Katero kolo

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.714
-1.017
113
145 km SZ od Opatije
Kalbo, tudi meni ni bilo jasno, zakaj na Touru (in podobnih tekmovanjih) sploh uporabljajo diske? Itak ne bremzajo skoraj nič, za tisto malo pa, kar bremzajo, so pa gumice verjetno čisto dovolj.
Oni še po klancu dol gonijo, norci :evil:

p.s. za DH mi je pa čist kristalno jasno, da bi z gumicami "umrl" ;)
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.547
8.900
113
Komerciala. Težave imajo z diski, ker se jim pregrevajo, sploh, ko so bli spusti v mokrem. Alafilipe je pošteno užgal, ko mu je blokiral prvo kolo. Da o hitri menjavi koles nekompatibilnosti in ostalih stvareh niti ne govorim. Tko da za profiče sploh niso diski.

Za splošno uporabo na cesti so pa klasične zavore čez in čez zadost. Diski sodijo v MTB. Moji soprogi bi mogoče prav prišli, ker ima malo manj moči v rokah, sam so zadevo rešile original 105 zavore in original gumice, Tektro niso bile OK, je imela težave, sploh, ker ne upa prehitro v spuste, samo se usešno uči.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.216
4.700
113
Kako boš prodajal dražjo tehnologijo, če se ne bo uporabljala na najvišji ravni? Po mojem sponzor zahteva, kake zavore bodo na kolesu.
 

AndrejEnej

Guru
13. okt 2016
3.714
-1.017
113
145 km SZ od Opatije
IMHO je vse povezano s težo. Pri MTB so diski lahko debeli 3 mm, pa zaradi same teže kolesa to ne vem kako ne vpliva (na skupno težo), pri specialkah pa gre vse v grame in sami diski pripomorejo k dodatni teži. Sklepam, da so zato verjetno tanjši in se posledično zato tudi pregrevajo.
Sicer samo moja domneva, nisem pa googlal za temi podatki.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.330
9.712
113
kod Džej-Zija
IMHO je vse povezano s težo. Pri MTB so diski lahko debeli 3 mm, pa zaradi same teže kolesa to ne vem kako ne vpliva (na skupno težo), pri specialkah pa gre vse v grame in sami diski pripomorejo k dodatni teži. Sklepam, da so zato verjetno tanjši in se posledično zato tudi pregrevajo.
Sicer samo moja domneva, nisem pa googlal za temi podatki.
Ni problem samo debelina, še bolj je premer. Na MTB so najmanjši diski premera 160 mm za xc, največji 200 mm za enduro/freeride/dh. Na specialkah, kjer je vse pogojeno s težo, so pogosto diski premera 140 mm in majhne debeline. Zato pregrevanje ne preseneča.
 
  • Všeč mi je
Reactions: AndrejEnej

corsol

Guru
11. mar 2010
2.672
829
113
Verjetno teža diskov ni tak hud problem, glede na to , da morajo nekateri kolesa dodano obtežiti, da zadostijo pravilom o minimalni teži kolesa.
Dejstvo pa je, da je klasika dovolj dobra za najboljše na svetu....trenutno prva 2 naTDF vozita klasiko :cheer:
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.330
9.712
113
kod Džej-Zija
UCI ima določeno omejitev 6,8 kg za cestno kolo. Če nimaš stroškovnih omejitev, se da sicer narediti precej lažje kolo. Primer: Berk (Slovenec) je naredil kolo, težko 3,9 kg.
Z večanjem diskov se teža povečuje s kvadratom premera, zraven je treba dodati še adapter za čeljust, pa gre že nekaj deset gramov v nič. Poleg tega se rotirajoča masa precej bolj občuti kot statična masa, pravijo, da kar za faktor 3. Torej bi imelo kolo veliko slabši handling.

