bedaki na cesti

tony

Guru
23. jul 2007
10.524
1.785
113
Saj vštric lahko tudi po levi hodiš. Pa še vidiš avto, ki prihaja naproti.
Saj te lahko med hojo po cesti tudi avto zbije? Poznaš statistiko možnosti preživetja pešca pri trku avta s hitrostjo 60 na uro ali več?

Lahko narediš miselno vajo, zakaj je zakonodajalec predpisal, da naj en pešec hodi po levi, skupina pešcev pa po desni? Samo zato, da ima direktor Uradnega lista službo?
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.524
1.785
113
Zakaj enkrat hodimo po levi, drugič pa po desni? Zakaj morajo skupine pešcev hoditi po desni?

Gotovo ne zato, da se asfalt in bankine enakomerno obrabljajo?
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.524
1.785
113
Točno tako. Zato smo (s krvjo povoženih) prišli do sklepa, da je razumno, da v nasprotni smeri od avtomobilskega prometa hodi 1 pešec (ker se bo lahko sam umaknil avtu, ki ga ta morda ne bo videl kljub temu, da se mu sam približuje s svojo smerjo hoje), da pa tega ne moremo zagotoviti pri skupini pešcev in da je zanje varneje, da se premikajo v isti smeri kot avtomobilski promet. Tako bodo težje presenetili avto obenem so pa toliko večja ovira, da jih bo avto lažje zaznal in po potrebi prehitel.

Skratka, izkušnje so nas naučile, da je za skupino pešcev varneje, da hodijo po desni. (Morda so pa to zlobirali avto lobiji, da manj ovirajo avtomobilski promet. Kdo bi vedel.) Ampak na koncu je tako, da je za pešce edina varna hoja zunaj ceste.
 
  • Všeč mi je
Reactions: godfather

delavec44

Guru
17. dec 2012
3.115
2.172
113
Primarno, avto lahko vozi za skupino pešcev in prehiti, ko je varno (enako kot za kolesarjem). Če bi skupina hodila avtu nasproti, to ne bi bilo možno.
 
  • Všeč mi je
Reactions: tony

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
35.049
17.524
113
Ja, v teoriji. V praksi pa velika večina voznikov osebnih in drugih vozil žal niti približno niso sposobni peljati že za v primerjavi s skupino pešcev veliko hitreje premikajočimi vozili ala traktorji, konjske vprege, kolesarji even, kje bojo potem vozili za skupino pešcev s hitrostjo pod 4km/h kar je neka povprečna hitrost pešca.

Osebno vedno hodim tako, da mi promet vozi naproti in dobro vidim kaj se mi približuje pa če sem sam ali pa da sem recimo z družino, prijatelji, itd.. Je enostavno preveč rizično, da bom prepustil moje življenje v roke naključnemu vozniku in mi dol visi za morebitno kazen.
 
  • Všeč mi je
Reactions: aljoman in sad

Matey

AlterZavarovalničar
6. sep 2007
35.049
17.524
113
Aja pa če nas je več, seveda hodimo v gosjem redu in skrbimo, da smo čim manjša ovira za nasproti vozeče, v primernih okoliščinah se tudi umaknit dol s ceste ni problem kot je že nekdo napisal pred mano.
 
  • Všeč mi je
Reactions: sad

tony

Guru
23. jul 2007
10.524
1.785
113
" Osebno vedno hodim tako, da mi promet vozi naproti in dobro vidim kaj se mi približuje pa če sem sam ali pa da sem recimo z družino, prijatelji, itd.. Je enostavno preveč rizično, da bom prepustil moje življenje v roke naključnemu vozniku in mi dol visi za morebitno kazen."

V bistvu smo prišli v zanimivo dilemo. Mene recimo hoja po desni v skipini ne spravlja v stisko, se pa tudi sam vedno (tudi, ko sem v skupini in zato na desni strani ceste) umaknem s ceste dol, če za mano pride avto. Sploh ne pomnim, kdaj bi na cesti videl skupino treh pešcev, ki bi hodila po levi. :sprasujemse:

"Ja, v teoriji. V praksi pa velika večina voznikov osebnih in drugih vozil žal niti približno niso sposobni peljati že za v primerjavi s skupino pešcev veliko hitreje premikajočimi vozili ala traktorji, konjske vprege, kolesarji even, kje bojo potem vozili za skupino pešcev s hitrostjo pod 4km/h kar je neka povprečna hitrost pešca."

