Okolju prijazni avtomobili

mtl

Guru
19. jul 2007
10.947
626
113
Kras
www.mtl.si
Da dopolnim. Tukaj so podatki za prvo polovico v Nemčiji, brez direktnih subvencij.
Praktično pol trga obvladuje (po besedah nekaterih tukaj popolnoma zanič in nekonkurenčen/predrag) VW koncern, še 9% trga pa si vzame BMW in 5% Mercedes, za njim je še Hyundai.
Torej dejansko 65% trga obvladujejo domači proizvajalci, Tesla 3.6%, prvi Kitajc BYD 1.8%.

Očitno Nemci niso še dojeli izjemnih prednosti v kvaliteti in cenovni ugodnosti kitajskih vozil. Predvidevam pa, da se bo delež kitajskih vozil še nekoliko povečal, kar je seveda lažje, če štartaš iz nizkih izhodišč.
 

sajkek

Guru
16. mar 2008
37.815
12.397
113
Da dopolnim. Tukaj so podatki za prvo polovico v Nemčiji, brez direktnih subvencij.
Praktično pol trga obvladuje (po besedah nekaterih tukaj popolnoma zanič in nekonkurenčen/predrag) VW koncern, še 9% trga pa si vzame BMW in 5% Mercedes, za njim je še Hyundai.
Torej dejansko 65% trga obvladujejo domači proizvajalci, Tesla 3.6%, prvi Kitajc BYD 1.8%.

Očitno Nemci niso še dojeli izjemnih prednosti v kvaliteti in cenovni ugodnosti kitajskih vozil. Predvidevam pa, da se bo delež kitajskih vozil še nekoliko povečal, kar je seveda lažje, če štartaš iz nizkih izhodišč.
v nemčiji so kitajci dragi, vsaj takole na prvi uč. Pa tudi nemcu je lažje skeširat 50 kilo kot slovencu.
 

dask

Majstr
21. sep 2023
680
762
93
Pa še nekaj je v Nemčiji - ko gre za nakup službenih vozil, firme (vsaj nemške) v večini ne dovolijo nakupa kitajcev, nekatere tudi Tesle ne.
 

NekdoK

Guru
17. jun 2008
4.430
885
113
EU
Sodba Sodišča EU – Zadeva C-296/22

Sodba Sodišča EU – Zadeva C-296/22

Datum sodbe: 5. oktober 2023
Zadeva: A.T.U. Auto-Teile-Unger GmbH & Co. KG in Carglass GmbH proti FCA Italy SpA (Stellantis)
ECLI identifikator: ECLI:EU:C:2023:743
Vir sodbe: EUR-Lex CELEX:62022CJ0296

Kompleksna sodba med drugim pa je tezulst tudi

Posledice za plačljive funkcije v vozilih
Če je funkcija (npr. ogrevani sedeži, daljinski zagon) že fizično prisotna v vozilu, proizvajalec ne sme zaračunavati dodatnega dostopa do nje, če to ni izrecno dovoljeno.

Leta 2022 je BMW uvedel možnost, da si uporabniki v določenih državah (npr. Južna Koreja, Velika Britanija) aktivirajo ogrevane sedeže prek naročnine, čeprav je bila strojna oprema že vgrajena v vozilo. Cena je znašala približno 18 ameriških dolarjev na mesec.

Zaradi pritiska javnosti in slabe podobe je BMW leta 2023 ukinil ta naročniški model za ogrevane sedeže. Podjetje je priznalo, da potrošniki ne sprejemajo ideje o plačevanju za funkcije, ki so že vgrajene, in da bodo v prihodnje bolj premišljeno uvajali digitalne storitve

V skladu s sodbo C-296/22 (ECJ, 5. oktober 2023) pa bilo to tudi nezakonito. (zaračunavanje ogrevanja preko mesečne naročnine, če so grelni elementi že prisotni v vozilu). Je pa tes, da bi bilo nezakonitost potrebno najprej dokazati na sodišču, pravnega spora na to temo pa še ni bilo.

Ok sam se ne spoznam oz. nimam pojma, zato sem si pomagal z AI in mi je odgovoril tole:

Sodba C-296/22 se nanaša na dostop do podatkov in funkcij za servisiranje, ne neposredno na plačljive potrošniške funkcije, kot so ogrevani sedeži.
Načeloma pa bi se argument iz sodbe lahko uporabil tudi proti takšnim naročninam, če bi sodišče presodilo, da gre za nedopustno omejevanje dostopa do že prisotne funkcionalnosti. A pravnega primera v zvezi s tem še ni bilo.
Torej skladno s tvojim zadnjim stavkom. Nekdo bo moral najprej iti v tožbo, da doseže to.
 

MrDaco

Guru
11. sep 2007
13.053
7.123
113
Meni tudi ne potegne ja…ne vem zakaj so zasli z dizajnom
So ja... ampak predstavljaj si občutek čez 8 let.... A bi se raje vozil v 8 let starem bimmerju, ali 8 let starem fortingu? Sicer je to čisto balkanski mindset, ampak ta folklora je še kar prisotna v EU.
Zdaj me bodo vsi napadli, da pa po 8mih letih se avta že itak zdavnaj znebiš.
No nekateri se, jaz pa po tem ne vidim nobene potrebe. Zadnji avto je šel od hiše star 19 let. Zakaj ne, ko pa je svoje delo opravljal čisto spodobno.
 
  • Všeč mi je
Reactions: Saeed