Servisiranje klimatskih naprav

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
@all
Zakaj ste vsi ponosni, da klime niste še nikoli filali? Pa vi res mislite da je samo plin v igri! To je jako blagodejno za kompresor ja... Približno tako, kot da se pohvališ da v motorju še nikoli nisi kontroliral nivoja olja in ga dotočil, kaj šele zamenjal...
Kot da se samo plin dofilava (verjetno pri pocarjih in kuponkotih res), drugače se plin izsesa iz sistema, regenerira (očisti vode in drugih primesi), napolni sveže olje v sistem (za mazanje kompresorja) in napolni plin (če ste taki džeki se vrne samo ista količina plina), ampak dam roko v ogenj da po 4 letih je v sistemu nekje največ polovica predpisane teže...
Potem se pa čudimo zgodbam o odpovedi kompresorjev... Le zakaj...
Tudi sistem klimatizacije zahteva vzdrževanje in glej ga zlomka, celo predpisan je s strani proizvajalca v servisnih navodilih. Osebno pa še nisem zasledil pri katerikoli znamki da ti npr. februarja ob rednem servisu opravijo še predpisan vzdrževalni poseg na klimatski napravi...
 
Nazadnje uredil moderator:

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.746
887
113
tu in tam
Daj ne paničari
wink-1.gif
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Fizika ti ni jaka strana, a? Termodinamični procesi, obnašanje plinov pri kompresiji in ekspanziji, mehanika fluidov, karakteristike maziv...
Potem ti tudi mehanika ni najbolj jaka stran... Posledice nemazanja gibljivih delov...
 

Gatto

Guru
19. jul 2007
18.746
887
113
tu in tam
Ne ne, nič mi ni jaka strana, imaš prav. me boš ti naučil..
wink-1.gif
nisi povedal, če v hladilniku tudi menjaš plin na vsake dve leti? ali je pri avtu kaj drugače.?
 

Cash

Guru
19. avg 2007
8.070
981
113
Tvingo od mislim da 2000 ali 2001 nazaj so žrli olje, potem so dobili "popravljen" motor, kateri ni nič žrl olja (točno letnico naj pove kdo, ki bolje pozna to situacijo - lahko, da je bilo celo l2002, ne vem) Pa tudi pocinkan pleh so imeli, če se ne motim, ker meni je en ruknil v blatnik, da se je barva odkrušila in je zazijal pleh ven ene 4cm2 in v enem letu ni bilo nič rjasto. Glej tudi, da kupiš po l2001, ker so imeli "na pol odkodiran" vžig motorja, to pomeni, da si ga lahko odklenil pri vratih in je vžgal (pač tako, kot dandanašnji avti), pred 2001 pa si moral nujno z daljincem odklenit, drugače ni vžgal in ta imobilizator se je zelo zajeba..a pri renojih, zato so ga skenslali. Preden ga kupite, probajte "na roko" odklenit avto (pri vratih) in ne z daljincem in če bo vžgal, ima ta novi sistem.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Glej, bo CDB povedal kako in kaj. Smatram ga za strokovno podkovanega o tem.
Če bo pritrdil meni, se boš opravičil in nehal nabijati, v nasprotnem primeru bom to storil jaz. As simple as that.

CDB?
 

Notranjc

Marco Polo
6. sep 2007
11.976
11
38
Ja to foro z odklepanjem poznam, ker sem tudi sam imel Twinga sicer je od tega že skoraj 15let, bil je letnik 1996.
Glede pleha pa ravno tako kot ti praviš, sem povozil moral in mi je vsekal v vrata tako, da se je odkrušila barva, ter se pokazal gol pleh, tako sem se vozil par mesecev preden sem dal barvat, pikice rje se ni pokazalo ta čas. Zato mi je zdaj čudno, da bi bilo pa kar vse gnilo.
 

Roberto

Majstr
19. jul 2007
12.057
154
63
Doma
Kolikor se spomnim... Imobilizatorji na tak način so bili v uporabi do prihoda Clio II/Kangoo (a je bilo to 98?). Potem je bil transponder v ključu in je imel blokado tudi voz brez DCZ.
Sem imel MEgane l. 96 in je imel to stvar... Sem dal na servisu popraviti nastavitev na UHCju, da je bil deblokiran še 10min. po odklepanju.
 

jetamp

Fizikalc
5. sep 2007
3.517
59
48
Kranj
Citat:
Zakaj ste vsi ponosni, da klime niste še nikoli filali?
V bistvu sem hotel povedati, da cevi še dihtajo in da kondenzator še ni razpadel zaradi soli tako kot pri novejših vozilih. Za olje v kompresorju pa vem, da je po toliko letih že čisto žarko
tongue-1.gif
 

ovca

morfy
Osebje foruma
18. jul 2007
5.881
3
38
36
Cvičkova dežela =)
www.alter.si
Citat:
Uporabnik Roberto pravi:
Glej, bo CDB povedal kako in kaj. Smatram ga za strokovno podkovanega o tem.
Če bo pritrdil meni, se boš opravičil in nehal nabijati, v nasprotnem primeru bom to storil jaz. As simple as that.

CDB?

Kokrkoli obracam kratice, zmeri pridm na CNB in ne CDB
evil.gif
 

Gox

1.200. registrirani uporabnik
24. sep 2007
1.978
69
48
44
www.citroenar.com
Moj Citroen je bil pri dveh letih priklopljen na mašino za polnjenje klim in ponovno sedaj pri štirih ... obakrat je mašina dodala nekaj gramov plina. Serviser je rekel da je na dve leti kontrola...

