Kaj je glavna slabost zimskoletnih gum?

mercedes

Majstr
16. dec 2014
2.401
146
63
Ker je itak že vse zmešano v ta post ,bom pristavil še svoj lonček...

Ima kdo realneizkušnje katera guma 15 colska se bolj obrablja ? Michelin A4 ali conti 860 ??

Vulkanizer mi je rekel da se malenkost bolj obrablja Conti ,ampak na dolgi rok bolje ohranja lastnosti .

Gre zato ,da bodo vožene skozi celo leto. Pa prosim ne mi spet o tem da zimska ni za poleti. To je moj problem.

lp
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.873
5.143
113
ko govorim o reakcijskem lasu ne govorim o vozniku na testu z enimi in potem drugimi gumami, ampak o dveh voznikih v isti situaciji.
prvi pelje, skoči mačka čez cesto in stisne bremze. drugi pelje za njim.

kaj bo je odvisno od več parametrov. gume so en izmed, a bolj zadaj po pomembnosti.
če drugi gleda naprej, je pri stvari, ni utrujen, je mlad mogoče, ima podlago kot ti, bo stisnil bremzo in če ima boljšo gumo od tebe ustavil, če ima slabšo in se

Kak boš ti mel večjo razdaljo do nečesa ki ti vleti nepričakovano mi razloži. Tudi če odreagira hitreje od svetlobne hitrosti mu ne pomaga nič če guma ne drži. V drugem primeru si pa lahko vzame kako desetinko za odreagirat pa bo še vedno na boljšem če bo guma držala.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
navadno neki vleti prvemu. drugi pa samo v nekaj vletijo. se razumeva?
srna je srna in kle ni kaj. ko pa ti srno zgaziš in bremzaš je pa vprašanje drugega za tabo kaj bo. in desetinka sekunde je smešna. danes folk večinoma zija ali je preutrujen.
 

ALTF4

Fizikalc
8. apr 2017
627
177
43
Ker je itak že vse zmešano v ta post ,bom pristavil še svoj lonček...

Ima kdo realneizkušnje katera guma 15 colska se bolj obrablja ? Michelin A4 ali conti 860 ??

Vulkanizer mi je rekel da se malenkost bolj obrablja Conti ,ampak na dolgi rok bolje ohranja lastnosti .

Gre zato ,da bodo vožene skozi celo leto. Pa prosim ne mi spet o tem da zimska ni za poleti. To je moj problem.

lp

jaz sem imel obe, pravzaprav michelin alpin A3, A4, A5. In continental 860. Na istme avtu, vozim jih poleti in pozimi. A3 je bila danec najboljsa od vseh po snegu in dezju. Obraba malenkost bolj kot A4. A4 se skoraj ni obrabljala, po suhem boljsa od A3, A5 najboljsa po dezju, po snegu poraz, po suhem nekaj srednjega. Se je pa bolj obrabljala. Sedaj imam continental. Nekaj mesanega med vsemi. Vzami najcenejso.
 

Trigger

Guru
13. avg 2007
2.459
1.837
113
na temni strani lune
ko govorim o reakcijskem lasu ne govorim o vozniku na testu z enimi in potem drugimi gumami, ampak o dveh voznikih v isti situaciji.
prvi pelje, skoči mačka čez cesto in stisne bremze. drugi pelje za njim.

kaj bo je odvisno od več parametrov. gume so en izmed, a bolj zadaj po pomembnosti.
če drugi gleda naprej, je pri stvari, ni utrujen, je mlad mogoče, ima podlago kot ti, bo stisnil bremzo in če ima boljšo gumo od tebe ustavil, če ima slabšo in se zaveda tega in ima več razdalje bo mogoče ustavil
če zija okol gleda joške al gsm, ma lahko super gumo..pa razen če ne sanja, bo počilo..

Če sanja z "dobro" gumo, bo recimo z reakcijo vred ustavil v 50m.

Če popolnoma enako sanja z "slabo" gumo bo ustavil v 65m.

Reakcija voznika je konstanta, spremenljivka je samo guma, ti pa praviš da je "bolj zadaj" po pomembnosti. Guma je na istem avtu z istim voznikom edino kar dela razliko. Pomembnost določi po želji.
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.930
8.972
113
EU
Torej, če te srna hoče "presenetiti" s slabimi gumami, mora skočiti pred tvoj avto v območju od 50 do 65 metrih. V tistih petnajstih metrih razlike. To pa je zelo malo verjetno.:fredi:
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Če sanja z "dobro" gumo, bo recimo z reakcijo vred ustavil v 50m.

Če popolnoma enako sanja z "slabo" gumo bo ustavil v 65m.
Testi z objavljenimi meritvami te postavljajo na laž.
Dobre gume (na prvih mestih) te pri 80km/h in v suhem ustavijo v cca. 35 metrih.
Slabše gume ranga Sava, te ustavijo cca. meter ali dva kasneje.
To je razlika ene desetinke sekunde pri rekacijskem času. V praksi so reakcijski časi zblojencev itak nad sekundo. Včasih tudi 5. Ali nikoli. o_O
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Če sanja z "dobro" gumo, bo recimo z reakcijo vred ustavil v 50m.

