Okolju prijazni avtomobili

CLIO15

Guru
1. nov 2007
14.575
4.903
113
V Sloveniji se cestnina za tovorna vozila z največjo dovoljeno maso nad 3,5 tone obračunava prek elektronskega sistema DarsGo, ki temelji na prevoženi razdalji in značilnostih vozila, kot so število osi in emisijski razred EURO. Za brezemisijska tovorna vozila, kot so električni tovornjaki, posebne informacije o znižanjih ali oprostitev cestnine v Sloveniji niso neposredno navedene v dostopnih virih, specifičnih za Slovenijo. Vendar pa lahko iz evropskih praks in splošnih smernic izpeljemo naslednje:

1. **Sistem DarsGo in cestninjenje**: Cestnina se določa glede na cestninski razred (R3 za vozila z dvema ali tremi osmi, R4 za vozila z več kot tremi osmi) in emisijski razred EURO. Brezemisijska vozila (kot električni tovornjaki) spadajo v najvišji emisijski razred (EEV ali EURO VI), kar pomeni nižjo tarifo v primerjavi z vozili z nižjimi emisijskimi razredi. Na primer, za tovorno vozilo z dvema osema in EURO VI motorjem je cestnina najnižja, okoli 5,39 EUR z DDV za določene odseke, kot je ljubljanski obroč.[](https://www.etransport.si/novice/izracun-novih-cestnin-tukaj-so-cene)

2. **Oprostitev ali znižanja za brezemisijska vozila**: V Sloveniji trenutno ni specifičnih podatkov o popolni oprostitvi cestnine za električne tovornjake, za razliko od nekaterih držav, kot je Nemčija, kjer so brezemisijska vozila (električna ali na vodik) do konca 2025 oproščena cestnine, od 2026 pa plačujejo 25 % običajne tarife. Slovenija sledi evropskim smernicam, ki spodbujajo nižje cestnine za okolju prijaznejša vozila, zato je možno, da se cestnina za električne tovornjake obračunava po najnižji tarifi za razred EEV/EURO VI, vendar brez dodatnih oprostitev, dokler ni drugače določeno.[](https://www.toll-collect.de/sl/toll_collect/rund_um_die_maut/meldungen/detailsseite_news_31936.html)

3. **Primer izračuna**: Višina cestnine je odvisna od prevožene razdalje in cestninskega odseka. Na primer, za ljubljanski obroč (A1 ali H3) znaša cestnina za tovorno vozilo z dvema osema in EURO VI motorjem približno 5,39 EUR z DDV, za vozila R4 z EURO III ali nižjim razredom pa do 16,02 EUR z DDV. Za točen izračun je potrebno preveriti specifičen odsek na spletni strani DARS (www.darsgo.si), kjer je na voljo cenik in kalkulator cestnine.[](https://www.etransport.si/novice/izracun-novih-cestnin-tukaj-so-cene)

4. **Posebnosti**: Za predor Karavanke lahko uporabniki kupijo točkovno karto za 14 prehodov za 39,40 EUR (32,30 EUR brez DDV), kar je vezano na registrsko številko vozila in velja 30 dni.[](https://www.amzs.si/na-poti/prikaz-prometnih-podatkov-po-evropskih-drzavah/slovenija)

**Zaključek**: Za električni tovornjak v Sloveniji se cestnina obračunava po sistemu DarsGo, pri čemer verjetno velja najnižja tarifa za emisijski razred EURO VI/EEV, brez posebnih oprostitev, specifičnih za brezemisijska vozila, kot so v nekaterih drugih državah. Za natančen znesek priporočam, da preverite cenik na spletni strani www.darsgo.si ali se obrnete na DARS za morebitne dodatne popuste ali prihodnje spremembe, povezane z brezemisijskimi vozili. Če imate podatke o specifičnem odseku ali vozilu (npr. število osi), lahko izračunam natančnejšo tarifo.
 

Samo Svoj

Guru
27. jan 2022
8.057
3.556
113
Saj je na lokalki.

Sicer pa so prav na tiho uvedli nove skupine vinjet:

1756995790002.jpg
 
  • Všeč mi je
Reactions: sajkek in Hanzi

Utisevalec

Guru
12. nov 2007
16.669
4.487
113
Dejansko so tile eactrosi kar uporabni. Z 600 kWh se da kar nekaj naredit. BP prevoziš celo evropo.
Če imaš na voljo mw (1000kW) polnilnico točno na mestu dnevne pavze šoferja potem ja, drugače pa še ne. Bistvo pri kamionih je da se z obveznimi postanki pokrije tahografske obveznosti voznika, ki so bottlneck zaslužka lastnika prevozne firme. Ta kamion lahko vozi realno 5-6h, šofer pa 4.5h do "glavne pavze" (45 min), v času pavze mora bit kamion nafilan za novih 5h kar je možno samo z zeloooo močnimi polnilnicami. Skratka že individualno je tole no-go.

Sedaj pa poglej količino šleparjev na cesti, pa še računaj da zaradi omejitev v določenih državah začnejo vozit vsi isti čas in imajo pavzo cca. isti čas. Velik no-go.

Za ferker po mestu pa actros ravno ni, oz je za par mest po EU. Bi bil pa ok za slovenske AC ja, od zastoja do zastoja bi ravno naredil 9h furo z 70% baterije! ;)
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
14.575
4.903
113
Če imaš na voljo mw (1000kW) polnilnico točno na mestu dnevne pavze šoferja potem ja, drugače pa še ne. Bistvo pri kamionih je da se z obveznimi postanki pokrije tahografske obveznosti voznika, ki so bottlneck zaslužka lastnika prevozne firme. Ta kamion lahko vozi realno 5-6h, šofer pa 4.5h do "glavne pavze" (45 min), v času pavze mora bit kamion nafilan za novih 5h kar je možno samo z zeloooo močnimi polnilnicami. Skratka že individualno je tole no-go.

