V Sloveniji se cestnina za tovorna vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone obračunava prek elektronskega sistema DarsGo, ki temelji na prevoženi razdalji in značilnostih vozila, kot so število osi in emisijski razred EURO. Za brezemisijska tovorna vozila, kot so električni tovornjaki, posebne informacije o znižanjih ali oprostitev cestnine v Sloveniji niso neposredno navedene v dostopnih virih, specifičnih za Slovenijo. Vendar pa lahko iz evropskih praks in splošnih smernic izpeljemo naslednje:
1. **Sistem DarsGo in cestninjenje**: Cestnina se določa glede na cestninski razred (R3 za vozila z dvema ali tremi osmi, R4 za vozila z več kot tremi osmi) in emisijski razred EURO. Brezemisijska vozila (kot električni tovornjaki) spadajo v najvišji emisijski razred (EEV ali EURO VI), kar pomeni nižjo tarifo v primerjavi z vozili z nižjimi emisijskimi razredi. Na primer, za tovorno vozilo z dvema osema in EURO VI motorjem je cestnina najnižja, okoli 5,39 EUR z DDV za določene odseke, kot je ljubljanski obroč.[](https://www.etransport.si/novice/izracun-novih-cestnin-tukaj-so-cene)
2. **Oprostitev ali znižanja za brezemisijska vozila**: V Sloveniji trenutno ni specifičnih podatkov o popolni oprostitvi cestnine za električne tovornjake, za razliko od nekaterih držav, kot je Nemčija, kjer so brezemisijska vozila (električna ali na vodik) do konca 2025 oproščena cestnine, od 2026 pa plačujejo 25 % običajne tarife. Slovenija sledi evropskim smernicam, ki spodbujajo nižje cestnine za okolju prijaznejša vozila, zato je možno, da se cestnina za električne tovornjake obračunava po najnižji tarifi za razred EEV/EURO VI, vendar brez dodatnih oprostitev, dokler ni drugače določeno.[](https://www.toll-collect.de/sl/toll_collect/rund_um_die_maut/meldungen/detailsseite_news_31936.html)
3. **Primer izračuna**: Višina cestnine je odvisna od prevožene razdalje in cestninskega odseka. Na primer, za ljubljanski obroč (A1 ali H3) znaša cestnina za tovorno vozilo z dvema osema in EURO VI motorjem približno 5,39 EUR z DDV, za vozila R4 z EURO III ali nižjim razredom pa do 16,02 EUR z DDV. Za točen izračun je potrebno preveriti specifičen odsek na spletni strani DARS (
www.darsgo.si), kjer je na voljo cenik in kalkulator cestnine.[](https://www.etransport.si/novice/izracun-novih-cestnin-tukaj-so-cene)
4. **Posebnosti**: Za predor Karavanke lahko uporabniki kupijo točkovno karto za 14 prehodov za 39,40 EUR (32,30 EUR brez DDV), kar je vezano na registrsko številko vozila in velja 30 dni.[](https://www.amzs.si/na-poti/prikaz-prometnih-podatkov-po-evropskih-drzavah/slovenija)
**Zaključek**: Za električni tovornjak v Sloveniji se cestnina obračunava po sistemu DarsGo, pri čemer verjetno velja najnižja tarifa za emisijski razred EURO VI/EEV, brez posebnih oprostitev, specifičnih za brezemisijska vozila, kot so v nekaterih drugih državah. Za natančen znesek priporočam, da preverite cenik na spletni strani
www.darsgo.si ali se obrnete na DARS za morebitne dodatne popuste ali prihodnje spremembe, povezane z brezemisijskimi vozili. Če imate podatke o specifičnem odseku ali vozilu (npr. število osi), lahko izračunam natančnejšo tarifo.