Polnilne postaje za vozila na alternativni pogon

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Zgornji članek je samo dokaz, koliko energije se pri fosilnih gorivih meče stran.

Dejstvo je, da nočno polnjenje, torej 8 ur pri 16A*230V = 3.5kW * 8 ur = 28kWh zadostuje za vsaj 150km mešane vožnje. Koliko prebivalstva dela vsak dan več kot 150km?
Za tisto parkrat na leto pa ali lahko najameš navadni avto, ali imaš drugega družinskega ali pa hibrida ala Volt/Ampera.
Pri večini ljudi, ki ima en avto električni, je le-ta postal prvi družinski avto in je navadni avto postal drugi avto.
 

MadMitch

Fizikalc
29. sep 2008
6.163
0
36
Ja ja, se povsem strinjam, spomnil sem se članka zaradi tvojih 10 in 16A, samo to. Vsekakor lahko čez noč avto nafilaš do meje, ko ti ni treba čez dan skrbeti, za daljše vožnje, če so le parkrat na leto pa je verjetno celo ceneje najeti rentacar, kot pestvati doma avto na nafto ali bencin.

Bilo bi zanimivo izračunati, do kdaj se tale kombinacija z rentacarom še splača., je to ena vožnja 200km daleč na mesec, teden, morda na tri mesece...
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Ob hidroelektrarnah Vuhred in Fala sta bili postavljeni 2. in 3. CHADEMO hitri polnilni postaji. Postavili so ju Dravske elektrarne.
 

Jest

iPhone Guru
26. jul 2007
15.324
666
113
Medvode / Slovenija
www.mobile.si
Danes je Nedeljskih novicah clanek na temo polnilnih postaj na Nizozemskem, kjer jih imajo trenutno vec, kot je registiriranih elektricnih avtomobilov...
smile-1.gif


20120729-kijmd7rc81p69e7ypy4jdwawe6.jpg
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
No, sej pri nas je tudi že cca. 70+ polnilnih postaj, pa dvomim, da je že 70 električnih avtomobilov na cesti.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Roko na srce, prva polnilna postaja v Sloveniji je bila postavljena cca. 3 leta nazaj.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
No, pa da napišem svojo izredno negativno izkušnjo s Citroen-om Slovenija.

V začetku avgusta sem pri AvtoMerkurju v Ljubljani, na Samovi, naročil 16 Amperski polnilni kabel od Citroena C-Zero. 16A polnilec omogoča cca. 50% - 60% hitrejše polnjenje, kot Amperin polnilec oz. kot mobilni polnilci vseh električnih avtomobilov, ker se zdaj dobi le 10A za vsak električni avto.

Ker jih je bilo le še nekaj kosov (menda 17) na voljo, sem enega naročil pri AvtoMerkurju na Samovi. Rečeno mi je bilo, da pride v enem tednu in bil sem vesel. Vmes smo šli na dopust in bil sem v pričakovanju, da ko pridemo nazaj, da me bo polnilni kabel čakal.

A me ni. Vodja nabave rezervnih delov je rekel, da se bo še 1x obrnil na Citroen Slovenija (prej je posredoval že 5x - mi je pokazal emaile), da zaloga še vedno je, sicer manjša, a še vedno. Po enem tednu spet nič. Vodja prodaje rezervnih delom mi je rekel, da je večkrat posredoval pri Citroenu Slovenija, kaj se dogaja, a so z njihove strani prihajalo le odgovori, da so posredovali v Francijo, a še nič ni prišlo.

No, in potem jih je tudi v Franciji zmanjkalo in se ga ne da dobiti več. Preteklo je več kot en mesec, polnilec ni prišel, v vmesnem času pa jih je zmanjkalo.

Zato mi je bilo rečeno, da mi bodo prodali svojega, od njihovega demonstracijskega Citroena C-Zero in da bodo za tega uporabljali 10 Amperskega, ki je še na voljo.

Danes je en mesec in pol od mojega naročila in sem bil danes v pričakovanju, da ga dobim, kar mi je bilo ta teden obljubljeno, ko dobim klic, da je ta isti Citroen Slovenija, ki je bil v tem času nesposoben dostaviti kabel iz Francije, zablokiral, da bi lahko dobil njihovega 16 Amperskega.