Sedaj pa poglej količino šleparjev na cesti, pa še računaj da zaradi omejitev v določenih državah začnejo vozit vsi isti čas in imajo pavzo cca. isti čas. Velik no-go.

Za ferker po mestu pa actros ravno ni, oz je za par mest po EU. Bi bil pa ok za slovenske AC ja, od zastoja do zastoja bi ravno naredil 9h furo z 70% baterije! ;)

Gre z Turčije na Portugalsko BP.
Slovenija je mala malica.

400 KW polnilnica je pa čist zadosti.

Še z manj gre.
 
  • Všeč mi je
  • Haha
Reactions: AndrejD in MrDaco

CLIO15

Guru
1. nov 2007
14.575
4.903
113
Za špedicijo vozi in ne na izlet. V določenih državah je še hitrejši, ker ne veljalo omejitve vožnje za elektro tovornjake.
 
  • Všeč mi je
Reactions: AndrejD

Steve

Guru
13. avg 2007
10.306
2.324
113
Če imaš na voljo mw (1000kW) polnilnico točno na mestu dnevne pavze šoferja potem ja, drugače pa še ne. Bistvo pri kamionih je da se z obveznimi postanki pokrije tahografske obveznosti voznika, ki so bottlneck zaslužka lastnika prevozne firme. Ta kamion lahko vozi realno 5-6h, šofer pa 4.5h do "glavne pavze" (45 min), v času pavze mora bit kamion nafilan za novih 5h kar je možno samo z zeloooo močnimi polnilnicami. Skratka že individualno je tole no-go.

Sedaj pa poglej količino šleparjev na cesti, pa še računaj da zaradi omejitev v določenih državah začnejo vozit vsi isti čas in imajo pavzo cca. isti čas. Velik no-go.

Za ferker po mestu pa actros ravno ni, oz je za par mest po EU. Bi bil pa ok za slovenske AC ja, od zastoja do zastoja bi ravno naredil 9h furo z 70% baterije! ;)

In točno to je razlog zakaj tega množično nikoli ne bomo videli.
Pri špediciji ni heca, tu šteje vsaka minuta in vsak cent.
Tu ne palijo klasične ev fore kot so šuko kabli čez okna, 45 min pretegovanja na pumpah, prisilno scanje in kavice, filanje ponoči,....
Ampak ok, ev sekta se ne da. Next stage so verjetno ev podmornice in tanki
 
  • Všeč mi je
Reactions: novaa in MrDaco

darjan

Vulkanizer
13. sep 2007
54.980
7.324
113
In zakaj bi ev zamujal, ice pa ne? Pri obeh je limit clovek in koliko lahko vozi. Na balkanu mogoce res nihce ne gleda tahografov, ampak v naprednem svetu s tem ni heca
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
14.575
4.903
113
Tekme
In točno to je razlog zakaj tega množično nikoli ne bomo videli.
Pri špediciji ni heca, tu šteje vsaka minuta in vsak cent.
Tu ne palijo klasične ev fore kot so šuko kabli čez okna, 45 min pretegovanja na pumpah, prisilno scanje in kavice, filanje ponoči,....
Ampak ok, ev sekta se ne da. Next stage so verjetno ev podmornice in tanki
No rajši poglej kaj dela ta sektaš in boš ugotovil, da si ko stari kočjaž ki hvali svojega konja in voz ko drugi že vozijo tovornjake.
Tak so nekateri razmišljali tudi pred 100 leti.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Najbolji

Hanzi

Guru
27. jul 2007
49.645
7.949
113
pri taščici
Verjetno tile hofer tovornjak ne delajo niti po 500km/dan ce so zadolzeni za razvoz po sloveniji. Sploh kaka dostava po ljkmwstih z vec hoferji) . Je 100km dovolj da pride iz Zelodnika v Lj in razvozi po "10" Hoferjih v Lj.
Elektricni bi lahko bili najprej smetnjakarji. Ce ne vozijo smeti ravno na drug konec Slovenije, potem tudi delajo mogoce po 100km na dan.
Špedicija turcija Portugalska je pa zagotovo se nekonkurencna. Razen ce bodo z davki in cestninami naredili da bo ceneje ce bo sofer kavico pil eno uro na polnilnici kot pa dizla gnal naprej
 

CLIO15

Guru
1. nov 2007
14.575
4.903
113
So konkurenčni.
Imaš že posebno mrežo polnilnic samo za tovrnjake, ki jo postavljajo tako da se ujame z časi vožnje.

Pa tudi posebne pogodbe za polnjenje se že sklepajo, kjer plačujejo okrog 19 cent za Kwh.
V nekaterih deželah so oproščeni cestnine.
Pa v depojih lahko polnijo z lasno elektriko.

Ja dobijo subvencije za polnilnice in baterije za shranjevanje presežkov.
 
  • Všeč mi je
Reactions: AndrejD

AndrejD

Guru
20. jul 2007
7.535
1.496
113
Imas tudi prikolice z vgrajenimi baterijami in pogonom. Lahko vlece tudi dizel. Kar precej zmanjsa porabo.

Rentabilno je ce ne pretiravajo z cenami elektrike.
Ja celotna EU je kar lepo pokrita z polnilnicami. BP dela ture.