VW goljufal pri emisijah NOx v US

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Gargy
Ma saj imam jaz tudi problem, ker imam nadstrešek na drugi strani ceste kot je hiša, pomeni da bi moral napelat ali po zraku ali pa kopat asfaltirano cesto, če hočem polnit avto. Lastniška parkirna mesta se lahko rešuje tako, da se napelje kabel iz stanovanja, če je mogoče. Za namenski priključek bo pa morala verjetno naša birokracija še marsikaj poenostavit.
Naša rešitev gre v smeri dva števca eno priključno mesto en račun. V smart omrežju je vse možno, je pa res, da bo treba "birokratom" to razložit. ;)
 

roCkY

Majstr
2. sep 2007
2.463
333
83
Zakaj so skandinavci - posebej norvežani - prvi med uporabniki EV (tukaj zanemarjam njihov precej višji standard)? Ker imajo na vsakem najbolj zabačenem parkingu že sedaj infrastrukturo za (sicer zelo počasno) polnjenje - saj večina avtov pozimi rabi električni priklop za webasto grelec motorja.
Norvežani so sprejeli visoko obdavčitev ICE kot pozitivno stvar v smislu, da jih menjajo za EV kjer država nudi obilo ugodnosti. Letos marca so dodatno višali davke za tudi prek 20% za nekatere motorje.. Državljani zaupajo vodstvu države in visoke davke razumejo kot vlaganje v skupno dobro. Lahko si privoščijo visoke davke, ker jim še kljub temu relativno dosti ostane za osebno rabo in od države dobijo veliko nazaj. Država vlaga in razvija zadeve, ki jih velika večina prebivalstva podpira. Nizke cestnine, poceni trajekti, neobdavčena nabava seveda v prvi vrsti dodaten faktor pri odločitvi za EV... Norvežani državo vodijo kot podjetje in zaenkrat jim solidno uspeva.

Ob neki zmerni uporabi je 75kWh Model X nekaj 100 € mesečno cenejši kot povprečen ICE golf.

Imajo praktično 100% oskrbo z elektriko iz hidroelektraren.
https://www.electricitymap.org/?wind=false&solar=false&page=country&countryCode=NO-NO5&remote=true
Z dobički (pretežno) iz prodaje nafte pa v določeni meri vse skupaj kar se dogaja v državi financirajo. Imajo aktivne državne sklade, ki vlagajo in iz tega recimo zagotavljajo pokojnine.
Norveška zaradi naravnih danosti ni primerljiva z ostalo evropo. Na Švedskem in Finskem je zadeva precej bolj podobna nam in tudi EV-jev je bistveno manj kot na Norveškem
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Kot si omenil, Norveška se lahko gre tak "socializem," dokler se nafta dobro prodaja. Če jim zmanjka nafte ali se (zaradi kakršnegakoli razloga) prodaja le-te ustavila, pa bodo guznili, kolikor so dolgi in široki.
 

roCkY

Majstr
2. sep 2007
2.463
333
83
Bistvo njihovega sistema so aktivni državni skladi ne direktno prodaja nafte. Zanimivo bi bilo videti koliko imajo recimo v Tesli deleža...
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.861
5.461
113
Nekaterim strokovnjakom je v interesu, da se celotno omrežje predimenzionara, da ne bo počepnilo pa če se vse obesi gor naenkrat (analogija s 5 rezervnimi kolesi v avtu).
Drugim strokovnjakom je v interesu, da vse ostane tako kot je in se uporabniki prilagodijo.

Resnica je verjetno nekje vmes, kakšen transformator se bo nadgradilo, kakšne 50 let stare vodnike se bo menjalo, na koncu bo pa na uporabniku ali bo za moč pripravljen plačat (beri: bo imel doma 24/7 razpoložljivo 11 kW polnilnico), ali pa se bo pripravljen prilagoditi in bo pustil avtomatiki, da v 14ih urah napolni avto takrat ko pač omrežju paše in pač imel nižje stroške.

