bedaki na cesti

mtl

Guru
19. jul 2007
10.943
622
113
Kras
www.mtl.si
Nas so učili, da so trije že skupina, ki mora hoditi po desni.
To je to, ja.
Ampak jaz nikoli, vedno po levi in seveda, če je promet, se umakneš dol s ceste. Hodiš po bankini.
tu cez severno mejo se začne razviti zahod...drugi svet.

ene udarne luknje na 1000km AT cest., tudi lokalnih. Krejzi.
Huh, moje izkušnje niso take. Regionalke so res kar poštimane, lokalne ceste pa marsikatere na istem nivoju kot pri nas.
Nimam komentarja. Sem mislil, da smo kot družba sprejeli, da se po cesti vozi in hodi po desni, pa očitno ne. Opominjam še, da takšnega obnašanja pešcev na cesti vozniki nismo vajeni. Če bo štala, bo seveda skupina pešcev, ki običajno ne zmore tako hitro skočiti s ceste kot en sam pešec, bolj fizično nadrajsala kot avto.
Ti očitno privzeto jemlješ, da samo prvi pešec gleda, drugi so pa slepi, zato ti logika ne štima. Morda so kateri pešci res taki, ampak ko jaz (ali družina) hodimo ob cesti, vsi gledamo naprej. Ne hodimo en zraven drugega, temveč en za drugim in vsi gledamo naprej. Če se približuje kritičen avto ali pa morda vlačilec, potem enostavno vsi stopimo dol s ceste. Če bi hodili po desni strani, potem ne vidiš, kaj se dogaja za teboj in kot je en napisal, jaz nisem človek, ki bi svoje življenje (ali življenje družine) stavil v roke nekemu neznancu, ki je po možnosti živčen, na robu zloma, omamljen ali še kaj tretjega.


Ne razumem voznikov, ki voziijo tako agresivno na cestah, ki so polne turistov....
Na cesti Postojna - Reka, sem doživel 2 prehitevanja v škarjice, vožnjo cm za ritjo, odletavanje na levi pas....
Ko sem prebral Postojna - Reka, sem se zamislil.:valjamse: No, potem sem si oddahnil, ko sem bral naprej.
Na tej relaciji namreč včasih prehitevam, pa ne zato, ker bi se mi kam mudilo ;).
Se pa strinjam s prej omenjenimi, da so turisti z avtodomi, ki po regionalkah vozijo z manj kot 50 % dovoljene hitrosti, pravi test živcev in potrpljenja.
Zadeva bi bila enostavno rešena, če bi vsi ti mečkači imeli vsaj malo pameti v glavi in malo strpnosti in razmišljanja do ostalih. Na večini cest je kar nekaj možnosti za to, da se ustaviš in spustiš ostale naprej, ampak ne, ni varijante.
Recimo jaz se z motorjem velikokrat ''vlečem'' po regionalki in ponavadi mi ni treba niti ustavit, ker so avtobusna postajališča, enostavno dam smernik in zmanjšam hitrost, zadaj vozeči gredo mimo in jaz se samo vključim nazaj na cesto. Brez ustavljanja. In potem lahko jaz bolj uživam, ker ne gledam stalno, kdaj me bo zadaj vozeči prehiteval in ne živciram zadaj vozečih.
Če pa meni kdo omogoči prehitevanje, pa vedno v zahvalo dobi 1 blisk vseh štirih smernikov.
Ampak v svetu egocentrikov in jaz, jaz, jaz modela, to ne laufa več. Včasih, ko še ni bilo avtocest je bilo tega veliko, sedaj je ta ''umetnost'' očitno izginila. Čeprav v Bosni par let nazaj je še štimalo, sploh tovornjakarji so bili fer in so s smernikom pomagali pri prehitevanju.
Kolesar je načeloma najožji udeleženec v prometu. Če imate zaradi njih težave ker vam odžirajo prostor na cesti, ostanite doma in jih od tam pošiljajte na trenažerje. Utiševalec, glede avtodomov čez soriško, pojdi jokat lastniku in upravljalcu pza-ja na vrhu. V nedeljo sem čez korensko sedlo iz avstrijske strani navzgor s 3.5t AD prehitel dva mečkača. Brez drame.
Recimo meni ni jasno pri skupinah kolesarjev, da se vozijo skupaj. To jih praktično na skoraj nobeni cesti ne moreš varno prehiteti, ker so raztegnjeni na dolžino recimo 50-100m, pa tudi če vozijo po en. Meni je logično, da če si v skupini in delaš gnečo, da se razdeliš po največ dva, vmes je pa razlike za par avtomobilov, tako da lahko avtomobili varno prehititijo po dva kolesarja tudi na krajši ravninah. Sem pa to taktiko sedaj opazil nekajkrat pri starejših turisti z električnimi kolesi.

