Hrvati kupujejo stare izraelsko/ameriške kante

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
A je fajn živeti v preprostem svetu? nobeden ni rekel, da niso menjali motorjev ipd..(to je skoraj nujno v teh letih, ker če ne, imaš letalo lahko samo za zajčnik), ampak so na letalu tudi druge komponente (trup, krila, celotna konstrukcija, hidravlika ipd) ki se pa gotovo ne menjajo kar tako. In za te stvari se reče, da so stare oz, iztrošene.
Upam, da ne misliš. ko na svojem klijotu zamenjaš olje in gume vsakih par let, da je potem spet kar nov?
Proizvajalec uradno nudi "podaljsanje" do leta 2048. Taksno podaljsanje vkljucuje zamenjavo iztrosenih oziroma potrosnih elementov. Taksno "podaljsanje" ne pomeni avtomaticno tudi nadgradnje ,ki je obicajno se drazja. Pri MIGih so izvedli "podaljsanje" in nadgradnjo na raven obstojecih MIGov (v Srbiji). Ce Srbija zeli v NATO (in baje zeli) bo sel vsak tak nakup skozi okno v vsakem primeru. Glede na to kako je koncal MIG21 taksne izbor ... :bonk:tudi ce odmislimo vse ostalo.
 

virtuoz

Pripravnik
20. jul 2007
742
7
18
Če proizvajalec nudi tako časovno dolg servis, bomo še mi lahko imeli svoje f-16. Takrat, ko bodo stari 50 let. Če me spomin ne vara, so bili naši pilatusi prirejeni v "f-16 kokpit" v sodelovanju izraelcev že pred kar nekaj leti, ravno z namenom, da bomo nekoč kupili ta letala. Kot kaže so nas hrvati prehiteli...
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Če proizvajalec nudi tako časovno dolg servis, bomo še mi lahko imeli svoje f-16. Takrat, ko bodo stari 50 let. Če me spomin ne vara, so bili naši pilatusi prirejeni v "f-16 kokpit" v sodelovanju izraelcev že pred kar nekaj leti, ravno z namenom, da bomo nekoč kupili ta letala. Kot kaže so nas hrvati prehiteli...
Nakup je se najmanjsi strosek pri teh zadeveh, nobena ex-YU republika nima sredstva ali ljudi za resno letalstvo. V ozadju je potrebna cela armada ljudi (in denarja) da letala letijo. Ce zelis da letijo v uporabnem stanju pa se vec. Hrvati so vsaj "teoreticno" zadovoljili zahteve in tudi ce bo kaj od tega bodo nekoc imeli podlago za nakup za nekaj novejsega (pilote, support, opremo ...). Verjetnost minimalna ampak vsaj obstaja. MIG 21 (Srbija&HR) ni mogel leteti zaradi neresnosti dobavitelja, poleg gres pa investirat v MIG 29. Moras biti resen brihtol...

V casu NATO intervencije je bil vsak MIG 29 ,ki je poletel defekten (brez radarja, brez povezave do PLO, brez ...). Vsi so bili prizemljen zelo hitro, nasprotnike niso videli niti na radarju... Vsaj eden od njih je fasal tudi rakete od vojske Srbije.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Če proizvajalec nudi tako časovno dolg servis, bomo še mi lahko imeli svoje f-16. Takrat, ko bodo stari 50 let. Če me spomin ne vara, so bili naši pilatusi prirejeni v "f-16 kokpit" v sodelovanju izraelcev že pred kar nekaj leti, ravno z namenom, da bomo nekoč kupili ta letala. Kot kaže so nas hrvati prehiteli...
F14 iz sedemdesetih se vedno leti bp in bo letel vsaj do 2030 tudi brez podpore proizvajalca (embargo).


 

Fadil

pimpL
20. jan 2010
6.253
256
83
Baje da je na teh letalih letel še Tom Cruise, ko je snemal TOP GUN. Pa še on osebno jim jih bo pripeljal, zato bodo dobivali enega po enega. Potem sigurno niso zanič.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Baje da je na teh letalih letel še Tom Cruise, ko je snemal TOP GUN. Pa še on osebno jim jih bo pripeljal, zato bodo dobivali enega po enega. Potem sigurno niso zanič.
Baje v Top Gun-u sploh ni tega letala. Sicer pa F-14 Tom Cruisea pilotiral Scott Altman. Baje.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Seveda, ampak leti jih vedno manj, ker ostale razstavijo za flikanje še letečih.
To je logicno ,ker zaradi embarga (kakor sem tudi zapisal) nimajo dostopa do rezervnih delov. No ja, vsaj uradnega ne :)
Hrvaska glede tega nima problemov. Pa tudi dobili bodo "boljso" verzijo F-16 oziroma izboljsano verzijo.

