Okolju prijazni avtomobili

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Sedaj EV že postajajo realnost,
kratkoročno bo največji vpliv imelo na proizvajalce avtomobilov bencin/dizel,
nekaterih modelov se bo znižala prodaja.

Še nekaj je, EV je realnost bližnje prihodnosti,
veliko nas je takih ki ne bomo šli v nakup novega avta bencin/dizel,
počakali na EV, za teh nekaj let pa nekaj rabljenega kupili.

Prav kakšne masovne prodaje EV v Sloveniji ne pričakujem, recimo čez 5 let bo vozilo 10.000 EV v Sloveniji
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.042
4.049
113
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Prav kakšne masovne prodaje EV v Sloveniji ne pričakujem, recimo čez 5 let bo vozilo 10.000 EV v Sloveniji

Tole se mi zdi konkretno optimistična napoved.

Preberi si tole: Americans like PEVs just fine, but few would buy one

In s tem se strinjam. Dosti ljudi sploh še ni slišalo za električna vozila. Tisti, ki pa so, pa so zelo skeptični. Ko jim pripoveduješ, kimajo, pri sebi si pa svoje mislijo.
Še navdušenci ne naredijo usodnega koraka. Vzemi za primer sebe. Koliko časa imaš že željo, da greš na EV. Postavil si si polnilno infrastrukturo, a v nakup ne greš - ne glede na razlog. Pa to ni nič osebnega, ampak govorim na splošno.

Koliko je EV-jev v Sloveniji? 300? To ni nič, pa smo že leta 2016.

Očitno v Sloveniji delamo nekaj narobe. Recimo: Most of Norway's new vehicles were hybrids or plug-ins in March

Subvencije imamo dobre, hitra polnilna infrastruktura je postavljena, navadna polnilna infrastruktura sicer šepa.

Lej, nimam pojma.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.966
1.110
113
www.adriamedia.si
Ne primerjaj nas (ali katerekoli druge države) z Norveško pri subvencijah. Tam je subvencija v bistu 50% klasične MPC avta (ker se ne plača davkov, ti pa so tam okoli 100%). Zato so tam EVji krepko cenejši od ICEjev ... Bomo videli, kakšna bo prodaja tam po 1.1.2017 ...
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Prav kakšne masovne prodaje EV v Sloveniji ne pričakujem, recimo čez 5 let bo vozilo 10.000 EV v Sloveniji

Tole se mi zdi konkretno optimistična napoved.

Preberi si tole: Americans like PEVs just fine, but few would buy one

In s tem se strinjam. Dosti ljudi sploh še ni slišalo za električna vozila. Tisti, ki pa so, pa so zelo skeptični. Ko jim pripoveduješ, kimajo, pri sebi si pa svoje mislijo.
Še navdušenci ne naredijo usodnega koraka. Vzemi za primer sebe. Koliko časa imaš že željo, da greš na EV. Postavil si si polnilno infrastrukturo, a v nakup ne greš - ne glede na razlog. Pa to ni nič osebnega, ampak govorim na splošno.

Koliko je EV-jev v Sloveniji? 300? To ni nič, pa smo že leta 2016.

Očitno v Sloveniji delamo nekaj narobe. Recimo: Most of Norway's new vehicles were hybrids or plug-ins in March

Subvencije imamo dobre, hitra polnilna infrastruktura je postavljena, navadna polnilna infrastruktura sicer šepa.

Lej, nimam pojma.

Če bi me pred 5 leti vprašal, koliko bo EV v Sloveniji leta 2016, bi sigurno rekel večjo številko kot 300.

Imaš prav, tudi kot navdušenec nad EV, odlašam s nakupom.

Za bolj množičen preboj je so želje/zahteve:
1. akumulator nad 40kWh (20 do 30 kWh je premalo)
2. polnilec(lahko doplačilo) vsaj 11kW(3-fazno), 6kW polnilec absolutno premalo
3. hitro polnjenje DC 50kW ali več
4, cena
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.042
4.049
113
Environmentally, electrified vehicles outperform their conventional combustion counterparts throughout their lifecycle

Citat:
A study from the Automotive Science Group (ASG) finds that while production of advanced powertrains comes with a greater financial burden, most vehicles make up for it through efficiencies during their use phase. The ASG lists the 2016 Nissan Leaf as its best performer, with 47 percent fewer greenhouse gas emissions than the best-performing conventionally powered car, the Honda Fit. Rounding out the ASG's top five environmental performers are the Ford Focus Electric, Chevrolet Volt, Toyota Prius Two Eco, and Hyundai Sonata Plug-In Hybrid. As far as trucks go, the Ford F-150 beats the Ram 1500 EcoDiesel despite lower fuel economy, thanks to its lightweight aluminum design.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
Citat:
Uporabnik bpfc pravi:
The Netherlands to Ban Sales of Diesel and Petrol Vehicles by 2025:
http://www.greenoptimistic.com...0/#.VxxPkNR96Hs

"The plan is to ban the sales of any vehicles, which are not fully electric"

Če so s tem "fully electric" mišljeni samo 100% EV-ji,ne vem če je tole ravno res...v nekem drugem članku sem bral,naj bi v vsakem primeru dopuščali tudi plug-in hibride,pod določenimi pogoji (kar se mi zdi edino logično,ne morejo ljudem kar vsiliti 100% električarje!).
Sicer pa moje mnenje je,da naj raje namesto tega zakona sprejmejo ustrezne davčne olajšave oz subvencije,pa bo trg itak naredil svoje...
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Država je požrta, ko ukinejo vse razen električarje, bodo udarili davke na slednje, da bo peklo. Tako to gre v Evropi.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
Mogoče tudi plugin ki je zmožen voziti tudi samo na elektriko (brez goriva) npr 50km pri -10°C
Kdo od teh zmore že zdaj:
BMW i3 REX
Opel Ampera ??
VW Golf GTE ??


Niti ni tolk slaba ideja, namesto običajnega Golf-a kupiš GTE,
ene stvari je včasih potrebno tudi zakonsko uredit,
da bo čistejši zrak.

To podpiram tudi v Sloveniji.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.653
781
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:

Avtomobili za rajo? PHEV: Golf GTE, A3 Sportback e-tron, BMW 225xe, ... EV: e-golf, zoe, e-up, C-Zero, B EV, ...
Prius ni dobil konkurence, ker je politika porivala naprej dizle. Tehnično bi jih zlahka, velina proizvajalcev je imela razvoj opravljen (BMW je celo prodajal nekaj klasičnih hibridov).

Ioniq ne bo imel ročnega menjalnika. Nasploh so ti tu le še zaradi cene, drugače pa so čista brca v temo (razen pri določenem % športnih avtov),

Pa ne sodi cen po SLO standardih ...

Na tole pa moram replicirat. PHEV-ji, ki si jih naštel so vsi v rangu 30K€+, nekateri celo 40K€+, medtem ko Toyota hibride (ne priključne hibride) prodaja že za manj kot 25k€, torej ceno dizla spodnjega srednjega ali srednjega razreda. EV-ji so še precej v povojih. Mimogrede e-Golfa sem že vozil, če je to prihodnost avtomobilizma, potem gremo nazaj v preteklost.
To da prius ni dobil konkurence, ker je politika provala naprej dizle, ne verjamem. Samo VAG grupa že skoraj 10 let dela na prototipnih hibridih, mislim na Seat Leon twindrive in pozneje Seat Leon Verde, Napovedi so bile, da bo nekaj prišlo na trg že 2015, pa je samo pregrešno drag Golf GTE in pa še dražji eTron.

Ioniq res ne bo imel ročnega menjalnika, bo imel pa robotiziranega, se posipam s pepelom. Kako hudiča nikomur še ni uspelo stuhtat fore od Toyote, ki je pri svojih HSD-jih menjalnik vrgla ven in ga nadomestila s PSD-jem. Mimogrede zadnja generacija Priusa (model 2016) mi je celo na zunaj všeč, pa tudi prišel je do nivoja, kjer je vsaj na papirju zanimiv zame - dosegel je max hitrost samo na elektriko 60 km/h.

Če goorimo na nivju evripe, je 30k čisto povprečen avto.
Ioniq ima dvosklopčni menjalnik. In ni nujno, da je toyotina pot prava pot, ima kar precej omejitev. Stuhtat PSD ni noben kunšt, ostali so se pač odločili, da se tega ne gredo (ga pa ima Volt, recimo). Še Toyota je stvar pri zadnii generaciji spremenila/pomanjšala. Če imaš le en elektromotor, je PSD v bistvu nepotreben.

VW, BMW in še kdo je že imel razvito nepriključno hibrodno tehnologijo, pa se jim je bolj splačalo delat dizle (seveda predvsem zaradi politike, kar glej cene dizla). Šefica razvoja BMW mi je jasno povedala, da je zanje hibrodna zgodba končana, da bodo delali le še PHEVe. In to le bencince. Pri audiju gledajo malo drugače, toyota spet čisto drugače - a prav oni priznavajo, do bodo morali delat PHEVe, ker samo z navadnimi hibridi pač ne bo šlo.

Da tule nadaljujemo še tole zanimivo debato. Če imaš le en elktromotor je pa menjalnik in dodatna sklopka nujno potrebna.

