Vpliv hitrosti na porabo

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.195
1.811
113
Izteklo se je da sem se malo igral na poti do Zadra in nazaj glede porabe. Dol grede sem imel na AC tempomat nastavljen na 125 km/h (šel sem lj..nm..metlika...zadar). Temperature med 11 in 15 stopinjami, do meje je deževalo potem je bilo suho, razdalja nekje 350 km. Poraba do tja po BC.ju 5,7 litra. Klima je bila vklopljena zgolj v tunelih ob zaprtem dotoku zunanjega zraka.
Nazaj grede iz Zadra, ker je do AC že vse spalo v avtu (meni se je zgolj spalo
evil.gif
) sem si rekel...ajde gremo na izi in nastavim tempomat na 120 km/h. Da izvedem eksperiment kaj (če sploh kaj) pomeni minimalno znižanje potovalne hitrosti. Temperature podobne, suha cesta, klima enako skoraj skoz izklopljena ( z vidika vrtljajev motorja...nekje znižanje za 100 vrtljajev...1.900 namesto 2.000).

Dol grede je del poti deževalo in zaradi tega malo višja poraba, nazaj grede moraš pa premagat 300 mnv ...torej lahko sklepam da so bili pogoji 'izenačeni'.

Znižal sem hitrost za 4%. Ob prihodu domov kazal BC 5,1 litra. Torej 10,5% manjša poraba.

Suma sumarum je bila poraba 2,5 x nižja od znižanja hitrosti.
wink-1.gif


Kaj bi se dalo izluščit? Da ima zračni upor (po moje tam nad 100 km/h) že konkretno postavko na porabi goriva in se lepo vidi kako pride do izraza četrta potenca zviševanja zračnega upora z višanjem hitrosti.

Torej si najbolj eko če voziš do 110 km/h raje pa pod 100 km/h.
grims-1.gif


Moram rečt da me je poraba kar malo presenetila (na meji je bilo 4,9 a so me Gorjanci potem malo nesli
wink-1.gif
kjer sem si dal malo duška)...glede na minimalno spremembo hitrosti. Časovno smo porabili enako...dol grede še postanek za kavo, nazaj zgolj za scanje. Torej tudi časovno minimalne razlike. Slabe štiri ure za vse skupaj.
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.366
6.548
113
Let me break it to you...

to da je nad 100kmh največji faktor zračni upor je znano žal že dlje časa
wink-1.gif


Zakaj pa misliš, da se andy vedno fura 100kmh po AC
smile-1.gif
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Izteklo se je da sem se malo igral na poti do Zadra in nazaj glede porabe. Dol grede sem imel na AC tempomat nastavljen na 125 km/h (šel sem lj..nm..metlika...zadar). Temperature med 11 in 15 stopinjami, do meje je deževalo potem je bilo suho, razdalja nekje 350 km. Poraba do tja po BC.ju 5,7 litra. Klima je bila vklopljena zgolj v tunelih ob zaprtem dotoku zunanjega zraka.
Nazaj grede iz Zadra, ker je do AC že vse spalo v avtu (meni se je zgolj spalo
evil.gif
) sem si rekel...ajde gremo na izi in nastavim tempomat na 120 km/h. Da izvedem eksperiment kaj (če sploh kaj) pomeni minimalno znižanje potovalne hitrosti. Temperature podobne, suha cesta, klima enako skoraj skoz izklopljena ( z vidika vrtljajev motorja...nekje znižanje za 100 vrtljajev...1.900 namesto 2.000).

Dol grede je del poti deževalo in zaradi tega malo višja poraba, nazaj grede moraš pa premagat 300 mnv ...torej lahko sklepam da so bili pogoji 'izenačeni'.

Znižal sem hitrost za 4%. Ob prihodu domov kazal BC 5,1 litra. Torej 10,5% manjša poraba.

