Polnilne postaje za vozila na alternativni pogon

Katunga

Fizikalc
1. sep 2007
1.068
0
36
Koper
Spodaj vidim sliko enega polnilnega mesta od Elektro Ljubljana in me zanima, če imajo vsi el. avtomobili standardizirane priključke, da torej s takim polnilnim mestom pokriješ vse znamke vozil? Potem pa me še zanimajo tehnične specifikacije takega polnilnega mesta, ter strošek postavitve. Katera podjetja sploh postavljajo taka z zakoni ustrezna polnilna mesta - razen seveda E.Lj.?
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.736
248
63
Dodajam naknadno (9.11.2012):

Zemljevid polnilnih postaj v Sloveniji:

http://www.elektro-crpalke.si/
http://polni.si/



Zemljevid polnilnih postaj v Avstriji:
http://e-tankstellen-finder.com/at/de/elektrotankstellen


Dodano naknadno 8.2.2013:
Zemljevidi polnilnih postaj po Evropi:
http://www.lemnet.org/page.asp?DH=33

Zemljevid polnilnih točk domačih uporabnikov:
https://maps.google.si/maps/ms?msid=205971272097318528135.0004c8a7e58cf3e0f2926&msa=0



Pri nas jih v glavnem postavlja Etrel (www.etrel.si) ali samostojno ali po naročilu (recimo pri hotelu Štorman v Celju,...) ali pa v sodelovanju z Elektro podjetji (npr. Elektro Ljubljana). Elektro Gorenjska, mislim da, jih postavlja sam.

V veliki večini so to Schuko 230V 16A vtičnice (1 ali 2 na stebriček), so pa tudi taki s tripolno vtičnico, ki jo uporabljajo avtodomi, videl pa sem tudi 5 polno trofazno vtičnico.

Doma sem si v kletni garaži dal postaviti svojo polnilno omarico. Od stanovanja do garažnega mesta je cca. 60m, potegnjen imam 5mm2 kabel, 25A varovalko in FID(se temu tako reče) varovalko in 2 Schuko vtičnici.
Omarica je za zakleniti, imam pa režo, tako da lahko dam polniti, kabel vstavim v režo, zaprem omarico in jo zaklenem. Tako se mi motocikel polni, nihče mi ga pa ne more potegniti iz vtičnice. Mogoče najdem fotke.

Za profi postavitev stebrička ti pa priporočam www.etrel.si.

Edit: Sem našel fotki.



 
Nazadnje urejeno:

Rosenthal

Pripravnik
11. okt 2007
494
0
16
Predstavniki nakupovalnega središča Citycenter Celje, družbe Elektro Celje in Društva za električna vozila Slovenije so danes odprli prvo Citycentrovo polnilno postajo za električna vozila. To je tudi prva polnilna postaja v nakupovalnih središčih v Sloveniji, so danes sporočili iz Citycentra Celje.

Citycenter Celje in Elektro Celje sta v partnerskem sodelovanju postavila električno polnilno postajo za kolesa, skuterje in avtomobile na električni pogon ter tako skupaj naredila prvi korak k zeleni, bolj ekološko osveščeni prihodnosti, ocenjujejo v celjskem nakupovalnem središču.

"Citycenter Celje je na ta način prvi od vseh nakupovalnih centrov v Sloveniji, ki bo svojim obiskovalcem omogočil brezplačno polnjenje. Veseli smo, da je k realizaciji projekta pristopila tudi družba Elektro Celje, ki je s svojim znanjem in operativo poskrbela za vsa izvedbena dela. S tem smo dokazali, da lahko takšen partnerski odnos dveh ekološko osveščenih subjektov učinkovito prispeva k dolgoročnemu vlaganju v našo skupno - čistejšo prihodnost," je ob otvoritvi dejal vodja centra Boštjan Brantuša.

Predsednik uprave podjetja Elektro Celje Rade Kneževiæ pa je o projektu dejal, "da so električna vozila realnost zelene tehnologije". Koles in skuterjev je vedno več, prav tako električnih avtomobilov. Osnova za njihovo delovanje je električno distribucijsko omrežje, čemur v Elektro Celje po njegovih besedah namenjajo posebno pozornost. "Razvijamo podlago za implementacijo pametnih omrežij, ki bodo našim odjemalcem omogočala prilagajanje odjema energije glede na specifične potrebe in termine," je dejal Kneževiæ.

"Verjamemo, da je tehnologija električnih vozil pravilen odgovor pri prizadevanjih za zmanjšanje onesnaževanja, ki ga v veliki meri povzroča tudi vsakodnevni transport," je o pomenu električnih vozil povedal predsednik Društva za električna vozila Slovenije Miha Levstek. Dodal je še, da je trenutno v Sloveniji okrog 1000 električnih koles, 150 električnih motorjev in 30 električnih avtomobilov.