Sicer pa, kaj je danes v zraku? V roku par km srečal dva incidenta:
- v krožnem voznik Audija delno izsili drugega voznika, le ta potrobi in voznik Audija mu z dvignjeno roko nad streho avtomobila pokaže fakiča, ko se pelje iz krožnega
- starejša voznica v križišču gleda, kam bi šla, nasproti pride na pol razpadel Punto z mlajšim parom noter in sovoznica se zadere skozi okno: a bo kaj pras....?

Huh, čudno da se nismo že vsi pobili na cesti.
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.529
1.792
113
"Ti očitno privzeto jemlješ, da samo prvi pešec gleda, drugi so pa slepi, zato ti logika ne štima. Morda so kateri pešci res taki, ampak ko jaz (ali družina) hodimo ob cesti, vsi gledamo naprej. Ne hodimo en zraven drugega, temveč en za drugim in vsi gledamo naprej. Če se približuje kritičen avto ali pa morda vlačilec, potem enostavno vsi stopimo dol s ceste. Če bi hodili po desni strani, potem ne vidiš, kaj se dogaja za teboj in kot je en napisal, jaz nisem človek, ki bi svoje življenje (ali življenje družine) stavil v roke nekemu neznancu, ki je po možnosti živčen, na robu zloma, omamljen ali še kaj tretjega."

Jaz sem tukaj malo kolesce v prometu, logiko je postavil zakonodajalec. :zmaga: Razen prvega se zdijo naslednji pešci veliko bolj slepi, ker čez prvega ne vidijo ali pa niso tako pozorni kot prvi ipd. ... Sam apriori problema, da bi kar prekrižal hojo po desni, ne zaznavam tako resno, ker, kot sem omenil, se vsi kolesarji vozijo po desni, pa so podobno visoko ogroženi.

Obenem problematiziram, da vozniki skupine pešcev (kaj šele kolesarja) ne pričakujemo po levi, saj se nam s hojo še približujejo. (Ta zadnja skupina pešcev, ki sem jo srečal, da je hodila po levi - kar po Trzinski obvoznici - so bili vsako jutro po trije Afganistanci ob tisti migrantski krizi.)

V bistvu pa smo prišli do sklepa, ki se mi zdi smiselen: kot pešec na kaj več kot vaški cesti raje ne hodi. Prenevarno je. Če ni pločnika, tam ne hodi peš. Če naletiš na pravega osla za volanom, ki ni pozoren, je dovolj prehiter in so okoliščine dovolj nevarne (ovinek, slaba vidljivost,...) se lahko slabo konča.

In tudi biti kolesar na običajni regionalki ni nič manj nevarno. Pred časom sem se vozil iz Bohinja proti Bledu, pred Bledom se začne kolesarska steza, ampak prej je pa ni. In na regionalki, kjer je bilo veliko prometa, hitrosti pa visoke, srečam familijo (starša - eden celo še s kolesarsko prikolico za malčka, ter še dva majhna otroka - na uč premlada, da bi imela kolesarski izpit), ki tam prodaja glavo na prodaj... In si zabrundam v brado: pa porkaduš, ljudje, kaj počnete tukaj... Prenevarno je.
 
  • Haha
Reactions: aljoman

tony

Guru
23. jul 2007
10.529
1.792
113
" Huh, čudno da se nismo že vsi pobili na cesti."

Izpadel bom legalist: kar lahko naredimo je, da vsi upoštevamo predpise...
 

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.525
1.480
113
" Huh, čudno da se nismo že vsi pobili na cesti."

Izpadel bom legalist: kar lahko naredimo je, da vsi upoštevamo predpise...
Ce hoces da upostevajo predpise jih je potrebno poslati v osnovno šolo:

- Da se naučijo brati in bodo vedeli kaj piše v zakonu
- K uram matematike, fizike, lokike da bodo vsaj priblizno vedeli kaj tiste številke na števcu pomenijo in si vsaj malo znali predstavljati koliko je to 10,20,30 m in prenehali uporabljat raznorazne stvari med voznjo.
- K optiku da si nabavijo očala da bodo znali gledati v ogledala

Kaj misliš kolikšna je moznost za to ?