Če popolnoma enako sanja z "slabo" gumo bo ustavil v 65m.

Reakcija voznika je konstanta, spremenljivka je samo guma, ti pa praviš da je "bolj zadaj" po pomembnosti. Guma je na istem avtu z istim voznikom edino kar dela razliko. Pomembnost določi po želji.


reakcija voznika je največja neznanka. upam, da si se zatipkal
 

Trigger

Guru
13. avg 2007
2.459
1.837
113
na temni strani lune
nimi meritvami te postavljajo na laž.
Dobre gume (na prvih mestih) te pri 80km/h in v suhem ustavijo v cca. 35 metrih.
Slabše gume ranga Sava, te ustavijo cca. meter ali dva kasneje.
To je razlika ene desetinke sekunde pri rekacijskem času. V praksi so reakcijski časi zblojencev itak nad sekundo. Včasih tudi 5. Ali nikoli. o_O

Sicer nisem niti gledal testov, ker je bil moj point nekje drugje, ampak vseeno hvala za popravek.

Testi kot taki, pa še vedno dokazujejo točno to kar sem napisal. Guma je edina stvar katera dela razliko.
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
da, če povzameva, se strinjava, da je reakcijski čas konstanta.
jaz pa pravim, da ni.

in trdim, da tvoj vs moj je razlika. in če je moj slabši od tvojega tudi gume ne bodo pomagale.

se sedaj razumemo? ne govorim o enem šoferju in neumornem testiranju njega.
govorim o teb na letnih gumah in 65 letni mamci na super zimskih. al pa o pubecu pa balonarki na sovoznikovem sedežu.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Testi kot taki, pa še vedno dokazujejo točno to kar sem napisal. Guma je edina stvar katera dela razliko.
Narobe si me razumel. Razlike med vozniki so za velikostni razred večje kot razlike med gumami. In to, kako zanič ali dober voznik je nekdo drug - na to nimaš nikakršnega vpliva.
Ravno zato ti tako stroka kot zakonodaja povsod turita (minimalno) varnostno razdaljo. Ne zato, ker bi te radi jebali v glavo, ampak zaradi varnosti in pretočnosti.
 

Trigger

Guru
13. avg 2007
2.459
1.837
113
na temni strani lune
in trdim, da tvoj vs moj je razlika. in če je moj slabši od tvojega tudi gume ne bodo pomagale.

se sedaj razumemo? ne govorim o enem šoferju in neumornem testiranju njega.
govorim o teb na letnih gumah in 65 letni mamci na super zimskih. al pa o pubecu pa balonarki na sovoznikovem sedežu.

Isti šofer isti avto ista situacija vzporedno vesolje.

V enem vesolju imaš dobro gumo in se boš ustavil pred oviro, v drugem imaš slabo in boš oviro zadel.
 

Trigger

Guru
13. avg 2007
2.459
1.837
113
na temni strani lune
Narobe si me razumel. Razlike med vozniki so za velikostni razred večje kot razlike med gumami. In to, kako zanič ali dober voznik je nekdo drug - na to nimaš nikakršnega vpliva.
Ravno zato ti tako stroka kot zakonodaja povsod turita (minimalno) varnostno razdaljo. Ne zato, ker bi te radi jebali v glavo, ampak zaradi varnosti in pretočnosti.


Ti si vedno enak, pa recimo da imaš reakcijski čas 1s. Voziš 100kmh. V tej eni sekundi prevoziš cca. 27m. Za ustavitev bi z dobro gumo potreboval 18 m, z slabo 23m. Pot ustavljanja bi bila 45 v prvem in 50m v drugem primeru.

Če bi imel telefon na ušesu, bi imel reakciski čas 2 s, pri isti brzini bi v teh dveh sekundah prevozil 54m. Za ustavitev bi pa še vedno z dobro gumo potreboval npr. 18 m z slabo pa 23 m. Pot ustavljanja bi bila v prvem primeru 72m v drugem 77m.

Če bi bil super zbran, bi imel reakcijski čas 0,5 s, pri isti brzini bi v reakcijskemčasu prevozil 13,5 m, za zaustavitev bi pa še vedno potreboval 18m z dobro gumo in 23m z slabo. Pot ustavljanja 31,5 v prvem in 36,5 m v drugem primeru

Reakcija voznika in stanje vozila, vpliva na pot pred pričetkom bremzanja, guma pa vpliva od točke bremzanja dalje. Strinjam se, da je reakcija voznika zelo pomemben dejavnik, vendar je ta dejavnik neodvisen od tega kakšne gume ima nataknjene na vozilu. Reagiral bo kakor bo in v tem času bo prevozil kolikor pač bo.
Ampak ko bo enkrat bremza pritisnjena, je pa velika razlika ali vozi dobro ali slabo gumo.

My 5c