Vodik - gorivo prihodnosti?

14. maj 2011
1.812
75
48
#2
- http://hydrogeneurope.eu/wp-co...nt-FINAL-HR.pdf
How hydrogen empowers the energy transition - zanimiv pdf na linku zgoraj.

- Thirteen leading energy, transport and industry companies launched a global initiative – the Hydrogen Council – at Davos 2017 to voice a united vision and long-term ambition for hydrogen to foster the energy transition.
In the first global initiative of its kind, the Hydrogen Council – unveiled at the World Economic Forum's Annual Meeting – seeks to position hydrogen among the key solutions of an energy transition strategy.
vir: http://www.angloamerican.com/media/our-stories/hydrogen-council-launch-davos

http://www.fch.europa.eu/

Prihodnost vozil na vodik? Toyota z Mirai le ni brcnila v temo. Lahko, da se ponovi zgodba hibridov, ko se je večina v letu 1997 smejala toyoti ob predstavitvi prvega priusa..sedaj hibridi predstavljajo skoraj polovico vseh prodanih toyot v EU in delež raste.
 
1. sep 2007
4.566
121
63
EU
#4
To je vse odvisno od moči naftnih lobijev. Vsi govorijo o ekologiji in onesnaževanju, medtem so vozila na plin, ki uporabljajo obstoječe (že razvite) motorje potisnjena na stranski tir
 

Odisej

arhivar
Osebje foruma
Administrator
2. sep 2007
7.647
9
113
Alter.si
www.skodelica-s-sliko.com
#5
Hja, naftarji proizvajajo tudi vodik, ce je treba
tu se spet ponovi zgodba gorivnih celic, ki jih ze 10 let obliubljajo, pa se vedno nismo prav dosti dlje od nekih srednjeprodukcijskih prototipov. Pa ne pravim, da je tehnolohija slaba, rabi se elternativa lipo celicam, samo tole se daje v predal in nazaj na mizo ze cist predolgo...
 
3. okt 2012
3.643
1
36
#6
Prepričan sem,da (vsaj za avtomobile,avtobuse,kombije...) ni prihodnosti v vodiku! Ni stvar samo v ceni vodika,ki je na koncu enaka kot bi se vozili na bencin,ampak tudi v kompliciranosti takega pogona! Poglejte recimo razmah števila EV-jev na Kitajskem,pa to dela že vsaka druga avtomehanična delavnica

Redko pa zasledim kakšen kitajski avto na vodik (a sploh obstaja,razen nekih konceptov?)

Mogoče bi bil vodik uporaben za kakšne delovne stroje,traktorje,buldožerje...pa recimo ladje in jahte...vsaj dokler se energijska gostota baterij ne razvije do primerne uporabnosti tudi za tak namen!
 
24. sep 2012
3.220
134
63
#7
Kaj je z vodikom narobe?

Elektriko pokurimo za to, da naredimo vodik z neko učinkovitostjo (70%?), potem ta vodik stisnemo na 700 barov v jeklenko iz katere počasi uhaja, vodik pretočimo v vozilo v katerem imamo drage kompozitne vgrajene jeklenke z omejenim rokom uporabe (10 let?), nato ta vodik v vozilu z gorivno celico pretvarjamo v električno energijo z neko učinkovitostjo (70%?).

Se vam kaj svita zakaj je cena vodika dražja za pogon kot nafta? Ne glede na to kako se ves proces izboljša v učinkovitosti, ne bo mogel konkurirati baterijam, katero napolnemo in dobimo ven 80-90% energije.
 
6. sep 2007
5.015
140
63
#8
Sam si prevedi:

"Forecasts indicate that the generation of hydrogen from sunlight using high-efficiency semiconductors could be economically competitive to fossil energy sources at efficiency levels of 15 % or more. This corresponds to a hydrogen price of about four US dollars per kilogramme", says Prof. Thomas Hannappel, from the photovoltaics group at TU Ilmenau, who was academic advisor for the work. Prof. Hans-Joachim Lewerenz from the Joint Center for Artificial Photosynthesis at the California Institute of Technology, who worked closely with May, said:"We are nearly there. If we are successful now in reducing the charge carrier losses at the interfaces somewhat more, we might be able to chemically store more than even 17 % of the incident solar energy in the form of hydrogen using this semiconductor system".

https://phys.org/news/2015-09-efficiency-solar-hydrogen-production-percent.html
 
20. sep 2007
9.033
298
83
#9
Če bi liter vodika znali vliti v litrski flaškon in ga potem od tam porabljati, bi ga uporabljali že dolgo. Kot pri elektriki je tukaj problem, kako ga učinkovito hraniti. Pod visokim pritiskom nekega smisla nima, kot je to napisal že Gasper008. Tako kot za elektriko tudi za vodik očitno rabimo neke vrste baterije, da se energija shrani.
Preletel sem PDF, vendar nisem zaznal, da bi bil ta velik tehnični problem učinkovito rešen.
 
24. sep 2012
3.220
134
63
#10
Komercilane solarne celice za proizvodnjo elektrike so že na 22% učinkovitosti, ampak treba je gledat celoten sistem
- solarne celice - baterija - inverter - elektrika
- direkt vodik iz sonca - kompresiranje - jeklenka - gorivna celica - elektrika
 

Ogo

Fizikalc
28. jul 2007
4.955
94
48
#11
Saj celoten sistem proizvodnje in shranjevanja vodika je pa še sedemkrat bolj katastrofalen.
To je panika naftarjev preden utonejo v tehnološki pozabi.
 