Še enkrat, ko ima EV doseg 300 km se da marsikaj prilagajat, saj ga ni treba polnit vsako noč, tako kilometrino povprečen voznik naredi v enem tednu.
Jaz kot končni uporabnik bi se potem odzval tako da bi imel EV za v službo in nek "clean diesel" :) za prosti čas....diesel ker bi bil pač za izlete pač preračunane daljše poti ker za jajcanje po mestu in bližnji okolici bi imel EV :)
 

McGiver

Guru
14. avg 2009
14.439
4.312
113
Norvežani so sprejeli visoko obdavčitev ICE kot pozitivno stvar v smislu, da jih menjajo za EV kjer država nudi obilo ugodnosti. Letos marca so dodatno višali davke za tudi prek 20% za nekatere motorje.. Državljani zaupajo vodstvu države in visoke davke razumejo kot vlaganje v skupno dobro. Lahko si privoščijo visoke davke, ker jim še kljub temu relativno dosti ostane za osebno rabo in od države dobijo veliko nazaj. Država vlaga in razvija zadeve, ki jih velika večina prebivalstva podpira. Nizke cestnine, poceni trajekti, neobdavčena nabava seveda v prvi vrsti dodaten faktor pri odločitvi za EV... Norvežani državo vodijo kot podjetje in zaenkrat jim solidno uspeva.

Ob neki zmerni uporabi je 75kWh Model X nekaj 100 € mesečno cenejši kot povprečen ICE golf.

Imajo praktično 100% oskrbo z elektriko iz hidroelektraren.
https://www.electricitymap.org/?wind=false&solar=false&page=country&countryCode=NO-NO5&remote=true
Z dobički (pretežno) iz prodaje nafte pa v določeni meri vse skupaj kar se dogaja v državi financirajo. Imajo aktivne državne sklade, ki vlagajo in iz tega recimo zagotavljajo pokojnine.
Norveška zaradi naravnih danosti ni primerljiva z ostalo evropo. Na Švedskem in Finskem je zadeva precej bolj podobna nam in tudi EV-jev je bistveno manj kot na Norveškem
Lepo si opisal. Moj post je letel na debato o možnosti polnjenja pri nas. ;)
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
40.861
5.461
113
In ja....potem smo s5 pri smotrnosti...
A rabim 2avtomobila....hm...a diesel bo potem samo za čez weekend? Ok potem se mi ne splača kupit oh in sploh "clean" varjante za 20-30k€....bo en 1.9TDI zadost...pa še sam ga lahko servisiram ker je "old school" :)
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Bistvo njihovega sistema so aktivni državni skladi ne direktno prodaja nafte. Zanimivo bi bilo videti koliko imajo recimo v Tesli deleža...

Bistvo je, da futrajo državne sklade z dobičkom od prodaje nafte, preko skladov in investicij pa se grejo "socializem." Da se razumemo - Norveška bi bila bogata država tudi brez olja, nekje na ravni Švedske ali Danske, ne bi pa bili tako "svinjsko" bogati. In brez olja bi oni še vedno lepo furali bencince in dizle, polnilno mesto na vsakem kandelabru bi pa bile mokre sanje, EV bi si pa le počasi in stežka utiral pot na njihova dvorišča...

Glede na to, da olje in plin predstavljata 30-31% njihovega BDP, je vprašanje, koliko vzdržna bi še bila njihova ekonomija...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Cash in Hondi

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Ja, lepo je srat, ce ti na dvoriscu sprica denar. Isto, ko oni Arabci dol....
 

blazek33

Fizikalc
3. nov 2012
128
54
28
Kot si omenil, Norveška se lahko gre tak "socializem," dokler se nafta dobro prodaja. Če jim zmanjka nafte ali se (zaradi kakršnegakoli razloga) prodaja le-te ustavila, pa bodo guznili, kolikor so dolgi in široki.

Norveška ima za sosedo Dansko mi je rekel nekdo, ko sem bil na Norveškem. Danska ima ogromno vetrnih elektrarne in ko piha imajo presežek elektrike, skladišči ti jo ne morejo tako da jo prodajajo Norveški po smešno nizkih cenah, oni si pa takrat polnijo jezera hidroelektraren. Ko pa vetra ni pa Danski prodajajo elektriko po ne vem koliko krat večji ceni, sem pozabil cifro.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