Cena za nadgradnjo hrvaskih je vsaj 10mio $ /kom + dodatki :)
 
Nazadnje urejeno:

Blackjack

Majstr
24. nov 2007
3.763
125
63
Nakup je se najmanjsi strosek pri teh zadeveh, nobena ex-YU republika nima sredstva ali ljudi za resno letalstvo. V ozadju je potrebna cela armada ljudi (in denarja) da letala letijo. Ce zelis da letijo v uporabnem stanju pa se vec. Hrvati so vsaj "teoreticno" zadovoljili zahteve in tudi ce bo kaj od tega bodo nekoc imeli podlago za nakup za nekaj novejsega (pilote, support, opremo ...). Verjetnost minimalna ampak vsaj obstaja. MIG 21 (Srbija&HR) ni mogel leteti zaradi neresnosti dobavitelja, poleg gres pa investirat v MIG 29. Moras biti resen brihtol...

V casu NATO intervencije je bil vsak MIG 29 ,ki je poletel defekten (brez radarja, brez povezave do PLO, brez ...). Vsi so bili prizemljen zelo hitro, nasprotnike niso videli niti na radarju... Vsaj eden od njih je fasal tudi rakete od vojske Srbije.
Kako pac piha veter, tisto pac zagovarjamo.

1. F16 Barak so iztroseni in potroseni do amena, kar so povedali tudi najboljsi hrvaski piloti (Ivan Selak). In nobena "garancija" tega nebo popravila. Slo je samo za politicni pritisk, da se je izrael resil teh starih kant in sklenil pakt z hrvasko vlado (ki povelicuje jasenovac in ostala letovisca kjer so judje goreli). Denar pac ne smrdi. Ce bi hvrvati kaj dali na sebe bi stisnili zobe in vzeli nove Gripene. To govorijo tudi pogajanja ki z SAABom trajajo nekaj let, nakar je Plenko kar na enem sestanku od Netanyahua dobil ponudbo in pokleknil, hrvaski svet "za varnost" pa je ekspresno dosodil da je to "Ponuda iz snova".

2. V casu NATO "intervencije" je bila Srbija oz ZRJ pod embargom in ni bilo denarja niti za kerozin kaj šele vzdrževanje in nadgradnjo Migov. Glede na pripravjenost in takratno sposobnost vojske so se presenetljivo dobro drzali. Ampak vemo da si pristas Republik e kosoves.

3. MiG-21 bi na hrvaskem letel normalno ce nebi (spet po politicni poti) silili na sramotni remont v "bratsko ukrajino" ampak bi jih poslali v Rusijo, oz se boljse ponudbe so bile od izraelskega Elbita in romunskega Aerostara. Tako pa so dobili nazaj sklepane ropotulje ki so bile sestavljene iz odpadnega materiala iz Jemna, alzirije, sudana in nevem od kod se vse.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Kako pac piha veter, tisto pac zagovarjamo.

1. F16 Barak so iztroseni in potroseni do amena, kar so povedali tudi najboljsi hrvaski piloti (Ivan Selak). In nobena "garancija" tega nebo popravila. Slo je samo za politicni pritisk, da se je izrael resil teh starih kant in sklenil pakt z hrvasko vlado (ki povelicuje jasenovac in ostala letovisca kjer so judje goreli). Denar pac ne smrdi. Ce bi hvrvati kaj dali na sebe bi stisnili zobe in vzeli nove Gripene. To govorijo tudi pogajanja ki z SAABom trajajo nekaj let, nakar je Plenko kar na enem sestanku od Netanyahua dobil ponudbo in pokleknil, hrvaski svet "za varnost" pa je ekspresno dosodil da je to "Ponuda iz snova".

2. V casu NATO "intervencije" je bila Srbija oz ZRJ pod embargom in ni bilo denarja niti za kerozin kaj šele vzdrževanje in nadgradnjo Migov. Glede na pripravjenost in takratno sposobnost vojske so se presenetljivo dobro drzali. Ampak vemo da si pristas Republik e kosoves.

