Covid-19 Covid-19 in zmedeni starši/šolarji/uČiteLji

jekleni

Guru
1. avg 2007
2.484
818
113
Ne, naučmo jih, da je najpomembneje, da se znajdejo, da je goljufija (kar tole je) ok, če te le ne dobijo, in še ene ar takih koristnih stvari v življenju. Way to go.
Ablast, kot jo imamo zadnjih 30 let, je še predobra za nas.
 

ncnifrej

Guru
14. avg 2013
1.973
814
113
glede na to, da gredo sedaj otroc eno leto prej .. in hodijo eno leto dlje ( primerjavi z njihovimi starsi) - se to "zgubljeno" leto ne bo nikjer poznalo..

če bi se corona zgodila maja - bi še rekel OK - "sej itak nc ne delajo oz zaključujejo in popravljajo".. tko se je pa zgodil marca - tu pa mislm da manjka 2 mesca snovi in predvsem razlage. Ne vem kako se bodo npr. naučili jezika iz word vaj in 1x tedensko youtube klipa.. jezik moras slisat. govort, uporabljat.. tud matematko ti more en pokazat izpeljave.. fizka - nekaj je brat o pospešku na klančini - nekaj je pa to v šoli v živo vidt.

če že lohk zbiram - naj kar ponavljajo leto.
 
I

Izbrisan uporabnik 3287

Ne bo dopusta na hrvaskem. Zeno gledat vsak dan doma, zdaj pa se otroke? Nobenga pira v gostilni?

faak, cela stala. Otroke v solo poleti, niso se doma nic ucili in naucili. Zakaj pa so ucitelji, kar poleti v solo.....

Nisem veliko zgresil, kajne?
 
  • Všeč mi je
Reactions: jonny77

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.609
8.933
113
Sej reč tvojim nej zabatirajo, bodo komot ponavljal.
Če bi pa vklopil mozek bi ti blo pa jasno zakaj ne more cela generacija ponavljat.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
glede na to, da gredo sedaj otroc eno leto prej .. in hodijo eno leto dlje ( primerjavi z njihovimi starsi) - se to "zgubljeno" leto ne bo nikjer poznalo..

če bi se corona zgodila maja - bi še rekel OK - "sej itak nc ne delajo oz zaključujejo in popravljajo".. tko se je pa zgodil marca - tu pa mislm da manjka 2 mesca snovi in predvsem razlage. Ne vem kako se bodo npr. naučili jezika iz word vaj in 1x tedensko youtube klipa.. jezik moras slisat. govort, uporabljat.. tud matematko ti more en pokazat izpeljave.. fizka - nekaj je brat o pospešku na klančini - nekaj je pa to v šoli v živo vidt.

če že lohk zbiram - naj kar ponavljajo leto.
Jaz mislim da hude razlike v končnem znanju ne bo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.960
1.105
113
www.adriamedia.si
glede na to, da gredo sedaj otroc eno leto prej .. in hodijo eno leto dlje ( primerjavi z njihovimi starsi) - se to "zgubljeno" leto ne bo nikjer poznalo..

če bi se corona zgodila maja - bi še rekel OK - "sej itak nc ne delajo oz zaključujejo in popravljajo".. tko se je pa zgodil marca - tu pa mislm da manjka 2 mesca snovi in predvsem razlage. Ne vem kako se bodo npr. naučili jezika iz word vaj in 1x tedensko youtube klipa.. jezik moras slisat. govort, uporabljat.. tud matematko ti more en pokazat izpeljave.. fizka - nekaj je brat o pospešku na klančini - nekaj je pa to v šoli v živo vidt.