To ni nič novega v elektro omrežju. Ena izmed takih je tudi Avstrija, ki trenutno kupuje od Nemčije in Češke, prodaja pa naprej Sloveniji, Italiji in Madžarski. Recimo v tem trenutku tudi Slovenija kupuje od Avstrije elektriko z ogljičnim odtisom 310gCO2/kWh, zraven zmešamo malo "zelene" energije od NUK (12gCO2/kWh) in hidroelektrarn (24gCO2/kWh) ter prodajamo Hrvatom in Italijanom z 277gCO2/kWh (prodamo približno 20% vse razpoložljive el. energije). Energijo iz TEŠ6 pa ponudimo Darjanu, da se vozi EKO zeleno (z 820gCO2/kWh).
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.365
227
63
Kras
www.mtl.si
Norveška ima za sosedo Dansko mi je rekel nekdo, ko sem bil na Norveškem. Danska ima ogromno vetrnih elektrarne in ko piha imajo presežek elektrike, skladišči ti jo ne morejo tako da jo prodajajo Norveški po smešno nizkih cenah, oni si pa takrat polnijo jezera hidroelektraren. Ko pa vetra ni pa Danski prodajajo elektriko po ne vem koliko krat večji ceni, sem pozabil cifro.
To je to. Obnovljivi viri so jajc z vidika upravljanja moči. In recimo, da dodaš noter par mio električnih avtov, ki bi to odvečno energijo shranili in potem oddajali ob potrebu, bi bilo top. To pride sicer bolj v poštev pri solarni energiji, pa manj pri vetrni.
Morda v naslednjem stoletju pri nas :).
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Kako pa so to zmenjeni, da Danska prodaja poceni Norveski, obratno pa ful drago? Kako so Danci pristali na to? Kje je kec?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.365
227
63
Kras
www.mtl.si
Ampak ko en drugmu prodajajo so oboji v pomanjkanju...
Ne niso. Norvežani nimajo pomanjkanja, imajo pa “naravne” baterije za skladiščenje odvečne elektrike. Zakaj pa misliš, da je naša pretočna ali kako se že reče elektrarna? Lokalno gledano je to čisti minus, ampak globalno na sistemu pa ne, je lep buffer.

Edit: oz., tudi če so Norvežani v minusu, pač izkoriščajo situacijo na Danskem, ko je presežek energije.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Gonzo

Guru
1. sep 2007
8.917
8.964
113
EU
DELNO lahko ti porabo mirno nadzoruješ/usmerjaš preko cene. Recimo, ko je elektrike PREVEČ je cena x/10 ali pa ti še plačajo, da jo takrat porabiš. Z razmahom EV bo tega verjetno manj. Hkrati pri največji obremenitvi naviješ ceno 5x. Oz. celo plačaš in odvzameš elektriko iz EVja. Če bo lastnik to seveda dovolil. Za to pa rabiš smart grid. In na ta način lahko precej dobro DELNO usmerjaš porabo.
Seveda pa brez nadgradnje (tako tehnološke, kot pri prenosnih zmogljivostih; to zadnje morda ne bo nujno na celotnem omrežju) omrežja ne bo šlo, ker to bi bilo isto kot če bi hišo gradil na dreku brez temeljev.

Tako da, če boš rabil elektriko takoj, boš pač jo dobil, le malo več keša bo šlo iz kreditne. Če boš pa prilagodljiv, bo pa ta strošek konkretno nižji ali pa ti bo morda še kaj ostalo v žepu.

To bi rad videl v praksi. Smo se peljali na morje po avtocesti in prišli iz gužve za Karlovcem. Na prvo počivališče je bil takšni naval , da so še na odstavnem pasu čakali v koloni za vhod na počivališče (bencinska črpalka). Si lahko zamislim lastnike EV-jev. Epsko.
Ali da obrnem tolmačenje smart grida na bencinske motorje. Pri takšnem navalu Petrol navije ceno bencina krat pet. Ne samo to, ko začneš tankati, ti bencin vzame iz rezervoarja in natoči sosednjem avtu. Po normalni "ugodni" ceni bi dobil bencin, ko bi bil sam na črpalki....

Večkrat tedensko grem po mleko na mlekomat. Zraven je polnilnica za EV-je. Vsakokrat je na polnilnico priklopljen en Prius, občasno tisti mali Reno, ali pa oba hkrati.
Podobno, kot bi jaz imel avto parkiran na Petrolu. Hebeš takšne EV-je.:valjamse:
 
  • Všeč mi je
Reactions: 8888