" Dodatek "svinca" ki ga lahko kupiš sedaj....mislim da sploh nima veze več s svincem....ima druge substitute ki mažejo ujem med ventilom in sedežem..."
Če to drži, je super. Pa drži? URL, pls. Če sklepam po letalskem LL gorivu, je v njem še vedno nekaj svinca in še nekaj drugih aditivov. Kar si lahko kupil na Petrolu konec 90ih, ko se je ukinilo super 98, je bil še vedno svinec. Obenem američani jamrajo, da je dodatek težko dobiti, ker je pač svinec pri njih resno omejen, kar ne bi bil problem, če v njem ne bi bilo nič svinca...
BMW teži s sealed for life avtomatiki že 30 let. In imamo 30 let praktičnih izkušenj, da to ne drži. Celo tako daleč gre, da BMW za ZFjev menjalnik napiše, da je sealed for life, ZF pa v svoji dokumentaciji predvidi interval menjave.
Priporočilo, da so svinčevi aditivi nepotrebni za stare avte pa si ni izmislil BMW, niti ga še noben proizvajalec ni negiral. Imamo pa 52 let praktičnih izkušenj (svinec so Ameriki iz bencina začeli metati ven leta 1973), ki so povedale, da težav ni. Strah, da bo z motorjem zato kaj narobe je na sred votel okrog kraja ga pa nič ni.
Pa da se razumemo: meni je vseeno, če nekdo zapravlja denar za aditiv. Mi pa ni vseeno, če zastruplja okolje. Ker v resnici so DPF delci, organski aromatski ogljivkovodiki in nezgorelo gorivo v zraku pičkin dim v primerjavi s svincem iz auspuha. Ta je mnogo bolj problematičen.