Peugeot 1.2 puretech mlinček kuri olje

blazko

Majstr
21. sep 2007
7.566
491
83
Američani so se naučili, da neosvinčen benicn ni noben bav bav že pred skoraj 50 leti, ko so pri njih začeli ukinjati svinec v bencinu. Dodajanje svinca v bencin je brez veze.
Leta nazaj, ko smo ukinili svinec, je kolega fural corollo iz 80ih. Jaz sem v katrco tankal tisti nadomestek svinca, on v joto nikoli. Baje so imele ze takrat teflonske sedeze ventilov (?) in naj ne bi bilo potrebe po tem.
 
  • Haha
Reactions: motoroki

tony

Guru
23. jul 2007
10.468
1.769
113
Sosed je
Leta nazaj, ko smo ukinili svinec, je kolega fural corollo iz 80ih. Jaz sem v katrco tankal tisti nadomestek svinca, on v joto nikoli. Baje so imele ze takrat teflonske sedeze ventilov (?) in naj ne bi bilo potrebe po tem.
Po moje je tako:
a) vsak model, ki je videl am. trg od konca 70ih dalje je bil že narejen za neosvinčen benicn
b) vsak avto, ki je bil narejen za osvinčen bencin, in je tega pil ene 10 let ima toliko svinca na sedežih ventilov, da ne bo treba več nikoli dodajati svinca v gorivo. Tehničnih razlogov za to ni.
 

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
578
128
43
Za US trg so bili ti avti hitro opremljeni z vbrizgom in unlead benzom, tale je pa europski z upllinjaci, ker je med prvimi modeli-69 letnik in potrebuje 98 oct benz in dodatek valve-saverja, ma pa zato mal vec moci kot uni drugi- 210 konj proti190.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

tony

Guru
23. jul 2007
10.468
1.769
113
100 oktanski bencin je danes na voljo na vsaki pumpi, dodatka svinca pa motor ne rabi.

Bom še tretjič napisal zakaj ne: ker so vse to Američani že pogruntali pred 50imi leti, ko so konec 70ih let pri njih ukinili osvinčen bencin. Tudi tam so imeli dileme, kaj bo zdaj s sedeži ventilov, ki jih več ne maže svinec in gor in dol in so pogruntali, da ni nobene panike, če se tanka samo neosvinčen bencin. In če to ne bi držalo, bi se to v 50ih letih, ki so minila od takrat že zdavnaj pokazalo. Pa se ni.

Dodatki svinca so zapravljanje denarja in svinjanje okolja. Tehničnih razlogov za njihovo uporabo pa ni. Come on.
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.468
1.769
113
Če še bolj plastično napišem: a so bili yugotovi motorji, ki so jih uvažali v ZDA, kaj drugačni od jugoslovanskih, da so lahko že sredi 80ih lavfali na ameriški neosvinčen bencin? Ne, niso bili.
 

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
578
128
43
Ne bi bil tako preprican na tvojem mestu...ce je za motor predpisan osvincen benz oz z dodatkom, sigurno ni za bz, ker ima seveda mehkejse sedeze ventilov, America gor ali dol. Ce se kaj spoznas na moto, potem ves, zakaj je bil dodan svinec.
Jes ga bom dodajal, ker ni bz, ti pa na svojem stroju kar reskiraj in tankaj kar ces, jes mercedesa ne bi rad zajebal zaradi alter nasveta.:fredi::poreden::evil:
Razen, ce mi ga zaston popravis, v kar pa mocno dvomim:valjamse::valjamse::nazdravje:
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

tony

Guru
23. jul 2007
10.468
1.769
113
Morda nekaj mešam, ampak, a nisi strojnik po poklicu?

Pa saj sem trikrat napisal, zakaj je danes dodajanje svinca v bencin za 55 let star motor nesmiselno. A naj še četrtič?

Tvoji dvomi bi bili nekoč, ko teh izkušenj še nismo imeli, upravičeni, od takrat pa so jih razblinile empirične izkušnje zadnjih 50 let, od kar so v razvitih državah (Evropa to - očitno - ni bila) ukinili svinec v gorivu, in točno tole gledali na milijonih avtov. A zmoreš narediti miselno vajo, kako veliko so takšne izkušnje vredne pri reševanju nekega tehničnega problema?

Niga, plis.
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.468
1.769
113
Te bo Alter svetovalec nekaj naučil na primeru BMWjevih motorjev, narejenih pred letom 1985, direktno z BMWjevo okrožnico, objavljeno v TIS-u:
"1. The engines listed above can be run on unleaded fuel without problems occurring,
provided that they have covered a distance of at least
60,000 km (approx. 40,000 miles).

