Kaj je glavna slabost zimskoletnih gum?

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.266
5.822
113
pri taščici
Potrjujem 5 let stara zimska michelinka je bila "steklena" v suhem, mokrem, mrazu, v snegu pa tudi zaradi profila proti koncu ki ie bil na koncu blizu limita 3mm
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Potem sigurno ne maraš soproge. :valjamse: Kako se upaš vozit s tako starimi gumami? :evil:

off: Kalbo, oprosti, moral sem :cool:
 

motofrik

Majstr
24. dec 2009
2.911
274
83
tam ko se terc po tori rola
Jaz sem imel dva kompleta teh celoletnih pnevmatik. Najprej na Katrci, ne spomnim se znamke, bil zadovoljen. Ampak, Renault Quatro itak nima neke visoke končne hitrosti in pospeškov... po predpisih je pa itak šlo brez problemov. Potem sem na Lanosu imel Savine Adapto. Pozimi so imele dober oprijem, poleti pa tudi niso drselo v ovinku. Jih je pa poleti hitro pobiralo. Na Picassu pa imam kar lepo dva kompleta. Klinc gleda, za 200 evrov na par let pa tudi ne bom obubožal... ;)
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Pri "pohodi" zavoro je sila pritiska v vsakem primeru takšna, da pomeni blokiranje vseh koles na vsaki podlagi, če ne bi ABS oziroma ostali sistemi posredovali, če jih avto ima. Torej, verjetno, je guma en zelo velik faktor tukaj, se mi zdi, ker reakcijski čas istega voznika v danem istem slučaju je vedno enak, prav tako je enaka podlaga. Spremeniš zgolj zažgana povprečna zimska guma proti dobri letni. Verjetno se bo zavorna pot bistveno podaljšala, ali skrajšala. Matematiko, v katerem primeru bo zavorna pot krajša, pa prepuščam tebi.
Potem pa še, če bodo gume na vseh kolesih približno enake in so zavore redno vzdrževane je veliko možnosti, da bo šel avto naravnost kljub zaviranju v sili. Če pa seveda spredaj natakneš novo gumo, zadaj pa staro, je pa veliko možnosti, da bo avto zaneslo in bo voznik trčil v oviro z bokom, kar je seveda najslabše. Res pa je, da je ob sodobnih sistemih za to manj možnosti. Toliko o lovu na čarovnice, al kako so že rekli malo višje.


ko govorim o reakcijskem lasu ne govorim o vozniku na testu z enimi in potem drugimi gumami, ampak o dveh voznikih v isti situaciji.
prvi pelje, skoči mačka čez cesto in stisne bremze. drugi pelje za njim.

kaj bo je odvisno od več parametrov. gume so en izmed, a bolj zadaj po pomembnosti.
če drugi gleda naprej, je pri stvari, ni utrujen, je mlad mogoče, ima podlago kot ti, bo stisnil bremzo in če ima boljšo gumo od tebe ustavil, če ima slabšo in se zaveda tega in ima več razdalje bo mogoče ustavil
če zija okol gleda joške al gsm, ma lahko super gumo..pa razen če ne sanja, bo počilo..
 

Zanzibar

Majstr
16. sep 2007
1.061
122
63
Sem zanalašč iskal XL ojačan rob, ker je avto s tem bolj stabilen, ker drugače se malo bolj gunca levo in desno.
Lahko kaj več o tem? Je res občutna razlika? Ker imam na mojih običajnih poteh precej ovinkov tudi razmišljam o XL varianti. Se pa večinoma sam vozim + avto ima max 1400 kg.
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Lahko kaj več o tem? Je res občutna razlika? Ker imam na mojih običajnih poteh precej ovinkov tudi razmišljam o XL varianti. Se pa večinoma sam vozim + avto ima max 1400 kg.

Imam 225 50 R17 in 98V. Na letnih sem od vedno (20 let) imel ojačan rob (oz nekatere trgovine imajo napisane "rob za zaščito platišča"), kar v bistvu ni temu namenjen, ampak boljši bočni stabilnosti. Na zimskih pa sem imel brez tega roba, zato je bil avto bolj "gumijast" levo in desno. Sedaj pa sem tudi na zimski začel iskati ta rob in sem zadovoljen in jih brez roba ne kupim več.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
XL in rob za zaščito platišča ni isto, je pa večkrat povezano. XL ima več stranskih plasti in zato večjo trdnost in nosilnost - po domače se manj zvija. Predvsem je namenjena enoprostorcem in podobnim vozilom.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Cash

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Aha, no, imaš verjetno prav. Ampak moja ima rob, tako, kot sem imel na vseh letnih.
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.369
302
83
ravno kupil 235 65 17, XL, in oznaka FR za rob - rob gleda skoraj 1 cm ven iz platišča
"SUV" guma
 

Hondi

Majstr
18. avg 2007
3.369
302
83
8Jx17, homologirano, original vse. Prej je bila gor enaka dimenzija (to je original po homologaciji), le da ni imela tega robu in je guma bila za platiščem (rob), sedaj pa je rob spredaj pred robom platišča
 
  • Všeč mi je
Reactions: Cash

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Evo, to je guma brez roba:

1fz30FmlAq7.jpg

To pa moja z robom:

20181019_080259.jpg
 
  • Všeč mi je
Reactions: Hondi

zummel

Zelenc'
17. okt 2018
7
0
1
Skratka:
A: če sem izračunal, da se mi za 7k letno splača imet avto, potem naj imam tudi za dva kompleta gum in menjavo 2x letno.
B: nataknem karkoli, da je le okroglo, itak se vozim počasi
C: in vse variante med A in B
Pod A: Al se ti splača ali ne je tvoj problem. Za 7k na leto imaš lahko ferrarijev cabrio ali Clio. Denar je tvoj. Meni je bolj važno ali je to edini, ali drugi ali celo tretji avto pri hiši? Ali si lahko privoščiš da enkrat na leto ali na dve leti ne moreš na cesto? In tukaj moramo pazit , da ne bi preveč primorci dajali nasvetov na ono stran in obratno. Če moraš v vsakem snegu ven imej 4x4 z zimskimi. Če si doma iz Izole in ti je najdaljša fura do Mercator centra imej letne. Če je sneg bolj izjema imej celoletne.
B: odsvetujem. Če te zase ne briga, pomisli na druge.
C: na koncu izbereš sam. Ponavadi ne priznamo radi, da smo ga usrali.