N75

Pripravnik
13. jul 2012
253
0
16
N.Gorica
#13
Meni je bolj kot vodik za uporabo v EV zanimiv metanol ali etanol, ne rabiš nujno mrežo črpalk, v najslabšem primeru naročiš na dom 1000 litrov metanol/etanol, za 2000km pa še ena kanta v prtljažnik.
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.624
198
63
#14
Res ne razumem, zakaj se ni šlo v alkoholne gorivne celice - še moj Vectrix je bil predviden za le-te.
Uradno je bila proizvedena le baterijska izvedenka z dvema battery pack-oma, za alkoholno gorivno celico pa je bil predviden en pack baterije, namesto drugega pack-a pa bi bila gorivna celica.

Še na LCD-display-u, kjer se mi prikažejo vse ikone, ko prižgeš motor, so vidne FC (Fuel Cell) označbe in vse, kar je bilo mišljeno v zvezi s tem.
 
24. sep 2012
3.220
134
63
#15
Alkohol (pa tudi vodik) lahko kuriš v klasičnem motorju in čisto mogoče, da se je tu zataknilo. Gorivne celice na alkohol imajo nižji izkoristek od vodikovih (tudi v teoriji ne morejo priti blizu), če to upoštevamo in dejstvo, da avto na vodik dosega 67 MPGe, bi avto z gorivno celico na alkohol verjetno dosegal okrog 50 MPGe, kar pa pomeni, da je ta alkohol bolj smotrno skurit v navadnem Priusu.

Poleg tega od alkohola še vedno nastaja CO2, to pa gre marsikomu v nos, tudi če je bil ta alkohol narejen iz obnovljivih virov, no mogoče to gre nekaterim še bolj v nos, saj se za to porablja "hrana".
 

philips

Fizikalc
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
8.341
22
38
#16
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Meni je bolj kot vodik za uporabo v EV zanimiv metanol ali etanol, ne rabiš nujno mrežo črpalk, v najslabšem primeru naročiš na dom 1000 litrov metanol/etanol, za 2000km pa še ena kanta v prtljažnik.
Od kje pa boš dobil alkohol? Pa seveda brez odžiranja pridelovalnih površin, ki samo zvišujejo ceno hrane in ki ti ga prihranek pri gorivu najverjetneje niti ne pokrije.

Vsa našteta goriva (vodik, alkohol...) so samo fancy načini za shranjevanje energije - enako kot baterije. Samo precej bolj kompliciran in načeloma tudi manj učinkovit.
 
28. sep 2007
1.176
33
48
#17
Citat:
Uporabnik philips pravi:
Citat:
Uporabnik N75 pravi:
Meni je bolj kot vodik za uporabo v EV zanimiv metanol ali etanol, ne rabiš nujno mrežo črpalk, v najslabšem primeru naročiš na dom 1000 litrov metanol/etanol, za 2000km pa še ena kanta v prtljažnik.
Od kje pa boš dobil alkohol? Pa seveda brez odžiranja pridelovalnih površin, ki samo zvišujejo ceno hrane in ki ti ga prihranek pri gorivu najverjetneje niti ne pokrije.

Vsa našteta goriva (vodik, alkohol...) so samo fancy načini za shranjevanje energije - enako kot baterije. Samo precej bolj kompliciran in načeloma tudi manj učinkovit.
Ravno alkoholi so najprikladnejši način shranjevanja energije.

Alkohole lahko shraniš praktično neomejeno dolgo, kuriš jih lahko v motorju z notanjim zgorevanjem, gorivni celici, na gorilniku.
Ne rabiš posebne opreme za pretakanje in shranjevanje, ker se ne stranjujejo pod tlakom kot plinasti mediji. (v bistvu vse kar lahko počneš z bencinom).

Pa shrani elektriko za 10 let,če ti rata.
 

philips

Fizikalc
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
8.341
22
38
#18
Res je. Ampak alkohol ni nič drugačen od recimo nafte. Je tudi shranjena energija za praktično nedoločen čas.

S tem da alkohola ne moreš kar tako črpati kot nafte, ampak moraš za to žrtvovati pridelovalne površine. S tem višaš vrednost hrane in če potegneš ekonomsko črto si na dolgi rok v zgubi (kot recimo pri biodizlu).

Ti moraš elektriko nekako shraniti ne nevtralen način. Vodik je en tak način, ampak precej neučinkovit. Baterije so drug način. Črpalne elektrarne so tretji način in še bi lahko našteval.

EDIT: pa pridobivanje alkohola v bistvu niti ni shranjevanje elektrike, ampak proizvajanje "fosilnih" goriv
 
Nazadnje urejeno:
28. sep 2007
1.176
33
48
#19
Se strinjam (skoraj) v celoti.

Metanol/etanol je v tem trenutku najbolj primeren način za shranjevanje energije na dolgi rok.
Tudi najenostavneje je to energijo uporabiti v strojih, ki so trenutno na voljo. (seveda je to mišljeno v prvi vrsti za vozila).

Seveda pridelava alkoholov iz nafte ali uporabne biomase (razen predelave ostankov pri proizvodnji hrane) ni tisto, kar je smiselno.
Svet rabi predvsem sintetične alkohole proizvedene iz viškov elektrike (vetra, sonca in nukleark).

Je pa proizvodnja sintetičnih alkoholov iz elektrike +CO2+H2 stvar ki rabi še precej vložkov (finančnih, tehnoloških, ...)
 

Ogo

Fizikalc
28. jul 2007
4.955
94
48
#20
Vodik ima šanso, če pridejo v prakso fuzijske elektrarne. Potem ga bo poceni proizvajat tudi z navadno elektrolizo vode.
Pa še to samo, če vmes ne pogruntajo učinkovitih in poceni baterij.

Tako da meni reč izgleda kot tepež mrtvega konja in mokre sanje, kako v dobi električnih vozil ohraniti stare poslovne modele, ki se vrtijo okrog pogruntavščine imenovane bencinska črpalka.