VW goljufal pri emisijah NOx v US

19. jul 2007
2.765
1.495
113
No torej je bila vsa ta medijska farsa v stilu "konec dizlov" zgolj larifari :confused:

Stvar je v tem, da imajo plan nekje do 2030 (govorim po občutku), da popolnoma prepovejo osebni promet v mestu. In na tem delajo že 10-15 let. Začeli so seveda s tem, da so ogromno delali na javnem prometu, sedaj je prišel čas, da najstarejše dizle prepovedo in potem bo šlo tako naprej.
Se pravi, da je to sedaj simbolni korak in hkrati pomemben politični korak, da jim je pravno uspelo spravit čez, da se da prepoved promet za nekatera vozila (ker so bile pritožbe na sodišču in jim je sodišče dovolilo).
Tipično nemško (so očitno nekateri še stare šole) so se stvari lotili temeljito in sistematično. Ampak plan je bil povedan in se uresničuje. Prva snežena kepa se je zakotalila, zato je bila v Nemčiji tako velika medijska razvpitost.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.164
2.257
113
Že johan, dojemam jaz to ampak govorim nekaj druga, da je vse skupaj larifari. Če prepovejo 20 let starim dizlom vhod v mesto zame to ni prepoved za dizle, zame je to razumen korak in nekaj kar bi moralo biti že X let v veljavi in ne samo za dizle, prav tako za ostala toliko stara vozila. Skratka ta korak še zdaleč ne pomeni konec dizlov, temveč konec starih dizlov in še to samo delni konec. Skratka brezveze vse skupaj, pomp za brezveze.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Že johan, dojemam jaz to ampak govorim nekaj druga, da je vse skupaj larifari. Če prepovejo 20 let starim dizlom vhod v mesto zame to ni prepoved za dizle, zame je to razumen korak in nekaj kar bi moralo biti že X let v veljavi in ne samo za dizle, prav tako za ostala toliko stara vozila. Skratka ta korak še zdaleč ne pomeni konec dizlov, temveč konec starih dizlov in še to samo delni konec. Skratka brezveze vse skupaj, pomp za brezveze.
Vidiš, lepo vas pohajo in nategujejo... In Slovencelj, ko se njega ne tiče (npr. ima dovolj nov avto), bo potem takoj za take budalaštine.
Evo, zgodbice. Nedolgo nazaj sem bil v Italiji v enem mestu. Razen v strogem centru ni prepovedi za avtomobili (nekaj podobnega kot v Ljubljani), vse ostalo se lahko voziš z avtom. In vidiš tam njihove fičkote stare 40 let in vse živo od avtov. Me zanima koliko strupov spravi taka zadeva v zrak.
AMPAK: jih ni ravno veliko, sem pa tja kakšen pride.
Sedaj pa vprašanje: kako hudiča je to možno? Prvič, parkirnih mest v centru je zelo malo, temveč so bolj na obrobju.
In najpomembnejše: tako da so POVSOD fizično ločene kolesarske steze. In videvaš ljudi (ne športnike s specialkami), ki se vozijo z bicikli MED MESTI, ne le po mestu. Sem sam šel med dvema mestoma in se me je ena gospa stara cca. 60 let z biciklom s košaro držala 20 kilometrov. In takih je bilo ogromno.
Tako se dela nekaj v smeri eko in nižanja strupenih snovi: imaš avto za kam dlje, vse ostalo narediš pa peš ali z biciklom ALI UČINKOVITIM JAVNIM PROMETOM.
Seveda je pa to dolgoročen način, ki se ga doseže bistveno težje in so potrebna konkretno večja vlaganja v infrastrukturo, itd. Ampak na koncu je učinek nenormalno pozitiven, tako na okolje, kot tudi zdravje ljudi.
Recimo sam sem bil tam 1 teden: avto je bil parkiran CEL čas, tudi na pamet mi ni prišlo, da bi ga uporabil. Pa sem šel tudi v mesto 30km stran. Ampak so kolesarske v nulo poštimane, ločene od prometa, označene in je užitek kolesarit. Ne pa pri nas, ko greš enkrat na cesto med mesti in si stalno v nevarnosti, da te bo pri Balkanc zbil...
Pa bil sem nekje 3km stran od centra, vsak dan sem šel do centra in vse ali peš ali z biciklom. Carsko, ko imaš kot pešec ali biciklist PREDNOST pred avtomobili. In potem pridem v našo vukojebino in bi me avto na OSVETLJENEM PREHODU ZA PEŠCE zbil, če ne bi pazil in ga počakal. Pa je bil vsaj 30m stran, ko sem že stal pri prehodu za pešce za čez it.