Citycenter Celje pa želi s polnilno postajo za električna vozila pravočasno poskrbeti za vse številčnejše uporabnike teh najbolj ekološko nespornih prevoznih sredstev, ki jih bo v prihodnosti vse več. Polnjene na Citycentrovi napajalni postaji bo v času obratovanja nakupovalnega središča za vse uporabnike brezplačno.
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.736
248
63
Citat:
Uporabnik Rosenthal pravi:
Predstavniki nakupovalnega središča Citycenter Celje, družbe Elektro Celje in Društva za električna vozila Slovenije so danes odprli prvo Citycentrovo polnilno postajo za električna vozila. To je tudi prva polnilna postaja v nakupovalnih središčih v Sloveniji, so danes sporočili iz Citycentra Celje.
Pohvalno, vendar drugi stavek ne drži (BTC):
 

bokyto

Fizikalc
19. sep 2007
1.476
0
36
vidiš ko ne poznaš razlike med nakupovalnim središčem in nakupovalnim mestom
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.736
248
63
Res je. Vendar na žalost, kot sem povedal tipu od Elektro Ljubljana že lansko leto, ima postaja Mennekes priključek, ki ga uporablja točno 0 število proizvajalcev avtomobilov. Po tem, ko so take ekskluzivne postaje postavili v Kočevju in še nekje na dolenjskem, sva se slišala in sem mu rekel, kaj ga serjejo in da naj dajo vsaj še 230V Schuko vtičnico zraven, se je strinjal z mano, no potem pa tole s Kamnikom.
Ko sem PiP-a filal na polnilnici na Cigaletovi v Ljubljani, sva se srečala in sem mu rekel, kaj se jim dogaja, mi je začel govoriti, da ima Ampera Mennekes priključek, kar ni res. Ravno takrat je imel Opel predstavitev Ampere pred Kolosejem in sem mu rekel, naj si jih gre ogledat, se je ponolno zamislil.

Mislim, a jim ni jasno, da postavljajo polnilne postaje, ki jih nihče ne bo mogel uporabiti, razen, če bo dokupil kabel za 400-500 EUR.

S tem delajo dvojno škodo - po eni strani, ker bo njihova investicija neizkoriščena, po drugi strani pa se bodo uporabniki pripeljali na polnilno postajo, misleč, da bodo lahko polnili, a glej ga, ko ne bodo mogli priključiti in če bo imel popolnoma električno vozilo s prazno baterijo, ga bo lahko kar tam pustil parkiranega in začel prositi po bližnjih lokalih za vtičnico.

P.S.: Mennekes je Nemški 'standard', ki ga Nemci hočejo poritini po Evropi. In to isti Nemci, ki imajo razen Opel Ampere (ki je delana v USA), točno 0 električnih avtomobilov v prodaji, pa še Ampera ima enak polnilni kabel kot Leaf in iMiev, to je J1772 - Schuko.
 

krava

Fizikalc
5. sep 2007
2.942
24
38
kacnje.blogspot.com
Tega pa nisem vedel. Torej Ampero lahko polniš doma? Saj niti ne vem - ali gre kabel iz avta v vtičnico ali pripelješ kabel do avta?

Je pa tale črpalka v Kamniku prišla ljudem v zobe še po eni nerodnosti - za to črpalko so vzeli DVE parkirni mesti ob glavni cesti. Glede na to, da v dobrem mesecu še nisem videl niti enega vozila, ki bi bilo na "črpalki", je škoda, da se niso odločili za eno parkirno mesto.
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.736
248
63
Ampero, Priusa PLug-In, Mitsubish iMievm,... vsi se polnijo iz domače vtičnice. Na eni strani imaš enak vtikač kot za katerokoli napravo doma, torej to je Schuko. Na drugi strani kabla imaš vtokač v obliki ročke, ki gre v avto. TO je to.



Tole je slika ameriškega kabla, evropski ima levi vtikač tak, kot ga imaš za vsako domačo napravo.
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.736
248
63
Tukaj pa en video, da dobiš približno sliko:

 
Nazadnje urejeno:

lost1

mnz
19. jul 2007
8.147
45
48
Tkole zgleda od Ampere polnilec,ki je priložen avtomobilu.
Avto lahko polniš tudi v dežju, če polnilš na polnilni postaji,se kabel "zaklene" v postajo,tako da ti ga ne more kdo odnesti.
1503185-ampera.JPG
 

Priponke

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.736
248
63
Pri Amperinem kablu mi je všeč, da ima Schuko vtikač oblike L. Za razliko od Toyote, vsaj te testne, ki sem jo vozil, se ga lahko vtakne v te Elektrobay polnilnice in mojo omarico in hkrati zapre pokrovček, ki aktivira polnjenje. Priuskin vtikač je bil raven, dolg cca. 10 cm in ni šans, da bi lahko polnil brez podaljška, ki ima vtikač v obliki L, vendar je potem izpostavljen, da ti polnilni kabel ukradejo.
 

lost1

mnz
19. jul 2007
8.147
45
48
Ja če ima Toyota tak priključek,potem res nemoreš zakleniti pokrovčka, ampak to so te male "začetne" napake, ki jih kakšna znamka naredi. Sem prepričan da bodo to odpravili, je pa neugodno za trenutne lastnike.