In tako se zgodba končuje. Ta isti Citroen Slovenija, ki v enemu mesecu in pol ni mogel pripeljati polnilnega kabla v Slovenijo in je posledično zmanjkalo 16A polnilnih kablov, zdaj blokira, da se mi vsaj oddolži z njihovim rabljenim 16A kablom.

Kako hitro so se premaknili, ko me je bilo potrebno blokirati...

Sicer mi nekaj obljubljajo, da bodo v ponedeljek še 1x poizkusili, ne vem sicer kaj glede na to, da je blokada pri njih, ampak glede na tole slabo izkušnjo, od njih ne pričakujem več ničesar pozitivnega.
 

Zelenec

Pripravnik
Tudi sam sem bil presenečen, ko sem v C zeru dobil 10A kabel, v prospektih in ustno pa so obljubljali polnjenje v 6 urah (16A). Jih pokličem, naj mi zamenjajo kabel za močnejšo različico ali pa takoj popravijo tehnične podatke na spletni strani in v tiskanih prospektih. Če ne... Grr tresk boom!

Na spletu so popravili takoj, za tiskane nisem preveril.

Ko sem jih vprašal, če lahko zamenjamo kabel z mojim doplačilom razlike v ceni, so odgovorili, da ne, ker se pri nas naj ne bi smeli več prodajati 16A kabli zaradi varnostnih razlogov in da je taka direktiva EU...

Mislm!!!

V glavnem, jaz sem dal kolegu naročilo, da mi enega sestavi po navodilih z omenjene spletne strani. Upam, da bo kmalu imel dovolj časa, da se loti dela.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Zivjo!
Za OpenEVSE vem ze prej, a je kolega, ki si ga je sam naredil, prislo z vsem materialom cca. 600 Eur. Ze sama J1772 rocka stane okoli 200 eur. Poleg tega je fino, ker je kupljena enota ze weatherproof, sam pa nikoli ne mores narediti tako kvalitetne izdelave.
 

Zelenec

Pripravnik
Hm, ponudba kitajskega proizvajalca znaša 65€ za ročko brez kabla (do 70A). Ostali material naj bi bil okrog 150€. Pa še 30 za delo... Tudi vodotesno ohišje ni težko dobiti. Je pa res, da je verjetno original bolje narejen in optimiziran.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Cool! Če ne bi izpadel pretirane velikosti, pa četudi ni popolnoma vodotesen, samo da je kvalitetno narejen in da je mobilno, bi to tudi mene interesiralo.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Superca! Pa bi bilo mozno, da bi lahko pred vsakim priklopom v avto, lahko rocno nastavil, s kaksnimi Amperi EVSE enota lahko dovoli polnjenje? Npr. za slabse napeljave ali ce je vec porabnikov, s 6A, potem recimo z 10A in kot najvec s 16A?
Npr. tako kot pri Amperinem EVSE-ju, kjer s klikom na gumb lahko prestavljaš med 6A in 10A.
 
Nazadnje urejeno:

Zelenec

Pripravnik
Ja nova verzija firmwara omogoča tudi izbiro moči toka. Verjetno že nekaj časa nisi obiskal spletne strani. Že na prvi strani imaš opisano, kaj se da nastaviti in katere podatke razbrati.

Če ne potrebuješ dveh kablov, lahko preprosto pri obstoječem kablu zamenjaš box, kabel in vtikača pa ostaneta. S tem se izogneš nakupu dragega J1772 vtikača in tudi ne ravno poceni kabla.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.031
4.047
113
Bi se, a se moj priključek nahaja v drugi kleti podzemnega garažnega prostora, do katerega se na da priti razen s kartico. Poleg tega računalnik dveh rolo ramp beleži, kje se trenutno nahaja tvoje vozilo, tako da če bi kdo hotel polniti, bi moral najprej zapeljati Ampero iz garaže, potem pa npr. tvojega C-Zera not in ko se ta napolni, pa proces obrniti.