Sprijazni se na cesti je polno junakov, ki ne znajo sešteti 1+1, logike nimajo, za matematiko in fiziko še slišali niso pa še z telefonom se igrajo.

Vedno sem se čudil kako malo prometnih je...
 

crnobog

Guru
29. apr 2009
3.544
2.065
113
Zadeva bi bila enostavno rešena, če bi vsi ti mečkači imeli vsaj malo pameti v glavi in malo strpnosti in razmišljanja do ostalih. Na večini cest je kar nekaj možnosti za to, da se ustaviš in spustiš ostale naprej, ampak ne, ni varijante.
Tu operiraš z domnevo, da se dotični zaveda da ima kolono za sabo. To pomoje ne drži. Ti imajo večinoma toliko opravka z vožnjo oz je to za njih tako intenzivna/stresna operacije, da se niti v sanjah ne zavedajo da so ovira na cesti.

Te stvari bi bilo treba reševati na zdravniških pregledeh. Nekdo ki se s solidnim avtom ni sposoben peljati po omejitvah po pregledni suhi cesti pač ne bi smel imeti izpita.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
37.811
12.394
113
to na zdravniškem ne ugotoviš...enostavno bi moral bit poligon standardiziran in ga moraš prevozit v določenem času (segmentu)... po omejitvah kao, par znakov noter, in je to to 120 sekund, plus minus 15 sekund, ce si ven iz tega, greš delat izpit.
:evil:

nobenih zdravniških in podobnega balasta.
 

mtl

Guru
19. jul 2007
10.943
622
113
Kras
www.mtl.si
Tu operiraš z domnevo, da se dotični zaveda da ima kolono za sabo. To pomoje ne drži. Ti imajo večinoma toliko opravka z vožnjo oz je to za njih tako intenzivna/stresna operacije, da se niti v sanjah ne zavedajo da so ovira na cesti.

Te stvari bi bilo treba reševati na zdravniških pregledeh. Nekdo ki se s solidnim avtom ni sposoben peljati po omejitvah po pregledni suhi cesti pač ne bi smel imeti izpita.
Mah ne vem no. Predvidevam, da vsi le niso gluhi in slišijo trobljenje zadaj.
Ampak ja, verjetno je kar nekaj tudi takih.
"Ti očitno privzeto jemlješ, da samo prvi pešec gleda, drugi so pa slepi, zato ti logika ne štima. Morda so kateri pešci res taki, ampak ko jaz (ali družina) hodimo ob cesti, vsi gledamo naprej. Ne hodimo en zraven drugega, temveč en za drugim in vsi gledamo naprej. Če se približuje kritičen avto ali pa morda vlačilec, potem enostavno vsi stopimo dol s ceste. Če bi hodili po desni strani, potem ne vidiš, kaj se dogaja za teboj in kot je en napisal, jaz nisem človek, ki bi svoje življenje (ali življenje družine) stavil v roke nekemu neznancu, ki je po možnosti živčen, na robu zloma, omamljen ali še kaj tretjega."

Jaz sem tukaj malo kolesce v prometu, logiko je postavil zakonodajalec. :zmaga: Razen prvega se zdijo naslednji pešci veliko bolj slepi, ker čez prvega ne vidijo ali pa niso tako pozorni kot prvi ipd. ... Sam apriori problema, da bi kar prekrižal hojo po desni, ne zaznavam tako resno, ker, kot sem omenil, se vsi kolesarji vozijo po desni, pa so podobno visoko ogroženi.

Obenem problematiziram, da vozniki skupine pešcev (kaj šele kolesarja) ne pričakujemo po levi, saj se nam s hojo še približujejo. (Ta zadnja skupina pešcev, ki sem jo srečal, da je hodila po levi - kar po Trzinski obvoznici - so bili vsako jutro po trije Afganistanci ob tisti migrantski krizi.)

V bistvu pa smo prišli do sklepa, ki se mi zdi smiselen: kot pešec na kaj več kot vaški cesti raje ne hodi. Prenevarno je. Če ni pločnika, tam ne hodi peš. Če naletiš na pravega osla za volanom, ki ni pozoren, je dovolj prehiter in so okoliščine dovolj nevarne (ovinek, slaba vidljivost,...) se lahko slabo konča.