če že lohk zbiram - naj kar ponavljajo leto.
Nič slabše razlage niso deležni na ta način, kot v učilnicah. Ponekod jim je celo bolje (vir: devetošolka doma). Še več: pri marsikaterem predmetu dela z večjim veseljem, več je timskega dela, več sama išče informacij. Če je pa tu in tam problem, pa hej, naj bodo učitelji na voljo za kako indovidualno razlago preko videokonference ali kako dodatno uro. Bolje, da se oni malo žrtvujejo, kot da mularija trpi.
Šola med počitnicami ali ponavljanje je pa popolna bedarije in čisto nepotrebno. V resnici je zdaj prilika, da se učne programe prevetri. Intajk je vsaj polovica snovi odveč.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Jaz tudi ne vidim nekega primanjkljaja. Razumem tudi, če me katera od tamalih med šihtom (ker sem doma) pride kaj vprašat.
Malo manj je razumljivo, da se je v enem mesecu nabralo že EN CEL PRAZEN teden plus še n- praznih ur za razne "xyz-dneve na daljavo", čeprav (kao) stroka pravi da bodo standardi za ocenjevanje nižji. Lahko da se motim, samo imam občutek da se učitelji vseeno malo preveč cenijo, po drugi strani pa podcenjujejo starše. Kot da sicer, v običajnih razmerah starši nismo tisti, ki še dodatno poučujemo in spodbujamo mularijo.
Tudi mi ni razumljivo, da sicer z običajnim urnikom, ko so v šoli, v praktično v 7 ali 8h urah ne uspejo vsega podelat in na veliko nosijo šolo še domov.
Lahko sicer da je sistem tak, samo pred dvemi leti med štrajkom sem slišal samo zahteve po višjem plačilu.
Res se ne spomnim, da bi zahtevali kakšne omembe vredne spremembe šolskega sistema.
 
  • Všeč mi je
Reactions: 8888

8888

mesija - Assassin's Creep
8. jul 2010
33.061
5.750
113
blizu močvirne prestolnice
Nič slabše razlage niso deležni na ta način, kot v učilnicah. Ponekod jim je celo bolje (vir: devetošolka doma). Še več: pri marsikaterem predmetu dela z večjim veseljem, več je timskega dela, več sama išče informacij. Če je pa tu in tam problem, pa hej, naj bodo učitelji na voljo za kako indovidualno razlago preko videokonference ali kako dodatno uro. Bolje, da se oni malo žrtvujejo, kot da mularija trpi.
Šola med počitnicami ali ponavljanje je pa popolna bedarije in čisto nepotrebno. V resnici je zdaj prilika, da se učne programe prevetri. Intajk je vsaj polovica snovi odveč.
Moja je odlična in dela vse tako kot mora biti. Ampak ne reči da bo znanja enako kot če gre v šolo. In ja julija bi morali biti v šoli, če bi recimo junija začeli hoditi nazaj. Pač en mesec počitnic manj, učitlji pa tudi nebi umrli. Cel sistem je zafuran zaradi gabra in noben do sedaj ni popravil tega sistema. Sicer pa bo drugo leto realno, boš videl večini močno pade uspeh v prvem letniku. Tam ni več sončkov!
 
  • Všeč mi je
Reactions: ncnifrej

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
Sistem je zafuran zato ker je naš. S celim kupom nesmislov.
Učitelji jokcajo, da se jim starši mešajo(mo) v njihovo delo. Kako njihovo delo, če se pol dela opravi doma? :bonk:
Smešno je, da smo v enih drugih (slabših?) in baje bistveno manj produktivnih cajtih bili v COŠ (celodnevna osnovna šola) in smo vse opravili v šoli.
Pazi to: Od doma smo šli okrog 7h, domov smo šli okoli pol treh ali treh (ne spomnim se točno, zagotovo ne ob 12h).
Naša mularija je enako časa od doma, pa nimajo celodnevne OŠ, in predvsem: nimajo časa obdelat učnega načrta. WTF?
Potem še: imaš enotno preverjanje znanja, ki se mu reče NPZ. Imaš neenotne učbenike, ki jim pravijo .. ne vem kako jim pravijo.. prosti trg? :nigladek:
Imaš cel kup nerazumnosti... npr. ena od njih: Mularija dobi nalogo v DZ, nato pa navodila, naj prepišejo v zvezek in rešijo. Komu na čast? Ne bi raje dobili še kakšnih dodatnih nalog namesto da cajt zabijajo z vajami v rokopisu?
Pa nebuloze s silnimi urami, ki jih učitelji porabijo doma za priprave. A bejž bejž? Konstantno imajo doma ful priprav, zdaj ko smo ostali doma je pa to postal največji problem, namreč pripravit vse tiste silne naloge in napisat kje najdeš učno snov - brez ur za pouk (redke izjeme izzvzete).
Zato pravim, da ne pričakujem manjka v osvojenih znanjih.
 
  • Všeč mi je
Reactions: 8888 in McGiver

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.944
5.474
113
glede na to, da gredo sedaj otroc eno leto prej .. in hodijo eno leto dlje ( primerjavi z njihovimi starsi) - se to "zgubljeno" leto ne bo nikjer poznalo..

