Dizel, bencin, hibrid ali elektrika ?

igi

Guru
13. okt 2007
5.302
953
113
Celje
Obišči stran
Kolega razmišlja o novem avtu in je bila čez vikend debata ob pivu ali dizel, bencin, hibrid ali elektrika.
Pač najde v vsakem segmentu nekaj, kar bi mu odgovarjalo. Cena nekje do 40k.

In ker sem nekaj časa nazaj peljal testnega hibridnega Hyundaja mi je ostalo v spominu, da je pri njih pa res velik izbor motorjev. In je šel pogovor v smeri kaj kateri sklop pomeni za porabo in kasneje za vzdrževanje in bolj kot sva primerjala podatke bolj sva bila na strani, da hibrid ni neka prednost.

In ker me zanimajo nove tehnologije, bi prosil za kakšne komentar iz prve roke. Vem da dostikrat ni izbire med vsemi možnostmi, ampak recimo Hyundai, ki sem ga slučajno dobil na test ima pa res celo paleto tega… In pa komentar, kjer sva udarila mimo, oziroma sva si narobe zamislila.

  • Diesel poznamo vsi in jaz sem z njim še vedno zadovoljen.
  • Bencin pač spet klasika z dober liter na 100km večjo porabo in bolj mirnim tekom motorja. Na letnem nivoju pri prevoženih 20.000km to pomeni dobrih 200 litrov več goriva.
  • blagi hibrid z 48V baterijo. Zakaj za vraga bi človek to imel? Ne vem, če sem kaj narobe razumel, ampak to ima namesto alternatorja in zaganjača pač en skupen motor. Razen mogoče mehkejšega zagona motorja jaz osebno tu ne vidim neke prednosti. Podatek o porabi je sicer na katalogih nižji za kak deci.
  • Hibrid. Ja je fajn, da takrat ko rabiš malce pospeška, ti elektrika pomaga in da se ob polni bateriji kak kilometer pelješ na elektriko. Ker nikoli nisem vozil te kombinacije, a pa je to res uporabno? Ker podatki kažejo, da je avto v osnovi težji in predvsem dražji, poraba pa dobra pol litra na 100 km manjša. Se pravi pri prevoženih 10.000 km kratkih relacij letno (hibrid na dolgih relacijah in AC ne more imeti nobenega efekta) privarčuješ 50 litrov goriva letno.
  • Priključni hibrid. Večina ima baterijo s katero bi naj prevozil cca. 70km. Kar je dovolj za večino vsakodnevnih kratkih voženj. Kratke relacije se voziš z elektriko, kar je ODLIČNA izkušnja. Pospeški, ko si jih zaželiš so tudi odlični, ker lahko vklopi oba motorja. In potem smo spet pri tem koliko kilometrine boš nabral samo z elektriko? Recimo da povprečni Janez 10.000 letno. In če računam, da bi ga polnil doma bi bil to strošek 2€/100km. Kar pa pomeni recimo že nekih 500€ letnega prihranka. Ampak na drugi strani je nabavna cena precej višja. Da ne govorim o teži vozila, ki bo dvignila porabo pri vožnji z bencinskim motorjem in pokvarila povprečje in letni prihranek.
  • Čista elektrika. Odlična uporabniška izkušnja, večino voženj po Sloveniji opraviš brez večjih težav. Se pa moraš navaditi na drugačen način potovanja in polnjenja. Ampak ja verjetno gre, ker poznam kar nekaj uporabnikov, ki so super zadovoljni. Za daljše poti si pač sposodiš en »normalen« avto.

In na koncu prideš do zaključka, da stroškovno kakor koli obračaš je navadni diesel še vedno najbolj učinkovita izbira za povprečno uporabo (če imaš samo kratke vožnje pač bencin). Je pa res, da izkušnja ob vožnji na elektriki je tudi nekaj vredna.

Mogoče bi bil zanimivo tudi mnenje o samem vzdrževanju recimo hibrida. Verjetno bo pod črto dražje od klasike?
 

mr_

Guru
20. sep 2007
8.885
2.355
113
Če razmišljaš o hibridu je edini odgovor Toyota, kjer je koncept preizkušen in v osnovi narejen kot hibrid in ne le zaradi eko-promo-testnih meritev dodan e motor. Tako imaš pri Toyoti elektro gnano vodno črpalko, klimo npr. Na dolgi rok manj stroškov s klasičnimi okvarami današnjih avtomobilov. eCVT ravno tako zgleda super zadeva, sedaj lahko rečeš že na dolgi rok z miljoni proizvedenih vozil. Sicer je redno vzdrževanje malo dražje zaračunano ampak recimo, da na dolgi rok precej stvari odpade (okvare kompresorja recimo, dvosklopčnega menjalnika...) Večini pa Toyota ne potegne. Zmaga pa s porabo v mestu. Cenovno hibrid dražji od klasike za par jurjev, jaz bi rekel da odtehta.