In tudi biti kolesar na običajni regionalki ni nič manj nevarno. Pred časom sem se vozil iz Bohinja proti Bledu, pred Bledom se začne kolesarska steza, ampak prej je pa ni. In na regionalki, kjer je bilo veliko prometa, hitrosti pa visoke, srečam familijo (starša - eden celo še s kolesarsko prikolico za malčka, ter še dva majhna otroka - na uč premlada, da bi imela kolesarski izpit), ki tam prodaja glavo na prodaj... In si zabrundam v brado: pa porkaduš, ljudje, kaj počnete tukaj... Prenevarno je.
Strinjam se glede varnosti hoje in kolesarjenja po nekaterih prometnih cestah. Sam še nisem hodil po AC ali hitri cesti, glede istalih sem pa napisal svoje mnenje, ki se ga bom držal. Če bo kazen, jo bom pač plačal.
Morda komentar, da voznik ne pričakuje skupine ljudi na levi strani? Bullshit, kaj pa če skupina ljudi upošteva zakon in hodi po desni strani? Razlika v hitrosti je zanemarljiva. 8km/h
 

brane_new

Guru
10. feb 2008
18.737
2.480
113
Glede kolesarjev - vsaj tukaj na Gorenjskem se je letos pojavil nov idiotski trend. Pripelje češki ali slovaški bus s prikolico in recimo na Blejski Dobravi pri britofu skipa ven 50 kolesarjev, ki se potem preko 10% klanca na Kočno zapeljejo proti Bledu in Bohinju. Dodaj avtodome iz avtoceste proti Bledu tam čez, lokalce, traktor, kamione s hlodovini. žide v rent-a-carjih, avtobuse in 2x preozko cesto, pa imaš heart attack situacijo.... to pa dejansko bi prepovedal....
Torej kolesarji da, židje v rent a carih pa ne :)

Sicer pa, kar ste hoteli, to imate! (turiste!) Pa promet, tak ali drugače, tudi!
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.529
1.792
113
Mah ne vem no. Predvidevam, da vsi le niso gluhi in slišijo trobljenje zadaj.
Ampak ja, verjetno je kar nekaj tudi takih.

Strinjam se glede varnosti hoje in kolesarjenja po nekaterih prometnih cestah. Sam še nisem hodil po AC ali hitri cesti, glede istalih sem pa napisal svoje mnenje, ki se ga bom držal. Če bo kazen, jo bom pač plačal.
Morda komentar, da voznik ne pričakuje skupine ljudi na levi strani? Bullshit, kaj pa če skupina ljudi upošteva zakon in hodi po desni strani? Razlika v hitrosti je zanemarljiva. 8km/h
Tle več ne morem kot citirati babico Jadrana Krta: pravila so za to, da se jih uboga :zmaga:

Hudič je, da vozniki niso vajeni skupine pešcev, ki jim gre nasproti in so ob tem lahko presenečni; sama njihova hitrost je res minimalna, je pa lahko ena od komponent, da pride do nesreče, ko gre "vse" narobe in se sestavi veriga nesreče:
najprej rabimo skupino pešcev, ki se vsa ne umakne pravočasno s cestnega telesa, ko jo sreča avto + slabo vidljivost/ovinek ali prehiter avto + voznika, ki je presenečen, ko sreča oviro, ki se mu še približuje + če še sreče zmanjka... Ta kratko bodo potegnili pešci.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
49.546
7.852
113
pri taščici
Tu operiraš z domnevo, da se dotični zaveda da ima kolono za sabo. To pomoje ne drži. Ti imajo večinoma toliko opravka z vožnjo oz je to za njih tako intenzivna/stresna operacije, da se niti v sanjah ne zavedajo da so ovira na cesti.

Te stvari bi bilo treba reševati na zdravniških pregledeh. Nekdo ki se s solidnim avtom ni sposoben peljati po omejitvah po pregledni suhi cesti pač ne bi smel imeti izpita.
Me zanima koliko kazni policaji napisejo takim voznikom.
Voznike traktorjev ne steti sem noter, ker ti vem da dobivajo kazni.
Ta je bil baje pogosto na tej relaciji, pogosto s tako hitrostjo. Zdaj ga ne vidim več. Je pa res da sem tudi jaz manj na tej relaciji.
Ce si prvi v koloni se pac umaknes na prvo AP. Pa ce je treba potem na vsako naslednjo..
 

kajn

Guru
5. okt 2007
3.069
1.958
113
Iskajoč brata
Torej še ena smotana tema o kolesarjih:
Ekipa 5 do 8 kolesarjev kolesari 1x tedensko skupaj. Niso profiti, so pa boljši amaterji, tako da so na cesti s hitrostjo ranga 40km/h na ravnini... Kako naj torej kolesarijo?
Po pravilih bi morali eden za drugim, znotraj pol metra od roba ceste.. To pomeni, da je kača dolga za dolžino šleparja. Druga možnost je, da vozijo v skupini, kot grupa, in so široki in hitri kot en traktor na cesti. V tem primeri bi morali po pravilih imeti spremjevalni avtomobil, torej so v prekršku....