če bi se corona zgodila maja - bi še rekel OK - "sej itak nc ne delajo oz zaključujejo in popravljajo".. tko se je pa zgodil marca - tu pa mislm da manjka 2 mesca snovi in predvsem razlage. Ne vem kako se bodo npr. naučili jezika iz word vaj in 1x tedensko youtube klipa.. jezik moras slisat. govort, uporabljat.. tud matematko ti more en pokazat izpeljave.. fizka - nekaj je brat o pospešku na klančini - nekaj je pa to v šoli v živo vidt.

če že lohk zbiram - naj kar ponavljajo leto.
Ok za matematiko&fiziko ne rečem.....čeprav ne dvomim da ne manjka materiala na YTbu (tudi v našem jeziku)

Za jezik pa...sorry sam sem se ga največ naučil v 90's ravno prek TV (filmi risanke) zdaj pa angleški forumi itd...

Tvoja generacija (predvidevam da, sva generacijo narazen) pa po MTV (showov za mladino je bilo v 80's malo morje tam)
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.315
2.411
113
še v SLO - ampak komaj
Težava je, da smo “vsi” preplehki in da vsi vse vemo. In da tisti, ki bi morali kaj vedeti niso iz stroke ampam politike - in pretumpasti, da bi stroko (kolikor je še imamo) uopštevali.

Dejstvo je, da šolski sistem ni bil in tudi sedaj ni pripravljen na šolanje na daljavo. Preden kdo obsoja, dve-tri kratka vprašanja za razmislek:
1. a bi moral biti in če ja - zakaj že?
2. a so vsi ostali subjekti (tudi realno gospodarstvo) bili pripravljeni na delo od doma?
3. kdo in kdaj se naj pripravi na Corona 2?

Mislim, da je vsakem jasno, da je odgovor na prvi del prvega vprašanja jasen.
Seveda je rezultat tega, da se sedaj vsi lovijo in ni nekega reda, ne sistema in je več ali manj odvisno od dobre volje in sposobnosti posameznih učiteljev. Ki jih večina niti javno ne jamra, ampak poskuša rešiti kar se da - žal ne vedno uspešno.
Zdaj pa glede dela med počitnicami - mislim, da nihče ne bi imel težav potegniti 3-4 tedne in poskušati s tem pokriti ozr. dodati manjkajoče znanje. A sem vseeno menjnja, da bi bilo veliko smotrneje, polovico tega porabiti za tiste učence, ki jim ni uspelo vsega osvojiti in jih spraviti na določeno raven. Potem učitelje poslati za 3 tedne na dopust - med tem časom (ozr. že sedaj začeti) z izdelavo strategije za “Corona2 lockdown” - in potem med počitnicami učitelje izobrazbo kako uporabljati tehnologijo za poučevanje na daljavo.
K strategiji pa seveda spadajo ustrezno pripravljene vsebine “poučevanje” (predavanja) - ne pa da vsaka šola zase nekaj copra, učitelje pa pripraviti na “indivualno” poučevanje tistih, ki jim bodo “video” vsebine delale težave, ter jih tudi naučiti kako staršem stati ob strani pri “poučevanju doma”.

Pa mogoče še vpogled v situacijo moje učiteljice. Kot prvo ne jamra, kot drug poskuša vse, da posreduje znanje, kot tretje pa ima delavnik od 7:00 do 22:00 vsaki dan + pol vikenda. Sicer je res, da ne sedi celi čas za računalnikom - ampak je med tem časom na razpolago staršem, učencem in sodelavkam - in mene nadleguje kaj naj napiše v poročilo, saj za same priprave ni porabila niti 3 ure na dan. To, da je efektivno več kot 10 ur aktivna za šolo seveda “spregleda”. In ne - ne jamra, niti ne zahteva kakšnega dodatka - največja težava ozr. skrb je, da si ni sigurna ali bo vsem svojim učencem dala dovolj znanja za naprej.
 