Drug razlog za majhne diske: karbonske vilice so običajno narejene, da pobirajo udarce in vibracije, kar pomeni, da niso ravno zelo toge. Velik disk bi pod obremenitvijo zelo zvijal vilice, kar bi še dodatno uničilo handling, kolo bi zavijalo precej po svoje. Enako velja za zadnji trikotnik v okvirju.
 

mr_

Guru
20. sep 2007
8.932
2.414
113
TJV vozi na gorskih etapah črne bicikle, ker imajo manj slojev barve, cca. 60g lažji.
 

cappy

Guru
8. apr 2010
8.155
4.482
113
pa nesponzorske obroče.
baje je bianchi kar precej zadaj kar se tehnologije tiče, zato naj bi tudi menjali kolesa naslednje leto.
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.671
3.558
113
UCI ima določeno omejitev 6,8 kg za cestno kolo. Če nimaš stroškovnih omejitev, se da sicer narediti precej lažje kolo. Primer: Berk (Slovenec) je naredil kolo, težko 3,9 kg.
Z večanjem diskov se teža povečuje s kvadratom premera, zraven je treba dodati še adapter za čeljust, pa gre že nekaj deset gramov v nič. Poleg tega se rotirajoča masa precej bolj občuti kot statična masa, pravijo, da kar za faktor 3. Torej bi imelo kolo veliko slabši handling.

Drug razlog za majhne diske: karbonske vilice so običajno narejene, da pobirajo udarce in vibracije, kar pomeni, da niso ravno zelo toge. Velik disk bi pod obremenitvijo zelo zvijal vilice, kar bi še dodatno uničilo handling, kolo bi zavijalo precej po svoje. Enako velja za zadnji trikotnik v okvirju.

Berk je imel še kar nekaj lufta. So bili že pred njim v času scottov cr1 in 10 redne campe slovenski ww under 3.5 kg. Barvo in lak dol, ročke in menjalnike v nemčijo navrtat, scalpula in clavicula roba gor...
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
. Da o hitri menjavi koles nekompatibilnosti in ostalih stvareh niti ne govorim. Tko da za profiče sploh niso diski.

Hitra menjava nima nobene veze z diski. Večina modernih okvirjev je itak na trough axle zaradi togosti. To je tisti problem pri menjavi. Ker tu moreš akso ven odvit in ne samo qr odpret. Zaradi tega so počasnejše menjave. Tisti ki so pa še vedno na qr aksah bojo ap hitro na trough aksah zaradi togosti. Tak da bo čas menjave enak. Edini "problem" pri menjavi je tu v tem, da so male razdalje med ploščico in diskom in ko mu da novo kolo gor lahko pride do praskanja ploščice po disku. Pa problem zna bit v tem ker mavic motor vozi samo qr felne.

Glede tega kaj si proji mislijo in vozijo je pa takole.
Proji vozijo to kaj jim sponzor reče in da.

Drugače pa malo potegni vzporednice z MTB svetom 20-30 let nazaj. Zakaj bi mel vzmetenje. Vse vzmetenje kaj rabiš so roke in noge. Pa poglej zaj. XC race bajki na 100mm hoda spredaj in praktično vsi fuliji. Še par leta nazaj so zagovarjali 80-100 spredaj je vse kaj rabiš, zadaj pa trdo.

Isto so tu zaj diski in širina gum na cestnih. čez 5 let noben nebo niti pomislo več na gumice.
 
Nazadnje urejeno:

jello

Guru
22. sep 2008
9.671
3.558
113
So kar razlike med ekipami. Med eno "klošarsko" (v organizacijskem smislu) ag2r ali fdj, kjer se fura kar je na voljo in ineosom, kjer kolesar vozi kar se mu tisti dan sprdne.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.547
8.900
113
Hitra menjava nima nobene veze z diski. Večina modernih okvirjev je itak na trough axle zaradi togosti. To je tisti problem pri menjavi. Ker tu moreš akso ven odvit in ne samo qr odpret. Zaradi tega so počasnejše menjave. Tisti ki so pa še vedno na qr aksah bojo ap hitro na trough aksah zaradi togosti. Tak da bo čas menjave enak. Edini "problem" pri menjavi je tu v tem, da so male razdalje med ploščico in diskom in ko mu da novo kolo gor lahko pride do praskanja ploščice po disku. Pa problem zna bit v tem ker mavic motor vozi samo qr felne.

Glede tega kaj si proji mislijo in vozijo je pa takole.
Proji vozijo to kaj jim sponzor reče in da.

Drugače pa malo potegni vzporednice z MTB svetom 20-30 let nazaj. Zakaj bi mel vzmetenje. Vse vzmetenje kaj rabiš so roke in noge. Pa poglej zaj. XC race bajki na 100mm hoda spredaj in praktično vsi fuliji. Še par leta nazaj so zagovarjali 80-100 spredaj je vse kaj rabiš, zadaj pa trdo.