Suma sumarum je bila poraba 2,5 x nižja od znižanja hitrosti.
wink-1.gif


Kaj bi se dalo izluščit? Da ima zračni upor (po moje tam nad 100 km/h) že konkretno postavko na porabi goriva in se lepo vidi kako pride do izraza četrta potenca zviševanja zračnega upora z višanjem hitrosti.

Torej si najbolj eko če voziš do 110 km/h raje pa pod 100 km/h.
grims-1.gif


Moram rečt da me je poraba kar malo presenetila (na meji je bilo 4,9 a so me Gorjanci potem malo nesli
wink-1.gif
kjer sem si dal malo duška)...glede na minimalno spremembo hitrosti. Časovno smo porabili enako...dol grede še postanek za kavo, nazaj zgolj za scanje. Torej tudi časovno minimalne razlike. Slabe štiri ure za vse skupaj.

par meritev
fiat brava. ljubljana - beograd. 100 - 110 po ac, regionalke in ostalo 100. slabih 5 litrov.
ista relacija, le da 300 km poln gas. bilzu 9.

ford mondeo. cca 110..6,2l
140 7,5

GE 110 6,8-7,2
140 7,5-8

p206 110 3,5
140 5

razlika 10 na uro se pozna in sicer 100-110 niti ne, nad 110 se že. nad 140 pa adijo pamet. GE na 170 9+, p206 7, brava 9, mondeo 9.
 

SHARK1

Globus
3. okt 2012
3.643
1
36
V Dalmacijo grem skoraj vedno mimo Zagreba...vem da je to kar velik ovinek in da me pride nekaj eur dražje za gorivo,ampak časovno je na koncu še hitreje,pa odpade vse tisto cijazenje skozi ovinke od Ivančne naprej...ne vidim smisla!
Glede hitrosti pa...nebi si mislil,da je poraba toliko manjša zaradi 5 km/h manjše hitrosti,še posebej ker se moraš povzpet na 300 nm...
 

sandra

Guru
10. dec 2007
5.780
2.243
113
Edina pametna. Lj, mimo Zagreba in naprej proti Zadru.Lepo u izi tempomat na 100km/h.
 

lionking

Pripravnik
20. mar 2014
54
0
6
Kak se vam da na morje vozit 100-120? Ni fora, da čim prej prideš na dopust in uživaš? Sam pod 160 skoraj ne spuščam, če le razmere dopuščajo
smile-1.gif
 

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.566
17
38
Citat:
Uporabnik lionking pravi:
Kak se vam da na morje vozit 100-120? Ni fora, da čim prej prideš na dopust in uživaš? Sam pod 160 skoraj ne spuščam, če le razmere dopuščajo
smile-1.gif

isto sem se jaz spraševal ... ampak poraba je pa poraba ... brezveze. pali kjer se da, kjer pa ne, pa itak moraš s tokom prometa.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.195
1.811
113
Jaz sem prišel sam pri sebi do zaključka da daljša kot je pot bolj u izi vozim. Sem šel na morje...vozil 180 km/h...prišel na cilj živčen, zjeban, utrujen...za nikamor. Poraba o ho ho...point pa? Ga ni...glih tako sem potem en teden ležal na plaži...res je pomembno potem žgat ga po cesti da profitiraš pol ure.

Tisti ki hodite na ZG...pojdite enkrat dol NM (drugi izvoz) in peljie za Metliko. Nato čez mejo do AC (izvoz/uvoz Novi Grad).

(Tista...ivančna...črnomelj...bosiljevo...je katastrofa).
 

