Vpliv hitrosti na porabo

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.746
887
113
tu in tam
Ja no, nekje je treba prišparat, da se potem kupi voz, kot se šika.
wink-1.gif
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
36
Citat:
Uporabnik Gatto pravi:
Samo to_ kakšno trenje? a če ti prekineš dovod goriva na cilinder, ni mazanja? maže olje, ki ga poganja črpalka...osnove fantje, osnove.
rolleyes-1.gif

problem nedelujocih batov je v zelo razlicnih temperaturah v bloku motorja kar privede do prerane utrujenosti materiala, sem mislil, da jadralce tudi kaj zanima
 

sass

Guru
1. sep 2007
5.106
751
113
koliko pa so to zelo različne temperature? kovina je namreč zelo dober prevodnik toplote in nekako dvomim, da bi prišlo do temperaturne razlike več kot recimo 100 C, sploh pa ker jadranje načelona ne traja več kot nekaj minut. ne glede na to pa se da problemu temperaturnih razlik izogniti z izmeničnim prekinjanjem dovoda goriva najprej eni polovici cilindrov, nato pa še drugi
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Sam stil jadranja (s ali brez sklopke) potem še prinese kakšen procentek, dva.
Si kar dobro napisal, le pri tem si ga malo mimo pihnil. Po moji oceni jadranje prinese prihranek večji od 10%. Seveda pravilno izvedeno
wink-1.gif
.

Sicer se pa smejim nekaterim umotvorom tukaj (ne tvojim, da ne bo pomote), ampak pustimo to. Je pa zanimivo brati neproduktivne prepire na temo jadranja v prestavi ali v nevtralni prestavi.
hysterical-1.gif
Ko v vrtcu. A vse je bilo že precej dobro zapisano malo nazaj.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.302
2.403
113
še v SLO - ampak komaj
Mislim, da me nisi razumel - pravim, da je med "stili" jadranja razlika za procent ali maksimalno dva.

Se pa ne morem strinjati, da samo jadranje (pa naj bo še tako dobro izvedeno) prinese 10% razlike v porabi - je treba masikaj drugega prej naresti.

In pri računanju je potrebno upoštevati tudi "hitrost" - meni osebno se namreč še vedno gre, da dosežem neko spodobno potovalno hitrost in mi "padec" le-te za kakšna 3 km/h na letni ravni pomeni cel dan več v avtu. Pri lovljenju najnižje porabe pa bi povprečna potovalna padla še za več.
Aja - pa naj še enkrat poudarim - že danes vozim, kot sem omenil v prejšnjem postu in nimam več zelo veliko potenciala optimizirati - največ bi lahko še naredil, da spustim potovalno na AC - samo to mi pa ni interes.
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Mislim, da me nisi razumel - pravim, da je med "stili" jadranja razlika za procent ali maksimalno dva.
To se recimo okvirno strinjam, čeprav prej si napisal malo drugače.
wink-1.gif

Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Se pa ne morem strinjati, da samo jadranje (pa naj bo še tako dobro izvedeno) prinese 10% razlike v porabi - je treba masikaj drugega prej naresti.
To je seveda samoumevno. Nisem namreč še videl nekoga, ki bi jadral, hkrati pa bi se zaletaval na ravninah kot podivjan bik, pred ovinki pa bremzal kot pijan konj
grin1.gif
.
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
In pri računanju je potrebno upoštevati tudi "hitrost" - meni osebno se namreč še vedno gre, da dosežem neko spodobno potovalno hitrost in mi "padec" le-te za kakšna 3 km/h na letni ravni pomeni cel dan več v avtu. Pri lovljenju najnižje porabe pa bi povprečna potovalna padla še za več.
Aja - pa naj še enkrat poudarim - že danes vozim, kot sem omenil v prejšnjem postu in nimam več zelo veliko potenciala optimizirati - največ bi lahko še naredil, da spustim potovalno na AC - samo to mi pa ni interes.
zmaga.gif
Ni kaj dodati. Ko si enkrat na ''sparsam'' načinu je edini način znižanja porabe, znižanje povprečne hitrosti. Do kam, se mora pa vsak sam odločit, glede na njegove preference.
No, obstaja še en način
evil.gif
(10 litrov pri 198 km/h po števcu):
Bi rad videl enoprostorca pri takšnem dosežku
evil.gif
.

PS: Kapo dol, da imaš en redkih objektiven in širši pogled na to zadevo.
cool-1.gif
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik gr69 pravi:
Citat:
Uporabnik mtl pravi:...
PS: Kapo dol, da imaš en redkih objektiven in širši pogled na to zadevo.
cool-1.gif

Thx - je pa to kombinacija prevoženih km, službe in EMŠO.
tongue-1.gif
Sem nekje na podobnem in ugotavljam, da EMŠO hudičevo vpliva na hitrost.
hysterical-1.gif


PS: A ima kdo link od Clarksonovega članka na temo starejših občanov in njihovega dojemanja hitrosti? Mislim, da je bilo nekaj v zvezi s Hondo Civic in kako se starejšim zdi 50km/h že svetlobna hitrost
grin1.gif


Nekaj podobnega ugotavljam, da se z mano dogaja. Včasih sem na eni gorski cestici z AX-om jagal 100+km/h in se mi je zdelo počasi
shocked-1.gif
.
 

irCAR81

Fizikalc
19. mar 2008
1.698
62
48
Citat:
Uporabnik mtl pravi:
Sicer se pa smejim nekaterim umotvorom tukaj (ne tvojim, da ne bo pomote), ampak pustimo to. Je pa zanimivo brati neproduktivne prepire na temo jadranja v prestavi ali v nevtralni prestavi.
hysterical-1.gif
Ko v vrtcu. A vse je bilo že precej dobro zapisano malo nazaj.
Sem vse še enkrat prebral in nisem našel kje je bilo že prej dobro zapisano. Kakšna je pa tvoja resnica?
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Zakaj enacis superba in enoprostorca?