In such cases, so much lead and lead tetraethyl is diffused into the material of the
valve seat rings through the past frequent refuelling with leaded fuel that the required
protective effect will be present for the remaining service life (memory effect)."

 
  • Všeč mi je
Reactions: jezek

motoroki

Fizikalc
30. maj 2022
578
128
43
Te bo Alter svetovalec nekaj naučil na primeru BMWjevih motorjev, narejenih pred letom 1985, direktno z BMWjevo okrožnico, objavljeno v TIS-u:
"1. The engines listed above can be run on unleaded fuel without problems occurring,
provided that they have covered a distance of at least
60,000 km (approx. 40,000 miles).

In such cases, so much lead and lead tetraethyl is diffused into the material of the
valve seat rings through the past frequent refuelling with leaded fuel that the required
protective effect will be present for the remaining service life (memory effect)."

a si ti eden izmed youtube mehanikov in je zate vse 100 procent, kar piše na netu? Se bom jaz kar lepo drzo navodil in nasvetov pravih mehanikav za ta avto, ti pa v svoj BMW nalivaj kar češ :evil:
edini po moje Luka 51 kaj ve, pa je tiho.:cool::fredi::zavijazocmi:
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.468
1.769
113
Tvoje pisanje nima osnove.

Dal sem ti link do originalnega dokumenta iz TIS-a, kar je BMWjeva tovarniška dokumentacija. Zapisano velja za vse otto motorje. Stoposto ima Mercedes tudi tako okrožnico - pa jo naj najde kdo drug.

Mladeniči na forumu žal še niste slišali, da je svinec strupena težka kovina, ki se nalaga v telesu in ubija ljudi. Nekoč smo morali delati monitoring krvi otrok iz Mežiške doline, kjer je bil rudnik svinca, ker je bil tam okolje tako hudo onesnaženo s svincem. Danes bi pa nekateri svinec nalivali v avto, in ga iz auspuha pošiljali v ozračje, ker se jim to zdi kul. o_O
 

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
43.394
5.143
113
Tvoje pisanje nima osnove.

Dal sem ti link do originalnega dokumenta iz TIS-a, kar je BMWjeva tovarniška dokumentacija. Zapisano velja za vse otto motorje. Stoposto ima Mercedes tudi tako okrožnico - pa jo naj najde kdo drug.

Mladeniči na forumu žal še niste slišali, da je svinec strupena težka kovina, ki se nalaga v telesu in ubija ljudi. Nekoč smo morali delati monitoring krvi otrok iz Mežiške doline, kjer je bil rudnik svinca, ker je bil tam okolje tako hudo onesnaženo s svincem. Danes bi pa nekateri svinec nalivali v avto, in ga iz auspuha pošiljali v ozračje, ker se jim to zdi kul. o_O

Dodatek "svinca" ki ga lahko kupiš sedaj....mislim da sploh nima veze več s svincem....ima druge substitute ki mažejo ujem med ventilom in sedežem...

Tko da niga plis....

Sploh tista od BMW o tem da se svinec usede v kovino for life kjer potem maže.....je podobna kot tista o avtomatskih menjalnikih ki so sealed for life....kao olja ni treba menjat....dokler ne zariba vse skupaj
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.468
1.769
113
" Dodatek "svinca" ki ga lahko kupiš sedaj....mislim da sploh nima veze več s svincem....ima druge substitute ki mažejo ujem med ventilom in sedežem..."

Če to drži, je super. Pa drži? URL, pls. Če sklepam po letalskem LL gorivu, je v njem še vedno nekaj svinca in še nekaj drugih aditivov. Kar si lahko kupil na Petrolu konec 90ih, ko se je ukinilo super 98, je bil še vedno svinec. Obenem američani jamrajo, da je dodatek težko dobiti, ker je pač svinec pri njih resno omejen, kar ne bi bil problem, če v njem ne bi bilo nič svinca...

BMW teži s sealed for life avtomatiki že 30 let. In imamo 30 let praktičnih izkušenj, da to ne drži. Celo tako daleč gre, da BMW za ZFjev menjalnik napiše, da je sealed for life, ZF pa v svoji dokumentaciji predvidi interval menjave.

Priporočilo, da so svinčevi aditivi nepotrebni za stare avte pa si ni izmislil BMW, niti ga še noben proizvajalec ni negiral. Imamo pa 52 let praktičnih izkušenj (svinec so Ameriki iz bencina začeli metati ven leta 1973), ki so povedale, da težav ni. Strah, da bo z motorjem zato kaj narobe je na sred votel okrog kraja ga pa nič ni.

Pa da se razumemo: meni je vseeno, če nekdo zapravlja denar za aditiv. Mi pa ni vseeno, če zastruplja okolje. Ker v resnici so DPF delci, organski aromatski ogljivkovodiki in nezgorelo gorivo v zraku pičkin dim v primerjavi s svincem iz auspuha. Ta je mnogo bolj problematičen.
 

tony

Guru
23. jul 2007
10.468
1.769
113
Pa saj imamo tudi ogromno bencinskega orodja in kmetijskih strojev (povprečna BCSka pri nas je stara ene 45 let), ki zagotovo niso bili narejeni z mislijo na neosvinčen bencin, pa nihče niti pomisli ne, da bi vanje nalival svinec, ker da bo to koristilo sedežem ventilov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: jendomen

Piton

Guru
11. apr 2022
1.914
-28
113
" Dodatek "svinca" ki ga lahko kupiš sedaj....mislim da sploh nima veze več s svincem....ima druge substitute ki mažejo ujem med ventilom in sedežem..."

Če to drži, je super. Pa drži? URL, pls. Če sklepam po letalskem LL gorivu, je v njem še vedno nekaj svinca in še nekaj drugih aditivov. Kar si lahko kupil na Petrolu konec 90ih, ko se je ukinilo super 98, je bil še vedno svinec. Obenem američani jamrajo, da je dodatek težko dobiti, ker je pač svinec pri njih resno omejen, kar ne bi bil problem, če v njem ne bi bilo nič svinca...

BMW teži s sealed for life avtomatiki že 30 let. In imamo 30 let praktičnih izkušenj, da to ne drži. Celo tako daleč gre, da BMW za ZFjev menjalnik napiše, da je sealed for life, ZF pa v svoji dokumentaciji predvidi interval menjave.

Priporočilo, da so svinčevi aditivi nepotrebni za stare avte pa si ni izmislil BMW, niti ga še noben proizvajalec ni negiral. Imamo pa 52 let praktičnih izkušenj (svinec so Ameriki iz bencina začeli metati ven leta 1973), ki so povedale, da težav ni. Strah, da bo z motorjem zato kaj narobe je na sred votel okrog kraja ga pa nič ni.

Pa da se razumemo: meni je vseeno, če nekdo zapravlja denar za aditiv. Mi pa ni vseeno, če zastruplja okolje. Ker v resnici so DPF delci, organski aromatski ogljivkovodiki in nezgorelo gorivo v zraku pičkin dim v primerjavi s svincem iz auspuha. Ta je mnogo bolj problematičen.
en prdula na 50 let podlage, k je vse laufal na svinec, je milo rečeno prdec u veter
 
  • Všeč mi je
Reactions: Kamele0N

Kamele0N

YUGOslovanski mehanik Dmitri Mendeleev
23. jul 2008
43.394
5.143
113
" Dodatek "svinca" ki ga lahko kupiš sedaj....mislim da sploh nima veze več s svincem....ima druge substitute ki mažejo ujem med ventilom in sedežem..."

Če to drži, je super. Pa drži? URL, pls. Če sklepam po letalskem LL gorivu, je v njem še vedno nekaj svinca in še nekaj drugih aditivov. Kar si lahko kupil na Petrolu konec 90ih, ko se je ukinilo super 98, je bil še vedno svinec. Obenem američani jamrajo, da je dodatek težko dobiti, ker je pač svinec pri njih resno omejen, kar ne bi bil problem, če v njem ne bi bilo nič svinca...

BMW teži s sealed for life avtomatiki že 30 let. In imamo 30 let praktičnih izkušenj, da to ne drži. Celo tako daleč gre, da BMW za ZFjev menjalnik napiše, da je sealed for life, ZF pa v svoji dokumentaciji predvidi interval menjave.

Priporočilo, da so svinčevi aditivi nepotrebni za stare avte pa si ni izmislil BMW, niti ga še noben proizvajalec ni negiral. Imamo pa 52 let praktičnih izkušenj (svinec so Ameriki iz bencina začeli metati ven leta 1973), ki so povedale, da težav ni. Strah, da bo z motorjem zato kaj narobe je na sred votel okrog kraja ga pa nič ni.

Pa da se razumemo: meni je vseeno, če nekdo zapravlja denar za aditiv. Mi pa ni vseeno, če zastruplja okolje. Ker v resnici so DPF delci, organski aromatski ogljivkovodiki in nezgorelo gorivo v zraku pičkin dim v primerjavi s svincem iz auspuha. Ta je mnogo bolj problematičen.
Med sestavinami omenja samo cikloalkane....

 
  • Všeč mi je
Reactions: tony