Nenormalno trd menjalnik po menjavi sklopke in olja

spenstar

Fizikalc
2. sep 2007
901
49
28
Na servisu so mi zamenjali sklopko in olje v menjalniku (Megane 3, 1.6 bencinar, 6st rocni menjalnik). Danes ga pridem iskat, ko hocem prestavit v prvo ali rikverc, se rocka sploh ni hotela premaknit v polozaj. Pritisnem se enkrat sklopko, spet nic. Ugasnem avto in poskusim se enkrat zelo na silo in potem nekako je slo. Se odpeljem, ker se mi mudi, opazim da je prestavljanje nenormalno trdo, napram prej ko je rocka tekla kot po maslu. Po 60 km voznje, se enkrat ugasnem avto, prva ali rikverc spet trdo kot kramp.
Sklopka je sedaj zelo mehka in prime ze cisto na zacetku, ko do konca pritisnem in potem spuscam.
Sedaj pa vprasanji, predem ga peljem nazaj na servis, da me ne odslovijo z izgovorom utekanja.
1. Zakaj je menjalnik takoooo trd? (prva in rikverc se sploh nista hotela premaknit v polozaj)
2. Je to normalno, da je sklopka premehka, kot je bila na originalu?
3. Kje so mozni vzroki med menjano sklopko in trdim menjalnikom?
4. Na avtu so mi tudi naredili optiko. Je to normalno pri menjavi sklopke ali je sam serviser nekaj sel na svoje roke delat? (mi je dal izpis optike na armaturo.)

p.s. Racuna se nisem placal, ker smo zmenjeni za jutri.
 

tony

Majstr
23. jul 2007
7.053
145
63
Pelji takoj nazaj avto in naj zrihtajo.

Verjetno so med posegom odpeli sistem vzvodom, ki gre iz prestavne ročice do menjalnika in ga slabo priključili nazaj. (No, mozno je tudi, da so pozabili nazaj naliti olje v menjalnik, vendar nimam praktičnih izkušenj, kako bi menjalnik čisto brez olja izgledal pri prestavljanju...)
 

Cash

Guru
19. avg 2007
7.791
840
113
Pelji nazaj. Utekati se nic ne sme...kaj pri novem je tudi trd menjalnik in se še uteka? Ne!...torej, pelji ga nazaj.
 

spenstar

Fizikalc
2. sep 2007
901
49
28
Naj se povem, da je bil mehanik na testni voznji in mi je danes govoril, da je sklopka se mehka, ker so se zracni mehurcki notri.
Se pravi, da je nekaj narobe sestavljeno. Ce mi lahko se kdo pove, ali je optika obvezna pri menjavi sklopke? Naj povem, da sem letos julija pri istem servisu menjal mansete ter koncnik in sem ze takrat imel optiko.
 

RoMeX

Majstr
20. feb 2008
1.333
232
63
Pozabili so natočiti olje noter.

P.S. če ni skrivnost, pri katerih invalidih si menjal sklopko in olje?
 

spenstar

Fizikalc
2. sep 2007
901
49
28
zaenkrat ne bi o imenu, je pa privat servis (splosni serviser) in dosti poznan v mestu.
 

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
13.602
1.316
113
Če nebi bilo olja v menjalniku bi se dalo isto menjat, vsaj na mestu. Pa tudi drugače bi pač šlo dokler bi šlo ....

Meni diši bolj po temu da sklopka ni ok nastavljena in ne odklaplja povsem. Ali pa je kakšna svinjarija vmes padla pa prijemlje po malem.

Dej na ravnem v prvo, drži sklopko, spusti zavoro pa poglej če avto vleče vseeno naprej oz. "pocukava".
 

blazko

Fizikalc
21. sep 2007
6.712
45
48
Glede trdega menjalnika nimam idej. Vsekakor pa vprasaj katero olje je natocil. Edino pravo je Tranself, tocen spec preveri (nfj 75w80?). Kakrsnokoli eksperimentiranje z drugim oljem na pamet bo prineslo samo probleme. Ni pa to razlog za opisan problem.

Glede mekhe sklopke, na mojem prastarem Meganu se je zgodilo enako. Po menjavi kompleta sklopke je pedal postal obcutno mehkejsi. Po beaedah mehanika: pricakovano.

