Tesla MODEL 3

I

Izbrisan uporabnik 474

Gasper008
Dokler ne začneš razlikovati med Gross Profit Margin in Net Profit Margin, je vsaka nadaljnja debata o uspešnosti Tesle s tabo brezpredmetna. Ali z drugimi besedami - Tesla v povprečju v zadnjih petih letih naredi z vsakim izdelkom 14% izgube, medtem ko tvoj primerljivi VAG z vsakim izdelkom naredi 3.43% čistega dobička. BMW recimo več kot 7%.

Pečjaka mešat zraven k "resnim" tekmecem je sfaljeno. Če bi Pečjak bil res tako očiten frajer, kot ga nekateri hočejo prikazati, potem bi že zdavnaj zapustil našo Kokoško in postal poznano ime v EV sceni s strani big boysov (sem ne štejem nekih EV zanesenjakov). Ter ustvarjal z nrepimerno večjimi resursi in boljšimi pogoji, kot pa v svoji štalinki. Recimo kot Lešnik in pogojno Rimac.
 

Anubis

Fizikalc
4. nov 2007
516
97
28
Ne vem no, potem so podatki o Gross profit Margin za v smeti in nič ne pomenijo?
https://ycharts.com/companies/TSLA/gross_profit_margin
https://ycharts.com/companies/VWAGY/gross_profit_margin

Očitno VW že danes s klasiko ne dohaja Tesle. Pametnjakoviči tule gor pa pravite, da v EV ne gredo ker bi bil profit še manjši, aja pozabljam kreativno računovodstvo in tiščanje glave v pesek.

Dejstvo je da Pečjak lahko sestavi spodoben EV v svoji garaži, dejstvo je da katerokoli firma lahko naredi "Tesla killer", ampak da tak avto dela profit je pa očitno hudičevo težko doseči. Pa je lahko Tesla še tak klump od avta in posmeh na nekaterih področjih, to so samo malenkosti, ki jih čez par let ne bo več.

Po aferi z dizlom so takoj rekli v smeti z njim, bomo šli na elektriko, sedaj tik pred masovno proizvodnjo EV jim pa nekaj teče voda v grlo in na zadnjih avtosalonih spet slišimo smešne izjave, da kako pa njihovi dizli niso tako slabi in bodo potrebni za neke CO2 cilje, bla, bla, bla.

Nemce bo iz ene strani strgala Tesla z elektriko iz druge strani pa Japonci in Korejci s hibridi.

No, no, primerjaj še ostale. Recimo Forda itd. To ni ravno edini kriterij za napovedovanje prihodnosti podjetja. Predvidevanja o trganju Nemcev (ali koga drugega) s strani Tesle sodijo (zaenkrat) bolj za šank.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Eden izmed poglaitnih razlogv, da se v Evropi ne forsira EV z vso močjo (razen Norveške, ki so pa itak pajaci svoje vrste), je nepripravljenost elektro trga na skokovito porabo električne energije. Na tem področja vlada paničen strah. Nemci in Avstrijci niso naklonjeni jedrski energiji, ki bi bila nujno potrebna za osvežitev omrežja, vzhodna Evropa pa tudi laufa na premog - povečanje kapacitet v tej smeri pa tudi ni nekako v "eko" duhu...
 
  • Všeč mi je
Reactions: Pepe

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Glej, dejstvo je da je Model 3 poceni za naredit in da ima Tesla na njem preko 20% marže, dejstvo ki gre Nemcem zelo v nos. Tesla kot cela firma pa potem ta denar zagoni drugje za razvoj naslednjih modelov, novih tehnologij (baterije), servisne mreže, polnilnice, solarne strehe... In zakaj tega denerja nebi zagonili za nekaj kar bo dobro za prihodnost firme?
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Fora je v tem, da Tesla 3 obstaja zaenkrat samo v dražjih različicah, kjer lupijo stranke za nenormalne cene, zato da bi naj Tesla 3 delala profit. Da dela profit, trdi Tesla, številke sicer kažejo drugače. Ne pozabit, da je Tesla 3 bila mišljena kot budget EV za $32.000 - cifra, ki je Tesla zaenkrat niti v sanjah ne more ponuditi na trgu.
Ne mešat gross in net margin, pa investicij in razvoja. razlika med tema dvema je enormna (~+20% vs. ~-14%), kar pomeni, da se Tesla živi od zunanjega kapitala - milijardna vlaganja s strani USA.

