Agregat

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Alternator mora zagotavljati dovolj energije za vse porabnike v avtomobilu in še polniti akumulator. Torej se ti pri prižganem motorju akumulator ne prazni, ne glede na število standardno vgrajenih električnih porabnikov v avtomobilu.

Akumulator ti lahko daje tok 1/10 kapacitete 10 ur, ne more pa ti dajati tok kapacitete eno uro (npr. pri 50 Ah lahko teče tok 5 A 10 ur, 50 A pa ne 1 uro).
100 W pri 12 V pomeni tam 8 A ob upoštevanju izkoristka inverterja pa dejansko teče tam 10 A. Zaradi relativno visokega toka kapaciteta ni več 50 Ah ampak nižja. Sam mislim, da bi ti aku 50Ah ob 100 W obremenitvi moral delati 2..3 ure brez vklopljenega avtomobila. Če pa bi avtomobil tekel, pa bi toliko energije (ob izklopljenih ne nujnih električnih porabnikih v avtomobilu) moral zagotavljati že alternator in se ti Aku ne bi smel sprazniti.
 

Fusion

Fizikalc
1. okt 2007
13.448
3
38
To bi bilo za pogledat na kak avto audio forum:)
Če njim zdrži vso feršterkarijo, ni vrag da se ne da zrihtat.
Tkole po spominu; večji aku + kondezator. Ampak to je spomin izpred 15-ih let.
 

peters

Pripravnik
30. jul 2007
196
0
16
Jasno je, da mora biti prižgano tudi polnjenje akumulatorja, torej mora laufati motor.
Saj vam tudi agregat, brez da ga ne zaženete, ne bo dajal energije, ne??
1000/2000W inventer potrebujem zaradi zagonskih tokov peči in hladilnikov, sicer je stalna poraba vseh skupaj pod 500 W, kar pa se sproti nadomesti z laufanjem avta, ne glede na to kako je močan akumulator.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.730
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik telex pravi:
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Kaj naredi kw odjema avtomobilskemu akumulatorju oziroma avtoinstalaciji ob prizganem avtu To bi moral crashandburn vedeti. Pa je lahko to samo kratkotrajno, cele ure vem da ne bo zdrzal.
Akumulatorji v avtomobilih so narejeni za kratkotrajne visoke tokove. Ob zagonu avtomobila lahko stečejo tokovi tam 200 A a le za nekaj sekund. kW odjema pomeni pri 12V akumulatorju tokove tam 90..100 A (odvisno od izkoristka inverterja). Pri kapaciteti 50 Ah bi teoretično lahko tak tok tekel pol ure. Praktično pa se zaradi segrevanja in kemijskih procesov ta čas več kot prepolovi. Da s takšno obremenitvijo močno skrajšamo življenjsko dobo akumulatorja niti ne omenjam.
Za trajnejše obremenitve moramo imeti stacionarne akumulatorje (kot so npr, v viličarjih, telefonskih centralah, sočnih elektrarnah...). Pomembna je tudi kapaciteta glede na čas in povprečno obremenitev. Torej se kombinacije avto akumulator in inverter poslužujte zares le izjemoma, pa še to le do tokov tam 20 % kapacitete (pri 50 Ah do moči tam 100 W).

Ob zagonu avtomobila (še posebej takega z dizelskim motorjem) stečejo višji tokovi od 200A, lahko tudi več kot 2-kratnik te vrednosti.

Če predpostavimo, da gre za sodoben avtomobil z alternatorjem z izhodnim tokom med 120A in 150A, potem je 1 kW odjema povsem realna zahteva (pri napetosti 14V to pomeni dobrih 70A toka). Seveda je potebno povišati vrtljaje (cca 2000 rpm) ter izključiti vse ostale porabnike na vozilu. Problem bi načeloma lahko predstavljalo le ohlajanje motorja (pri višjih zunanjih temperaturah), ki je seveda izvedeno z električnim ventilatorjem (precej velik porabnik).
 

Hanzi

Guru
27. jul 2007
46.320
5.842
113
pri taščici
Najlepsa ti hvala, najbrz ze stotic....
Udri po tdi siromaku.... Naj smrdi na dvoriscu....
evil.gif
 
Nazadnje urejeno:

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Ob zagonu avtomobila (še posebej takega z dizelskim motorjem) stečejo višji tokovi od 200A, lahko tudi več kot 2-kratnik te vrednosti.
Govorimo o osebnih avtomobilih! Pri kakšnem tovornjaku ali delovnem stroju tvoja trditev zagotovo drži, za osebni avtomobil pač ne.

14,4 V je napetost plinjenja pri akumulatorju 12 V in moraš polnilno napetost iz tam 16 V znižati na to vrednost, ko jo doseže (14,4V=>2,2 V/celico). Ko pa polnilno napetost izključiš (ali obremeniš vir z neko mejno obremenitvijo, katera je močnejša od alternatorja) pa je napetost 12 V. Torej moč računaj z 12V in ne z 14 V.
 

jest5

Guru
18. avg 2007
25.264
-8.464
113
Ko odklopiš polnenje napetost počasi pada proti okoli 13,6V. Nato pa ostane dokaj stabilno okoli te vrednosti. 12V je že na pol prazen akumulator.
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.730
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Citat:
Uporabnik telex pravi:
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Ob zagonu avtomobila (še posebej takega z dizelskim motorjem) stečejo višji tokovi od 200A, lahko tudi več kot 2-kratnik te vrednosti.
Govorimo o osebnih avtomobilih! Pri kakšnem tovornjaku ali delovnem stroju tvoja trditev zagotovo drži, za osebni avtomobil pač ne.