Obakrat je bil avto marca na servisu ... klima hladi super
aplauz.gif
 

crashednburnt

Majstr
Osebje foruma
20. jul 2007
8.730
419
83
Goriška
www.avtopro.si
Ne motiš se. Davnega leta 2008 sem napisal kratek članek na to temo. Kasneje sem imel navado, da sem spomladi odprl temo o teh zadevah, ampak iz leta v leto je več "strokovnjakov" podajalo mnenja, da je servisiranje popolnoma nepotrebno in kot tako čisto nategovanje.

Ponavadi je zmagovalna primerjava s sistemom domačega hladilnika, ki se ga ne polni. No, nekdo, ki sistem hlajenja v domačem hladilniku primerja s tistim v vozilih, očitno nima pojma (milo rečeno). Pa poglejmo eno izmed največjih razlik - kompresor. Skoraj vsi smo že videli kakšnega, npr:

9B106684-5558-4194-89EA-F1FE88FC3502.jpg



Gre za hermetični kompresor (vsi gibljivi deli so hermetično zaprti), katerega sestava in obratovanje je precej drugačna od tistega v avtomobilu. Slednji seveda niti približno ni hermetičnega tipa - najšibkejša točka je semering na glavni gredi kompresorja, ki skrbi za tesnenje hladiva in preprečuje vdor zunanjih plinov, kapljevin in nečistoč. Opravlja bistveno težjo nalogo kot recimo semering glavne gredi motorja, ki preprečuje iztekanje motornega olja (kapljevine), saj mora zadrževati plin. To pa lahko stori le s pomočjo olja PAG, ki ima sicer tudi druge naloge (mazanje). Hec je v tem, da je to olje termično precej občutljivo in se kot tako pač stara. Poleg tega, da zaradi spremenjenih lastnosti slabše maže kompresor, izgublja tudi sposobnost omočljivosti, kar povzroča puščanje hladiva na semeringu kompresorja ter (v primeru slabšega tesnenja zaradi preperelih tesnil) na spojih.

Druga velika razlika so seveda cevi, kjer je polno (tesnjenih!) spojev, ki jih pri domačem hladilniku ni. Poleg spojev so tu tudi upogljive cevi iz umetnih mas, ki s časom postanejo vedno bolj porozne. Molekula 1,1,1,2-Tetrafluoroetana (R134A) pa je majhna in kot taka hitro najde prosto pot.


Glede razmer, v katerih sistema delujeta, pa sploh nima smisla izgubljati besed. Avtomobilska klima je izpostavljena velikim temperaturnih nihanjem, vibracijam, ter zunanjim vplivom. Hladilnik je praktično ves čas na sobni temperaturi, največji stres pa doživi tedaj, ko nekdo zaloputne vrata.

Mojih 5 centov. Kdor hoče, naj verjame stroki, kdo ne, pa naj verjame alternativcem.
 

bula

Fizikalc
3. sep 2007
453
26
28
Berem tale mnenja in sem v dilemi. Moja gajba je dopolnila 14 leto starosti, klime do seaj na uradnem servisu niso niti pipnili, hladi pa še vedno kot je treba. Kaj sedaj? Angleži pravijo -Dont fix if aint broken - in po mojih izkušnjah imajo prav. Torej pusti klimo pri miru, dokler dela. Po drugi strani pa so mnenja o rednem servisiranju klime tudi čisto racionalna - vsako delujočo zadevo je treba vzdrževat.
Imam pa malo pomislekov: če zadeva normalno deluje toliko let brez vzdrževanja - menjave plina in olja , ki bi morala po izjavah nekaterih tukaj že zdavnaj izginiti iz sistema, pa očitno nista - a mogoče klima ni tipa "brez vzdrževanja? Tudi v knjižici z navodili nikjer ne piše nič o tem, da bi bilo pri klimi treba kaj menjat. Kaj pa sedaj?
 

igi

Guru
13. okt 2007
5.361
987
113
Celje
Obišči stran
Nekaj vem o klasičnih klimah in kompresorjih, o avto klimah pa samo za vzorec.

In tukaj se strinjam s tem kar je napisal crashednburnt. S tem, da dokler je vsaj malo plina v sistemu ne more nič v sistem mimo semeringov in tesnil. Klima v avtu napram hladilniku ali klasični klimi obratuje izredno malo. Če so današnja specialna olja tako zanič da so neuporabna po 100 urah obratovanja kompresorja pa res ne vem.

Vem pa, da "mojstri" tipa kuponko v mašino za polnjenje avto klim nalivajo olja iz velikih kanistrov za par €, ker original je drag kot zlato. To slučajno vem, ker se mi je eden s tem pohvalil, kako sedaj skoraj nima stroška s kontrolo klim. In pri takšnih sem sam še vedno mnenja, da je prvo original olje pa čeprav staro 3 leta še vedno boljše kot kr nekaj kar ti mojstri uporabljajo.
 

tony

Guru
23. jul 2007
9.390
1.355
113
Tudi sam imam v 16 let starem avtu še neservisirano klimo in dela tako kot prvi dan.
 

corsol

Guru
11. mar 2010
2.672
829
113
Kljub temu, da mi je klma v avtu brez problemov delala 12let, sem jo letos dal "pregledat" ......za dodat je bilo nekaj plina (kolikor se spomnim ga je bilo sistemu še vedno cca 60-70%) + menjava filtra/sušilca, ki je bil reltivno poceni - 24€
Klima je vedno delalla BP, imam pa sedaj občutek, da kljub vsemu hladi malo bolje.....

Na uradnem servisu so vedno rekli , da v kolikor klma hladi , servisiranje ni potrebno,


...............potem pa vedi kaj je prav in kaj ne.
 
Nazadnje urejeno: