Boeing 747 zletel s steze

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.201
4.672
113
Na nek način bi vojska lahko ostala na konjenici. Moj stric ja bil v konjenici v JLA in to so bile kar hitro premikajoče se enote. V današnjem času bi sploh ob meji prišle še najbolj prav. Mongoli pa so na konjih tovorili vse, tudi ranjence. Torej je odgovor jasen. Takih stvari ne rabimo.
Krožišča seveda rabimo, ampak še zdaleč ne povsod, kjer jih danes naserjejo. Gotovo smo že prehiteli sosednje države, ki so jih imele pred nami, po številu na km ceste. Zmeraj se tudi vprašam, če ima del krožišča smisel tlakovati, da se potem čez pet let to popravlja in v sredini nasrati nekih spomenikov bolj ali manj znanih umetnikov. Res je, da je pri nas za umetnike kar težko, ampak cesta ni čisto idealna za umetniški performance. Večinoma je v vozilih samo ena oseba, ki je hkrati tudi voznik in ta bi naj predvsem opazovala promet in ne umetniške skulpture sredi krožišča in okrasni vrtiček okrog. Res pa je, da se pač da na ta način malce podražiti projekt in zagotoviti delo za razna javna dela.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N in McGiver
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ko kupiš avijon, moraš v bistvu kupiti tri ali kako že gre :sprasujemse: ?
Če je sploh dovolj. Vzdrževanje, posadke ... imeti moraš resno delo zanj. Imamo dovolj ranjencev :evil: ?
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen in semnov

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.868
5.467
113
Mogoče bo pa covidne bolnike vozil v tujino na zdravljenje.....ceneje od Falcona...
 
I

Izbrisan uporabnik #9334

Ja. :p Vzamemo tri na lizing (in fafing) in razpeljemo tiste petkove nergače nekam v Kamerun in naj tam lajajo ... v nadaljevanju pa biznis z izposojo natu, ko skozi nekaj mešetari po svetu :cheer: Večina problemov rešenih. Cjena - sitnica.
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Iz Večera:

Posel je vreden 72 milijonov evrov. Do dejanske dobave bo po podpisu pogodbe poteklo še od 14 do 18 mesecev.​


Minister za obrambo Matej Tonin je včeraj v Rimu z italijanskim kolegom Lorenzom Guerinijem podpisal dogovor o sodelovanju med ministrstvoma na področju letalstva, ki vključuje tudi nakup taktičnega transportnega letala C-27J Spartan italijanskega proizvajalca Leonardo. Vrednost podpisanega dogovora je 72 milijonov evrov z davkom na dodano vrednost. Pri tem je osnovna vrednost letala 48 milijonov evrov, cena dodatnih modulov pa je 11 milijonov evrov. Dodatni moduli so namenjeni različnim namenom, od navadnega prevoza oseb, prevoza okuženih in poškodovanih oseb do gašenja požarov. Kot je ob podpisu poudaril Tonin, letalo ne bo namenjeno le potrebam Slovenske vojske, temveč za različne namene: "Z letalom zagotavljamo svojo suverenost in neodvisnost, obenem pa ga bomo lahko delili tudi z drugimi državami." V ceno so vključeni tudi logistična podpora, rezervni deli, usposabljanje posadk, uporaba simulatorjev, tehnična dokumentacija in končno certificiranje. Tonin je poudaril še, da podpis sporazuma odpira pot tudi ostalim investicijam po sistemu vlada-vladi.

Generalni direktor direktorata za logistiko na obrambnem ministrstvu Uroš Korošec je povedal, da so se za nakup prav tega letala odločili po primerjavi ponudb, pri čemer je bila ta ponudba finančno najugodnejša. Primerjali so več tipov letal, poleg tipa Spartana še letala Casa C295, C130J Hercules in Embraer C-390 Millennium. V Evropi takšno letalo poleg Italije, ki jih ima v uporabi dvanajst, uporabljajo še Bolgarija, Grčija, Romunija, Litva in Slovaška. Pogodba med italijansko vlado in Leonardom še ni sklenjena, to naj bi se po besedah Korošca zgodilo v mesecu dni. Do dejanske dobave letala Slovenski vojski pa bo od podpisa poteklo od 14 do 18 mesecev.


