Kolesarstvo 23

kajn

Guru
5. okt 2007
2.469
1.252
113
Iskajoč brata
Zdravo ekipa, sezona je že na polno v akciji, tudi naši že vrtijo... Ta teden imamo 2 favorita na dveh dirkah. Jaz sem včeraj popoldan pogledal zaključek ekipnega kronometra... Res je dobro videt celotno ekipo skupaj v krono opremi, ki drvi ko puščica... Jumbo je res dobro zgledal včeraj

Kakšne imate kaj letos napovedi za naše?
Za Pogačarja se ve, da gre po rumeno, za Rogliča pa da gre po rozo majico.... Vse ostalo je zavito v skrivnost... Upam da bo Roglič tudi backup v Franciji...
 
  • Všeč mi je
Reactions: krava

aljoman

Majstr
16. dec 2013
1.940
-1.486
63
Meni se zdi da bo letos moči usmeril na Giro, ob morebitnem uspehu pa Vuelta. Da bi se lotil Toura, malo verjamem, če že, le kot pomočnik, za kak teden.
Navijam za dvojček Giro-Vuelta, kar že dolgo ni bilo doseženo.

Za Pogija se pa ve, Tour, poleg še kakšnega spomenika, kar je že v planu.
 

krava

Majstr
5. sep 2007
3.587
288
83
www.kacnje.eu
334921348_1324104998168477_212255950128568046_n.jpg
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.330
9.717
113
kod Džej-Zija
Nov sistem menjalnika, z noro ceno, pa da vidimo če je to prihodnost.

V bistvu ni novo, je par let že na trgu, lahko kupiš, cifra nekje ranga 2000 EUR. Težava: potrebuje specifičen pesto, nekompatibilen s skoraj vsemi wheelseti na tržišču. Že pred leti so iskali partnerja, zdaj jim je očitno uspelo. Par let bo še treba počakati, da tole postane mainstream, potem pa v nabavo, ko bo cena padla.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.295
2.392
113
še v SLO - ampak komaj
Na prvi pogled zgleda cool, ker se rešiš menjalnika in zobnika spredaj - in s tem kar nekaj teže. Ampak ostaja vprašanje ali lahko “prenos velik/mali zobnik” v samem pestu deluje z enako izgubo energije in manjšo težo. Sam nekako dvomim, da je res temu tako …
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.295
2.392
113
še v SLO - ampak komaj
Dodatek - sam sem na 2 x 11 in compactu spredaj, letos kupil “novo” kolo, ki ima zadaj 11-28, ki je zame “pretežko” (beri - vozim ture, kjer je treba tudi nekaj višincev z “konkretnim” naklonom oddelati - EMŠO in od pira oblikovano telo pa je pač “tista težava”) - in sedaj razmišljam ali 11-32 ali 11-34 - in sem se pustil “pregovoriti”, da menjam za 11-34. A se bojim, da mi bo zaradi te odločitev zmanjkalo tista “finačo” v hitrih brzinah - in enak problem zna biti tudi v “prenosu” v pestu, ker enostavno zmanjka “zobov” za ustrezna menjalna razmerja. In v vsakem primeru pripelje do tega, da sedanje “standardne” kasete postanejo “neuporabne”.
Pa da ne bo nesporazuma - nisem proti “novotarijam”, a vseeno ne mislim biti beta tester za njih.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ptice

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.330
9.717
113
kod Džej-Zija
Delali so raziskave in je tavelika šajba spredaj za cca 2 - 3 % bolj učinkovita od tamale. Tale sistem jim omogoča še večjo šajbo spredaj (60T, menda celo do 64T). Izgube naj bi bile v rangu običajne kasete zadaj, velika šajba spredaj pa omogoča manjše izgube tudi v klance.

Tudi jaz imam kompakta 50-34T, do lani sem vozil 11-28T, potem pa prešaltal na 11-32T. Gledal sem tudi 11-34T, samo so skoki v tahitrih prestavah po dva zobca, ne samo po enega. Zna biti kar nadležno pri vožnji v grupi. Meni je že 11-32T na momente glede tega delala “probleme”. Glede na kolege sem bil vedno nekje vmes.
 