Še boljše bi pa bilo to narejeno,če bi bil sistem tak, da ima avto 10m izvlečnega kabla na vzmet.
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.736
248
63
Ima pa Toyotin J1772 vtikač lepo narejen gumb, s katerim zahaklaš vtikač na vtičnico v avto. Ta gumb ima luknjico ravno prav veliko za eno žabca ključavnico. In po tem, ko priklopiš, z žabco zakleneš ta gumb in ti nihče ne more odklopiti vtikača iz avta.

Tukaj se to lepo vidi:
http://reviews.cnet.com/2300-10863_7-10009478-4.html
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

Avtomagazinovec
18. jul 2007
16.601
203
63
Obišči stran
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Res je. Vendar na žalost, kot sem povedal tipu od Elektro Ljubljana že lansko leto, ima postaja Mennekes priključek, ki ga uporablja točno 0 število proizvajalcev avtomobilov. Po tem, ko so take ekskluzivne postaje postavili v Kočevju in še nekje na dolenjskem, sva se slišala in sem mu rekel, kaj ga serjejo in da naj dajo vsaj še 230V Schuko vtičnico zraven, se je strinjal z mano, no potem pa tole s Kamnikom.
Ko sem PiP-a filal na polnilnici na Cigaletovi v Ljubljani, sva se srečala in sem mu rekel, kaj se jim dogaja, mi je začel govoriti, da ima Ampera Mennekes priključek, kar ni res. Ravno takrat je imel Opel predstavitev Ampere pred Kolosejem in sem mu rekel, naj si jih gre ogledat, se je ponolno zamislil.

Mislim, a jim ni jasno, da postavljajo polnilne postaje, ki jih nihče ne bo mogel uporabiti, razen, če bo dokupil kabel za 400-500 EUR.

S tem delajo dvojno škodo - po eni strani, ker bo njihova investicija neizkoriščena, po drugi strani pa se bodo uporabniki pripeljali na polnilno postajo, misleč, da bodo lahko polnili, a glej ga, ko ne bodo mogli priključiti in če bo imel popolnoma električno vozilo s prazno baterijo, ga bo lahko kar tam pustil parkiranega in začel prositi po bližnjih lokalih za vtičnico.

P.S.: Mennekes je Nemški 'standard', ki ga Nemci hočejo poritini po Evropi. In to isti Nemci, ki imajo razen Opel Ampere (ki je delana v USA), točno 0 električnih avtomobilov v prodaji, pa še Ampera ima enak polnilni kabel kot Leaf in iMiev, to je J1772 - Schuko.
Pa daj napšiši ime človeka, da njegovega šefa povprašam, zakaj ga ima še v službi, bedaka.
 

AndY1

Rusofil
Osebje foruma
18. sep 2007
14.736
248
63
Poznam ga samo na videz iz srečanja na DEVS-u in izpred polnilnice na Cigaletovi. Če pokličeš na Elektro Ljubljana, mislim, da na Cigaletovi, ga boš verjetno dobil.

Kakšen bi bil moj plan pokritja polnilnic po Soveniji:
- avtocestni križ pokriti s CHADEMO hitrimi polnilnicami - na cca. vsakih 60km - recimo na črpalkah. To sem tudi predlagal predstavniku Petrola, ki se je udeležil sestanka na DEVS-u.
- obstoječe polnilne postaje bo počasi potrebno nadgrajevati na fiksne polnilne postaje, ki bodo imele direkten kabel z J1772 priključkom. Prednost takih je ta, da lahko polnijo z 16A in se električni avtomobili hitreje polnijo. Poleg tega je tudi uporabniku bolj prijazno, kot da uporabnik vsakokrat iz prtljažnika ven vleče kabel. Polnilni kabli, ki so priloženi prodajnim avtom so le 10A, oz. PiP ima 12A, testni Mitsubishi iMiev je imel 16A, vendar mislim, da ima prodajni le 10A, oz. vsaj C-Zero ima 10A.
Razlog je v tem, da dolgotrajno polnjenje preko Schuko vtičnice konkretno segreje vtičnico. Že Prius Plug-In 12A polnilni kabel je kar segrel od vtikača konektorja, pa se je polnilo le 1 uro in pol. 6 ur polnjenja pri 16A zna že kaj topiti v vtičnici.

Edit: Fiksne polnilne postaje z J1772 priključkom, o katerih sem govoril zgoraj, bi bile 30 amperske. Naslednje leto pride Ford Focus Electric in Nissan Leaf, ki bosta oba zmogla 6.6kW polnjenje. Današnji model LEAF-a zmore le 16A polnjenje (3.3kW).
 
Nazadnje urejeno: