VW goljufal pri emisijah NOx v US

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.039
4.049
113
New act of Dieselgate: Over 300,000 Volkswagen owners sue company for damages over emissions fraud
https://www.rt.com/business/447945-vw-dieselgate-germany-auto/

More than 300,000 people have joined a collective case against Volkswagen, suing the embattled German auto giant for damages over emissions manipulations.
The number of plaintiffs in the very first collective action against the company in Germany, is expected to be well above 300,000, spokesman for the German Federal Office of Justice, Thomas Ottersbach, said on Wednesday.
As of December 28, 294,000 VW owners had joined the action, and many more claims were submitted in the last three days of 2018. The action against Volkswagen was launched on November 1 by the German consumer rights protection union (VZBV) and the All-German Car Club (ADAC).
The plaintiffs seek to prove that the company deliberately harmed its customers through emissions manipulation. Anyone, who bought diesel cars from the manufacturer, packed with EA189 motors could have joined the action.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.158
2.256
113
Nemška avtomobilska skupina Volkswagen je lani prodala 10,83 milijona vozil, kar je 0,9 odstotka več kot predlani in največ doslej. Rekord je koncernu uspelo doseči kljub zaostrenim razmeram v svetovni trgovini in novi evropski zakonodaji glede izpustov, ki je v zadnjih mesecih leta poskrbela za občutno nižje prodajne številke.

Rekordno prodajo so zabeležile znamke Volkswagen, Škoda, Seat, Porsche in Lamborghini. Nekoliko slabše se je odrezala le premijska znamka Audi, ki je zabeležila 3,5-odstotno znižanje prodaje.

K rasti je precej prispevalo močno povpraševanje po vse bolj priljubljenih športnih terencih, ki gredo zelo dobro v prodajo na vseh ključnih trgih, torej v Evropi, ZDA, na Kitajskem in v Južni Ameriki. (STA)

Zdaj pa v jok in na drevo! :valjamse:
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Nemci udarjajo nazaj z dizlom. Nisem nek strokovnjak, ampak v tem dokumentarcu pogrešam:
- Vpliv NOx na formiranje škodljivega ozona in smoga v povezavi s sončno svetlobo
- Meritve trdih delcev niso ustrezne ker ne merijo črnega ogljika, v Delu je bil kakšen teden, dva nazaj en zanimiv članek na to temo. Kot zanimivost, ob morju postaje zabeležijo več PM ker je več soli v zraku, sol je pa topna in ne vpliva na zdravje, celo zdrava je. Trdi delci so lahko različnih izvorov in imajo tudi različen vpliv na zdravje. Trik je tudi da je ta črni ogljik <2.5 µm, kar tiste postaje ki merijo PM10 sploh ne zaznajo.
 

Floki

Guru
6. sep 2007
9.891
3.020
113
Pa ta je tudi zanimiv sicer ne NOx

"Shipping is by far the biggest transport polluter in the world. There are 760 million cars in the world today emitting approx 78,599 tons of Sulphur Oxides (SOx) annually. The world's 90,000 vessels burn approx 370 million tons of fuel per year emitting 20 million tons of Sulphur Oxides. That equates to 260 times more Sulphur Oxides being emitted by ships than the worlds entire car fleet. One large ship alone can generate approx 5,200 tonnes of sulphur oxide pollution in a year, meaning that 15 of the largest ships now emit as much SOx as the worlds 760 million cars. "
 

fujtajksel

Pripravnik
4. sep 2014
167
5
18
Žveplo in kisel dež je bil zelo velik problem pred desetletji, ampak pri nas z njim zaradi učinkovitih ukrepov v glavnem ni več tolk težav. Najbrž imajo zaradi ladij probleme v pristaniščih. Kolikor vem se na tem tudi že dela.
Z avtomobilskimi izpuhi bi bilo tudi danes že opazno manj težav, če proizvajalci ne bi goljufali.
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.216
4.700
113
Mislim, da se problem z žveplom lahko reši le na energetskem viru. Torej, da v gorenje ne pošlješ goriva, ki ima previsok delež žvepla.
Iz zemlje se načrpa surovina z deležem žvepla kot se pač načrpa. Verjetno se da v rafineriji nekaj storiti, da ga je manj kot ga da narava. Vsak postopek pa seveda stane ...
 

fujtajksel

Pripravnik
4. sep 2014
167
5
18
Mislim, da se problem z žveplom lahko reši le na energetskem viru. Torej, da v gorenje ne pošlješ goriva, ki ima previsok delež žvepla.
Iz zemlje se načrpa surovina z deležem žvepla kot se pač načrpa. Verjetno se da v rafineriji nekaj storiti, da ga je manj kot ga da narava. Vsak postopek pa seveda stane ...

http://www.te-sostanj.si/si/proizvo...nih-plinov/naprava-za-razzveplanje-na-bloku-6

Tudi ladje bodo morale do 2020 montirat filtre, če bodo še naprej hotele kurit poceni žvepleno nafto, je pa problem da se zlorablja bližnica s preusmerjanjem onesnaženja iz zraka v morje
https://www.theguardian.com/environ...ump-pollutants-at-sea-to-avoid-dirty-fuel-ban
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Tako je, žveplo iz dizla odstranjujejo v rafineriji, zato se pokuri tudi nekaj več energije in posledično več CO2 pri samem rafiniranjem goriva. Mislim da iz tega vzroka EU rafinerije kupujejo samo "lažjo" surovo nafto, ker iz nje lahko lažje dobijo ven končni produkt z manj CO2 emisijami.

Logična posledica je, da je tako dizelsko gorivo drago, kar se lepo vidi v ceni goriva brez dajatev:
Bencin: 0,45479 €/l
Dizel: 0,55742 €/l
http://www.mgrt.gov.si/delovna_podr...cen_naftnih_derivatov/cene_naftnih_derivatov/
 

Pepe

Guru
20. sep 2007
13.216
4.700
113
Mislim, da osebni avtomobili katalizatorjev za žveplo nimajo, spustijo pa vseeno manj žvepla v zrak kot nekoč. Ker je pač gorivo z manj žvepla.