Seat Leon 1.4 TSI težave

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
8.001
735
113
Moj Leon 1.4 TSI 2014 (EA211) je 10 let delal kot urca, potem pa so se začele težave...

Najprej sem počakal sredi LJ ker je injektor začel spuščati in mi ga je mehanik moral zamenjat.
Čez par mesev sem spet počakal ob cesti in mi je potem mehanik zamenjal svečke.
Čez par mesecev mi zjutraj ni hotel vžgati. Obd2 je javljal Cylinder 1 misfire. Mehanik ga je nekaj časa verglal in potem je čudežno vžgal in delal BP brez napak (na OBD2 testerju).

Mehanik je bil mnenja, da je kriv star akumulator in sem nabavil novega.

Zjutraj ko ga vžgem vedno malo trese in tako slabotno prede, kot da bo vsak čas ugasnil... potem se lahko peljem normalno.

In sem nabavil OBDEleven dongle in Pro subscription in pa dodatno še VAG tester ANCEL VD700.

Ker ni €€€ za menjavo avta moram težavi pridet do dna.

Za začetek sem v obd11 posnel "Number of misfire" na vseh cilindrih za 15min vožnje:
1758718973385.png

Tle kaj druga kot to, da so težave se ne vidi...

Če bi bil "cylinder misfire" vedno na enem cilindru potem bi bil lahko vzrok karkoli od tega:
- injektor
- svečka
- vžigalna tuljava

Da se pa random pojavlja na vseh cilindrih pa pojma nimam kaj bi bilo, ker nisem mehanik.

A mogoče lahko kdo pomaga in mi pove, katere vrednosti še lahko posnamem z OBD2 testerjem, da bi bil bližje diagnozi kaj se dogaja?

Že v naprej nalepša hvala za pomoč.
 

novaa

Pubec
19. jul 2007
8.859
1.561
113
Moj Leon 1.4 TSI 2014 (EA211) je 10 let delal kot urca, potem pa so se začele težave...

Najprej sem počakal sredi LJ ker je injektor začel spuščati in mi ga je mehanik moral zamenjat.
Čez par mesev sem spet počakal ob cesti in mi je potem mehanik zamenjal svečke.
Čez par mesecev mi zjutraj ni hotel vžgati. Obd2 je javljal Cylinder 1 misfire. Mehanik ga je nekaj časa verglal in potem je čudežno vžgal in delal BP brez napak (na OBD2 testerju).

Mehanik je bil mnenja, da je kriv star akumulator in sem nabavil novega.

Zjutraj ko ga vžgem vedno malo trese in tako slabotno prede, kot da bo vsak čas ugasnil... potem se lahko peljem normalno.

In sem nabavil OBDEleven dongle in Pro subscription in pa dodatno še VAG tester ANCEL VD700.

Ker ni €€€ za menjavo avta moram težavi pridet do dna.

Za začetek sem v obd11 posnel "Number of misfire" na vseh cilindrih za 15min vožnje:
Poglej priponko 101301
Tle kaj druga kot to, da so težave se ne vidi...

Če bi bil "cylinder misfire" vedno na enem cilindru potem bi bil lahko vzrok karkoli od tega:
- injektor
- svečka
- vžigalna tuljava

Da se pa random pojavlja na vseh cilindrih pa pojma nimam kaj bi bilo, ker nisem mehanik.

A mogoče lahko kdo pomaga in mi pove, katere vrednosti še lahko posnamem z OBD2 testerjem, da bi bil bližje diagnozi kaj se dogaja?

Že v naprej nalepša hvala za pomoč.
Gemini pravi sledeče:

Možni vzroki za težave​


Glede na to, da se težava pojavlja naključno po cilindrih (ali pa vsaj ni vedno javljena na istem) in predvsem ob hladnem zagonu, bi se osredotočil na sisteme, ki vplivajo na vse cilindre hkrati in so kritični v fazi ogrevanja.


  1. Saje na sesalnih ventilih (Carbon Buildup) - ZELO VERJETNOTo je daleč najpogostejša težava starejših motorjev z direktnim vbrizgom (TSI, FSI, GDI...). Ker gorivo ni vbrizgano pred ventile (kot pri starejših MPI motorjih), jih ne spira in čisti. Oljni hlapi iz sistema za odzračevanje ohišja ročične gredi (PCV) se sčasoma zapečejo na vroče ventile in ustvarijo debele obloge saj.
    • Zakaj povzroča težave ob hladnem zagonu? Te obloge nase "popijejo" del vbrizganega goriva, preden pride v cilinder. Mešanica postane presiromašna, kar vodi v nepopolno zgorevanje in preskoke vžiga (misfire). Ko se motor malo ogreje, se izhlapevanje izboljša in obloge se toliko segrejejo, da ne vpijajo več toliko goriva, zato motor steče normalno. To se popolnoma ujema z opisom "zjutraj trese, potem pa je v redu".
  2. Puščajoč injektor (ali več njih) Čeprav je bil en že menjan, je možno, da še kateri ne tesni stoodstotno. Čez noč lahko v cilinder spusti manjšo količino goriva. Ob zagonu je potem mešanica v tistem cilindru prebogata, kar spet povzroči tresenje in misfire, dokler se odvečno gorivo ne porabi.
  3. PCV Ventil (separator oljnih hlapov) Če odpove membrana v PCV ventilu, lahko motor vleče "divji zrak" (unmetered air) skozi ohišje ročične gredi. To povzroči siromašno mešanico in nemiren tek v prostem teku. Težava je lahko bolj izrazita, ko je motor hladen.
  4. Senzor temperature hladilne tekočine (ECT Sensor) Če senzor računalniku motorja (ECU) pošilja napačne podatke (npr. javlja, da je motor topel, čeprav je hladen), bo ECU pripravil napačno mešanico zrak/gorivo za hladen zagon, kar povzroči težave.
 