3. MiG-21 bi na hrvaskem letel normalno ce nebi (spet po politicni poti) silili na sramotni remont v "bratsko ukrajino" ampak bi jih poslali v Rusijo, oz se boljse ponudbe so bile od izraelskega Elbita in romunskega Aerostara. Tako pa so dobili nazaj sklepane ropotulje ki so bile sestavljene iz odpadnega materiala iz Jemna, alzirije, sudana in nevem od kod se vse.
Ni treba biti doktor znanosti da ugotovis da gre (iz)rabljene zadeve. Ce bi imeli denar bi kupili nove. Ker denarja nimajo so kupili rabljene. Ce bi izbrali nove (bistveno) drazje bi pri tem zagotovo nekdo zasluzil *wink*wink*. Dobili bodo tovarnisko (tovarnisko) obnovljena letala in tovarnisko garancijo, on-site support& usposabljanje pilotov, itd, itd od Izraela. HR tudi za ta deal nima denarja in bo placevala v obrokih prihodnjih nekaj let kaj sele za kaj drugega. Poleg tega da bi to zakompliciralo stvari za naprej.

Iran je pod embargomdlje kakor Srbija pa so svoja letala pokrpali. Poleg tega da Iran nima "prijateljskih" sosed ali dobavitelja kakor je imala Srbija. Sicer je pa brezpredmetno, tudi ce bi imela vse tip-top dele je bil vsak polet tudi avtomaticna smrt. Ne vem kako tocno so se piloti "presenetljivo" dobro drzali ce noben od pilotov ni niti zaznal sovraznika. So poleteli v zrak in cakali smrt nekaj minut... To je vse prej kakor "dobro drzali".

MIG 21 ne letel normalno v nobenem primeru ,ker tudi pri Srbih ne leti. Vzrok je pa neresnost proizvajalca saj se osnovnih delov ne dobijo. Pa imajo "prijateljske odnose".
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Alternativna ponudba je z v osnovi (skromnih) 300mio EUR drazja tudi ce odmislimo vse "perks". Pa tudi dejstvo da ze cenejso ponudbo nimajo denarja.
 

Blackjack

Majstr
24. nov 2007
3.763
125
63
Iran je pod embargomdlje kakor Srbija pa so svoja letala pokrpali.
Da pametnjakovic, pokrpali so VSA svoja letala, vecioma s svojim znanjem, od Fantomov do Migov 21 (imajo kitajske F-7) In vsa letala so popolnoma operabilna. Ker to je pac IRAN in ne obbozani balkan. In mogoce ce nebi po Slobodanu na oblast prisel izdajalec Djindic ki je likvidiral ves sposobni kader vojske ZRJ bi danes bilo srbsko letalstvo v dosti boljsi formi, in bi ga tudi lazje nadgradili. Ampak v tvojih oceh je bil verjetno pravi evropski reformator skupaj z ciganskodrogeraskim Jovanovicem.

Pravljice o full supportu izraela in nekih blodnjah pa prihrani za HDZovske sanjace. Te kante bodo zmetane na hrvasko in nato pozabljene, v najboljsem primeru bodo dobili par ur instrukcij kako presedlati na F16.
 

eazy

Rjuhar
5. sep 2007
12.971
3
38
Da pametnjakovic, pokrpali so VSA svoja letala, vecioma s svojim znanjem, od Fantomov do Migov 21 (imajo kitajske F-7) In vsa letala so popolnoma operabilna. Ker to je pac IRAN in ne obbozani balkan. In mogoce ce nebi po Slobodanu na oblast prisel izdajalec Djindic ki je likvidiral ves sposobni kader vojske ZRJ bi danes bilo srbsko letalstvo v dosti boljsi formi, in bi ga tudi lazje nadgradili. Ampak v tvojih oceh je bil verjetno pravi evropski reformator skupaj z ciganskodrogeraskim Jovanovicem.

Pravljice o full supportu izraela in nekih blodnjah pa prihrani za HDZovske sanjace. Te kante bodo zmetane na hrvasko in nato pozabljene, v najboljsem primeru bodo dobili par ur instrukcij kako presedlati na F16.
Ne, to je zaradi denarja. Denarja ,ki ga balkanske drzave nimajo in tudi nikoli ne bodo imele za tak sport. Neke razlike med Slobodanom ali Djindjicem ni sploh glede tega, Jovanovica je za oba pojem. Letalstvo Srbije tudi danes nima denarja kaj sele takrat. Ampak ce bi "babica imela k. bi bila dedek" kajnede...

Full support je stvar pogodbe in ne moje pravljice. Te kante bo dozivelo vsaj enako usodo kakor Migi v Srbiji. Ima pa HR vsaj odprto pod v prihodnost. Srbija pa bo morala vse to od zacetka. Mogoce bodo kupili hrvaske F16 na koncu ;)
 

Davidoff

Bumbar
22. jul 2007
7.569
76
48
Srbija nadaljuje s tekmo, nabavili bodo 4 Mil MI-17 ter štiri Mil MI-35 helikopterje.