Dobro nas strižejo

Jabe

Guru
1. okt 2007
12.339
5.371
113
Ni res. Tudi brez SE je poceni, dokler polniš v MT. Dober evro in pol na 100 km ... Ali liter dizla. Ostalih 5 daš vsakih 100 km v žep. Pri 20 jurjih na leto je to 1.600 evrov letno. Si hitro v plusu ...

hmm...

1,603€/100km pri trenutnih cenah, ki so regulirane na dol in je MT 0,128€/kWh pomeni porabo 12,5kWh/100km. Kateri avto bi to bil?
Poraba dizla bi bila 6l/100km, da vzdrži, prihranim 5 litrov.

pri 20kkm je stroška z elektriko, ko "tankam" po trenutnih cenah elektrike je cca 320€.
pri 20kkm je stroška z dizlom, če tankam po trenutnih cenah dizla cca 1920€.

res tukaj je 1600€ razlike na leto. do tu vse lepo in prav. zdaj me pa zanima, za katera avtomobila gre. da ima električni analog 12,5kWh/100km porabe, dizelski pa 6l.

kodiaq pa enjak... ne bo šlo. kodiak ima lahko 6L, ampak enjak nima 12,5. Prej 18,5 - vem, ker sem imela priliko se malo peljati, pa tele statistike spremljati. neki sportline s ta močno baterijo, če je to važno. Tu je razlika prej 1450€. Pa če avta ne dobiš v dar, je v nakupni ceni razlika koliko? 15k€? več? recimo 15k€, da ne bo preveč hudo. Na ničli sem po več kot 10 letih, če striktno tankam v MT! s SE pa po 8ih. tukaj je res treba doreči, kaj je "hitro", ker ne vem, če imamo vsi enake intervale v mislih.

če kaki drugi par v igri... kateri? kateri ima 12,5kWh/100km porabe in da polej malo pogledamo, koliko bi imel dizelski analog, pa še enkrat preračunamo.
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
12.339
5.371
113
saj vem... tele pamflete povsod berem, ne samo od njega. v povsem vsaki debati, kjer je opletanja z "se splača". Opletanje s kar nekimi ciframi, s katerimi potem sicer lahko pravilno računajo. Samo da začnejo v obratni smeri. Najprej se odločijo za rezultat po tem pa v obratni smeri nazaj in dobiš nekaj, kar ne obstaja. Ampak kdo bi šel to preverjati?! Naslednja stopnja je pa še, da moram upoštevati napovedi babevange, kam bo šel dizel pa kam štrom (pa kam kake druge zadeve, odvisno od debate) in to seveda upoštevati v izračunih.

Jaz ne vem, a folk laže sam sebi in nehote potem tudi drugim ali samo drugim. Ne vem sicer, kaj je huje...
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85, Pepe in sad
27. jan 2022
4.801
1.737
113
Pred enim mesecem sem si v glavo zabil kupit električnega Fiata 500; eno leto starega s 500 prevoženimi kilometri ali manj - pač neka fora Fiat prodajalcev z italijanskimi subvencijami, kjer poberejo subvencijo in ne smejo avta prodat prej kot v 9 mesecih. Cena cca 12.000!!!!! € nižja kot pri nas v salonu - torej 25.000 €, seveda 42kWh baterija.
Jaz bi ga kar takoj odkartal, sem že delal analize in stroške in ja cca 2€/100km, po nižji tarifi, 5€ pri polnjenju na Mol-u.

Komentar moje žene: a si ti nor? Taki mali avto boš imel? Ne ni šans!

In sem popustil in kupil "smrdljivega dizlaša" za tretjino višjo ceno. Bi vzel priključnega hibrida, ampak še 10.000€ več, pa res ni nobene računice - mogoče če bi imel vsaj 100km elektro dosega.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.331
5.850
113
pri taščici
Porabo pod 15kwh imas Korejce(kona, ioniq, niro) , golfa in upa, mogoc se dolecene tesle.
Za ID3 ne vem. ID4 pa povprecja zagotovo ne bos imel pod 15.
Ioniq gre tudi po 12 baje. Brez nemega hudega truda. Mislim da sem jaz celo golfa a tako porabo spravil pri voznji proti Dolenjski. ( AC samo do Grusuplja)
 
27. jan 2022
4.801
1.737
113
Porabo pod 15kwh imas Korejce(kona, ioniq, niro) , golfa in upa, mogoc se dolecene tesle.
Za ID3 ne vem. ID4 pa povprecja zagotovo ne bos imel pod 15.
Ioniq gre tudi po 12 baje. Brez nemega hudega truda. Mislim da sem jaz celo golfa a tako porabo spravil pri voznji proti Dolenjski. ( AC samo do Grusuplja)
Govoriš o minimalni porabi pri "jadranju" ali o normalni porabi pri vsakodnevnih mešanih vožnjah?
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
12.339
5.371
113
kona EV vs bencinar je razlike 25k€ v nabavni ceni, ali jaz kaj narobe gledam

Sem pa svoj čas primerjala in mi je bilo zanimivo - C4 vs eC4. trenutno tam 27 vs 33k€. delam pa 23-25kkm. To bi bilo še nekako sprejemljivo. časovna kompnenta, mislim.
 

Ginginova

Guru
28. jul 2007
6.522
1.405
113
Kona električar je tudi kar se tiče opreme bolj loaded kot bencinar ali hibrid.
Pa po faceliftu ima tudi akustična prednja stekla.