Dizel za dolge fure ok, za se zajebavat kuča posao in stat po križiščih, bedarije prve klase.

Bencin, če ni denarja za nakup hibrida oz. ker nihče nima spodobnega hibridnega sistema razen Toyote.

Na koncu bo kolega itak gledal nekaj kar ima ledvičke, zvezdo ali kroge... :)
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.092
6.479
113
O kakšnem hibridu je tu govora? A tisti "toyota klasiki" ali plugin hibrid s kar veliko baterijo?
 

map

Guru
6. jul 2008
7.779
1.919
113
najrajš na babi
Vse je odvisno od kolega in njegovih voženj. Čeprav 20k letno dizel vs bencinc je tako kot je avtor rekel 200 EUR razlike. Odvisno od cene avta ampak zame bencin pred dizlom. Tisti blagi hibrid je megla. Narejeno za nižanje CO2, v praksi nobene razlike proti bencincu, razen krtačk na zaganjaču ne rabiš menjat po 10+ letih. Klasičen toyota hibrid. Kot prvo ni okvar, kot drugo je bližje dizlu kot bencincu po porabi, kar se tiče stroškov je pa bližje bencincu. Če kolega dela kratke relacije (do 70 km) in tako nabuha 20k km letno, pa če ima kje filat, potem pa priključni hibrid (spet razlika v ceni, če mu znese).
 
  • Všeč mi je
Reactions: ksi

luka51

Guru
16. avg 2007
13.836
5.081
113
Ja kaj se mene tice hibrid zmaga. Je pa res da mi je dizel anti.
Glej prius+ zdaj v Grcijo 3 osebe (odrasle) in dve deski na strehi tempomat 130 in poraba 7.2, ko sem vozil cromo 1.9 jtd sem bil na 6.8.
Ko se pa gre po regionalki ali mestu je pa poraba dosti nižja od klasike.
Po drugi strani Auris hibrid za kratke relacije (v glavnem do 8km) je na 5.1. prej sem v puntota 1.4 16v tankal okoli 9l plina kar bi blo recimo 8l benza.
To je to če se samo na porabo gleda. So pa tu se ostale prednosti. In za nekatere tudi slabosti. Če ga na testnih vožnjah ne začutis kupi klasiko.

Mild hibrid je marketinški nateg uporabe besede hibrid.
 

map

Guru
6. jul 2008
7.779
1.919
113
najrajš na babi
Tako je. Overall price/performance je hibrid še najbolj vrarjanta. Zdej ne vem kak so te vag/reno/hyundai in ostali. Toyota je ziher bulletproof. Ne morš falit. Tud če na kaki relaciji kak liter več požre še ne bo konc sveta.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.092
6.479
113
Avto se kupuje za vožnjo, ki jo opravi človek 99% časa, tisti 1% pa je čisto vseeno kako je le da "gre skozi". Pomeni če je liter, dva, tri, več...glavno da gre skozi
 
  • Všeč mi je
Reactions: ales85 in tony

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.391
482
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Dizel in bencin znajo vse fabrike bolj ali manj dobr narediti. Hibrid je že bolj tricky zadeva in je odvisno o čem govorimo, posebej pri pluginih. Glede Toyotelahko rečem, da tudi elektrika v e-golfu ni primerljiva z njim. Priua plug in ne pričakujem, da bo kaj veliko drugačna vozniška izkušnja kot s hibridnim priusom. Je le ista tehnologija, skoraj enak avto. Ostalo mi je sumljivo v smislu smo dodali še e-motor in nabili ceno pa je hibrid ali plug in hibrid. Probal sem že vse, vozil bencinarja, dizla in sedaj hibrida tudi DSG avtomatike. Še zmeraj je najboljši občutek v hibridu. Navadiš se ga zelo hitro, prvo je malo čuden. Primerjava menjalnikov gre pri men takole, ročni, potem 100x boljši od ročnega DSG od VAG grupe, potem še 100X boljši od DSG-ja Toyotin eCVT. Bistvena razlika v vozniški izkušnji med DSG-jem in eCVT-jem je speljevanje. DSG je kot 90-letna baka v primerjavi z eCVT-jem. Poraba: odvisno kako voziš. Slaba lastnost hibrida je, da so nekateri prepričani, da te morajo za vsako ceno prehitet, ker ne morejo pelat za hibridom.
 