Pa še nekaj: tukaj beremo izpade nad specialkarji, ki se ne vozijo po kolesarski, če je zraven ceste. No, tam se precej ''specialkarjev'' vozi kar po cesti, ker so enostavno prehitri za kolesarsko (40km/h) in v celem tednu nisem videl niti enega izpada nad njimi. To se je tudi za zamislit. In ja, tudi jaz sem šel parkrat po cesti.
 
Nazadnje urejeno:

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.164
2.257
113
Drži, to so zgolj lepe želje, ne moreš ti primerjati razvitega sveta z Slovenijo. Edina ki si lahko PRIBLIŽNO to kar zgoraj naštevaš privošči je Ljubljana. A te zanima kako je v Mariboru? Pridi si pogledat. A misliš da če bi bil urejen javni prevoz da se jaz nebi raje po mestu vozil z njim? Itak da bi se ampak kje je težava? Se pravi od točke A do točke L moraš 4x prestopit na avtobusu (ker druga pač nimamo) in porabiš uro in pol če imaš srečo da se ti liniije poklopijo. Pa tudi strošek ni zanemarljiv če nimaš mesečne. Tako da brezveze govorit kako je v razvitem svetu. Mi smo tukaj in imamo pač kar imamo. Bi si pa tudi sam želel metroja ki vozi na 2 min.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Mi smo tukaj in imamo pač kar imamo.
Na istem so bili v tistem mestu toliko let (desetletij) nazaj, ampak so potem izvolili ljudi, ki so razumeli, kako se morajo zadeve dolgoročno reševati.
In točno zaradi takega odnosa, vas pa tam nategujejo na suho. Namesto, da bi se klali med belimi, rdečimi, črnimi, raje politike vprašajte, kaj bodo naredili pri konkretnih problemih, kot je recimo ta. In se potem na podlagi tega voli. Enkrat bo že kakšen pameten prišel.

Še tole: v naši vukojebini so naredili študijo o prometu (najmanj že drugo za katero jaz vem, verjetno jih je bilo pa še več). In ugotovitev je bila, da se prebivalci premalo vozimo s kolesi in preveč z avtomobili. Hkrati pa, da KOLESARSKE STEZE SO, AMPAK NISO OZNAČENE.
No, vidiš taki debili delajo študije. Kolesarske steze so makadamske in za rekreacijo, po hribih, itd. To so res, pa še te v slabem stanju večinoma. Ampak taki debili ne razumejo, da kolesarske steze za rekreacijo običajno NIMAJO VEZE s kolesarskimi stezami za vsakodnevne potrebe prebivalcev. Namreč ti nič ne pomaga kolesarska do turistične atrakcije, če moraš ti iti v trgovino 2km stran, kolesarske pa ni, pa še promet je precej agresiven.
Bah...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Nitroo

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.164
2.257
113
To jaz vse razumem in ti dam prav ampak vse se ustavi v denarju. Saj to kar ti omenjaš se že ves čas dogaja v LJ, jedro se zapira, vsako leto se širi zaprto jedro, vsako leto je kakšna ulica zraven. Ampak LJ si ti lahko privošči zaradi proračuna, zaradi tega ker je glavno mesto in glede na število prebivalcev. Nek MB ali pa CE pa bolj težko. Vse je v denarju. Ti pa še enkrat dam prav, tudi mentaliteta je marsikaj v tej zgodbi. Problem je da mi pač nimamo metrojev, tramvajev, trol in ostalega kar nudijo in si lahko privoščijo večja mesta. A si predstavljaš da bi v MB šli uvajat tramvaj? A ti veš kak projekt je to? Kdo misliš da ga bo financiral. Metroja sploh omenjal ne bom. Že za Beograd so pred leti hoteli začeti rovarit za metro in koliko se spomnim so na koncu opustili projekt ker bi bil megalomansko drag in nihče ni bil pripravljen vlagati. Kolo je OK ampak zgolj takrat ko je pravi letni čas in ko ti vreme dopušča. Drugače pa v SLO kolo ne pride v poštev dokler javni prevoz ne bo urejen na nivoju. A ti se boš s kolesom vozil v najhujši zimi? Saj veš kako te javni prevoz spravi do tvoje točke?
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
To, kar si napisal, le delno drži.
Namreč vsaj v preteklosti, pa mislim, da tudi sedaj, je ogromno EU sredstev namenjenih točno takim zadevam. Če pa so v občinah nesposobni to sčrpat, je pa to spet problem vodstva in posredno tudi vaš problem, koga volite.
Recimo samo primer: kolikor sem slišal so ravno sedaj dobili v Velenju EU denar za podaljšanje kolesarske od Mislinje do Velenja, pa je Velenje verjetno vukojebina proti Mariboru po proračunu. Cifra je pa nekaj MIO EUR oz. zagotovo več kot MIO EUR, če se prav spomnim.
VSE SO SAMO IZGOVORI.

PS: Za ta projekt v Velenju se govori (IN PRIPRAVLJA) vsaj že 4 leta, če imam prav spominu, ampak verjetno je še precej več. Torej je treba zadevo dolgoročno načrtovat in seveda pripravit dokumentacijo, itd., da si uspešen na razpisih. Ne gre to iz danes na jutri. In se spet vrnemo na točko dolgoročnega planiranja in ne le gašenja problemov.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.164
2.257
113
Saj to se verjetno zafrkavaš ko primerjaš kolesarsko stezo v primerjavi z uvedbo npr. tramvaja? Si razpoložen danes kajne? ;) Pa se ti zavedaš da so na teh večjih občinah zaposlene same vrane in vsi imajo razne hišne gradbince in ostale svetovalce in izvajalce. Verjemi, če bi bilo to tako izvedljivo in enostavno bi se rade volje potrudili ta denar počrpati in lažje zagnati projekt samo da bi si napolnili žepe in dobili kos pogače. Pa dobro, še vedno trdim da bi si LJ lahko pogojno marsikaj privoščila, ostala naša "kvazi" večja mesta pač bolj težko, sprijazni se, to niso projekti težki zgolj nekaj mio €vrov.
 

Generik

Guru
14. maj 2011
3.859
1.252
113
A ne dela LJ vsega tega na "puf"?
Imam občutek, da bo nekoga čez kakšnih 10 let fajn glava bolela, ko bo dobil "zapuščino" od Jankoviča in bo moral krpati luknjo (dolgove). Potem bo pa označen za slabega župana v smislu, glej kaj vse je naredil Jankovič, tale "lolek" pa ne more. "Lolek" bo pa na veliko pokrival minus... samo to se nikjer ne vidi :)
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.164
2.257
113
Saj o tem ravno govorim, govora je o denarju. Če bi se v LJ ali MB našel nek "mecen" in rekel da za dobro voljo vloži 500 mio ali milijardo € v ekologijo bi bilo vse lepo in prav. Mi pa smo kje smo, standard je kakšen je, temu se je treba prilagoditi in narediti max. kaj lahko naredimo za ta drobiž.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.675
1.597
113
Drži, to so zgolj lepe želje, ne moreš ti primerjati razvitega sveta z Slovenijo. Edina ki si lahko PRIBLIŽNO to kar zgoraj naštevaš privošči je Ljubljana. A te zanima kako je v Mariboru? Pridi si pogledat. A misliš da če bi bil urejen javni prevoz da se jaz nebi raje po mestu vozil z njim? Itak da bi se ampak kje je težava? Se pravi od točke A do točke L moraš 4x prestopit na avtobusu (ker druga pač nimamo) in porabiš uro in pol če imaš srečo da se ti liniije poklopijo. Pa tudi strošek ni zanemarljiv če nimaš mesečne. Tako da brezveze govorit kako je v razvitem svetu. Mi smo tukaj in imamo pač kar imamo. Bi si pa tudi sam želel metroja ki vozi na 2 min.

Ne bluzi prevec. Ogromno je v glavah in nasi balkanski mentaliteti. Delam v mb, vozim se na šiht več ali manj vedno s kolesom, 3km v eno smer. Vsaj polovica sodelavcev je doma toliko ali manj km, vsi z avtom, samo 3 čudaki smo na peciklih. Takim lahko ti narediš ogrevano ali klimatizirano kolesarsko stezo z nadstrešnico, pa se bo vseeno peljal tista 2 km s svojim polo tdi.