Je pa to tak ja, baterija tam okrog 60 kWh košta 20 jurčkov +. To je trenutno največji izziv električarjev.
 

ales85

Guru
9. nov 2007
3.596
1.211
113
Porabo pod 15kwh imas Korejce(kona, ioniq, niro) , golfa in upa, mogoc se dolecene tesle.
Za ID3 ne vem. ID4 pa povprecja zagotovo ne bos imel pod 15.
Ioniq gre tudi po 12 baje. Brez nemega hudega truda. Mislim da sem jaz celo golfa a tako porabo spravil pri voznji proti Dolenjski. ( AC samo do Grusuplja)
Kaj pa vem, še Hyundai sam oglašuje malo pod 15, pa ponavadi gredo proizvajalci extra dol. Meni je bilo rečeno, da po izredno penostavljeni izračunici moraš upoštevati za EV porabo do 20 kWh/100km.

1664343863617.png
 
  • Všeč mi je
Reactions: Samo Izoliranc

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.550
8.903
113
Ni res. Tudi brez SE je poceni, dokler polniš v MT. Dober evro in pol na 100 km ... Ali liter dizla. Ostalih 5 daš vsakih 100 km v žep. Pri 20 jurjih na leto je to 1.600 evrov letno. Si hitro v plusu ...
Pa ti si res neverjeten. Eno mičkeno stvar pozabljate avtomobilistični novinarji (vem, zdej avte in SE prodajaš, v svojem bistvu si pa še zmer na Avtomagazinu). Da je treba avto kupit in tud vzdrževat. Preden se tale računica brez SE povrne, je avto za v refuzo. Da ne govorim, da so trenutni E avtomobili neuporabni za kako resnejšo uporabo. Tko da računica je, da imaš SE in da se potem voziš đabe v službo. Ampak za vse ostalo pa rabiš avto na nafto.
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.550
8.903
113
Sem se ravno z enim pogovarjal, k je kupu Škodo. Fino fajn, vozi se zastonj na šiht. Ko pa obesi na streho bicikle je pa prec na 100km dometa. Tko da ostaja doma še vedno stari dobri passat na dizl.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.497
9.200
113
In kaj je s tem narobe?
Še dodatno špara. Z ICE bi lahko šel na Pag in bi tam moral nočitve plačevat, tako pa gre kolesarit v krogu 50km od doma in ni treba plačevati nočitev.
Win-win.
Malo ste kmetavzarji tukaj gor, da ne razumete, da se EV ČISTO VSEM splača. Tudi Mehotu, ki gre vsak teden domov v Bosno. Samo on si ga še ne more privoščit. Ko bo 15 let star z odličnimi baterijami, se bo pa itak že asimiliral in ne bo rabil več hodil v Bosno. Za po Fužinah bo pa dovolj tistih 80km dosega, ki ga bo še v baterijah. Filal bo pa z balkona s kablom iz sedmega nadstropja dol na zelenico spodaj. Samo vi ste tako zaslepljeni, da ne vidite, da so EVji nekaj najboljšega za na kruh namazat.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: ales85

sajkek

Guru
16. mar 2008
33.405
9.155
113
edina alternativa v € je dacia spring... ampak potem pa imaš tukaj ta poceni ICE mitsubišija za 10 kilo. Pa si spet tam ko ni muh.

kolk so letne cestnine/registracija za električarje?
 

Jabe

Guru
1. okt 2007
12.339
5.371
113
Te znajo biti kar nekaj cenejse, sploh v luci novih davkov. 5k€ razlike v nabavni ceni pa dovolj hitro dobis notri pri SE in mojih kmjih. Je bil veto, zdaj pa ne kupujem nic v tej noriji
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.331
5.850
113
pri taščici
Kaj pa vem, še Hyundai sam oglašuje malo pod 15, pa ponavadi gredo proizvajalci extra dol. Meni je bilo rečeno, da po izredno penostavljeni izračunici moraš upoštevati za EV porabo do 20 kWh/100km.

Poglej priponko 59718
Tule so rea "vsi" nad 15, moja izkusnja z golfom in I3 je da se da priti pod 15 kljub gretju (ali klimi). Klime nisem teatiral konec oktobra oziroma pozimi v snegu. Seveda ce pa imas zeljo biti na AC 150+ , tam je pa 25 (30) premalo.
Sem imel zalogo elektrime in sem v Grosuplju ga pritegnil golfa do Lj kolikor je "dal". Domet je padal 2x hitreje kot so se vrteli km na stevcu.
Zato za neko dinamicno voznjo po AC in hvaljenje s 15 kw to ni.
Dokler pa si v okviru omejitve ali celo pod njo, pa "gre".
Pod 100 na regionalkah z rekuperacijo je pa sparovcek. Tudi ce ga "zges" Dvor Kočevje Dvor, samo bremzanje pred ovinki mora rekuperacija opravit.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Marxon

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.331
5.850
113
pri taščici
Ce gledas skozi denar je nov električar racunica samo pri vsaj 20kkm letno. Oziroma vsaj 100km dnevno (med tednom)
Tako EV kot ICe imata svoje prednosti in slabosti.
Kaj bos dal na vago je pa seveda stvar kupca.
Naju pride gorivo za oba avta 2 jurja priblizno(cca 20kkm pri porabi 6)
Registracija "500," vzdrzevanje 500, amortizer zacije pri skoraj polnoletnih vozilih ni vec
Pri novem električarju je samo amortizacije 3 jurje ali vec (ce ne kupis ravno dacie) Pustimo sedaj cenovno anomalijo v zadnjih dveh letih