Toyotina (+Ford + GM) smer ima določene prednosti:
- ne potrebuješ alternatorja in zaganjalnika, na motor ni nobena stvar obešena preko jermena
- ne potrebuješ sklopke in menjalnika
- imaš neskončno prestavnih možnosti, lahko se greš fiksne prestave, ampak jih v praksi ni zaradi preprostega razloga - učinkovitosti
- zanesljivost, ker ni kompliciranega mehanskega sklopa
- zvezno pospeševanje ob polnem plinu
Slabosti:
- potrebuješ dva el. motorja, manjši mora prenesti ca. polovico moči bencinskega motorja
- brez dodatne sklopke in menjalnika imaš hitrostne omejitve - EV hitrost brez da vrtiš ICE, kompromis med močjo pri nizkih hitrostih in koliko je max hitrost
- učinkovitost samega prenosa na kolesa je manjša kot pri ročnem menjalniku, zato ker gre pol energije po električni poti. To slabost se kompenzira z učinkovitostjo ICE, el. pogona in vedno optimalnim prestavnim razmerjem.
- obremenjenost avta obremenjuje elektromotorja. Da se to sicer dimenzionirati tako da to ni problem, ampak je to potem dražje, zato je vleka prikolice s takim pogonom omejena.

VW, BMW, Volvo, Hyundai.. imajo prednost:
- ICE imaš fizično povezan na kolesa, kar pomeni, da podhranjen el. motor ne omejuje trajnih zmogljivosti (vleka prikolice)
- potrebuješ samo en el. motor velik točno toliko kot želiš imeti moči v EV načinu.
- Močnejši ICE za sabo ne potegne potrebe po močnem dražjem el. motorju
- učinkovitost električnige dela ni tako kritično potrebno kot pri polnem hibridu
Slabosti:
- Mehanska kompleksnost - saj potrebuješ klasičen menjalnik in še dodatno sklopko
- potrebuješ klasičen alternator in zaganjalnik preko jermena (mislim da je po večini to vse v enem)
- prestavno razmerje je fiksno, kar za sabo potegne prožen dražji ICE, če želiš zadovoljiti kupca

Med prednosti in slabosti nisem pisal kaj je dražje in kaj ceneje, naivno bi marsikdo rekel, da je Toyotin sistem dražji, pa je res? Končne cene, ki so na ravni dizlov z avtomatikom pravijo drugače. Da bi pa Toyota prodajala 1,3 milijona hibridov letno z minimalnim dobičkom ali celo izgubo je pa tudi smešno. V bistvu je bil edini konkurent PSA s svojim dizel hibridom, bil zato ker PSA omenjen pogon umika iz prodaje. Hyundai je sedaj nekaj glasen ampak s predvideno prodajo 70.000 hibridnih IONIQ-ov leta 2017, ne moremo ravno goviriti o konkurenci. Tudi končno ceno pri tej količini lahko Hyundai postavi tako kot bo trg pripravljen plačat.

Ostali so pri klasičnih hibridih vrgli puško v koruzo in želijo preskočit kar direktno na PHEV, pa še to na rang močnejših motorjev oz. v višji razred, tako igračkanje s par tisoč prodanimi enotami nam ne pove nič. O 48 V mild hibrdnih sistemih pa poslušamo že 10 let, vse kar bo 48V sistem naredil je, da bo šla cena preko polno hibridne Toyote, enostavno zato ker se samo dodaja na obstejč pogon, nihče se pa ne vpraša kaj obstojočega bi lahko opustili iz pogona in NADOMESTILI z elektriko.

Žalostno je to da Toyota ni bolj v ospredju s PHEV, ampak to je žalostno samo za potencialne kupce, Toyota z razvojem PHEV ne zaostaja. Že danes lahko vzameš Aurisa HSD za 20k € mu dodaš razliko kolikor je večja baterija in polnilec, pa se konkurenca za 40k € lahko samo še slika.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.966
1.110
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Gasper008 pravi:

Med prednosti in slabosti nisem pisal kaj je dražje in kaj ceneje, naivno bi marsikdo rekel, da je Toyotin sistem dražji, pa je res? Končne cene, ki so na ravni dizlov z avtomatikom pravijo drugače. Da bi pa Toyota prodajala 1,3 milijona hibridov letno z minimalnim dobičkom ali celo izgubo je pa tudi smešno. V bistvu je bil edini konkurent PSA s svojim dizel hibridom, bil zato ker PSA omenjen pogon umika iz prodaje. Hyundai je sedaj nekaj glasen ampak s predvideno prodajo 70.000 hibridnih IONIQ-ov leta 2017, ne moremo ravno goviriti o konkurenci. Tudi končno ceno pri tej količini lahko Hyundai postavi tako kot bo trg pripravljen plačat.