Glede na to, da bi nekateri prepovedali kolesarje na cesti, predvidevam, da če naletite na tako grupo, vam dvigne pritisk do višav.. Pa je vseeno veliko lažje, VARNO, prehiteti "traktor", kot pa kačo, ki je dolga kot šlepar...
 

mtl

Guru
19. jul 2007
10.943
622
113
Kras
www.mtl.si
Torej še ena smotana tema o kolesarjih:
Ekipa 5 do 8 kolesarjev kolesari 1x tedensko skupaj. Niso profiti, so pa boljši amaterji, tako da so na cesti s hitrostjo ranga 40km/h na ravnini... Kako naj torej kolesarijo?
Po pravilih bi morali eden za drugim, znotraj pol metra od roba ceste.. To pomeni, da je kača dolga za dolžino šleparja. Druga možnost je, da vozijo v skupini, kot grupa, in so široki in hitri kot en traktor na cesti. V tem primeri bi morali po pravilih imeti spremjevalni avtomobil, torej so v prekršku....
Zakaj zgoraj omenjeni predlog dva po dva z varnostno za par avtomobilov vmes ne pride v poštev? Tudi bolj varno je, da se med seboj ne zapletete v padec, kot recimo “traktor”.
Sicer pa v razmislek: dvomim, da v klanec gonite 40km/h in recimo, da vas v nepreglednem ovinku dohiti dinamik. V traktor se bo zaletel in verjetno ne bo žrtev, vas bo pa zradiral.
Sami izberite, kaj je bolj varno.
Sicer pa, kot je tony napisal. Je kar izzivanje, če delate to po prometnih magistralkah. Jaz recimo izbiram le stranske manj prometne ceste.
Nekaj let nazaj nas je pa “kolesarska pot” v bližini Cerknice nategnila in smo morali par km z malima frocoma po magistralki. Ni bilo prijetno. Ampak spet dva po dva, starejši za frocoma in malo ven, da ju ščitiš.
Je pa razlika v kulturi voznikov zelo velika v primerjavi z Italijo. V Sloveniji ni bilo malo prehitevanj na blizu, v Italiji je tega bistveno manj.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jest5

Car

POSTman
4. avg 2007
8.684
2.642
113
56
Planet zemlja
www.posta.si
Glede kolesarjev - vsaj tukaj na Gorenjskem se je letos pojavil nov idiotski trend. Pripelje češki ali slovaški bus s prikolico in recimo na Blejski Dobravi pri britofu skipa ven 50 kolesarjev, ki se potem preko 10% klanca na Kočno zapeljejo proti Bledu in Bohinju. Dodaj avtodome iz avtoceste proti Bledu tam čez, lokalce, traktor, kamione s hlodovini. žide v rent-a-carjih, avtobuse in 2x preozko cesto, pa imaš heart attack situacijo.... to pa dejansko bi prepovedal....
Na Bledu in okolici imaš itak ogromno prepovedi zaradi velike gužve celo sezono, ki pa jih nihče ne upošteva, saj redarji zelo slabo kontrolirajo. Tako srečuješ na ozkih gozdnih cestah, namenjenih samo lokalnim prebivalcem ali celo samo lastnikom zemljišč, turiste z avtodomo, prikolicami, z avtomobili jih je pa itak malo morje. Primer je naprimer cesta na Piškovce, kjer je bližnjica do Bleda, pa skozi Koritno, da ne govorim o cesto (bolj pot) mimo Šobca, kjer srečuješ vse živo registracij, čeprav je pot samo za lastnike zemljišč. Ni čudno, da so lokalci nastrojeni proti turistom in vsakodnevno prihaja do incidentov( vožnja ali hoja po sredini ceste, nočejo se umakniti, verbalni spopadi, kazanje fakičev....), samo še fizični spopad manjka. Bolj gre sezona proti koncu, slabša je situacija.
 
  • Všeč mi je
Reactions: aljoman