Isto so tu zaj diski in širina gum na cestnih. čez 5 let noben nebo niti pomislo več na gumice.
Alafilipe je vsaj ob eno etapno zmago zarad diskov. Dons Porte vozil s prazno gumo pol makafamskega odseka, če ne bi blo hebenih diskov bi mel nov spredn kolo iz Mavic motorja v 10 sekundah.
Če pa misliš, da imajo Btwin čeljusti na sliki karkol skupnega s tistimi na polici v Dechatlonu si pa naiven.
Vzporednic z MTB svetom pa ne morš vlečt, ker tam so bli amortizerji, diski in podobno prednost, v cestnem niso.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: ishtar007

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.547
8.900
113
In pol imaš vprašanja. Kupu kolo s 105tko z diski, pa se mi skos zvijajo.... Seveda je bil prodajalc polnih ust, kok gumic čez par let več ne bo.... Tud pr men je isto nakladu, sam se za diske nisem odloču, pa je zdele zuni že drugo leto lepo serija Addictov s klasiko. Tud ekipe, ki imajo besedo o tek, kaj vozjo, vozjo klasiko. Če bi bla kakršnakol prednost bi vozil vsi diske.
 

mosseero

fizik´alc
3. sep 2007
19.330
9.712
113
kod Džej-Zija
Hitra menjava nima nobene veze z diski. Večina modernih okvirjev je itak na trough axle zaradi togosti. To je tisti problem pri menjavi. Ker tu moreš akso ven odvit in ne samo qr odpret. Zaradi tega so počasnejše menjave. Tisti ki so pa še vedno na qr aksah bojo ap hitro na trough aksah zaradi togosti. Tak da bo čas menjave enak. Edini "problem" pri menjavi je tu v tem, da so male razdalje med ploščico in diskom in ko mu da novo kolo gor lahko pride do praskanja ploščice po disku. Pa problem zna bit v tem ker mavic motor vozi samo qr felne.

Glede tega kaj si proji mislijo in vozijo je pa takole.
Proji vozijo to kaj jim sponzor reče in da.

Drugače pa malo potegni vzporednice z MTB svetom 20-30 let nazaj. Zakaj bi mel vzmetenje. Vse vzmetenje kaj rabiš so roke in noge. Pa poglej zaj. XC race bajki na 100mm hoda spredaj in praktično vsi fuliji. Še par leta nazaj so zagovarjali 80-100 spredaj je vse kaj rabiš, zadaj pa trdo.

Isto so tu zaj diski in širina gum na cestnih. čez 5 let noben nebo niti pomislo več na gumice.
Potem bo treba pa ojačat okvirje, da se med bremzanjem ne bojo zvijali ko čigumi.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
Ni bremzanje problem. Ampak sile pri poganjanju. Poglej si pocasne posnetke sprintov kako dela z okvirju. In z trough akso napram qr dobiš zadaj praktično fiksn okvir. Ker 12mm aksa šraufana v okvir pač ne diha za razliko 5mm palčke ki drži tolko kolk pač qr lahko stisne.
Isto je vilca. Torzijsko dosti bolj toga z trough akso kot z qr. Ajde tu se res največ na bremzanju pozna.

Pa ojačanje okvirjev pomeni večjo težo. In če hočeš isto dosečt z ojačanhem okvirja kot dosežeš z eno preprosto osjo si dosti več pridobil na teži, plus druge "udobne" lastnosti si izgubil
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
Alafilipe je vsaj ob eno etapno zmago zarad diskov. Dons Porte vozil s prazno gumo pol makafamskega odseka, če ne bi blo hebenih diskov bi mel nov spredn kolo iz Mavic motorja v 10 sekundah.
Če pa misliš, da imajo Btwin čeljusti na sliki karkol skupnega s tistimi na polici v Dechatlonu si pa naiven.
Vzporednic z MTB svetom pa ne morš vlečt, ker tam so bli amortizerji, diski in podobno prednost, v cestnem niso.
Kaj ma veze btwin čeljust? Video si poglej in pol komentiraj. Zbrani različni komentarji projev čez razl leta. Nobenega govora o btwin čeljustih ni.
Primerjava z mtb je zelo na mestu. V obeh primerih zagovarjate eni staro tehnologijo in ne sprejemate napredka.
Saj je blo isto ko so šli iz košar na pedala za vpenjanje, iz prestav na cevi na bilanco, iz železa na alu, iz alu na karbon. Vedno je blo kao staro dovolj dobro in ni potrebe po novem. Na koncu so pa vsi pristali na novem boljšem, staro je zginlo.