Boeing 747 zletel s steze

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.487
1.232
113
Ker so karantene dolgočasne in psihično naporne, sem se v zadnji v Hong Kongu odločil predelati go-kart na reaktivni pogon.
Najti kandidata za to ni bilo najlažje, ker o samih gokartih nimam pojma. Po nekaj iskanja sem na avto.net našel nekaj, ga pogledal in odpeljal.

IMG_20211006_132552_copy_960x1280.jpg
Pripeljan domov, vse delujoče in funkcionalno.

IMG_20211008_122035_copy_1280x960.jpg
Nove gume so bile prva stvar za menjavo.

IMG_20211018_145426_copy_1280x960_1.jpg
Po nekaj testnih vožnjah po Viču (in začudenju in smehu voznikov), sem odmontiral batno Hondo 200.

IMG-20211019-WA0016_copy_1280x720.jpeg
Za nosilec sem po občutku narisal, kupil in izdelal potrebne elemente.

IMG_20211020_114026_copy_960x1280.jpg

IMG_20211020_135802_copy_1280x960.jpg

IMG_20211018_152612_copy_1280x960.jpg
Medtem je sveže opran in pripravljen nekdo čakal na nov motor, da prileti iz Mehike.

IMG_20211021_153551_copy_1280x960.jpg
In včeraj je bil končno dostavljen. Jetcentral Mammoth 250. 25kg potiska, 104,000 obratov in 0,8 litra na minuto. Sorry Greta. Takole sem naredil prvi test štarterja in grelno-vžigalnega sistema, brez uporabe goriva ("dry run").

IMG_20211021_153205_copy_1280x960.jpg
Elektronika, gorivo in motor zmontirani, pripravljeni na hrup.

IMG_20211021_153216_copy_960x1280.jpg

Stanje in nastavitve motorja. Zadeva je praktično avtomatska, kontrolirana preko ECU in FADEC. Precej bolj moderno kot marsikater velik jet v komercialni uporabi.

In nato je bil čas za prvi preizkus.


Do sedaj sem naredil dva štarta motorja, po cesti pa zaradi vremena (in prometa) nisem šel. Zvok, vonj in občutek so neverjetni, najboljše šele sledi. Vse deluje brezhibno, nosilec je kot kaže zadosten. Kerozin je s Petrola (svetilni petrolej mu rečejo), zmešan z 2% mešanico sintetičnega dvotaktola. Dovoljena je tudi uporaba nafte, vendar vonj ni enak :) Več sledi kasneje, ko ga sprobam v naravi. Je pa to le prvi del mojih idej, skoraj zagotovo ga bom montiral tudi na kolo.
 

Demz

Guru
15. avg 2010
13.977
3.385
113
Bravo. Poraba tako kot sem imel jaz na Tomosakiju (starem tribrzincu Colibri), ko sem dal gor fergazer od BCS-ke :valjamse:. Rezervoar je držal ravno od bajte do prve petrolove pumpe 8 km daleč.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
Osebje foruma
23. jul 2008
35.464
3.729
113
Kaj se pa uporablja za mazanje motorja? Mobil1 jetoil?
 

Demz

Guru
15. avg 2010
13.977
3.385
113
Dobro vprašanje ki se mi vedno poraja, kadar gledam te modelarske jet motorje. Kako je izvedeno mazanje? Drsne puše in dvotaktoil?
Mi ne deluje prepričljivo, sploh če se greš 100 k obratov in startu - stopu.
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.487
1.232
113
Za mazanje je zahtevano 100% sintetično olje. V primeru dvotaktola je mešanica 1.5-2%, s turbinskim oljem pa 5%.

Internal lubrication is achieved by routing fuel oil mix to an internal T-fitting which routes a portion of the
Fuel/Oil mix to the bearings and the rest is sent to the fuel nozzles located in the combustion chamber. It
is important to filter the fuel and use proper types of fuel and oil in the turbine engine.