Če bo skupina hodila po levi, bo za avto le še bolj nepredvidljiva, saj se mu bo še sama s hojo približevala in se ji bo avto še težje umaknil.

Če lahko po desni vozi vsak kolesar, bo skupina pešcev tudi. Če je to tveganje zate preveliko, nisi za na cesto :cheer:. Preden zgrizeš tisto ceneno plastiko iz katere zadnje čase delajo tipkovnice: nisi peš za na cesto. Pač se raje vsedi v avto :zmaga:
 
  • Objave ne odobravam
  • Haha
Reactions: Matey in aljoman

tony

Guru
23. jul 2007
10.524
1.785
113
Nimam komentarja. Sem mislil, da smo kot družba sprejeli, da se po cesti vozi in hodi po desni, pa očitno ne. Opominjam še, da takšnega obnašanja pešcev na cesti vozniki nismo vajeni. Če bo štala, bo seveda skupina pešcev, ki običajno ne zmore tako hitro skočiti s ceste kot en sam pešec, bolj fizično nadrajsala kot avto.

Če za trenutek pozabimo na kazensko odgovornost voznika avta (pešci so verjetno bolj zaščitena kategorija, tudi če kršijo predpise), me, ker si ravno iz foha, zanima odškodninska odgovornost. Poznaš kakšen primer, ko je pešec dobil izplačano zavarovalniško odškodnino zaradi trka avta z njim, čeprav je pešec kršil predpise (pa ni nujno, da ravno skupina pešcev s hojo po levi... na primer tako da je prečkal cesto v naselju izven prehoda za pešce)?
 

kajn

Guru
5. okt 2007
3.064
1.947
113
Iskajoč brata
Ne razumem voznikov, ki voziijo tako agresivno na cestah, ki so polne turistov....
Na cesti Postojna - Reka, sem doživel 2 prehitevanja v škarjice, vožnjo cm za ritjo, odletavanje na levi pas....
In kaj profitirajo... da čez 1km nabašejo na novo prikolioc, avtodom... Sem imel primer, ko je avto 3x zelo nevarno poskušal prehitevati, nato mu je v serpentinah pred Ilirsko končno uspelo... Jaz sem vozil umirjeno v koloni. Na koncu sem ga videl na cestninski in profitiral 1 minuto...
Kaj se špila ljudem, ali jim ni jasno, da so sedaj ceste polne turistov, s hišami na cesti, avtodomi ter vikend vozniki.... Max kar lahko profitirajo je par min, ali pa da se ovijejo okoli nasproti vozečega avta...
 
  • Všeč mi je
Reactions: ptice in luciano

dask

Majstr
21. sep 2023
670
758
93
Ne razumem voznikov, ki voziijo tako agresivno na cestah, ki so polne turistov....
Na cesti Postojna - Reka, sem doživel 2 prehitevanja v škarjice, vožnjo cm za ritjo, odletavanje na levi pas....
In kaj profitirajo... da čez 1km nabašejo na novo prikolioc, avtodom... Sem imel primer, ko je avto 3x zelo nevarno poskušal prehitevati, nato mu je v serpentinah pred Ilirsko končno uspelo... Jaz sem vozil umirjeno v koloni. Na koncu sem ga videl na cestninski in profitiral 1 minuto...
Kaj se špila ljudem, ali jim ni jasno, da so sedaj ceste polne turistov, s hišami na cesti, avtodomi ter vikend vozniki.... Max kar lahko profitirajo je par min, ali pa da se ovijejo okoli nasproti vozečega avta...
Po eni strani je res, da ne profitiraš nič, ker je idiotov preveč. Ampak če si dnevno v tem, ti pa tud potegne živec. Včeraj smo recimo peljali od Bleda proti Bohinju 25! 25 !!! Omejitev je 90, nekdo, ki ceste ne pozna, pelje brez problema vsaj 70. Ampak 25? In potem imaš dnevno take primerke. Dodaš živčnega domačina, pa smo tam. Jaz imam dnevno sprostitvene tehnike v avtu, da ne porinem koga s ceste ;) prehitevanje sem opustil že par let nazaj, ker nima smisla.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Corvette