Ostali so pri klasičnih hibridih vrgli puško v koruzo in želijo preskočit kar direktno na PHEV, pa še to na rang močnejših motorjev oz. v višji razred, tako igračkanje s par tisoč prodanimi enotami nam ne pove nič. O 48 V mild hibrdnih sistemih pa poslušamo že 10 let, vse kar bo 48V sistem naredil je, da bo šla cena preko polno hibridne Toyote, enostavno zato ker se samo dodaja na obstejč pogon, nihče se pa ne vpraša kaj obstojočega bi lahko opustili iz pogona in NADOMESTILI z elektriko.

Tudi pri PHEVih je podobno pri cenah. Pogelj recimo ceno 225xe in ceno enako zmogljivega dizla. Ali pa Golf GTE in GTD, recimo ... Trenutno je še problem to spravit tudi na nižje nivoje (recimo pri Golfu po zmogljivostih in ceni na nivo 1.6 TDI).

PSAje dizel hibrid je bil polom. Zasluženo,

Hyundai v 2017 70K. Koliko je Toyota v prvem letu? Ne moreš primerjat forme, ki že leta dela hibride s formo, ki je šele začela.

48V prihaja zaradi asistenčnih sistemov, mild hibridi ga bodo le izkoristili še malo bolj.

Pri PHEV težko nadomeščaš, ker so zahteve drugačne. Pri HEV lahko cel pogonski sklop gledaš kot celoto, ker za uporabnika je celota. Tanka bencin in to je to, ni važnko kaj se spodaj dogaja, kolikšna je baterije, koliko in kašni so elektromotorji. Pri PHEV je drugaeč, ker ima jasno ločene načine delovanja na ICE in na EV in v obojih razmerah mora delovati dobro. Realno gledano je PHEV najdražji v trojici HEV, PHEV, EV, ko odšteješ ceno baterij. Ker mora imeti 2 močna motorja. HEV ima lahko dva švoh, ker itak sodeujeta, EV le enega močnega, PHEV je pa tu najslabše od obojega a je po drugi strani na koncu pri uporabnosti lahko tudi najboljše od obojega.
Kupci pač imajo neke zahteve in pri današnji konkurenci na trgu jim pač ne moreš rečt je.bite se, mi mislimo, da imamo prav.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.653
781
113
Kako misliš podobno pri cenah? Med GTE in GTD je 8k € razlike, šele subvencija to omili. Pri 225 je drugače ker pač moraš primerjat s štirikolesnim pogonom, če ti to ni pomembno je doplačilo ca. 5k €.

Čez lužo je npr. že nekaj let na voljo VW Jetta Hybrid (27 HP v EV), glede na navadno Jetto (1.8 TSI Sport s 170 HP) s podobno opremo je treba doplačat kar zajetnih 10k $, pa sploh ni PHEV. Ni čudno da je bila ponudba v EU omejena, saj je to čisti fail.

Pri Toyoti Camry je za hibrida treba doplačat zgolj 3.720 $.
V EU je doplačilo glede na bencinskega Aurisa z avtomatikom 2.600 €. Če bi obstajal 1.6 dizel Avtomatik bi stal enako kot hibrid, verjetno prav zato taka kombinacaija ne obstaja. Podobno RAV4 zgolj 2.250 € doplačila glede na bencinsko 4WD z avtomatikom.


Če malo poenostavljeno pogledamo je VW za to da je naredil iz Jettinega sistema PHEV moral povečati el. motor iz 27 HP na 102 HP, dodal polnilec in večjo baterijo, tako je prilezel na 38k €, pomanjšanje motorjev na manjšo moč cene ne bo bistveno spremenila.

Toyota je predstavila Prius Prime, kjer sta el. motorja ostala ista, potrebna je bila samo dodatna sklopka, ki zaklene ICE v PSD-ju, dodaš še polnilec in večjo baterijo in Imaš PHEV z 92 HP v EV in 122 HP sistemske moči. Koliko bi bilo treba podražiti Aurisa HSD za 20k €, da nastane PHEV?

V bistvu Toyota nateguje nas potencilane kupce, da že danes ne ponudi 8kWh Auris PHEV za 25k €, ampak raje gredo kitajcem ponudit Corollo in Levin PHEV
10.gif
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.966
1.110
113
www.adriamedia.si
7K če upoštevaš opremo. Včasih se mi zdi da je bilo man,
RAV4 ima praktično isto ceno kot tamočen dizel, pa uni nima 4x4 ... Z bencinarjem itak nima smisla primerjat.
Pri aursu ni prblem cena, ampak plac. Že tako nima glih vrhunskega prtljažnika, če bi dali pa še baterijo not bi bil pa neupraben.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.653
781
113
Če se dobili plac v Golfu bi se pa tudi v Aurisu našel, saj imaš tudi TS verzijo. Me pa zanima kam bodo dali baterijo v Corolli PHEV, ki bo narejena na kitajskem samo za kitajski trg.