Jet Central recommends using 2 stroke 100% synthetic oil mixed in 1.5% (66-1) to 2% (50-1) ratios. Any
recognized brand that meets the norm “JASO FC” will work. Another alternative is 100% synthetic turbine
oil mixed in ratios from 2.5% (40-1) to 5% (20-1); however this type of oil is not recommended from a
health and safety aspect because it’s been proven to be toxic. The last alternative is Mobil DTE light with
a mixing ratio of 5% (20-1).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Demz

Guru
15. avg 2010
13.977
3.385
113
Pa tudi ko je treba zadevo ustavit, se ustavlja brez goriva ki je v tem primeru mazalno :sprasujemse:
 

zaseka

Guru
5. dec 2015
3.015
1.410
113
Se giblje, samo je obcutek kot na colnu. Ni potiska na kolesih kjer lahko na milimeter natancno z zaporo diffa kontroliras gibanje v ovinku. Bolj show, predstava.
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
Osebje foruma
23. jul 2008
35.464
3.729
113
Za mazanje je zahtevano 100% sintetično olje. V primeru dvotaktola je mešanica 1.5-2%, s turbinskim oljem pa 5%.

Internal lubrication is achieved by routing fuel oil mix to an internal T-fitting which routes a portion of the
Fuel/Oil mix to the bearings and the rest is sent to the fuel nozzles located in the combustion chamber. It
is important to filter the fuel and use proper types of fuel and oil in the turbine engine.

Jet Central recommends using 2 stroke 100% synthetic oil mixed in 1.5% (66-1) to 2% (50-1) ratios. Any
recognized brand that meets the norm “JASO FC” will work. Another alternative is 100% synthetic turbine
oil mixed in ratios from 2.5% (40-1) to 5% (20-1); however this type of oil is not recommended from a
health and safety aspect because it’s been proven to be toxic. The last alternative is Mobil DTE light with
a mixing ratio of 5% (20-1).
Ne vem zakaj so se omejili na JASO FC....

Mogoče je tukaj razlog...

Jaz bi probal z Motul 800 2T (imaš 2 verziji... Offroad in road racing (gostejše)) :) Estri....visoka točka zgorevanja... Fzg 14 test...
 

VanZ

Guru
1. feb 2008
2.487
1.232
113
Se giblje, samo je obcutek kot na colnu. Ni potiska na kolesih kjer lahko na milimeter natancno z zaporo diffa kontroliras gibanje v ovinku. Bolj show, predstava.
Vsekakor ta kombinacija ni za dirkanje ali preizkušanje hitrosti ampak za show.
Za 'dry run' ne najdem omejitev, najbrž zato, ker gre do približno 3000 obratov, za kar zadošča zaloga olja v ležajih. Po nasvetu proizvajalca sem uporabil Motul scooter power 2T synth.
 

Demz

Guru
15. avg 2010
13.977
3.385
113
Nekje iz daljnega spomina sem se spomnil - je ta reč uležajena na krogličnih ležajih in mazana ter hlajena s pretokom goriva skozi ležaje?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
Osebje foruma
23. jul 2008
35.464
3.729
113
Mislim da so keramični.....will elaborate l8tr
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
Osebje foruma
23. jul 2008
35.464
3.729
113
Po nasvetu proizvajalca sem uporabil Motul scooter power 2T synth.

Glede na to da je Mobil1 jetoil II @5cst pri 100C...bi bil očitno Motul 800 pregost.....zgleda so ležaji narejeni z zelo finimi tolerancami.plus visoki obrati turbine...zato redko olje!

Drugače sem 99% prepričan da, sta Motul Scooter power in Motul 710 2t identični olji....samo nalepke so druge...tudi če pogledaš PDS je vse skoraj isto....samo v vednost če ne boš dobil kdaj Scooter power olja...
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: VanZ

naliM

Majstr
26. sep 2007
1.297
128
63
Pri dvotaktnih oljih je po moje bolj za paziti, katera so namenjena mešanju z gorivom in katera ne.