  • Všeč mi je
Reactions: gr69

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.228
717
113
Dodatek - sam sem na 2 x 11 in compactu spredaj, letos kupil “novo” kolo, ki ima zadaj 11-28, ki je zame “pretežko” (beri - vozim ture, kjer je treba tudi nekaj višincev z “konkretnim” naklonom oddelati - EMŠO in od pira oblikovano telo pa je pač “tista težava”) - in sedaj razmišljam ali 11-32 ali 11-34 - in sem se pustil “pregovoriti”, da menjam za 11-34. A se bojim, da mi bo zaradi te odločitev zmanjkalo tista “finačo” v hitrih brzinah - in enak problem zna biti tudi v “prenosu” v pestu, ker enostavno zmanjka “zobov” za ustrezna menjalna razmerja. In v vsakem primeru pripelje do tega, da sedanje “standardne” kasete postanejo “neuporabne”.
Pa da ne bo nesporazuma - nisem proti “novotarijam”, a vseeno ne mislim biti beta tester za njih.
Jaz imam odspredaj 50/34 in zadaj 11/34 s tem da je kaseta 12 redna.... Moram pa pazit, pri najstrmejših klancih...Ko gre hitrost proti nula...Sem se 2x zvrnu, ker mi je ketna takrat spredaj dol padla (seveda navznotr med mali zobnik in geštel..to je pa na karbon geštelih sranje, ker zategneš ketno)....Zato imam namerno blokiran menjalnik tako, da raje malo ruži ko je zadaj na največjem zobniku , kot pa da mi ketna dol pade.... Včasih se zato namerno odpnem na eni šprintarci....Zihr je zihr...
 
  • Wow
Reactions: cappy

jello

Guru
22. sep 2008
9.681
3.566
113
Jaz imam odspredaj 50/34 in zadaj 11/34 s tem da je kaseta 12 redna.... Moram pa pazit, pri najstrmejših klancih...Ko gre hitrost proti nula...Sem se 2x zvrnu, ker mi je ketna takrat spredaj dol padla (seveda navznotr med mali zobnik in geštel..to je pa na karbon geštelih sranje, ker zategneš ketno)....Zato imam namerno blokiran menjalnik tako, da raje malo ruži ko je zadaj na največjem zobniku , kot pa da mi ketna dol pade.... Včasih se zato namerno odpnem na eni šprintarci....Zihr je zihr...
Kaj vse nekateri počnete, bogvampomagaj, saj je samo kolo, ne raketa za na luno. Vsi našteti problemi odpadejo, če prvič ko ketna ruži malo pogledaš pod noge, da vidiš kaj se dogaja. In ugotoviš da mogoče, slučajno da pa skrajni poziciji nista namenjeni uporabi. Če imaš čas telovadit z odpenjanjem pedal (s tem si že na 3/4 poti da končaš na tleh, saj takoj ko odpneš glava že preverja ali bo rit končala v koprivah, na asflatu ali v obcestni svetilki, ti moraš pa pri vsem tem še šaltat) potem je čas tudi da se šalta pravočasno, pri dovolj obratih in z vsaj minimalno občutka (ni treba ketne utrgat vsakič ko menjaš šajbo).
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.228
717
113
Kaj vse nekateri počnete, bogvampomagaj, saj je samo kolo, ne raketa za na luno. Vsi našteti problemi odpadejo, če prvič ko ketna ruži malo pogledaš pod noge, da vidiš kaj se dogaja. In ugotoviš da mogoče, slučajno da pa skrajni poziciji nista namenjeni uporabi. Če imaš čas telovadit z odpenjanjem pedal (s tem si že na 3/4 poti da končaš na tleh, saj takoj ko odpneš glava že preverja ali bo rit končala v koprivah, na asflatu ali v obcestni svetilki, ti moraš pa pri vsem tem še šaltat) potem je čas tudi da se šalta pravočasno, pri dovolj obratih in z vsaj minimalno občutka (ni treba ketne utrgat vsakič ko menjaš šajbo).
Piše en butl, ki ne ve da pri vzponu na recimo Krvavec ali kak krajši klanec z več % vzponom, pač iz najlažjega prenosa nimaš več kam šaltat... Pri prenosu 34/34

Ker ketna ne pade dol pod majhno obremenitvijo ampak pod največjo (po možnosti si itak na osebnem limitu)...
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.681
3.566
113
Mojster, poglej, če ti napišem po domače, da ne boš opletal z butlom. Problem si naredil že en korak pred tem. Spredaj velika šajba in zadaj največji zobnik ne dela, ne dela tudi obratno, torej spredaj tamala šajba in zadaj najmanjši zobnik. Ni delalo (ali pa je delalo slabo) na 2x5 prenosih leta 1990, ni delalo na 2x10 leta 2000 in ne dela na 2x12 leta 2023. To ti prvič pove ketna ki ruži, to ti ketna pove še drugič ko se ti zatakne med malo šajbo in okvir, ampak ne...mojster se ne da, odpenja pedala, se meče po tleh. Ampak ne da se tudi ketna in še naprej ruži in pada dol. Ah ja.
 