14,4 V je napetost plinjenja pri akumulatorju 12 V in moraš polnilno napetost iz tam 16 V znižati na to vrednost, ko jo doseže (14,4V=>2,2 V/celico). Ko pa polnilno napetost izključiš (ali obremeniš vir z neko mejno obremenitvijo, katera je močnejša od alternatorja) pa je napetost 12 V. Torej moč računaj z 12V in ne z 14 V.

Kaj filozofiraš? Pri osebnih avtomobilih, ja. Glede na to, da se že od malih nog ukvarjam z avtoelektriko, bom pa ja vedel.
rolleyes-1.gif


Potem pišeš še o nekih fiktivnih 16V, ki jih ni nikjer (pri pravilno delujočem alternatorju). Moč pri prižganem avtu s povišanimi obrati (kar sem jasno napisal) se računa pri 14V in ne pri 12V.
 

helltom

Pripravnik
17. maj 2013
67
1
8
Rad bi zvočno izoliral agregat z leseno kišto, seveda z vsemi potrebnimi odprtinami, Je že kdo to počel, kakšna je možnost, da se agregat zaradi tega pregreje?
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Citat:
Uporabnik crashednburnt pravi:
Citat:
Uporabnik telex pravi:
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
Kaj naredi kw odjema avtomobilskemu akumulatorju oziroma avtoinstalaciji ob prizganem avtu To bi moral crashandburn vedeti. Pa je lahko to samo kratkotrajno, cele ure vem da ne bo zdrzal.
Akumulatorji v avtomobilih so narejeni za kratkotrajne visoke tokove. Ob zagonu avtomobila lahko stečejo tokovi tam 200 A a le za nekaj sekund. kW odjema pomeni pri 12V akumulatorju tokove tam 90..100 A (odvisno od izkoristka inverterja). Pri kapaciteti 50 Ah bi teoretično lahko tak tok tekel pol ure. Praktično pa se zaradi segrevanja in kemijskih procesov ta čas več kot prepolovi. Da s takšno obremenitvijo močno skrajšamo življenjsko dobo akumulatorja niti ne omenjam.
Za trajnejše obremenitve moramo imeti stacionarne akumulatorje (kot so npr, v viličarjih, telefonskih centralah, sočnih elektrarnah...). Pomembna je tudi kapaciteta glede na čas in povprečno obremenitev. Torej se kombinacije avto akumulator in inverter poslužujte zares le izjemoma, pa še to le do tokov tam 20 % kapacitete (pri 50 Ah do moči tam 100 W).

Ob zagonu avtomobila (še posebej takega z dizelskim motorjem) stečejo višji tokovi od 200A, lahko tudi več kot 2-kratnik te vrednosti.

Če predpostavimo, da gre za sodoben avtomobil z alternatorjem z izhodnim tokom med 120A in 150A, potem je 1 kW odjema povsem realna zahteva (pri napetosti 14V to pomeni dobrih 70A toka). Seveda je potebno povišati vrtljaje (cca 2000 rpm) ter izključiti vse ostale porabnike na vozilu. Problem bi načeloma lahko predstavljalo le ohlajanje motorja (pri višjih zunanjih temperaturah), ki je seveda izvedeno z električnim ventilatorjem (precej velik porabnik).

Kje je razlog za cegu na gas? Saj bo motor ob povečanem bremenu nekaj malega povišal obrate?

Ali to pomeni, da npr. 120 A alternator sploh ne da od sebe 120A pri obratih motorja v prostem teku, ampak šele pri 2000 RPM?
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.896
5.457
113
Citat:
Uporabnik helltom pravi:
Rad bi zvočno izoliral agregat z leseno kišto, seveda z vsemi potrebnimi odprtinami, Je že kdo to počel, kakšna je možnost, da se agregat zaradi tega pregreje?

Pazi kaj delas...ker so agregati zracno hlajeni in mas na netu veliko zgodb kako je komu zaribal...

Sploh ko dela 24/7 v kaki vrocini....servisni interval menjave olja je takrat 50ur (na 2 dni)....plus priporocljiva sintetika
 

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.931
8.972
113
EU
Citat:
Uporabnik helltom pravi:
Rad bi zvočno izoliral agregat z leseno kišto, seveda z vsemi potrebnimi odprtinami, Je že kdo to počel, kakšna je možnost, da se agregat zaradi tega pregreje?
Zaboj protihrupni lahko izdelaš, vendar na stiku stranic pusti zračne reže. Startaj agregat in poglej v kateri smeri izpihuje vroči zrak. Ta zrak s kašnim spoilerjem preusmeriš ven, da se ne vrača nazaj v škatlo. Preprečiti moraš kroženje istega zraka, pa nebi smelo biti težav.
Poglej kako je to rešeno pri hladilniku Golfa enke. Ob strani ventilatorja sta gumijasti zavesici, ki preprečujeta napačno kroženje že segretega zraka skozi hladilnik.
 

Numy

Majstr
1. jan 2008
9.833
371
83
Za analogne zadeve verjetno ja, kake računalnike in podobno pa ne bi priklapljal na tole.
 

telex

Fizikalc
24. dec 2007
5.832
47
48
Citat:
Uporabnik Numy pravi:
Za analogne zadeve verjetno ja, kake računalnike in podobno pa ne bi priklapljal na tole.
A mi lahko zaupaš, kako si prišel do te ugotovitve
stupid-1.gif
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.896
5.457
113
Merkur ima za ceno +/- 50eur od elektro maschinen že AVR....

2500w max....2200w stalne za 200eur

2800w max in 2500w stalne z AVR mas pa za 400eur...sam ma manjsi tank...