Kdor lahko zaradi porabe zamenja enoprostorca za superba je ze prej izgubil poanto lastnistva enoprostorca.

Enoprostorci, ki zmorejo 198 so redkost.
Mnogi pa na svoji top brzini ne pijejo dosti vec kot ta superb.
 

gr69

Guru
15. dec 2009
11.302
2.403
113
še v SLO - ampak komaj
Siolm razmer kratkročno presedlal iz Mazde 6 2.0 na Zafiro OPC 1.9* - enake relacije, enak stil vožnje - na Zafiri +0,7 višja poraba - ozr. c.a. +10%.
Ne pripisujem pa vsega "kišti" - Zafira je ca. 700 kg težja - torej bo tole glavni vzrok za povečanje porabe.

* Zafira družinski dirkalni avto
stupid-1.gif


Aja - pa na mojih do sedaj prevoženih 1.000 km sem dosegel povprečno porabo 6,6 l/100 s povprečno hitrostjo 90 km/h - do sedaj so na čez 6.000 km imeli 7,8 l/100 s povprečno 62 km/h.
rolleyes-1.gif
 

alpine

Fizikalc
22. feb 2012
2.564
21
38
Škofja Loka
Zanimiv, da novejši vw motorji 1.4 dizli majo porabo med 3-4l/100km, a je to sploh možno pri mešani vožnji.
Kaj pa vzdržljivost motorja?!?
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.196
1.811
113
Kater vw.jev novejši dizel pa je 1.4 ?

( vsak motor dandanes je zelo vzdržljiv, odvisno je le koliko zadev moraš zamenjat na in okoli njega predno oride do konca svoje življenjske dobe
evil.gif
).
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.196
1.811
113
Višja povprečna hitrost pomeni običajno manjšo porabo (seveda do neke meje). Ker kdor ima povprečje med 40 in 50 km/h pomeni da ima veliko jajcanja po mestu...ti pa zgleda da tolčeš predvsem relacije (verjetno ac).
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.346
3.439
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Kater vw.jev novejši dizel pa je 1.4 ?

( vsak motor dandanes je zelo vzdržljiv, odvisno je le koliko zadev moraš zamenjat na in okoli njega predno oride do konca svoje življenjske dobe
bonk.gif
).

Nova Škoda Fabia naprimer
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.196
1.811
113
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Izteklo se je da sem se malo igral na poti do Zadra in nazaj glede porabe. Dol grede sem imel na AC tempomat nastavljen na 125 km/h (šel sem lj..nm..metlika...zadar). Temperature med 11 in 15 stopinjami, do meje je deževalo potem je bilo suho, razdalja nekje 350 km. Poraba do tja po BC.ju 5,7 litra. Klima je bila vklopljena zgolj v tunelih ob zaprtem dotoku zunanjega zraka.
Nazaj grede iz Zadra, ker je do AC že vse spalo v avtu (meni se je zgolj spalo
evil.gif
) sem si rekel...ajde gremo na izi in nastavim tempomat na 120 km/h. Da izvedem eksperiment kaj (če sploh kaj) pomeni minimalno znižanje potovalne hitrosti. Temperature podobne, suha cesta, klima enako skoraj skoz izklopljena ( z vidika vrtljajev motorja...nekje znižanje za 100 vrtljajev...1.900 namesto 2.000).

Znižal sem hitrost za 4%. Ob prihodu domov kazal BC 5,1 litra.

Eto....še poraba tri mesece kasneje... Relacija podobna (cca. Lj.) - Biograd na moru:
- dol grede 5,1 po BC.ju (ki zdaj kaže dejansko stanje, ker ga je mtl. korigiral 5% navzgor). Odhod zjuraj ob 8ih, cca 17 stopinj, klima vklopljena v Metliki, ob prihodu 31 stopinj. Tempomat na 123 km/h (skoraj 2.000 rpm).
- nazaj grede: 5,3 litra/100 km odhod ob 10 ih, cca 32 stopinj, klima celo pot, ob prihodu domov 36 st. Tempomat na 123 km/h.


Torej....to rundo v povprečju 7% nižja poraba tja in nazaj (po številkah zdaj 5,2 VS 5,4 a je korekcija kazanja na +5 %).

Zdaj pa nagradno vprašanje...od kje nižja poraba? Temperature? Utečen motor? Če to ni, je ono tretje?
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
12.346
3.439
113
To da si imel klimo vključeno.
Poraba nad 60 kmh je večja zaradi slabše aerodinamike