Manjša poraba goriva: Prestava ali prosti tek!?

KURKOFF

Pripravnik
8. avg 2007
401
0
16
Rabil bi dokaj obsežno in ob enem enostavno obrzložitev zakaj je pri spuščanju po klancui manjša poraba kadar imamo vozilo v prestavi kot pa ga damo v "ler" in ga niti malo ne mučimo.

Link?
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.306
1.066
113
mogoče zato ker mu enostavno zapre dovod goriva?

vsaj pri ajnšpric bencinarih je tak. za dizle nisem ziher
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36
V "leru" se porablja gorivo, da se vzdržuje tek motorja (motor in kolesa niso povezani).

V prestavi se gorivo ne porablja, saj vztrajnost vozila premika motor.



To je bilo včasih pri 2T motorjih, kjer si moral po klancu navzdol vsake toliko časa dodajati plin, da je prišlo nekaj olja v valje.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.400
1.356
113
Ker imaš v današnjem avtu motorni računalnik, ki vidi, da si spustil gas in zapre dovod goriva.

Računalnik tudi spremlja število vrtljajev motorja in dokler to ne pade po cca. 1400 (govorim za bencinarje) je poraba bencina dejansko 0, saj motor vrtijo kolesa (motor se lahko čisto b.p. vrti brez goriva in mu to nič ne škoduje...), ker pa se motor vrti, jermenica poganja jermen, ta pa poganja alternator itd. in zato tudi elektrika še vedno dela.

Ko padejo obrati pod 1400 RPM pa računalnik spet začne dodajati bencin in tako navzdol, vse do prostega teka.

Skratka: ko se pelješ po klancu navzdol, je treba VEDNO imeti v prestavi, da zaviraš z motorjem, ker boš ob neprestanem držanju pedala za zavoro (npr. če se voziš po dolgih strmih klancih) pregrel zavore (zavrela ti bo zavorna tekočina) in ostal boš brez zavor...
smile-1.gif
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.534
6.590
113
Hm...kako pa vemo, če to naš avto naredi? V tem primeru bi morali obrati pasti na 0, ne?
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.519
59
48
Kranj
V prestavi motor "bremza". V leru se pa veliko dlje pripelješ in je treba posledično kasneje dodati gas.
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

To je res... ampak v tem času je poraba v prestavi enaka 0, medtem ko je v prostem teku okoli 0,5l/uro * čas spusta.

Če se npr. pri 60 km/h spuščaš po klancu navzdol v 6. (5.) prestavi, je zaviranje motorja po mojem praktično zanemarljivo.
 

Garfildd

Guru
24. jul 2007
5.841
4.346
113
Teoretično res, praktično pa je "ceneje" da zaviraš z motorjem, poraba je takrat 0l, manj trošiš bremze itd., ker se le malokje lahko tako voziš da popolnoma izkoristiš kinetično energijo pri spustu. Ali je takoj pod klancem kakšno križišče, ovinek ipd in je treb spet bremzat...

Zaradi tega in pravilne vožnje imajo vozila z elektronskim vbrizgom manjšo porabo kot vozila na "fergazer", ker frgazer ko motor lavfa ( bati šibajo gor in dol ) skoz vleče gorivo da vzdržuje obrate za prosti tek in če daš ti v ler po klancu dol si teoretično izničil eno eprednost elektronskega vbrizga...


Vse je samo fizika...
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.519
59
48
Kranj
Sem probal na avtocesti in ti v leru pa klancu hitrost iz 130 pride tudi do 150km/h, medtem, ko ti v prestavi še raje pada. Vprašanje je v katerem načinu vožnje avto porabi manj goriva. Bo treba en "test" narest.
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Se strinjam... pri 130 je verjetno res bolj ekonomično po klancu navzdol v prostem teku. Ampak kot so že napisali... odvisno tudi od situacije oz. od tega če je na koncu klanca potrebno ustaviti / upočasniti ali ne.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.377
236
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik Jernej pravi:

Ampak kot so že napisali... odvisno tudi od situacije oz. od tega če je na koncu klanca potrebno ustaviti / upočasniti ali ne.
Točno. Ali pa morda po koncu klanca še celo pospešit. Potem je zaviranje z motorjem precej verjetno bolj ''požrešno'', saj največ goriva pokuriš pri pospeševanju.
 

Jernej

Fizikalc
18. avg 2007
7.124
0
36

Ja! Kot npr. po koncu Trojan, ko je zopet 130 omejitev
smile-1.gif
.

Ampak to so čisto hipotetični scenariji. V praksi daš v 6., tempomat na 110 in se ne ukvarjaš s takimi detajli.
 

ovca

morfy
Osebje foruma
18. jul 2007
5.881
3
38
36
Cvičkova dežela =)
www.alter.si
ksz

Še tole:

Sam sem iz Ivančne Gorice, pa ko se peljem po Višnjegorskem klancu proti domu, se mi hitrost nekako ustali na 120 km/h in to je to-dokler se pač vozim po klancu dol. Ko prideš na ravnino, se logično hitrost zmanjša.

Mene predvsem zanima, zakaj ravno na 120? Res je, da se nekako začneš spuščati z 130, a je potrebno najmanj na 120 upočasnit, ker je tisti ovinek pred izvozom za Višnjo Goro qurba.. Vedno 120, nikoli več, nikoli manj
smile-1.gif


Aja, govorim pa za vožnjo v prestavi.

Je za to kaka logična razlaga, ali pač tko nanese?
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.210
1.828
113
kake bistcvene razlike ni...avto v prostem teku porabi pribl 0.7 litra goriva v eni uri...torej po klancu navzdol v prostem teko porabiš dva hlapeka (pač nekaj goriva se mora dodajati, da motorj lahko 'živi'

V prestavi pda motor enostvno zapre dovod goriva in motor zgolj kompresira zrak...načelom apa ne rabi 'delovati' ker deluje pod prisilo - torej sila avta ohranja motor v gibanju.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.423
5.914
113
pri taščici
ja samo potem so tudi obrati že precej pri jurju in tam avto že dodaja bencin...
Po strmih klancih obvezno prestava(zaradi zavor), pri rahlih spustih pa raje v leru ker prideš dlje kot v prestavi (s porabo 0,6-1 litra na uro...)
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.534
6.590
113
Citat:
Uporabnik SoulMan pravi:
Zakaj? Obrati so takšni kot so, saj (kot so povedali) jih vzdržuje vztrajnost.

A tako. Jaz sem pa mislil, da računalnik računa obrate glede na impulz na svečki...

Ali računalnik samo zapre dovov bencina, svečka pa vseeno meče iskro "v prazno" ?
 

wacko

Fizikalc
18. jul 2007
5.450
0
36
Sej če svečka neb dajala iskre, bi mašina ugasnla, če jst to prov zastopm. V bistvu mašina pol laufa brez bencina, ker jo vrtijo kolesa, torej vžiga samo zrak....