Tony_Clifton

Fizikalc
18. okt 2014
1.635
1
36
Citat:
Uporabnik lionking pravi:
Kak se vam da na morje vozit 100-120? Ni fora, da čim prej prideš na dopust in uživaš? Sam pod 160 skoraj ne spuščam, če le razmere dopuščajo
smile-1.gif
Meni se dopust (izlet ipd.) začne, ko se odpeljem od hiše.
Zakaj bi divjal? Kam se mi mudi?
Že službeno moram občasno loviti dogovorjene termine (včasih po svoji, včasih po tuji krivdi) in sedaj naj bi divjal na dopustu?
 

markoman

Fizikalc
19. avg 2007
2.566
17
38
saj ne gre za divjanje. divjanje je 180 in gor. pač pelješ 150 kmh in ne gledaš na porabo. to se meni ne zdi divjanje in neki hudi stres ... zdaj, cijazit se 100 ali 110 kmh, to je pa brezveze. itak tolko vozim, ko mam adrio za sabo, pa je reeees počaaaaaasi ...
 

koliko

Guru
21. avg 2007
4.232
2.071
113
SV SLO
Pa še računaj, da pri manjši hitrosti manj obrabljaš gume, zavore,.... Splača se voziti zmerno.

Ko grem na dopust se mi nikoli ne mudi. Dovolj je hitenja vsak deloven dan v letu.

Ravno prejšnji teden sem imel priliko, ker je bila pač cesta prazna in ni bilo prometa na eni vsakdanji relaciji voziti med 70-80 in s malenkost predvidevanja in pravočasnim odmikom noge s pedala na plin. Celih 20 km nisem niti enkrat stopil na pedal za zavoro. Poraba po računalniku je bila za slaba 2 litra manjša kot pri dinamični vožnji zaviranjem in pospeševanjem.
 

ggg

Fizikalc
8. avg 2007
5.698
4
36
90-100kmh na tempomat pa ne rabis nic bremzati in se jeziti na kamione, upokojence ob vikendih in ostalo gmad. cela usa, kanada, avstralija se vozi tako.
smile-1.gif
da o porabi ne govorim. najbrz je pa tezko za slovenske janeze in cefurske almirje, ki komaj zberejo za bmwja, volkswagna in si odtegujejo od ust vsakodnevno, da ga zmorejo vzdrzevati, image sploh ne omenjam in potem ni pogojev, da se furajo 100kmh, ker ni primerno.
 

Mont

Fizikalc
19. avg 2014
3.193
2
36
Poraba je pač odvisna od tega, čemu je avto namenjen.

Moja jajca od Citroena porabijo pri omenjenih hitrostih nekje 4 litre na 100 km. Pa imajo 1500 kg.

Prejšnji avto je pa najmanj porabil pri hitrosti 160 km/h.

Sicer mi je bolj všeč ta, zdajšnji šlampasti Francoz.
smile-1.gif
 

softi

asfalter
30. avg 2007
33.298
486
83
okolica metropole
Citat:
Uporabnik vincent pravi:
Jaz sem prišel sam pri sebi do zaključka da daljša kot je pot bolj u izi vozim. Sem šel na morje...vozil 180 km/h...prišel na cilj živčen, zjeban, utrujen...za nikamor. Poraba o ho ho...point pa? Ga ni...glih tako sem potem en teden ležal na plaži...res je pomembno potem žgat ga po cesti da profitiraš pol ure.

Tisti ki hodite na ZG...pojdite enkrat dol NM (drugi izvoz) in peljie za Metliko. Nato čez mejo do AC (izvoz/uvoz Novi Grad).

(Tista...ivančna...črnomelj...bosiljevo...je katastrofa).

počasi bodo tudi neizkušeni dojeli isto.
letet od LJ do KR je mala malca. od LJ do MB al KP že ne zmore 75% voznikov.
od LJ do beograda 90%, od LJ do skopja, rima pa 95% voznikov.

večina si tega ne prizna in poskuša. in pol je kar je. včasih samo mrtev utrujen, včasih pa mrtav ladan.

divjanje zarad šihta in sestankov je dovolj adrenalinsko in neumno, da ne rabiš istega v prostem času.
 

alcazar

Pripravnik
3. sep 2007
871
12
18
Slovenia
ker je ravno temo o porabi - pnevmatike imajo razrede tudi glede na porabo (kotalni upor). kako je ta kotalni upor odvisen od hitrosti ( in s tem poraba) - premosorazmerno?