaš nobene potrebe po bremzanju na polno,velja tudi za ljudi brez občutka za vožnjo...recimo BMW i3 voziš tako,da se ti včasih kilometre in kilometre sploh ni treba niti dotaknit bremze,ker tako močno zavira že z regeneracijo

(vidim da je že Andy pred mano odgovoril)
 
Nazadnje urejeno:

uncle_sam

broker
25. sep 2007
3.050
1.460
113
39
Aha, hvala...

Pri mestni vožnji se kar mora poznati razlika v porabi. Koliko se spomnim testne vožnje z Ampero ima tudi neke stopnje da nastaviš koliko regenerira? V max stopnji dejansko skoraj ne rabiš nikoli prave bremze...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.039
4.049
113
Jp, 'nastavi' se z izbiro prestave. D ima manjšo regenerativno moč pri spustu pedalke za gas, L (Low gear) pa ima večjo regeneracijsko moč. Jaz konstantno vozim v L prestavi, da mi je potrebno čim manj premikanja noge na zavoro.
Drugače pa ne glede na to, ali imaš v D ali v L prestavi, ko pritisneš na zavoro, gre v obeh primerih najprej do max regeneracijske moči, to je 60kW, šele potem zavirajo tudi frikcijske zavore.

Povdarek je na tudi, ker ob takem močnem pritisku pedala zavore zavira maksimalna regeneracijska moč 60kW + frikcijske zavore. Ni tako, da bi takrat regeneracija popustila in vse šlo le na frikcijske zavore.
 
Nazadnje urejeno:

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Moč regeneracije je omejena z dvemi dejstvi:
1. moč ki jo prenese električni pogonski sklop (20 kW Toyotini hibridi)
2. zaviranje se dogaja preko diferenciala, kar pomeni da pretiravati na tak način ne moreš, sicer ti ob zdrsu enega kolesa drugo kolo ne zavira.

Ravno zato je regeneracija na pedalu za zavoro, malo dvorezen meč, ker se zavore v primeru, da zapelješ čez kakšno nesimetrično gladko podlago ali luknjo, malo čudno obnašajo, v najslabšem primeru pride do zamika ko regeneracija "zdrsne" in se zgodi prehod na frikcijeske zavore.

Google:
Volt brake surge
Prius brake surge

Torej če zaključim alter dinamik, ki je stalno na gasu in bremzi, bo tudi z EV imel bistveno višjo porabo kot nekdo, ki vozi s predvidevanjem zaviranja.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.039
4.049
113
AmperaE bo šla pa še dlje, kjer boš imel poleg izbire D in L prestave tudi ročna pedala pri volanu, s katerimi boš lahko regeneracijo tako uravnaval, da boš lahko avto pripeljal do popolne ustavitve le z regeneracijo.
GM je to najprej implementiral pri Cadillacu ELR.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.925
1.091
113
www.adriamedia.si
To je stvar ki me je na prvo žogo najbolj zmotila pri Amperi-e. Bomo videli, kako bo v praksi, ali se bo dalo nastavit, da je avto vedno v načinu za max regeneracijo, ki jo je sposoben, brez da bi dal nogo na zavoro, in d ase tako tudi ustavi. Ker če bo treba to vsakič, ko avto vžgeš, z ročkami drkat na max, bo bedarije kot je pri Outlanderju.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.039
4.049
113
Menda so bili vozniki ELR-jev nad tem navdušeni, zato so to isto implementirali še na Bolt-u.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
No ja,mal pretiravajo z dosegom...po katerem standardu je tole izmerjeno? 500 km s 45 kWh baterijo?
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
Ksz

Gledam test Tesle X P90D

Tovarniški podatki 467 kilometrov dosega.

Alles Auto naredi 290 kilometrov. Pri 24. stopinjah.

Avto stane 132.400€

Dragi ljubitelji elektrike, še 100 let bo trajal, da boste tam kjer smo mi na fosilna goriva...
hysterical-1.gif
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Avtomatsko mehansko uro ti nikoli ni treba polnit ali navijat - dokler jo imaš na roki. Pa "neumni" ljudje vseeno kupujejo športne GPS ure ki jih je treba stalno polnit.

Pa Nokia je včasih tudi zdržala cel teden, danes mi telefon ne zdrži niti dva dni.

Se mogoče kdo sekira zaradi tega?
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Citat:
Uporabnik INKVIZITOR pravi:
Ksz

Gledam test Tesle X P90D

Tovarniški podatki 467 kilometrov dosega.

Alles Auto naredi 290 kilometrov. Pri 24. stopinjah.

Avto stane 132.400€

Dragi ljubitelji elektrike, še 100 let bo trajal, da boste tam kjer smo mi na fosilna goriva...
hysterical-1.gif

Doseg se vedno da zmanipulirat tako,da vsak avto prikažeš v slabi luči,a res tega ne štekaš?
uf-1.gif


Daj mi tole Teslo pa ti s "primerno" vožnjo z lahkoto polno baterijo spraznim v manj kot 150 kilometrih,ne glede na zunanjo temperaturo!
Ali pa ti naredim z njo več kot 700 kilometrov,samo povej kakšen izzid testa hočeš na koncu!
 

INKVIZITOR

Archbishop
3. apr 2009
3.516
5
38
dej dej dej....

Testiran je bil avto v realnem svetu. Noben ni pretiraval, noben ni v slabo luč metal....so naklonjeni ''zelenim'' avtomobilom pri tej reviji. Ni to Top Gear revija.


Ampak glej, vi vedno vidite povsod zarote.
rolleyes-1.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.039
4.049
113
Problem je v NEDC ciklu, ki vrača preoptimistične dosege. EPA cikel je veliko točnejši. Npr. za Ampero-e je doseg po EPA ciklu 238 milj, to je 380km, kar je čisto realna številka.

Tistih 467km pri ModeluX je pač neživljenskih.
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.396
485
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Tole z dosegi električnih avtomobilov je še bolj zapleteno kot poraba avtomobilov na fosilna goriva, kjer tudi vsak piše svoje.
Pri električarjih je zelo odvisno koliko je vožnje v klanec, koliko navzdol (če imajo regeneracijo ob vožnji navzdol), koliko in kako se zavira. Skratka ogromno faktorjev. Da ne omenjamo raznorazne načine vožnje oziroma programske regulacije odziva stopalke za plin.