utrgalo mikrojermen alternatorja/kompresorja klime na pezoju

tony

Guru
23. jul 2007
7.929
513
113
Romex: ...pa posebnega orodja za vrtenje batka v zadnjih čeljustih, da sploh ploščice not spraviš :valjamse: :valjamse: :cheer:

Lej kako bi to izgledalo, če se tega lotim, recimo sprednje bremze, da ne bo še jebe z ročno. :valjamse::valjamse:

Najprej mi YT majstri povedo, kaj so dobre bremze, in za pežoja s 109 konji naročim Zimmerman navrtane diske in Textar ploščice (tisto izvedbo, ki se manj praši :fredi:), zraven še ATE set čepkov in vodil za menjavo ploščic. Ker že imam Lincosovo krokodil dvigalko, dvignem avto na dvorišču ko gospod. Vidim, da so gumi bremz lajtenge v presenetljivo dobrem stanju, nice.

Vmes delam raziskavo o zavornem spreju, ki ne vsebuje heksana (ki je vesoljska svinjarija) in recimo, da najdem enega vsaj brez opozorilnih stavkov.

Nato še kar brez težav odšravfam torx vijakec, ki drži disk. AMPAK, na pežoju disk držita dva, in drugi je požrt do amena. Špricam z WDjem (namenskega spreja nimam, gorilnika tudi ne), tolčem po nasadnem torx ključu s preveliko macolo in se zlomi (30 let star, Gedore, že rjav). Nato tolčem po šraufu z macolo. Ne gre ven.

Sposodim si od soseda dremel in hočem vanj vrezati minus, pa ne gre, ker nobena od šajb(ic) ni dovolj močna za orodno jeklo iz katerega torx je. Naše štacune nimajo prave, naročim z Amazona, traja 5 dni. Vmes spet kolo nazaj našravfam, pospravim dvigalko, ker je avto zunaj.

Dobim šajbo, in najprej prestavim avto, ker je sedaj parkiran na soncu. Poberem dol kolo, vrežem minus v torx in ga dobim dol. Hvalim Manituja mehankarije, da me ne ni spet zajebal. Naročim 4 nove torxe, Pežo original, in to v lokalni štacuni, ker jih tam, kot zdaj že vem, dobavijo prej in ceneje kot lokalni Pežo servis :sprasujemse:.

Nimam klešč za stiskanje gumi zavornih cevi, zato po nasvetu z YT spucam posodo za bremz olje, da bi lahko jedel z nje, in odprem pokrovček. Ko sokol pazim, da ne bi šel nivo čez mejo in se polil po motornem prostoru, in da je ne bi (če se Manitu odloči, da me bo pa tisti moment zajebal) zmanjkalo, ker Pežo testerja za odžračitev ABS enote niti slučajno nimam :fredi:.

Nato s ploščatim šraufencigerjem (Workzone) umaknem ploščice toliko, da poberem čeljust dol z diska. Seveda jo obesim na vzmet, da ne bo visela na gumi cevki (hvala, YT). Nato s 40 let starimi Unior rorcangami potisnem narazen batek, da grejo noter nove ploščice.

Kupit grem eno normalno drat piršno ki ni vsa rjava in starejša od mene in ploščato pilo za malo pobrusiti vodila čeljusti (kamor se vsede rob ploščic), kot me je naučil Edd China.

Ploščice in vodila namažem po BMWjevih servisnih navodilih in z njihovimi mažami (drugih nimam in ne mislim kupovati), držim pesti, da so bremze podobne kot na bemflih in ne bo težav.

Dol poberem disk, z drat piršno in brake clenaerjem spucam pesto, da je ko špegu. Ker Zimmermanovih diskov ni treba razmaščevati, jih samo počim gor, prišraufam torxe. Nato se spomnim, da bi jim koristilo malo bakrove anti-seize masti, da jih bom lahko čez 6 let spet spravil dol. Letim v Merkur, lokalno cesto popravljajo, kolnem in peljem v rdečo kljub semaforju za enosmerni promet, ker je tam čez teden gradbišče. Srečam samo en taxi, ki je hladen ko špricer, se mu umaknem. Z zobotrebcem namžem bakrove masti toliko kot je črnega za nohtom.

Ko na predpisan moment zategujem šravfa, ki držita čeljust na zadnji strani se eden o njiju utrga. Kot je že davno napovedal Luka51, ga ne morem dobiti ven. Pizdim in naročim še dve obnovljeni čeljusti (Budweg), ker danes itak nihče več noče menjati gumic in batkov v njih. Naročim nove šravfe, original Pežo, po forumu pišem, da so nesorazmerno dragi.