  • Haha
Reactions: Robert

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
8.001
735
113
Ja dostop do Geminija Pro imam tudi sam, samo bi rad slišal še kakšno mnenje koga, ki mogoče zadevo pozna iz prakse...
Kot je iz grafa razvidno težava ni samo ko je motor hladen ampak cel čas... čeprav se ne čuti med vožnjo...
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa

tony

Guru
23. jul 2007
10.626
1.807
113
"Mehanik je bil mnenja, da je kriv star akumulator in sem nabavil novega."

Pri meni je pri javljenem missfiru (2. cilinder, koda P0202, po spominu) pomagalo polnjenje s CTEKom, avto je star 12 let, golf plus 1.2 tsi.

Kako pogosto se avto vozi od menjave akumulatorja, kako dolge fure? Kateri akumulator je zdaj not, je istega tipa kot prej, je bil s testerjem vnešen nov akumulator?

" Zjutraj ko ga vžgem vedno malo trese in tako slabotno prede, kot da bo vsak čas ugasnil... potem se lahko peljem normalno."

Meni je pomagal izklop in spet vžig motorja. Kar kaže na težavo z avtoelektriko oz. softversko težavo.
 

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
8.001
735
113
V sredo mi bo mehanik zamenjal vžigalne tuljave, svečke in filter bencina, da vidimo če bo kaj bolje...
 

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
8.001
735
113
Avto je dobil nove svečke in rabljene "ziher" delujoče tuljave. Filter bencina ni bil menjan ker je vgrajen v pumpo...
Sem dopoldan šel hladnega peljat za 15min:
Cilinder 1: 0x misfire
Cilinder 2: 1x misfire
Cilinder 3: 3x misfire
Cilinder 4: 6x misfire
1759576443904.png


Ta teden dobim VAG HEX V2 in si naložim VCDS, ter začnem beležit stanje vseh senzorjev, ki lahko vplivajo.
OBD11 pa definitivno ni vreden svojega denarja.
Drek od dreka, sploh ne moreš shranit nabora parametrov, ki jih želiš snemati poleg tega so vsi parametri v enem ogromnem dropdownu brez možnosti iskanja... Hudo neuporabno... Pa še včasih med snemanjem zmrzne in izgubiš vse podatke.
 

shift

Guru
20. jul 2007
10.167
2.692
113
za šankom
A napake ti pa nobene ven ne vrže?
A si maf probal odklopit?
Mislim da se je na 1.4 tsi motorjih rada nabirala svinjarija(saje) na sesalnih ventilih pa so bile vcasih podobne težave tvojim
 

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
8.001
735
113
A napake ti pa nobene ven ne vrže?
A si maf probal odklopit?
Mislim da se je na 1.4 tsi motorjih rada nabirala svinjarija(saje) na sesalnih ventilih pa so bile vcasih podobne težave tvojim
Nop nobene napake. Mass airflow sensor nameravam spremljat z VCDS nisem pa vedel da ga lahko odklopiš in avto dela brez?
 

shift

Guru
20. jul 2007
10.167
2.692
113
za šankom
Če je vzrok v maf in ga odklopiš bo delal lepše kot z okvarjenim, vsaj pri meni je bilo tako, je pa res da je bilo to dolgo casa nazaj še na 1.9 jtd
 
  • Všeč mi je
Reactions: futuristic

tony

Guru
23. jul 2007
10.626
1.807
113
Na rabljene tuljave ne dam veliko, ravno toliko so vredne kot tvoje stare...

Njihovo brezhibnost lahko tudi preizkusiš tako, da še kak teden spremljaš nepravilne vžige na prvem cilindru... Če bodo še vedno na nuli, med sabo zamenjaj tuljavi na 1. in 4. cilindru in spet počakaj kak teden... Če bo po novem nič dodatnih nepr. vžigov na 4. cilindru, na 1. jih pa nekaj bo vidnih, potem veš, da je ob treh zagotovo brezhibna samo tuljava na 4. cilindru... (Ker je avto star 11 let lahko tudi vse 4 tuljave zamenjaš z novimi.)

Če pa na pojavnost nepr. vžigov menjava tuljav med sabo ne bo vplivala, je vzrok drugje... Lahko tudi v sajah na ventilih, veliko se govori o peskanju ventilov z orehovimi lupinami, če kaj nuca, boš moral pa probati... :)
 
  • Všeč mi je
Reactions: futuristic

futuristic

geđet frik
Osebje foruma
13. jul 2007
8.001
735
113
Ja slab stik bi znal bit problem po 11ih letih... Se je pa v naslednji vožnji tudi na cilindru 1 pojavil misfire...
Imam doma eno povsem novo tuljavo in jo bom za hec dal na cilinder 1, da vidim če bo kaj razlike.
Pa očitno bo treba s izopropanolom spucat vse kontakte.
Sem pa se malo izobraževal in ugotovil da moj avto sploh nima MAF ampak uporablja MAP senzor (Manifold Absolute Pressure) za ugotavljanje mešanice.

Pa na enem screenshotu na telefonu sem opazil da je bil LTFT 1.11 kar ni ok, ker nakazuje na air leak ali pa slab O2 senzor...
 
Nazadnje urejeno: