Polnilne postaje za vozila na alternativni pogon

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.264
6.521
113
Odvisno.

Za veliko večino bi 3k bilo dovolj, za mnoge 2k, za marsikoga pa celo 1kw. Sanje o domači 50kw polnilnici so seveda bull.

Še dodaten razlog za smart grid
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.264
6.521
113
Ne, ampak večina uporabnikov ne rabi začet filat avto ob 22 in da je nafilan že ob 23. Velika večina rabi polnega zjutraj. tudi urnik polnjenja, da začne polnit ob 05, da bo poln ob 06, ni smiselen, če VSI naredijo tako.

Zato pa smart grid, gleda trenutno porabo na eni veji in potem pametnim porabnikom, kar seveda avtopolnilnica lahko je, omeji porabo le na 1kw. Na tak način se potem lepo razporedi in zniža "obremenitev", če pa avtomatika zazna, da je "fraj", pa lahko dopusti da vleče polnilnica tudi z maks, če boš kdaj pač rabil poln avto že ob 22h za skok do ljubice.
 

Matko

pohodnik
18. jul 2007
5.557
688
113
Žejne čez vodo...
V bivši YU so nedobavi el. energije rekli redukcija. :evil:
 
I

Izbrisan uporabnik 474

darjan To kar ti govoriš je popolna neumnost. Čisto banalen primer - Joža ma gužvo in namesto ob 7. zjutraj mora stružnico z odsesovanjem vklopit že ob petih. Franciju pa je takrat SmartGrid izračunal, da je najbolj optimalno napolnit omrežje med 5 - 7 zjutraj, ker je takrat najnižji odjem. Zdaj pa Franca fila avto, Joža pa mora drejat. ne bo šlo. Ali bo Franca imel zjutraj 3/4 prazne avto in ne more v službo (ubije Jožeta), ali Joža nebo mogel zdrejat in bo stranka nezadovoljna (ubije Francija) ali pa bo imel franca napol poln avto (premalo) in Joža ne bo mogel drejat, ker bo imel stružnica premalo obratov... V tem primeru, preden se oba pokoljeta, še pobijeta pol Elektro Maribor... Kot rečeno, SmartGrid je nateg prve klase za lupljenje raje. Tak kot zeleni štrom na položnici pri naših dveh ventilatorjih.
Pa še nekaj - jaz plačujem odjemno moč. In toliko mi mora bit na razpolago 24/7. Ker če se odločim ob 3. zjutraj spečt na eni indukciji z 3.2kW jajce, na drugi indukciji z 3.2kW slanino, mi mora bit to omogočeno. In niti ne pristanem na to, da mi zmanjšajo moč, ker sosed ravno fila Teslo.

Da bodo težave z elektriko in da nismo pripravljeni na povečanje odjema, lapam jaz že več kot pol leta. Ampak 3/4 samo sanja o 150kW polnilnicah pa da to sploh ne bo probelm. Bodo malo v NEK na gas stopli, pa v TEš malo več odpadkov not zmetali, bo že nekak, samo da smo mi zeleeeeeeniiiiii
 
  • Všeč mi je
Reactions: Matko

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.264
6.521
113
Ne mislim da bo smart grid računal kdaj je najbolj pametno polnit, ampak da bo trenutnim porabnikom porazdelil porabo in na tak način omogočil, da cela ulica polni z 1kw, namesto le župan in negov sin z 100kw

To kar si rekel je seveda res, toliko kot plačuješ moraš dobiti, ampak problem elektrifikacije lahko postane večji od trenutnih težavic.

Jaz enostavno ne vidim logike v dimenzioniranju omrežja v eni ulici, da bodo potem vsi avte napolnili v pol ure, namesto da bi pač "lepo lagano". Kdo pa bo potem plačeval vzdrževanje omrežja in infrastrukture za tisih nekaj mega wattov ki bodo v uporabi samo pol ure, preostali čas dneva pa bo porabe le nekaj 10 kilo watov.
 