Optika zaradi menjave sklopke? Bullshit, se dobro da ti ni novih gum prodal.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ogo

Robert

Majstr
21. jul 2007
2.297
170
63
Tolmin
Če tudi pri ugasnjenemu vozilu ne gre lepo v brzino je zvit drog med ročico in menjalnikom ali pa zapognjene zajle (ne vem kako ima napravljeno)
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony and Hanzi

spenstar

Fizikalc
2. sep 2007
901
49
28
Če nebi bilo olja v menjalniku bi se dalo isto menjat, vsaj na mestu. Pa tudi drugače bi pač šlo dokler bi šlo ....

Meni diši bolj po temu da sklopka ni ok nastavljena in ne odklaplja povsem. Ali pa je kakšna svinjarija vmes padla pa prijemlje po malem.

Dej na ravnem v prvo, drži sklopko, spusti zavoro pa poglej če avto vleče vseeno naprej oz. "pocukava".
Pri ugasnjenem vozilu je isti problem, prva in rikverc zelooo trdo, vse ostale zelo trdo.
Ce je avto prizgan in v prvi prestavi s stisnjeno sklopko, avto ne vlece oziroma ne cuka.
 

tony

Majstr
23. jul 2007
7.053
145
63
Naj se povem, da je bil mehanik na testni voznji in mi je danes govoril, da je sklopka se mehka, ker so se zracni mehurcki notri.
Se pravi, da je nekaj narobe sestavljeno. Ce mi lahko se kdo pove, ali je optika obvezna pri menjavi sklopke? Naj povem, da sem letos julija pri istem servisu menjal mansete ter koncnik in sem ze takrat imel optiko.
Ne, optike se zaradi menjave sklopke ne dela.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Ogo and Hanzi

merdzo

Fizikalc
6. avg 2007
3.432
26
48
Mogoče je vzvode kaj zvil, ko je menjalnik odpiral.
Druge prestave pa lepo tečejo?
Optiko bi lahko bilo potrebno delat, če je moral toliko sneti kolo, da je sploh zraven prišel. V teoriji sicer ne, v praksi pa bog ve, mogoče je samo pedanten :eek:
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
12.614
1.707
113
Marlbor
Prvo vprašanje, zakaj se je sploh menjavalo olje v ročnem menjalniku? So že prej bile kakšne težave z njim?
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
10.188
1.190
113
Drugo vprašanje pa je, če je menjalnik trd zaradi menjava olja ali zato, ker menjava sklopke zahteva pridobitev potrebnega prostora za dostop, da se lahko izvede. Če ni ravno potrebno vsega odklopiti in motor in menjalnik dvigniti ven. Tudi slednje je pri kakem avtu nujno. Mislim, da menjava olja s tako spremembo trdote menjalnika nima nič.
 

RoMeX

Majstr
20. feb 2008
1.333
232
63
Prvo vprašanje, zakaj se je sploh menjavalo olje v ročnem menjalniku? So že prej bile kakšne težave z njim?
Pri meganu je treba pri menjavi sklopke najprej odstranit polosovine kjer olje steče ven. Če so menjalnik na silo dol vlekli je itak skoraj vse steklo ven.. Posledično ga je treba dolit, takrat se ga pač ponavadi zamenja..
 
Nazadnje urejeno:

spenstar

Fizikalc
2. sep 2007
901
49
28
epilog: danes je stanje boljse za 90%. Zjutraj sem ene 30 sekund pumpal sklopko, sel na voznjo, menjalnik je bil dosti bolj mehak, tudi sklopka daje malce vec upornostni napram vceraj, ko je bila se cisto mehka.
Ocitno je bil res problem v prezracenosti. Optika je bila potrebna, ker je treba pol podvozja dol dat.
Aja placal racun. Luk sklopka komplet 264 evrov, optika podvozja 30 evrov, 3 litre menjalniske olja 49 evrov in 6 ur dela 150 evrov.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
9.630
1.634
113
Ja samo s tem, ko si pumpal so mehurčki še vedno nekje v sitemu (vsaj ponavadi je tak). Bo slej kot prej enako stanje kot pred pumpanjem. Treba je zadevo zrihtat kot je treba, da grejo iz sistema.
Nimaš kaj 30 sekund pumpat, da je boljše. Stvar more delat od prvega do tridesetega pritiska enako
 
Nazadnje urejeno:

RoMeX

Majstr
20. feb 2008
1.333
232
63
Jaz vem, da take storitve sigurno nebi plačal. Kot stranka nebi dal denarja in kot mehanik ga nimam pravice vzet, ker storitev ni opravljena kot mora bit.