  • Haha
Reactions: aljoman

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.550
8.903
113
No ja, Pogi je tko zvozu svoje najboj epske solo pobege, s ketno navzkriž. Sam ljudje ne vedo, da so njemu pol menjal verigo.
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.681
3.566
113
Včasih se je otrok prepovedane prenose naučil v prvem tednu kolesarskega treninga. Večina zlepa, nekateri pač zgrda (po blablablajevi metodi, z ritjo v kropilah).
 
  • Všeč mi je
Reactions: KStoner

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.228
717
113
Mojster, poglej, če ti napišem po domače, da ne boš opletal z butlom. Problem si naredil že en korak pred tem. Spredaj velika šajba in zadaj največji zobnik ne dela, ne dela tudi obratno, torej spredaj tamala šajba in zadaj najmanjši zobnik. Ni delalo (ali pa je delalo slabo) na 2x5 prenosih leta 1990, ni delalo na 2x10 leta 2000 in ne dela na 2x12 leta 2023. To ti prvič pove ketna ki ruži, to ti ketna pove še drugič ko se ti zatakne med malo šajbo in okvir, ampak ne...mojster se ne da, odpenja pedala, se meče po tleh. Ampak ne da se tudi ketna in še naprej ruži in pada dol. Ah ja.
34/34 prenos je spredaj mala šajba in zadaj največja...Nobnega Cross Chainga ni tuki.... Prenos 34/30 (predzadnji zobnik) nič ketna ne ne ruži...
Pri prenosu 34/34 pa je sprednji menjalnik tako nastavljen, da ketna med okvir sploh pasti ne more...

Lahko se 100 km v klanc voziš s takim prenosom, pa ketna na pade dol...
Ampak, ko si na limitu in maš hitrost mogoče samo 5km/h, se ne boš več rešu pred padcem, če ti spredaj ketna dol pade, ti si pa zapet (še efetk presenečenja tuki pride)
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.681
3.566
113
Nisem jih jaz naumil, fizika jih je. Ok, nismo se razumeli. Jaz sem razumel da v klanec pri 5 km/h in treh obratih na minuto mečeš na malo šajbo, zato ti ketna dol pada. Ker ne razumem najbolje zakaj naj bi pri ketna v prvi prestavi laufala drugače in metala dol samo zato ker je klanec in greš počasi. WTF? Potem naštelaj menjalnik ali prve ne uporabljaj, saj ti točno to ketna govori. Enako je na shimano kaseti in campa menjalniku, prva pač ne dela. Skratka, kakorkoli obrnem pridem do enakega zaključka. Da je ideja o tem da v klanec gor odpenjaš pedala za vsak primer da ne boš telebnil po tleh ker ti bo ketna dol padla skrajno butasta. In se lahko konča samo s še večjo težavo. Kaj narediš potem? Pešačiš do mesta kjer je dovolj položno da spelješ z drugo? Obrneš in greš dol?
 
  • Všeč mi je
Reactions: aljoman

kajn

Guru
5. okt 2007
2.469
1.252
113
Iskajoč brata
No majstri.... včeraj so Pogačarju zihr menjali ketno, ker se mu je pomoje do konca raztegnila. Je v dobri kondiciji, kar tako naprej, tudi julija
 

BLABLABLA

Guru
28. sep 2007
2.228
717
113
Nisem jih jaz naumil, fizika jih je. Ok, nismo se razumeli. Jaz sem razumel da v klanec pri 5 km/h in treh obratih na minuto mečeš na malo šajbo, zato ti ketna dol pada. Ker ne razumem najbolje zakaj naj bi pri ketna v prvi prestavi laufala drugače in metala dol samo zato ker je klanec in greš počasi. WTF? Potem naštelaj menjalnik ali prve ne uporabljaj, saj ti točno to ketna govori. Enako je na shimano kaseti in campa menjalniku, prva pač ne dela. Skratka, kakorkoli obrnem pridem do enakega zaključka. Da je ideja o tem da v klanec gor odpenjaš pedala za vsak primer da ne boš telebnil po tleh ker ti bo ketna dol padla skrajno butasta. In se lahko konča samo s še večjo težavo. Kaj narediš potem? Pešačiš do mesta kjer je dovolj položno da spelješ z drugo? Obrneš in greš dol?
Sem ti napisal...Lahko 100 km peljem v ekstremen klanc..tudi 20% so včasih špice...15% pa velikokrat...pa ketna ne dela problemov....
Se zgodi izredno redko...prvič..zadnji klanec na Golte, enkrat Krvavec...in enkrat en naš lokalni ki ma špico čez 15%

To v prevoženih cca 13.000km

Torej... ne zgodi se pogosto, se pa...tudi zelo pogosto ne vozim 34/34 ker ne rabim...