Gasper008

Guru
24. sep 2012
4.647
778
113
Izjemni primeri vedno lahko gredo skozi tudi pri Smart Gridu, zakaj nebi šli, seveda si pa omejen s priključno močjo? Smart grid bo uravnaval samo tiste porabnike za katere je čisto vseeno kdaj delujejo, samo da enkrat v doglednem času naredijo.

Koliko štroma potrebuje stružnica in koliko je potrebno za polnjneje avta se pa lahko uravnava samo lokalno na nivoju priključka. Obstaja SMART EVSE polnilna postaja, ki se prilagaja ostalim odjemalcem, če ni dovolj močen priključek da fura oboje hkrati potem pač opravljanje dejavnosti v garaži zahteva višjo priključno moč. Ker nima veze ali ti za 2 min prižgeš indukcijo ali pa polniš avto, varovalke ti bo pometalo ven prej ali slej.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Potem si zgrešil bistvo SmartGrid-a. Ker to kar opisuješ je samo preprosti limiter, ki nima veze z SmartGrid-om. SmartGrid bi naj iz razpoložljive moči, trenutne porabe, planirane porabe in dosedanjih trendov sam razporejal moč po odjemalcih (glede na napisane parametre).
Kar se vzdrževanja tiče... Pri elektriki je super to, da je degradacja opreme praktično linearno odvisna od njene uporabe. Tako se bo oprema, ki je obremenjena samo z 10% in občasnimi špicami do 80%, obrabljala bistveno počasneje, kot 2/3 manj dimenzionirana napeljava, ki pa bo konstantno laufala na vsaj 60%...

daj se sprijaznit s tem, da bo e-mobilnost velika težava, na katero nismo pripravljeni, ceno za nekaj zelenih in zastojnkarjev pa bomo plačali vsi. Večkratno. In ker država je kot je, ne bo vlagala v investicije za povečanje proiizvedene el. energiji nit za nadgradnjo infrastrukture, ker še iam sedaj ne grbi projekt TEŠ6 in še ga bo imela nekaj let (destletij). Raje bodo navili ceno elektrike, "da bi prisilili ljudi v racionalno uporabo." In potem bo konec z zastonj polnilnicami, TČ naenkrat ne bodo več racionalne itd. Spirala. Lahko si daš plašnice gor in gledaš v drugo smer, ampak to je realnost
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.264
6.521
113
Potem je sončna elektrarna in net metering edina pametna rešitev, dokler je še "poceni"?
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
daj se sprijaznit s tem, da bo e-mobilnost velika težava, na katero nismo pripravljeni, ceno za nekaj zelenih in zastojnkarjev pa bomo plačali vsi. Večkratno. In ker država je kot je, ne bo vlagala v investicije za povečanje proiizvedene el. energiji nit za nadgradnjo infrastrukture, ker še iam sedaj ne grbi projekt TEŠ6 in še ga bo imela nekaj let (destletij). Raje bodo navili ceno elektrike, "da bi prisilili ljudi v racionalno uporabo." In potem bo konec z zastonj polnilnicami, TČ naenkrat ne bodo več racionalne itd. Spirala. Lahko si daš plašnice gor in gledaš v drugo smer, ampak to je realnost

V čem vidiš rešitev? Lahko Društva za elektromobilnost kaj pripomorejo pri problemu infrastrukture?
Včeraj sem bil v kontaktu z znancem, ki je tudi EV fan in dela v NEK-u in ko sem mu pokazal tole: https://slo-tech.com/novice/t718942/0

....je rekel, da tole pa je problem.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

Potem je sončna elektrarna in net metering edina pametna rešitev, dokler je še "poceni"?

Tu si naredi sam kalkulacijo. Kolikor vem, se sončne elektrarne nikoli ne povrnejo, razen če imaš neko reeees hudo (zagarantirano) subvencijo za odjem el. energije. Netmetering pa je po moje no-go. Ampak, kot rečeno, sam pri sebi naredi kalkulacijo. Lahko še kakšne kogeneracije pogledaš, lahko kuriš smeti, odpadni les, ni da ni, ven pa dobiš štrom in pa dovolj toplote, da ogravš sebe, bazen pa še soseda. Pa še jeklenko za plinski žar si lahko nafilaš :)
 

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
51.264
6.521
113
No, če si rekel, da se bo elektrika dražila, če gre recimo gor za 3x, potem se bo kar hitro povrnila investicija, ali?