Romzi

Guru
4. sep 2008
9.636
3.450
113
Dobrova pri LJ.
gr69 saj se strinjam s tabo. Pa vse čestitike soprogi če res dela tako kot pišeš.
AMPAK: v lockdownu smo že kok? Pet tednov?
Od prvega dne do preteklega petka je stvar nespremenjena, ne napreduje. Poučevanje na daljavo (v resnici šolanje na domu) je enako kot je bilo prvi dan drugega tedna (!!!??) po zaprtju šol.
Šolski sistem oz. učitelji se v enem mesecu niso naučili, kako se pripravi video (ne rabi biti poučevanje v živo), kako se naredi elektronski test ali naloga tipa "abc pitalica" ali test s prostimi odgovori. Imajo Arnesov sistem, ki deluje in vsa (video)navodila zraven. Če jih jaz vidim jih tudi učitelji.
Potem pa v šoli poslušamo - na splošno - kako učenci ne sledijo, kako ne znajo brati navodil itd itd... Kaj pa učitelji? Res niso - razen redkih svetlih izjem - sposobni drugega kot delat n- tednov (mesecev, let) eno in isto?
Govorimo o prosveti, zaboga, ne o bosancu ki dela na gradbišču (brez zamere bosanci, ker ni mišljeno slabšalno, tudi za to je potrebno znanje).
 

Ytbnd

Guru
2. mar 2010
16.216
5.598
113
Novinar bluzi, ker je že davno izgubil stik z realnostjo:

Ponavadi preskočim take članke, ampak tokrat bom napisala besedo ali dve. Že samo klik na avtorja članka – Jožeta Jermana mi nekaj pove. Gre za upokojenega novinarja, katerega otroci so stari sigurno vsaj 30 let. Verjamem, da se nikoli ni znašel v situaciji, v kateri smo sedaj starši. Zelo posplošuje. Ni vseeno, ali imaš doma enega, dva, tri ali štiri otroke in več. Ni vseeno, koliko so ti stari. Sama imam tri. Sedmošolca, drugošolca in dojenčico, staro 7 mesecev. Torej sem na porodniškem dopustu. Sedmošolec je popolnoma samostojen, ne potrebuje popolnoma nič pomoči. Drugošolec zaključuje z učenjem pisanih črk. Ta teden je npr. imel za narediti previsno tehtnico, napisati svojo knjigo, jo uprizoriti z lutkami, osvojiti črko f, prepisati tri besedila, se naučiti pesmico, računati do sto DE+DE in še bi lahko naštevala. Verjetno je jasno, da tak otrok potrebuje starša za razlago in neko kontrolo. Pa za pomoč pri ustvarjanju. Poleg tega nam v tem času nihče ne skuha kosila, nihče ne obesi cunj, nihče ne pripravi hrane za dojenčico, itd. Po neprespani noči zaradi izraščanja zob. Primerjati poučevanje doma s poučevanjem učitelja v šoli je torej nerealno. Deljen članek je zame zelo nestrokoven, površinski, predvsem pa je napisan brez lastnih izkušenj. Pa ne jamram. Imamo se lepo, nikoli še nismo bili toliko časa skupaj. Na živce mi gre le to, da vsi pomislijo, da se starši samo pritožujemo in nergamo, v bistvu pa kličemo na pomoč, ne zato ker imamo nevzgojene ali lene otroke, ampak zato, ker ima tudi naš dan le 24ur.

Se strinjam. Sama sem v preteklosti ostala doma z otroki ravno v izogib vsem problemom, ki jih moderna služba servira staršem. Preprosto ne znese vse.
Avtor se ne zaveda, da moraš biti v službi tako storilen in predan, kot da nimaš privat živjenja, kaj šele otrok. In da se pričakuje od starša, da se bo posvetil otrokom v tolikšni meri in s takšnim projektiranjem, kot da mu ni treba cele dneve viseti v službi in duše pustiti na delovnem mestu. Za minimalca, po možnosti.

Vsi vemo, da je starševstvo najtežja in najbolj naporna služba. Ko so delali na njivah, se z otroki pač niso ukvarjali. Sedaj pa tudi delamo petke in svetke, otroke bi pa morali vzgajati, učiti… do lastnega zadnjega diha.
No go. Ne gre. Težko je. Naporno. Vsega en človek ne zmore. Pri vsem ne moreš biti optimalen, kaj sele na maksimumu.

Potem pa ti rečejo, da se je potrebno zapreti med 4 stene. Ok, pač, virus.
Pa zapreti otroke. Ok. Dobiš cirkus, ker otroci bi radi malo migali, kam šli, pa bili s prijatelji…
In ja. Otroci bi radi jedli. Vsak dan večkrat. To so gore umazane posode, ure gredo v priprave hrane. Iz trgovine se tudi ne prinese sama.
Potem bi se otroci radi v nekaj oblekli. Nekoč so rekli, srečne danes mamice s pralnimi stroji. Ampam peremo vsak dan gore perila. Nekoč posteljnine ni bilo za zamenjat, oblačila so imeli ista po cele tedne…. in pranje na roke je prišlo na vrsto samo vsakih nekaj tednov za kakšni 2 uri. Jaz imam s cunjami vsak dan za slabo uro dela. Ura samo za cote!
In ko so otroci doma, je stanovanje dosti bolj umazano, razmetano. Malčki pa pač ne bodo ribali stranišč. In 8-letniku ne moreš naprtiti za več ur gospodinjenja dnevno. Spucati pa se stanovanje noče samo od sebe. Kako nenavadno, kaj?

Naši otroci hodijo še v glasbene šole. To zopet pade na nas. Vsaka glasbena = 3x tedensko. Imamo pa 3 šolarje. Račun = 1 cel delovni dan na teden.

Zanima me, koliko je avtor članka porabil svojega časa pri gospodinjenju. In pri podajanju komplet učne snovi svojim otrokom. Enim vse, drugim po potrebi. Ki je vsak dan na sporedu. Da je tako zelo jezen na vse obremenjene starše. Ob rednem delu 8h/dnevno. In koliko je pomagal pri glasbenih šolah. In zraven otroke animiral, učil življenjskih modrosti… zaprt med 4 stene.

Mene je ta karantena zelo dotolkla. Komaj čakam, da dan mine. In komaj sem čakala teh prvomajskih počitnic. Naš najstarejši otrok ima 12 let in še ni samostojen v gospodinjstvu, v šoli pa dokaj. Imamo 3 šoloobvezne – 1 rabi vso razlago, 1 minimalno, 1 pa nekje vmes.
Imamo še vrtičkarja z 2 leti. Dela in pazenja vrh glave. Karanteno in domačo šolo pa so razglasili točno na dan, ko sem prišla domov iz porodnišnice. Si misliš v kak kaos sem torej prinesla novorojenčka?

Tu smo torej tudi velike družine. Mož je redno odsoten zaradi službe. Jaz pa sem redno doma. Nimam kam pobegnit. Razen zvečer v bano za 1 uro. Ali manj, ker dojenček kliče. Že pred karanteno in najmlajšim otrokom sem ostala doma ravno zaradi varstva, pomoči v šoli, vsega dela z gospodinjstvom, ukvarjanja z otroki, … Smo velika družina. In ja, jamram, da mi je zelo težko v teh dneh. Verjemi, da vem, koliko dela je z otroki. Verjemi, da za njih dajem lastno kariero in skoraj ves prosti čas. Da sem tu za njih. Dan in noč. Veliko noči.

In je težko. Nam, velikim družinam, je šolanje doma velika preizkušnja. Dobro, da so otroci marljivi, da ubogajo, pomagajo po najboljših močeh. Vsaj kolikor toliko. Da se mi ne zmeša.

Ja, jamram. Je težko, organizacijsko, časovno. Živčna vojna.
In vendar sem hvaležna. Da vidim, kje so moje meje, moja šibkost, moja nemoč. Da vidim, da nisem vsemogočna. Da spremljam otroke še bolj, kot do sedaj. Sem z njimi še več časa, jih spoznavam tudi iz zornega kota v kritičnih razmerah. Družimo se. Lepo je. In naporno, od zore do pozne noči. In ponoči.

In sem hvaležna, da vidim, koliko sem v resnici nehvaležna za to, kar imam. Streho nad glavo, hrano, stroje, cunje in umazano posodo, ki jih lahko dam v te stroje, pa normalnega moža, zdrave otroke. Celo luksuz v obliki izletov in počitnic. V kaotičnem vsakdanu ugotavljam, da se imamo presneto radi in da znamo še kako sodelovati. Tega pa niti masterkard ne more kupiti.
Korona, hvala za to težko preizkušnjo. Ki nas priganja do meja vzdržljivosti in do učenja potrpežljivosti, sloge in pridobivanja delovnih navad in debele kože.

Jamrala pa bom še naprej. Ker JE težko. VSEM!!!! Ni ga človeka brez korona-križa.