Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Slovenet pravi:
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Avtomobili za rajo? PHEV: Golf GTE, A3 Sportback e-tron, BMW 225xe, ... EV: e-golf, zoe, e-up, C-Zero, B EV, ...
Prius ni dobil konkurence, ker je politika porivala naprej dizle. Tehnično bi jih zlahka, velina proizvajalcev je imela razvoj opravljen (BMW je celo prodajal nekaj klasičnih hibridov).
Ioniq ne bo imel ročnega menjalnika. Nasploh so ti tu le še zaradi cene, drugače pa so čista brca v temo (razen pri določenem % športnih avtov),
Pa ne sodi cen po SLO standardih ...
Na tole pa moram replicirat. PHEV-ji, ki si jih naštel so vsi v rangu 30K€+, nekateri celo 40K€+, medtem ko Toyota hibride (ne priključne hibride) prodaja že za manj kot 25k€, torej ceno dizla spodnjega srednjega ali srednjega razreda. EV-ji so še precej v povojih. Mimogrede e-Golfa sem že vozil, če je to prihodnost avtomobilizma, potem gremo nazaj v preteklost.
To da prius ni dobil konkurence, ker je politika provala naprej dizle, ne verjamem. Samo VAG grupa že skoraj 10 let dela na prototipnih hibridih, mislim na Seat Leon twindrive in pozneje Seat Leon Verde, Napovedi so bile, da bo nekaj prišlo na trg že 2015, pa je samo pregrešno drag Golf GTE in pa še dražji eTron.
Ioniq res ne bo imel ročnega menjalnika, bo imel pa robotiziranega, se posipam s pepelom. Kako hudiča nikomur še ni uspelo stuhtat fore od Toyote, ki je pri svojih HSD-jih menjalnik vrgla ven in ga nadomestila s PSD-jem. Mimogrede zadnja generacija Priusa (model 2016) mi je celo na zunaj všeč, pa tudi prišel je do nivoja, kjer je vsaj na papirju zanimiv zame - dosegel je max hitrost samo na elektriko 60 km/h.
Če goorimo na nivju evripe, je 30k čisto povprečen avto.
Ioniq ima dvosklopčni menjalnik. In ni nujno, da je toyotina pot prava pot, ima kar precej omejitev. Stuhtat PSD ni noben kunšt, ostali so se pač odločili, da se tega ne gredo (ga pa ima Volt, recimo). Še Toyota je stvar pri zadnii generaciji spremenila/pomanjšala.
Če imaš le en elektromotor, je PSD v bistvu nepotreben.
VW, BMW in še kdo je že imel razvito nepriključno hibrodno tehnologijo, pa se jim je bolj splačalo delat dizle (seveda predvsem zaradi politike, kar glej cene dizla). Šefica razvoja BMW mi je jasno povedala, da je zanje hibrodna zgodba končana, da bodo delali le še PHEVe. In to le bencince. Pri audiju gledajo malo drugače, toyota spet čisto drugače - a prav oni priznavajo, do bodo morali delat PHEVe, ker samo z navadnimi hibridi pač ne bo šlo.
Da tule nadaljujemo še tole zanimivo debato. Če imaš le en elktromotor je pa menjalnik in dodatna sklopka nujno potrebna.
Toyotina (+Ford + GM) smer ima določene prednosti:
- ne potrebuješ alternatorja in zaganjalnika, na motor ni nobena stvar obešena preko jermena
- ne potrebuješ sklopke in menjalnika
- imaš neskončno prestavnih možnosti, lahko se greš fiksne prestave, ampak jih v praksi ni zaradi preprostega razloga - učinkovitosti
- zanesljivost, ker ni kompliciranega mehanskega sklopa
- zvezno pospeševanje ob polnem plinu
Slabosti:
- potrebuješ dva el. motorja, manjši mora prenesti ca. polovico moči bencinskega motorja
- brez dodatne sklopke in menjalnika imaš hitrostne omejitve - EV hitrost brez da vrtiš ICE, kompromis med močjo pri nizkih hitrostih in koliko je max hitrost
- učinkovitost samega prenosa na kolesa je manjša kot pri ročnem menjalniku, zato ker gre pol energije po električni poti. To slabost se kompenzira z učinkovitostjo ICE, el. pogona in vedno optimalnim prestavnim razmerjem.
- obremenjenost avta obremenjuje elektromotorja. Da se to sicer dimenzionirati tako da to ni problem, ampak je to potem dražje, zato je vleka prikolice s takim pogonom omejena.
VW, BMW, Volvo, Hyundai.. imajo prednost:
- ICE imaš fizično povezan na kolesa, kar pomeni, da podhranjen el. motor ne omejuje trajnih zmogljivosti (vleka prikolice)
- potrebuješ samo en el. motor velik točno toliko kot želiš imeti moči v EV načinu.
- Močnejši ICE za sabo ne potegne potrebe po močnem dražjem el. motorju
- učinkovitost električnige dela ni tako kritično potrebno kot pri polnem hibridu
Slabosti:
- Mehanska kompleksnost - saj potrebuješ klasičen menjalnik in še dodatno sklopko
- potrebuješ klasičen alternator in zaganjalnik preko jermena (mislim da je po večini to vse v enem)
- prestavno razmerje je fiksno, kar za sabo potegne prožen dražji ICE, če želiš zadovoljiti kupca
Med prednosti in slabosti nisem pisal kaj je dražje in kaj ceneje, naivno bi marsikdo rekel, da je Toyotin sistem dražji, pa je res? Končne cene, ki so na ravni dizlov z avtomatikom pravijo drugače. Da bi pa Toyota prodajala 1,3 milijona hibridov letno z minimalnim dobičkom ali celo izgubo je pa tudi smešno. V bistvu je bil edini konkurent PSA s svojim dizel hibridom, bil zato ker PSA omenjen pogon umika iz prodaje. Hyundai je sedaj nekaj glasen ampak s predvideno prodajo 70.000 hibridnih IONIQ-ov leta 2017, ne moremo ravno goviriti o konkurenci. Tudi končno ceno pri tej količini lahko Hyundai postavi tako kot bo trg pripravljen plačat.
Ostali so pri klasičnih hibridih vrgli puško v koruzo in želijo preskočit kar direktno na PHEV, pa še to na rang močnejših motorjev oz. v višji razred, tako igračkanje s par tisoč prodanimi enotami nam ne pove nič. O 48 V mild hibrdnih sistemih pa poslušamo že 10 let, vse kar bo 48V sistem naredil je, da bo šla cena preko polno hibridne Toyote, enostavno zato ker se samo dodaja na obstejč pogon, nihče se pa ne vpraša kaj obstojočega bi lahko opustili iz pogona in NADOMESTILI z elektriko.
Žalostno je to da Toyota ni bolj v ospredju s PHEV, ampak to je žalostno samo za potencialne kupce, Toyota z razvojem PHEV ne zaostaja. Že danes lahko vzameš Aurisa HSD za 20k € mu dodaš razliko kolikor je večja baterija in polnilec, pa se konkurenca za 40k € lahko samo še slika.