bedaki na cesti

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Mladi voznik je v prednosti glede fizičnih sposobnosti, bolje vidi, ima boljše reflekse, manjka pa mu izkušenj. Teh ne bo dobil, če ne bo čimveč on vozil. Sedaj ima že tretji otrok izpit in od nesreč je samo spregledano korito za rože na enem parkirišču.
16 ali 18 let - ista pašta glede sposobnosti. Sploh nimam težav s starostjo, ampak z odgovornostjo - naj s 16 naredijo polni izpit pa je.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.612
8.939
113
16 ali 18 let - ista pašta glede sposobnosti. Sploh nimam težav s starostjo, ampak z odgovornostjo - naj s 16 naredijo polni izpit pa je.
Ma glej, nardil so nek kompromis, sam bom rad ustregel in jim bom omogočil vožnjo pri 16tih letih. Definitivno pa to ne bo zame kar tako. In seveda bom jaz edini, ki bo spremljevalec. Kaki dedeki pa babice, kot so pri nekaterih ne pridejo v poštev niti pod razno.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.545
9.228
113
Ma glej, nardil so nek kompromis, sam bom rad ustregel in jim bom omogočil vožnjo pri 16tih letih. Definitivno pa to ne bo zame kar tako. In seveda bom jaz edini, ki bo spremljevalec. Kaki dedeki pa babice, kot so pri nekaterih ne pridejo v poštev niti pod razno.
To se pa strinjam, spremljevalec mora biti resna oseba z znanjem, izkušnjami, odgovornostjo in predvsem zavedanjem, kaj to pomeni.
So tudi nekateri dedki taki, ampak precej redki.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.545
9.228
113
Se pravi si se izločil?!

Mucek, razumem jaz koncept, samo ni vsak koncept dober - ta je posledica permisivne vzgoje.
Sem.
Bi pa prosil za razlago povezave permisivne vzgoje s konceptom vožnje pri 16ih letih s spremljevalcem. Hvala, izgleda nimam dovolj lesa v glavi, da bi razumel.
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.398
5.902
113
pri taščici
Sam sem začel voziti ficka pri 14 ali pa se prej.
Najprej po gozdnih in poljskih poteh (z bando, neregistrian) pri kakšnih 15/16 sem začel voziti v spremstvu fotra tudi po cestah kjer se ni pričakovalo policajev.
Neke pameti(mlad norc) me to ni naučilo, sem pa dobil izkušnje, da sem se potem moral v AS pravilno naučiti voziti. Po mestih pred AŠ nisem vozil, in ko sem prvo uro peljal v Tivoli, je bilo napak se pa se....
Aja, jaz sem vozil to pred četrt stoletja.
Me zanima kako bi se takrat foter menil s policajem če bi naju ustavil.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.545
9.228
113
In zakaj to pišeš zraven vožnje s spremljevalcem?
Ali hočeš povedati, da si PRED TEM ODVOZIL CELOTNO AVTOŠOLO?
Ali misliš, da to ni nič povezano?
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Permisivna vzgoja je med drugim tudi to, da otrok ne prevzema odgovornosti za svoja dejanja in vožnja s spremljevalcem je točno to - bi da je-eš, ali da ne uđe.
Naj jim dajo pri 16h poln izpit.

In Hanzi ima prav - tako se je včasih učilo "na vasi", mestjanarji pa smo prvo vožnjo opravili z inštruktorjem in po 20-25 urah imeli izpit v roki.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.963
1.107
113
www.adriamedia.si
Seveda je. Pa sploh ne tako redko.
Npr. pri pojmu "prilagojena hitrost". Zakon ne predpisuje točno, koliko lahko voziš v danih razmerah, tudi ne obstaja tabelca, v kateri piše da po snegu voziš toliko, ko je poledica toliko, ......
Enako je npr. z oceno voznika, kdaj začne zavirat pred oviro, semaforjem,....
Srečevanje z drugimi vozili na ozki cesti. Ali celo na ozki cesti kjer je ob cesti strm breg ali celo prepad (brez ograje).
Varnostna razdalja - stvar presoje, zaenkrat še nimamo merilnikov razdalje.
Točno tako. In če si sposoben (po mnenju države) ugotovit, kaj je prilagojena hitrost, si čisto sposoben tudi v nenevarnih razmerah malo upognit pravila. In seveda ocenit, kaj sodi pod oznako nenevarno. Če si normalno sposben. Če nisi, pač ne.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.545
9.228
113
Permisivna vzgoja je med drugim tudi to, da otrok ne prevzema odgovornosti za svoja dejanja in vožnja s spremljevalcem je točno to - bi da je-eš, ali da ne uđe.
Naj jim dajo pri 16h poln izpit.
Imaš prav, sem premalo lesen, da bi to razumel.
In Hanzi ima prav - tako se je včasih učilo "na vasi", mestjanarji pa smo prvo vožnjo opravili z inštruktorjem in po 20-25 urah imeli izpit v roki.
Loool, bravo. To je glavno, si frajer, da si naredil s čim manj urami. Ne, da si čimveč nabral iz tega, ampak čim manj ur. Čestitke, še enkrat dokazuješ svojo lesenost.