In točno zaradi takih je nastala štala z dizli. Kratke relacije po mestu, preveč vsrani luft
 
  • Všeč mi je
Reactions: mtl

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Saj to se verjetno zafrkavaš ko primerjaš kolesarsko stezo v primerjavi z uvedbo npr. tramvaja? Si razpoložen danes kajne? ;) Pa se ti zavedaš da so na teh večjih občinah zaposlene same vrane in vsi imajo razne hišne gradbince in ostale svetovalce in izvajalce. Verjemi, če bi bilo to tako izvedljivo in enostavno bi se rade volje potrudili ta denar počrpati in lažje zagnati projekt samo da bi si napolnili žepe in dobili kos pogače. Pa dobro, še vedno trdim da bi si LJ lahko pogojno marsikaj privoščila, ostala naša "kvazi" večja mesta pač bolj težko, sprijazni se, to niso projekti težki zgolj nekaj mio €vrov.
Ne, ne zafrkavam se. To je bil le PRIMER, ko se dobi EU sredstva za take projekte.
PS: Kaj s tem tramvajem utrujaš. A električni avtobusi niso opcija? Ne rabiš razbit pol mesta za njih? Avtobusi na plin? Pa tudi avtobusi na nafto. Če se folk preusmeri iz avtov na javni prevoz, bo avtomatsko le ta bolj učinkovit in manj onesnaževal. Ampak za to mora le ta biti UČINKOVIT. Kar sem pa že čisto na začetku napisal ;). Pa v glavo mora butalcem prit, da če moraš naredit 300m peš do postaje, ne bo konec sveta:p.
 

Steve

Guru
13. avg 2007
9.675
1.597
113
Izjava mojega sedelavca pred kratkim, ki paše v kontekst in mislim da tako večina razmišlja: ga sodelavka vpraša, zakaj se 2km do službe ne vozi z MOTORJEM: ker je z avtom bolj komot! Torej dedu se ne da niti na motor vsest. Zdaj pa ti takega spravi na pecikl, ali javni promet. Ni šans in tako razmišlja velika večina
 
  • Všeč mi je
Reactions: mtl

jello

Guru
22. sep 2008
9.691
3.576
113
Se tudi ne spomnim več kdaj sem šel nazadnje z avtom, samo da mam 3x toliko kot ti. Mislim da junija enkrat ko je bilo treba še otroke razvozit zjutraj.

Sicer pa ja, tisoč in en izgovor prav pride. Premraz, prevroče, presuho, premokro. Ta da ni kolesarske je iz riti potegnjen. Greš pač mal naokoli kjer je kolesarska ali kjer je manj prometa. Ali peš ali skiro ali kaj tretjega, karkoli. Folk se vozi v službo manj kot 1km daleč. Avto iz garaže, potem 800m daleč do parkinga z avtom in potem še 200 do vhoda.
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.164
2.257
113
Pa kaj bi zdaj vi radi? 5 min se peljete s peciklom v službo in zdaj bi radi diplome? Priznanja častnega meščana ali kaj bi zdaj bi rada komu vcepili...? Predlagam da se dobite na vodi iz pipe (pivo že ni več ekološko saj gre preveč virov za proizvodnjo) in se med sabo še bolj napumpate in vzpodbudite? :evil: Pa raje crknem kot pa se po trenutni vročini peljem ob 3h popoldan domov po tej vročini. Evo pa imate kost za glodat, ajde zaženite se ;)
 

AvtoFun

Guru
29. dec 2007
18.164
2.257
113
PS: Kaj s tem tramvajem utrujaš. A električni avtobusi niso opcija? .

Kaj ti pomaga avtobus (na plin, vodik, raketni pogon) če rabiš za 4km razdalje 1,5 ure ker moraš prestopat in čakat? :) In že pri teh butastih šparovnih linijah dela Mariprom najbrž na robu izgube. Ja, itak, če se iz danes na jutri vsi v mestu odločimo da bomo uporabljali avtobuse bi lakhko bile linije pogostejše in bilo bi jih tudi več a ne? In potem prav tako svizec zavije čokolado kaj ne? :fredi: Pa razumem jaz tebe dobro kako bi morale oz. kako bi lahko stvari funkcionirale v idealnem svetu ampak žal nismo v idealnem svetu, to je bolj problem. Pa nehaj mi zdaj o tem da bi se lahko teh 4km (sred decembra) peljal s kolesom.
 

jello

Guru
22. sep 2008
9.691
3.576
113
Uf, kaj se pa ti vžigaš? Ti je kdo kaj naredil? Vsak ima svoje razloge zakaj ne in zakaj ja. Ni treba nič pretiravat. Kakor se tebi zdi neumno svojo rit na kolo nataknit se meni v tej vročini zdi še bolj neumno mojo (rit in glavo) v pregret avto in se potem cijazit 20 min v koloni, če se medtem lahko lagano s kolesom na cilj pripeljem. Ljudje smo radi 'na komot', nekomu je komot avto, drugemu kolo, tretji izkoristi vsako najmanjšo priložnost da gre peš. In ne, nihče za to ne pričakuje medalje.