Takšne zadeve se splačajo na dolgi rok, če ujameš pravi timing, ker takrat ko bo štrom 3x dražji, bo tudi elektrarna 3x dražja, tu te vedno držijo v strogi liniji prodajalci in država.

Tako kot se meni trenutno EV splača, in tako kot se nikoli ne bo splačal nakup novega EV.
 
I

Izbrisan uporabnik 474

V čem vidiš rešitev? Lahko Društva za elektromobilnost kaj pripomorejo pri problemu infrastrukture?
Včeraj sem bil v kontaktu z znancem, ki je tudi EV fan in dela v NEK-u in ko sem mu pokazal tole: https://slo-tech.com/novice/t718942/0

....je rekel, da tole pa je problem.

Preprosto - lobirajte za NEK2. Fejst. Pa nekdo naj kresne Švabe po betici, da se njihova zelena eko politika ne obnese. Da se ne promovira sončnih panelov in vetrnic in se bolj promovira plin, jedrska in razne kogeneracije (po pogojem, da obstaja odjem toplote).
Kar si prilepil, je hud probelm, ki se ga marsikdo ne zaveda.
 
  • Všeč mi je
Reactions: AndY1
I

Izbrisan uporabnik 474

No, če si rekel, da se bo elektrika dražila, če gre recimo gor za 3x, potem se bo kar hitro povrnila investicija, ali?

Takšne zadeve se splačajo na dolgi rok, če ujameš pravi timing, ker takrat ko bo štrom 3x dražji, bo tudi elektrarna 3x dražja, tu te vedno držijo v strogi liniji prodajalci in država.

Tako kot se meni trenutno EV splača, in tako kot se nikoli ne bo splačal nakup novega EV.


Najprej se bodo ukinile subvencije (ki bi se že zdavnaj morale). Nato bodo nekako prekinili obstoječe pogodbe z individualnimi prodajalci, tudi če imajo pogodbe za 25 let. Elektro ne bo nikoli delal v svojo škodo. Saj že pri net meteringu vidiš, kakšni pogoji so (kdaj sploh odjemajo energijo, po koliko je odkup itd.) Edina varianta je izdelava (sončne, vetrne) elektrarne z "zalogovnikom" - kolikšna je investicija in kdaj se povrne, pa ve vsak sam...
 

Floki

Guru
6. sep 2007
9.880
3.004
113
V čem vidiš rešitev? Lahko Društva za elektromobilnost kaj pripomorejo pri problemu infrastrukture?
Včeraj sem bil v kontaktu z znancem, ki je tudi EV fan in dela v NEK-u in ko sem mu pokazal tole: https://slo-tech.com/novice/t718942/0

....je rekel, da tole pa je problem.

To je problem za omenjeno težavo z urami katere pač delujejo na to frekvenco ne pa za elektrarne. Sicer vsak odstopanje ni zaželjeno ampak z izklopi se začne šele pri 49,2 Hz kar pa je precej daleč od 49,95.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
Sem prešnji teden čudno vsako jutro gledal, zakaj mi ura na pečici zaostaja in sem jo skoraj vsak dan prestavljal z 1 minuto naprej. Sem mislil, da je pečica padla v nekakšen time bubble.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.038
4.049
113
To je problem za omenjeno težavo z urami katere pač delujejo na to frekvenco ne pa za elektrarne. Sicer vsak odstopanje ni zaželjeno ampak z izklopi se začne šele pri 49,2 Hz kar pa je precej daleč od 49,95.
Ne vem, če je natančnost ur edina posledica prevelikega odstopanja frekvence.

Če je vzrok preobremenjenost omrežja, se verjetno lahko omrežje sesuje, kot se je v Kaliforniji par let nazaj, ne?