No, da ti razložim, kako je to v mojih časih špilalo. Moji kolegi ''vaščani'' so ''na vasi'' naredili izpit s pod 20imi urami, če se prav spomnim. Jaz sem v Ljubljani (baje pri najbolj zajebani avtošoli) naredil s 24imi urami, povprečje sošolcev ''meščanov'' je bilo definitivno nad 30 ur. Toliko o tej tvoji ''kvalitetni'' metriki. Vozil sem pa avto že z 10imi leti fotru na kolenih, sam pa tam okrog 16ega leta naprej.

In zakaj sem šel delat jaz v Ljubljano: ker sem se potem vozil normalno po križiščih, kolesarjev nisem zbil, itd., moji kolegi so pa imeli kar nekaj težav s tem. Pa ne zato, ker so vozili že pred izpitom, ampak ker na vasi ni bilo niti križišča, kaj šele krožišča ali kolesarskih.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matey

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.398
5.902
113
pri taščici
Zna biti zanimivo, ko poleti delaš izpit, pozimi pa takega zelenca spustiš v sneg zjutraj. Al bo nenormalno meckal, al bo pa nevede pretiraval in bo najmanj pleh skrivil.
In ja tudi jaz sem ga krivil, samo sem "namerno" pretiraval.
Zelenc pa ne bo vedel zakaj je šel v ovinku naravnost al kaj podobnega.....
Al pa zakaj ga vsi prehitevajo. On pa pelje 40 na 90 omejitev v času snezenja ko se še vse talne označbe vidijo.
 

sad

Guru
24. avg 2007
20.545
9.228
113
In točno v temu je fora teh 2 let :).
Da zelenec pridobi RAZLIČNE izkušnje pod nadzorom resne osebe z znanjem, izkušnjami, odgovornostjo in predvsem zavedanjem, kaj to pomeni. Jajc bo edino, če je ta oseba nesposobna ali divjak. Ampak potem itak zelenc spet pride v roke inštuktorja in ga bo ta moral spet ''obdelat''.
 

kalbo

Guru
7. okt 2013
17.612
8.939
113
Hanzi, pozabljaš, da dons promet ni to, kar je bil, ko sva midva bejbe pa sošolce v yugačih prevažala.
Primerjava vožnje s spremstvom in permisivne vzgoje je pa neumnost. Vožnja s spremstvom je podaljšek šolanja voznika in nikakor prevzemanje odgovornosti sončku, piškotku, štrukeljčku.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.562
690
113
KSZ
izkušnje pridejo z različnimi situacijami, za te pa potrebuješ km in leta,
In vsekakor se je bolje učiti na tujih napakah, kot na svojih.
Zato je resen in odgovoren sovoznik (ni jih veliko) lahko samo koristen.

Vsekakor morete svoje mladiče z lastnim vzgledom vzgajati od dneva nič.

In samo ne začeti: Ko smo mi bili še mladi...
Takšne bedarije, kot so se počele 30 let nazaj, pri današnji količini prometa ne preživijo.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.963
1.107
113
www.adriamedia.si
Imaš prav, sem premalo lesen, da bi to razumel.

Loool, bravo. To je glavno, si frajer, da si naredil s čim manj urami. Ne, da si čimveč nabral iz tega, ampak čim manj ur. Čestitke, še enkrat dokazuješ svojo lesenost.

No, da ti razložim, kako je to v mojih časih špilalo. Moji kolegi ''vaščani'' so ''na vasi'' naredili izpit s pod 20imi urami, če se prav spomnim. Jaz sem v Ljubljani (baje pri najbolj zajebani avtošoli) naredil s 24imi urami, povprečje sošolcev ''meščanov'' je bilo definitivno nad 30 ur. Toliko o tej tvoji ''kvalitetni'' metriki. Vozil sem pa avto že z 10imi leti fotru na kolenih, sam pa tam okrog 16ega leta naprej.

In zakaj sem šel delat jaz v Ljubljano: ker sem se potem vozil normalno po križiščih, kolesarjev nisem zbil, itd., moji kolegi so pa imeli kar nekaj težav s tem. Pa ne zato, ker so vozili že pred izpitom, ampak ker na vasi ni bilo niti križišča, kaj šele krožišča ali kolesarskih.
Moja 11. ura je bila klubska izpitna, 12. pa izpitna. Imel sem 2 solo uri in 4 blok (dvojne) ure. Torej sem šel pred klubskim 6x vozit. Od tega sem 1x peš prišel nazaj :valjamse:
Pač drugi časi in drugačen promet. Tudi vozili smo drugače takoj po vozniškem in ko smo nabrali izkušnje. Zaviranje na meji blokiranja (pa ne z nabijanjem po stopalki, ampak z doziranjem na meji oprijema) je bilo v moji družbi toliko normalno, da se je redko zgodilo, da bi kdo zablokiral kolesa, pa smo veliko na meji vozili (in prevečkrat ne čisto namerno). Skratka, razmere v prometu, znanje, zanimanje, navade, družbene norme, vse je bilo drugače. Edino pili+vozili nikoli nismo in odkar vozim, imam prižgane luči in zapet pas. Vse ostalo se je spremenilo.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: naliM