verjemi, da Nemcem ne gre Tesla nič v nos in se ne obremenjujejo z njo. Niti Ford, niti Volvo, niti GM, niti PSA in ostali. Prav nobenemu ne odžira nekih blaznih %. Glede članka Electreka (ki je, mimogrede, (ne)uradno Teslino trobilo) in o izjavah kao tehnikov pri Porscheju in Audiju, kako so navdušeni in presenečeni - to je potekalo nekako tako: "sem bil presenečen, kako minimalistično je izdelana Tesla in koliko bližnjic so ubrali, kar niti ni slabo...". Electrek pa je malo obrnil in napisal, da so tehniki navdušeni nad Teslo in njenim izjemnim minimalističnim pristopom in da morajo zdaj ponovno za risalne deske, ker tega ne morejo doseči...

Glej, Tesle niso slabi avtomobili, daleč od tega. So izjemno premišljeno zasnovana in imajo kar nekaj stvari, ki so nekoliko "out of the box." Ponekod je to prednost, ponekod slabost. Vsekakor spadat pogon (motor, pretvornik in baterije) med bisere, čeprav v njih ni nič revolucionarnega. Zakaj tega ni pri konkurenci? Ker ko se gre za te cutting edge tehnologije, je pomembna TBF - time between failure, na katerega se Tesla požvižga, neka renomirana znamka pa se ne more. zato raje uberejo nekoliko bolj konzervativen pristop, recimo manjša moč, manjša obraba in obremenitev, vendar v nekih okvirih znamke. Če tega ne dosežejo ali pa bo cena dela ali kompleta presegla neko vnaprej zastavljeno vrednost, bo projekt dobil rdečo luč. Tesal pa rine z glavo skozi zid, ako prođe, onda prođe. Poglej si njihove fiaske z autopilotom, zaradi katerega so ljudje umirali. Zamisli si enak scenarij recimo pri Mercedesu...

Še nekaj o poslovanju Tesle, ki nekako spada v sivo cono, kar lahko povem - Tesla se je zanimala z nov pristop toplotnega oblikovanja konstrukcijskih delov (hot forming). Povedali so specifikacije in tolerance, ki so bile nekje na ravni Volva in Mercedesa. te specifikacije lahko dosežeš samo, če furaš matrico z zelo visokimi temperaturami (cca. 600°C), vendar se pri tem zmanjša življenjska doba orodja za nekje 4x. Seveda to Tesli ni dišalo... In kaj so naredili? za crash teste in vzorčne avtomobile so izdelali dele po novem postopku, za "navadno rajo" pa vgrajujejo konstrukcijske dele z znatno nižjimi specifikacijami in tolerancami...
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
$32.000 si se izmislil, dobro za Teslo da lahko prodajajo za $50.000. $35k je nek target za oskubljeno verzijo z enim motorjem, manjšo baterijo, slabšimi materiali v notranjosti, to bo tudi za izdelavo pomenilo manjši strošek, a ni res?

Odkar delajo normalne količine Model 3 (od avgusta 2018 dalje) net margin Tesle ni več -14%.

Preveč se zanašaš na to kje smo danes, če je pa očitno kam ta vlak pelje.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.900
1.076
113
www.adriamedia.si
Pa je lahko Tesla še tak klump od avta in posmeh na nekaterih področjih, to so samo malenkosti, ki jih čez par let ne bo več.
.