luka51

Guru
16. avg 2007
13.836
5.081
113
navdni prius in plug in je kr razlika v vožnji. če je govora o zdnji generaciji. Prejšnja je bilo pa praktično enako ja.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.092
6.479
113
Seveda je, vendar zanemarljiva, edino če je klasična vožnja v stilu gas/bremza.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.148
5.754
113
pri taščici
Ima kolega moznost polniti baterijo doma?
Ker polnjenje na polnilnicah bo kmalu stalo toliko kot gorivo na pumpi.
Hibridi in elektricarji so najbrz bolj ali manj vsi avtomatiki. Tako da nekega odpora do tega ne sme imeti.
Nekih izkusenj nimam, rav4 hybrid (over the budget) se mi ne zdi napacen(kolikor sem se prevozil z njim). Tukaj bi tudi jaz najprej toyoto testiral.
Kater segmentov avtov pa sploh gleda?
Ne vem pa kako so iskani modeli naloadani z opremo. Naslednji moj avto bo imel radarski tempomat.
Ko bi iaz zapravljal 40 jurjev, vem da bi reskiral nekaj ur (dni) za testne voznje. Pa tudi ce bi jih placal. S tem namenom sem si tudi avant2go odprl. Da mal testiram elektricarje, brez nekega "fehtanja" (in ocenjevanja moje obleke) po salonih in obveznosti.
Das tistih 20-30 evrov pa se cel dan vozis brez slabe vesti inb izpolnjevanja anket in telefonskih klicev v prihodnosti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: igi

Clancy

Majstr
20. avg 2007
783
349
63
Dizel in bencin znajo vse fabrike bolj ali manj dobr narediti. Hibrid je že bolj tricky zadeva in je odvisno o čem govorimo, posebej pri pluginih. Glede Toyotelahko rečem, da tudi elektrika v e-golfu ni primerljiva z njim. Priua plug in ne pričakujem, da bo kaj veliko drugačna vozniška izkušnja kot s hibridnim priusom. Je le ista tehnologija, skoraj enak avto. Ostalo mi je sumljivo v smislu smo dodali še e-motor in nabili ceno pa je hibrid ali plug in hibrid. Probal sem že vse, vozil bencinarja, dizla in sedaj hibrida tudi DSG avtomatike. Še zmeraj je najboljši občutek v hibridu. Navadiš se ga zelo hitro, prvo je malo čuden. Primerjava menjalnikov gre pri men takole, ročni, potem 100x boljši od ročnega DSG od VAG grupe, potem še 100X boljši od DSG-ja Toyotin eCVT. Bistvena razlika v vozniški izkušnji med DSG-jem in eCVT-jem je speljevanje. DSG je kot 90-letna baka v primerjavi z eCVT-jem. Poraba: odvisno kako voziš. Slaba lastnost hibrida je, da so nekateri prepričani, da te morajo za vsako ceno prehitet, ker ne morejo pelat za hibridom.
To si verjetno primerjal DSG bencinarja/dizla s Toyotinim hibridom eCVT, ki mu na začetku pospeševanja izdatno pomaga elektromotor?
Bolj smiselna primerjava z eCVT bi bila z DSG phev hibridi Passat/Golf GTE/Octavia iV, ki prav tako imajo izdatno pomoč elektromotorja.

 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.391
482
83
43
Še vedno Rdeči revirji
To si verjetno primerjal DSG bencinarja/dizla s Toyotinim hibridom eCVT, ki mu na začetku pospeševanja izdatno pomaga elektromotor?
Bolj smiselna primerjava z eCVT bi bila z DSG phev hibridi Passat/Golf GTE/Octavia iV, ki prav tako imajo izdatno pomoč elektromotorja.

Ja šlo je za primerjavo dizla DSG z eCVT-jem. Pri VAG grupi ne razumem kaj rabijo PHEV-jih še vedno DSG menjalnik.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.092
6.479
113
Tako je ja, volt je tudi kao hibrid ali pa i3, sta pa v bistvu EVja z generatorjem. In tu je bistvena razlika glede na hibride
 

Slovenet

Majstr
21. jul 2007
4.391
482
83
43
Še vedno Rdeči revirji
Rečmo, da se hecaš?
Nič se ne hecam. VAG grupa so očitno tako nesposobni, da ne znajo narediti nič boljšega kot k dizlu/bencinarju z DSG-jemdodati še elektromotor in baterijo in to prodajat kot PHEV. Toyota je naredila nekaj povsem drugega. ICE motor je v bistvu eden najpreprostejših bencinskih motorjev brez komplikacij s turbino,... zraven je pa primeren električnmi pogon z integriranjim menjalnikom. Mehanika preprosta, da bolj bit ne more.