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.521
1.478
113
Ne razumem voznikov, ki voziijo tako agresivno na cestah, ki so polne turistov....
Na cesti Postojna - Reka, sem doživel 2 prehitevanja v škarjice, vožnjo cm za ritjo, odletavanje na levi pas....
In kaj profitirajo... da čez 1km nabašejo na novo prikolioc, avtodom... Sem imel primer, ko je avto 3x zelo nevarno poskušal prehitevati, nato mu je v serpentinah pred Ilirsko končno uspelo... Jaz sem vozil umirjeno v koloni. Na koncu sem ga videl na cestninski in profitiral 1 minuto...
Kaj se špila ljudem, ali jim ni jasno, da so sedaj ceste polne turistov, s hišami na cesti, avtodomi ter vikend vozniki.... Max kar lahko profitirajo je par min, ali pa da se ovijejo okoli nasproti vozečega avta...
Ti resno misliš da so sposobni misliti za več kot 1 sekundo vnaprej ?
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
37.798
12.370
113
Meni je bil zanimiv kontrast z motorjem po Avstriji (Lawamund in okolica). Lepo se vozimo (Slovenci, Avstrijci, Italijani, itd.) po omejitvah nakar padejo trije cestaki z MB tablicamo mimo.
Je pa tudi ena zadeva. Omejitve pri nas so enostavno nore. Iz MB do Avstrije 50, 70, 40, 50, itd. Non stop znaki tudi na 100m. Parkat sem naletel na znak konec omejitve, ki je ni bilo ali pa je jaz nisem zaznal. :eek:
Nakar pridem v Avstrijo in letimo po regionalki ČEZ NASELJA 80km/h. WTF. Naši bi verjetno znoreli.
Je bila pa malo pod pasom omejitev čez lepe ovinke SAMO za enosledna vozila 70km/h.:(
Mi je bilo takrat žal, da nisem bil z RSom :).
tu cez severno mejo se začne razviti zahod...drugi svet.

ene udarne luknje na 1000km AT cest., tudi lokalnih. Krejzi.
 

mukwai

Pripravnik
2. jun 2011
116
12
18
Ne razumem voznikov, ki voziijo tako agresivno na cestah, ki so polne turistov....
Na cesti Postojna - Reka, sem doživel 2 prehitevanja v škarjice, vožnjo cm za ritjo, odletavanje na levi pas....
In kaj profitirajo... da čez 1km nabašejo na novo prikolioc, avtodom... Sem imel primer, ko je avto 3x zelo nevarno poskušal prehitevati, nato mu je v serpentinah pred Ilirsko končno uspelo... Jaz sem vozil umirjeno v koloni. Na koncu sem ga videl na cestninski in profitiral 1 minuto...
Kaj se špila ljudem, ali jim ni jasno, da so sedaj ceste polne turistov, s hišami na cesti, avtodomi ter vikend vozniki.... Max kar lahko profitirajo je par min, ali pa da se ovijejo okoli nasproti vozečega avta...
Ko še ni bilo štajerske avtoceste čez Trojane, na lokalni pa vedno dolgočasna kolona, sem vsake toliko prehiteval, da se mi ni spalo. Pridobil itak da nisem nič, je bilo pa dovolj, da popestri vožnjo.
 
  • Haha
Reactions: Rekreacija

mukwai

Pripravnik
2. jun 2011
116
12
18
tu cez severno mejo se začne razviti zahod...drugi svet.

ene udarne luknje na 1000km AT cest., tudi lokalnih. Krejzi.
Ne vem no, zadnjič sem šel nekje med Passau-om in Salzburgom, par cest je bilo tako slabih, da jih še pri nas težko najdeš.

Še bolj me je šokiralo, da vzhodni nemci še po 30+ letih niso poštimali avtocest. Par cm asfalta, spodaj pa še vedno betonske plošče in potem ves čas nabija kot da bi se vozil z vlakom.
 

jezek

Guru
24. jul 2008
4.736
2.022
113
(Ne)varnost prehitevanja je v najvecji meri odvisna od konjev pod havbo. To, kar tebi od zadaj zgleda kot nevarno prehitevanje, je lahko popolnoma laganini manever v pravem avtu
 

Corvette

Majstr
6. nov 2008
508
406
63
(Ne)varnost prehitevanja je v najvecji meri odvisna od konjev pod havbo. To, kar tebi od zadaj zgleda kot nevarno prehitevanje, je lahko popolnoma laganini manever v pravem avtu
Catch 22, več konjev kot imaš, večkrat boš prehiteval, ker se lažje izide ... dokler se ne.

Se pa strinjam s prej omenjenimi, da so turisti z avtodomi, ki po regionalkah vozijo z manj kot 50 % dovoljene hitrosti, pravi test živcev in potrpljenja.