Vidiš, tule se motiš. Ni problem tak EV nareit tehnično. Ni ga problem naredit z RVC, če je kvaliteta izdelave popolnoma v k..., kot je pri Tesli. Prolem pa je naredit EV, ki ima: doseg, kvaliteto, industrializacijo za deset ali stotisoče kosov, urejeno dobav rezervnih delov in servis, pa še ceno. Ta momment ne gre, niti Tsli, ki pač ignorira kvaliteto, servis ipd ... Ampak na dolgi rok bo to problem Tesle, ne ostalih.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.900
1.076
113
www.adriamedia.si
$32.000 si se izmislil, dobro za Teslo da lahko prodajajo za $50.000. $35k je nek target za oskubljeno verzijo z enim motorjem, manjšo baterijo, slabšimi materiali v notranjosti, to bo tudi za izdelavo pomenilo manjši strošek, a ni res?

Odkar delajo normalne količine Model 3 (od avgusta 2018 dalje) net margin Tesle ni več -14%.

Preveč se zanašaš na to kje smo danes, če je pa očitno kam ta vlak pelje.

Pelje k koncu Tesle, česar si ne želim. Zdaj še lahko preživijo z nabiranjem kapitala, kaj pa, če se ekonomiji malo zalomi (da o prihodu zelo konkurenčnih produktov ne pišem)?
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Pelje k koncu Tesle, česar si ne želim. Zdaj še lahko preživijo z nabiranjem kapitala, kaj pa, če se ekonomiji malo zalomi (da o prihodu zelo konkurenčnih produktov ne pišem)?

Ne drži. Tesla ni zbirala kapitala že dolgo. Ne ve se pa točno zakaj. Lahko da ima prepoved zaradi DOJ/FBI preiskave ali pa se drži Muskovih besed, da Tesla nikoli več ne bo rabila it po kapital na trg. Slednje je manj verjetno, ker je pribljižno vse kar izreče Musk laž ali pa vsaj zavajanje.

Tesla živi od ust do ust. Od evropskih kupcev zahteva vnaprejšnje 100% plačilo kupnine za vozilo, v USA šele po 3-4 mescih pošljejo kupcu papirje za avto in tako odložijo plačilo davka za prodan avto npr. Dobavitelji so jim dali velike popuste in odloge plačil, zdaj ne bodo več mogli, Panasonic bo "crknil" in že potiha opušča Teslo.

V USA so tablice zelo sproščena stvar, redkokje se dobi kazen ali pa policist samo opozori na to, da so začasne pretekle. V EU se tega sranja ne bi mogli it.

Pač polno je rdečih zastavic, tudi polno neprodanih avtomobilov, ki jih zaradi 480k rezervacij naj nikoli ne bi bilo. Musk v precepu... če izda 35k$ verzijo kot jo trg čaka in se potem izkaže, da nikoli ni bilo 480k rezervacij in je zopet za kaznova? Mogoče še dobro, da se jim finančno ne razide proizvajat 35k$ različice. :p

PS. SJTV1 če Tesla crkne ne bi blo nič negativnega več glede EV napredka. Mogoče pred časom res, zdaj pa ne.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Pri negativnem net marginu se moraš pufat, če hočeš preživet. Kapitalskih zalog pa nimajo...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.900
1.076
113
www.adriamedia.si
Ne drži. Tesla ni zbirala kapitala že dolgo. Ne ve se pa točno zakaj. Lahko da ima prepoved zaradi DOJ/FBI preiskave ali pa se drži Muskovih besed, da Tesla nikoli več ne bo rabila it po kapital na trg. Slednje je manj verjetno, ker je pribljižno vse kar izreče Musk laž ali pa vsaj zavajanje.

Tesla živi od ust do ust. Od evropskih kupcev zahteva vnaprejšnje 100% plačilo kupnine za vozilo, v USA šele po 3-4 mescih pošljejo kupcu papirje za avto in tako odložijo plačilo davka za prodan avto npr. Dobavitelji so jim dali velike popuste in odloge plačil, zdaj ne bodo več mogli, Panasonic bo "crknil" in že potiha opušča Teslo.

V USA so tablice zelo sproščena stvar, redkokje se dobi kazen ali pa policist samo opozori na to, da so začasne pretekle. V EU se tega sranja ne bi mogli it.

Pač polno je rdečih zastavic, tudi polno neprodanih avtomobilov, ki jih zaradi 480k rezervacij naj nikoli ne bi bilo. Musk v precepu... če izda 35k$ verzijo kot jo trg čaka in se potem izkaže, da nikoli ni bilo 480k rezervacij in je zopet za kaznova? Mogoče še dobro, da se jim finančno ne razide proizvajat 35k$ različice. :p

PS. SJTV1 če Tesla crkne ne bi blo nič negativnega več glede EV napredka. Mogoče pred časom res, zdaj pa ne.
Pri takem dogajanju bodo bolj prej kot slej spet rabili denar. Od investitorjev ali kako drugače. Kaj pa je podaljševanja rokov plačil in odalganje davčnih obveznosti kaj drugega kot nabiranje kapitala (ok, sredstev) iz vseh vetrov?
Tesle bi mi bilo škoda. Brez njih EVji še dolgo ne bi bili, kjer so ... Zaslućili bi soi novo, dobro vodstvo, reorganizacijo in resne produkte.
 

Malecky

Majstr
10. sep 2007
11.435
409
83
Tesla rabi 2-3 mrd, da bi normalno poslovali, razvijali in gradili. VW je postavil rekord za tovarno na kitajskem na pamet 22 mescev in nekaj mrd$. Musk pravi da rabi 500mio in letos bo letelo iz blata v najemu 3000 avtov... Tolk je poln dreka kot noben politik, niti Trump.

Ti dam prav, da je nabiranje kapitala, samo to so zelo različne cifre. Mogoče Teslo kupijo Kitajci, vrednost ima edino znamka ostalo je skoraj vse za na odpad in začeti znova. Ne kažejo se rožnati časi nasploh, tako da še kak epl ne bi kupil.

PS. Musk je z vsemi hišami in premoženjem z max. vzvodi zapufan in je zgleda po ovinkih financiral SpaceX, da še niso zaprli. Dobili so 1/3 nujnih sredstev in še to bodo plačevali visoke obresti. Tesla je dejasnko najbolša stvar pod Muskom pa še ta diha, ker jo investitorji umetno ohranjajo pri življenju in imajo še buy na delnico.

saupload_DypupeYWoAUrEqw.jpg
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Tesla proda na mesec 20.000 vozil po $50k, to je $1 mrd prihodkov vsak mesec samo od M3, dodatnega denarja za obstoječo proizvodnjo ne potrebujejo, morda bodo kaj potrebovali za gradnjo novih tovarn z novimi kapacitetami. Janurja so prodali manj vozil, ker so jih po 3.000 vsak teden začeli pošiljati v Evropo, tu pa jasno da pride do zamika, ker so ladje počasne :eek:. Bomo videli prodajo v Februarju, pa graf boš moral vzeti od kje drugje, kjer bo pisalo "Global Tesla sales".

Ampak ja Malecky ti vse veš, pogoltnil si celo znanje interneta in nič nisi izpustil iz svojih podrobnih fundamentalnih analiz. Koliko časa že oznnajša da bo Tesla rabila ne vem koliko mlrd da ne crkne, kdaj si napovedal že bankrot, prevzem pa ne vem kaj še. Malo morgen, daj naredi nam usuga pa nehaj že shortat TSLA, ker to ni dobro za tvoje zdravje. Ali pa nehaj brat internetne povzetke in sam odpri hard facts številke in naredi sam svojo analizo.

Pri negativnem net marginu se moraš pufat, če hočeš preživet. Kapitalskih zalog pa nimajo...

Če bi bil na tekočem bi vedel da Tesla že dve četrlteji posluje pozitivno. Cash Flow pozitiven, Net margin pozitiven.

V enem četrletju Tesla obrne $6,8 mlrd, ostane ji pa $1,5 mrd samo zato, da ne "crkne" :p Koga briga če to potem vse pokurijo in še vzamejo dodatne pufe.