Čez teden dni z daparto.de pridejo čeljusti. Sestavim vse skupaj nazaj, pumpam bremz pedal. Hodim okrog avta, vse izgleda OK. Naredim en krog... Če ostanem živ, bomo pa videli takrat... :aplauz::aplauz:
 

luka51

Guru
16. avg 2007
10.762
2.448
113
Je res in ni res. Odvisno za kakšen tip avtomobila gre. Npr amerikanci za njihove avtomobile vse posnamejo, vse objavijo, skratka ni da ni.. Za evropske avtomobile imaš na youtubu precej manj robe kakor za murico..

happy 4th :)
Se strinjama, da ti yt ne da občutka? Se strinjama, da yt nemore preverit za tabo če si ok nardil (kar je na začetku nujno)? Se strinjama, da je na yt marsikdaj kaj spuščeno oziroma prikazano bolj preprosto kot je v resnici? Oziroma pri marsikerem videju delajo take bedarije, da glva pece. In kak bo zaj IT-jevec ločil zrno od plevela. Yt te tudi ne vidi, da se zraven spravlaš ko lačn srat in te opozori....
Gori je bil lep dokaz ko je šrauf vtrgal. Pač yt in forumi ti dajo samo teorijo.

Tony prosim ne primerjaj IT-ja z šraufarijo.
Ker dober mehanik še nikoli ni bil teoretik.

In ne nič nimam proti, da folk doma sraufa. Marsikoga sem že prepričal v to, da so začeli svoje pecikle šraufat. Samo fantje dajte se zavedat, da če pogledaš video na yt še nisi mehanik.
 

RoMeX

Majstr
20. feb 2008
1.589
358
83
Youtube ti da smernice, občutek dobiš sam. Prav tako za sabo preveriš sam.

Jz sm ITjevc, delam v ITju pa šraufam vsak dan. Začel sem brez znanja tako kot avtor te teme. 90% znanja sem dobil na youtubu, dejstvo je da če hočeš se da. rabiš prostor, voljo, denar in čas.
 

tony

Guru
23. jul 2007
7.929
513
113
Luka: ITjevec ni teoretik, nikakor. Kot v vsakem poklicu, se v ITju zares dela, le naučili smo se učiti sami sebe, ker drugače preprosto našem biznisu ni mogoče.

Ne naučiš se z gledanjem YTja, ampak Z DELOM (learn by doing). Seveda začneš z enostavnimi stavrmi: menjaš žarnice, brisalce, zračne filtre. Nato kolesa, zamenjaš kakšno hupo in žaromet. Nato odpreš voznikov volan, in po YT navodilih odklopiš airbag (ker rad živim nevarno, imam samo odklopljen kontakt, akumulatorja pa ne) in s kontakt sprejem popraviš nedelujoče gumbe za hupo, (česar mehanik ni znal rešiti, ker ne zna iti na YT - resničen primer), z voltmetrom (Conrad) preveriš continuity kablov za maso in volanskega pleha in daš airbag nazaj. Ker se delovanje airbag sistema preverja ves čas, lampica pa ne sveti, 100% veš, da si dobro sestavil zadevo. In tako naprej; če to HOBI mehanik (to niti slučajno ni zaresen mehanik, bolje rečeno, to je HOBI avto navdušenec), ki ima doma 4 avte, spravi v 10 let življenja, je napredoval povsem varno, korakoma in z dovolj premisleka.

Generalno pa pogledaš 10 videov, pol jih je en crap, eden pa morda zelo dober. Nato greš to delat, in ko se pojavi ovira, gledaš naprej YT, in vprašaš forumaše, ki imajo izkušnje s tem. In tako naprej, v nedogled, čeprav ima na koncu tema 5 strani, ampak sedaj je stvar že 95% končana - kljub temu, da vmes Sandra mora povedati, da nimaš pojma, in da verjetno ne ločiš jermena od ketne in ne blatnika od kolesa (kar je nesocializirano, moder človek bi me najprej vprašal, kaj sem na avtu do zdaj že delal in koliko orodja imam na voljo).

Glede stvari, ki so varnostno pomembne pa: občutek imam, da so ravno te reči na YT kar dobro obdelane, ker so američani tako paranoični in obsedeni s tožbami, da v pedagoško usmerjenih prispevkih varnostni vidik izjemno poudarjajo.
 
Nazadnje urejeno:
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N in RoMeX

tony

Guru
23. jul 2007
7.929
513
113
Ne znam oceniti, v čem je fora, v najboljšem primeru se zdi, da je to nemška mentaliteta in na Štajerskem normalen način komunikacije (nikakor ni mišljeno žaljivo), njim je to skoraj prijateljsko (študiral sem s kupom Štajercev :D ). Drugje pa tega niso navajeni, že v Šaleškem koncu se komunicira čisto drugače... V živo bi nad takšno komunikacijo naprimer vsak Gorenc že popizdil...

Lahko pa se mora še naučiti vljudnejše komunikacije. Dajem priložnost.
 
  • Všeč mi je
Reactions: zaseka in Kamele0N

Pbutec

100. registrirani uporabnik
20. jul 2007
14.718
3.389
113
Marlbor
Čudi me tak način komunikacije, glede na to da je nekaj omenjal, da je neki učitelj. Meni deluje bolj kot zatežena kuharca.
 
  • Wow
  • Haha
Reactions: Kamele0N in tony

tony

Guru
23. jul 2007
7.929
513
113
Povsem možno je, da je res učitelj - enega imam v žlahti in je na koncu z živci. Ko je dočakal penzijo je bil srečen bolj, kot prej 40 let ne.

Za učitelja ni pravi mindset, "tega se ne lotevaj, ker ne znaš in se ne boš mogel naučiti". Pravi mindset bi bil, "tega se loti ko boš naštudiral to in to in to".
 

luka51

Guru
16. avg 2007
10.762
2.448
113
Za učitelja ni pravi mindset, "tega se ne lotevaj, ker ne znaš in se ne boš mogel naučiti". Pravi mindset bi bil, "tega se loti ko boš naštudiral to in to in to".
Nimam takega mindseta. Ga pa mam da iz YT ne postaneš strokovnjak. V kar je vsak dan več folka prepričano. Eh se sn na YT pogleda znam vse. Ostali tak vsi samo lupijo.
 

tony

Guru
23. jul 2007
7.929
513
113
naj lupijo, ampak lepo prosim, tako spretno, da jih en aberveznik z YT videom ne pogrunta.

v mehankarijo sem vlozil ze ogromno denarja, zapomnil sem si pa samo tiste racune, ki so mi naredili vec jebe kot koristi.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N in sad

sad

Guru
24. avg 2007
14.184
2.834
113
Se strinjama, da ti yt ne da občutka? Se strinjama, da yt nemore preverit za tabo če si ok nardil (kar je na začetku nujno)? Se strinjama, da je na yt marsikdaj kaj spuščeno oziroma prikazano bolj preprosto kot je v resnici? Oziroma pri marsikerem videju delajo take bedarije, da glva pece. In kak bo zaj IT-jevec ločil zrno od plevela. Yt te tudi ne vidi, da se zraven spravlaš ko lačn srat in te opozori....
Gori je bil lep dokaz ko je šrauf vtrgal. Pač yt in forumi ti dajo samo teorijo.

Tony prosim ne primerjaj IT-ja z šraufarijo.
Ker dober mehanik še nikoli ni bil teoretik.

In ne nič nimam proti, da folk doma sraufa. Marsikoga sem že prepričal v to, da so začeli svoje pecikle šraufat. Samo fantje dajte se zavedat, da če pogledaš video na yt še nisi mehanik.
Seveda ti samo praksa da občutek. Ampak za nekoga z malo pameti (da ve, da ni vse tako enostavno kot YT videi kažejo) in eno levo in eno desno roko (ne samo z dvema levima rokama) in osnovnim orodjem, se da čuda narediti s študiranjem YT. NE ENEGA VIDEA. Ker tole, kar je tony spodaj napisal, drži 100%