"Z letalom zagotavljamo svojo suverenost in neodvisnost, obenem pa ga bomo lahko delili tudi z drugimi državami," pravi obrambni minister
Poveljnik 15. polka vojaškega letalstva Janez Gaube je poudaril, da bo letalo služilo tako za potrebe premika vojaških sil na območju delovanja, kakor tudi pri transportu z območja delovanja domov, pa za humanitarne namene in evakuacijo slovenskih državljanov. Gaube je prepričan, da bo lahko letalo izpolnjevalo naloge v najzahtevnejših pogojih. Letalo bo umeščeno v 15. polk slovenskega vojaškega letalstva, v 152. letalsko eskadriljo na vojaškem letališču Cerklje ob Krki, kjer je zanj predvidena tudi gradnja novega hangarja. Za upravljanje z letalom sta predvideni dve posadki, pri čemer posadko sestavljajo kapitan, kopilot in tako imenovani 'loadmaster'.

Letalo ima dolet 5365 kilometrov, leti pa lahko na maksimalni višini 9144 metrov. Prevažalo bo lahko 46 oboroženih vojakov ali 60 pripadnikov Slovenske vojske z osebno prtljago. Maksimalna nosilnost letala je 11,3 tone. Gre za najnovejši tip omenjenega letala - 'Next Generation', ki pa ne bo imelo možnosti prečrpavanja goriva v zraku, saj bi bil nakup takšne različice po besedah Korošca neekonomičen.

S tem nakupom vlada nadaljuje proces posodobitve Slovenske vojske, lansko leto sprejeti zakon o zagotavljanju sredstev za investicije v Slovenski vojski namreč do leta 2026 predvideva investicije v skupni vrednosti 780 milijonov evrov. Slovenija je tako letos že prejela prvih 38 oklepnikov ameriškega proizvajalca Oshkosh, ki pa jih še ni prevzela, saj nekatera dobavljena vozila niso ustrezala pogodbenim določilom. Do dokončnega prevzema vozil, za katera je Slovenija plačala 26,7 milijona evrov brez davka na dodano vrednost, bo prišlo, ko bodo odpravljene vse pomanjkljivosti in bo to ugotovljeno z zapisnikom o kakovostnem prevzemu. Ministrstvo za obrambo je hkrati podpisalo sporazum za nakup dodatnih 37 oklepnikov. Ta sporazum z Američani predvideva, da bi lahko v naslednjih letih kupili še 62 tovrstnih oklepnikov, za nakup omenjenih 99 dodatnih oklepnikov pa je predvidenih 137 milijonov evrov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
32.592
14.272
113
A bo to prvo slovensko letalo, ki bo lahko uporabljeno tudi pri gašenju požarov?
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Mogoče imamo kako za zapraševanje polj še operativno, tisto bi lahko pogojno gasilo. ;)

Da prvo in edino, razen helikopterjev.
Si pa ne predstavljam dobro kako gasiš s takim letalom.
 

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
32.592
14.272
113
Ravno to sem razmišljal ja, zgolj iz vidika sposobnosti gašenja verjetno ni bohvekaj a vseeno dobrodošla reč. V končni fazi tudi helikopter nima neke blazno velike litraže v primerjavi s konkretnimi gasilskimi letali.
 
  • Všeč mi je
Reactions: McGiver

peroo

Pripravnik
29. sep 2007
103
21
18
ljubljana
Neke vrece z vodo naj bi nalozili in jih odvgli nad ogenj. Pomoje sem na rtv to prebral.
jao.... boh pomagej, kakšne vreče? SV ima 2 komada PC-6 ki imata notri snemljive rezervoarje za gasit požare. Ne dolgo nazaj sta se precej dobro obnesla na krasu, kjer sta pomagala gasit požar. Blizu je bila ena travnata pista, ravno prav dolga, kamor sta pristajala in so jih gasilci polnili z vodo. Časi ciklov so bili primerljivi tistim s helikopterji na istem požaru.

ne verjameš? video:

 
  • Všeč mi je
Reactions: bertoncl

ferdo

Guru
3. sep 2007
9.958
3.754
113
Ljubljana
hmpg.net
resene gasilni avion mora znati pristajati na vodi

1637267518300.png

1637267536300.png

1637267553000.png

Čeprav je res, da največji to ni:
1637267718900.png
It is no longer in service - 74,000 L