Generalno pa pogledaš 10 videov, pol jih je en crap, eden pa morda zelo dober.
Sam sem že izredno veliko stvari uredil na podlagi YT. Je pa moj proces tak: poiščem več video posnetkov in jih gledam, si pišem vodič. Potem pa primerjam navodila med njimi. Hitro najdeš razlike, če se neke stvari ujemajo v vseh video posnetkih, moje dosedanje izkušnje kažejo, da potem zadeve štimajo. Tako da se naprej usmerim v razlike ali manjkajoče stvari v nekih videih in to probam razčistit. Do sedaj mi je še vedno uspelo. Ampak je treba vložiti nekaj časa in truda noter, ne pogledat en video (z največ ogledi in najbolj fency videografijo) in it noter z mislijo, I am the best, peace of cake.
Ko to delaš nekaj časa nekako dobiš občutek, komu bolj verjeti.
Tako sem recimo že kar nekaj iphonom zamenjal ekrane, zvočnike, itd. Brez najmanjših težav. Tudi poserivisiral kakšno zadevo na vozilu, ki sem jo prvič delal. BP.
Ampak kot rečeno: je treba vložit malo časa in truda v to. Primer: imaš tutorial za menjavo stekla na iphone 5 v 5ih minutah in v 37ih minutah. Ta zadnji razloži tudi veliko možnih napak. Recimo tipična napaka, ko tisti bel košček tkanine ali karkoli že je na senzorju svetlobe ali bližine, ne spomnim se, ne prestaviš. In ti potem iphone dela, le ne ugasne se ekran, ko telefon na uho daš. Ugani, kateri video večina ljudi pogleda? :)
Pa spomnim se recimo tutoriale za menjavo baterije na iphone 6, ko kaže, kako baterijo ven pajsaš in jo polomiš, itd. A dejansko samo primeš dva lepilna traka na vrhu baterije in jih potegneš gor. Bum, baterija je zunaj. To sta samo dva primera iz glave.
Kar se mene tiče je YouTube glede tega odličen. Kombiniraš še z različnimi forumi in si kar zmagal. Seveda pa moraš imeti pri tem zdravo pamet in se zavedati svojih zmožnosti. Recimo motorja sam ne bi šel razstavljat na podlagi YT vodiča.
PS: in kljub vsemu temu, se zavedam, da nisem ne mehanik, ne serviser za iphone-a. Mi je pa YT dal opcijo, da si pozimi krajšam čas in kakšno zadevo sam uredim, hkrati se pa pri tem še nekaj novega naučim. In ko se nekaj naučiš in uspešno zadevo izvedeš, je kar fajn občutek. Bil sem pa tudi pripravljen na možnost, da bom kaj zaj... So what.
 

tony

Guru
23. jul 2007
7.929
513
113
Odlomljeni sravf je po pezo katalogu M8, dolzine 35 mm, kakovosti 8.8, 1,25 mm pa je verjetno tip navoja. Pezo diler je rekel, da me poklice nazaj (pa me ni), na UK forumu berem, da srauf ni vec dobavljiv ze 9 let...

novega sem dobil v Kammu, stal je 15 centov (za tip navoja ne vem kaksen je, gre pa v nosilec rolice cisto na easy).
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
Osebje foruma
23. jul 2008
35.059
3.503
113
035033137_1-8900b1b050cc21a1eef8a2ed03241b8e.png

EDIT: ker nič ni napisano mislim da je to potem podatek za, suh šravf in suh navoj!
 
  • Všeč mi je
Reactions: RoMeX in tony

tony

Guru
23. jul 2007
7.929
513
113
Standardni M8 ima korak 1,25mm - Dobil bi ga tudi v vsaki železnini ali v ropotiji pod pultom ;)
V kupu domače krame sem našel le en prevelik bruniran M10 za sanke bemflovega sedeža... :valjamse:

Malo je bilo težje najti tega, ker pod glavo (kamor se usede rolica) nekaj mm nima navojev, ampak ni hudič, da tudi takega ne bi imelo ogromno štacun :zmaga:
 

tony

Guru
23. jul 2007
7.929
513
113
Jermen (6PK1145), nosilec in obe rolici sem zamenjal. Napel sem ga točno tako, kot sem pisal na prvi strani (pol cm pomika možnega pomika jermena navzdol s prstom na najdaljšem prostem delu jermena obenem pomeni tudi, da lahko na istem mestu jermen s prsti obrneš za 90 stopinj, več pa že ne gre).

Alternator fila s 14 V, klima dela, sliši se ga absolutno ne.

Hvala vsem, ki ste pomagali z nasveti. :aplauz: (Lep dan tudi vsem nejevernim tomažem. :cheer: )
 

tony

Guru
23. jul 2007
7.929
513
113
Vzel sem BGSov 450 mm dolg breaker bar z glavo 3/8'', ki se zdi še najbolj uporaben za delo okrog motorja (1/2'' je z nastavkom vred hitro precej velik, pa še dražji je)... Ima tudi fajn oblikovan kovinski ročaj, ki ga lahko enostavno podaljšaš s kakšno cevjo, če je treba :evil::fredi: (Kupiti se da tudi samo glavo kot rezervni del, če bi kdaj odletela...)

Spletna stran proizvajalca:

V spletni štacuni Orodje Žabjek reč stane 22 EUR (artikla niso imeli na web strani, so se pa takoj odzvali na mail in zrihtali predračun, pohvale :zmaga: ).

Bomo videli, kako se bo obnesel. 3/8'' breaker bar s tako dolgim ročajem je prava redkost (tipični so 25, 30 cm... Celo Nepros ima samo 30 ali 40 cm varianti (ta je draga u božjo m...).