Okolju prijazni avtomobili

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.933
1.094
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
SJTV: Koliko štedilnikov in pečic laufa v nedeljo ob enajstih dopoldne v SLO?Sem prepričan da več kot pol mio. recimo da v špici porabi gospodinjstvo 3kw/h. (steklokeramika, pečica, pralni ali kak podoben stroj)

Tudi nekako se mi zdi preveč optimistično 30kkm na leto na avto. V Ljubljani ali pri nekih "auslenderjih" ki se iz MB vozijo v LJ v službo je, za naekoga ki pa se vozi z busom v službo in imajo otroci dejavnosti okoli bloka je pa ta cifra precej prevelika.

Preden se bo sesu omrežje v nočnem času zaradi polnjenja avtov bo še precej Save odteklo proti BG. In ko se bo enkrat to zgodilo, bo nočni tok dražji kot dnevni. Ampak desetletje še skoraj zagotovo ne....
Lej, dajmo se o isti stvari pogovarjat. Ti in še nekateri tukaj bi radi jutri (lai pa čez leto, dve, pet) prešaltali čisto na električne avte. Jaz pravim, da ne bo šlo zaradi omrežja, ne zaradi avtomobilske tehnike, pa zaradi cen. In da bo do takrat, ko bo to mogoče (kar je verjetno precej več ko 10 let, glede na to da zna gradnje nuklearke trajati 15 let) rešitev plug-in hibrid ...
Trdim samo in izključno to in nič drugega.
Kar pa se tiče vodika: meni se pač zdi (ta hip) boljša rešitev za resno uporaben avto, ker omogoča daljši doseg ...
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.933
1.094
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Veter, sonce in voda so za par % energetskih potreb. Torej je realnost, tako kot keber pravi, samo v jederski fisiji, v prihodnosti pa v fuziji, ki bo, če človeštvu rata, revolucionarizirala energetiko. Potem ne bo več debate. Avtomobili bodo vsi električni. Skoraj vse bo električno. Že fizija je faktor 1000 napram vodi, vetru in sončku. Fuzija je pa faktor 1000 glede na fisijo.
wink-1.gif
>Točno tako. Ampak do tam je pa še nekaj 10 let, ne nekaj let (kot bi nekateri tule radi verjeli) ...
 

Dante

Pripravnik
3. sep 2007
544
0
16
ksz...
lahko tudi razmišljamo o lastništvu avta.Avto tudi ko stoji stane ...zakaj ga ne bi bilo mogoče najeti samo za čas uporabe. ali potrebujemo po 3 avtomobile/družino ki so vsaj v dveh tretjinah časa parkirani pred hišo/blokom?..avto za 4 osebe kjer se 90% časa vozi lastnik sam...imho spremeniti bo potrebno celotno filozofijo transporta.
 

philips

Guru
Osebje foruma
Administrator
17. avg 2007
9.769
626
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Kar pa se tiče vodika: meni se pač zdi (ta hip) boljša rešitev za resno uporaben avto, ker omogoča daljši doseg ...

Da se bo vodik uporabljal v vseh vozilih... do tega pomoje ne bo prišlo, ker je enostavno prenevarno.
Potem pa je tu še problem z uhajanjem vodika (bojda je tank prazen v 14 dneh če se voziš ali ne).

Še največji problem pa je pridobivanje vodika, saj za proizvodnjo porabiš dosti več energije, kot je potem nazaj dobiš. Tako da je v bistvu vodik samo zelo slab medij za shranjevanje energije (električne).
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.040
4.049
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Citat:
Uporabnik Hanzi pravi:
SJTV: Koliko štedilnikov in pečic laufa v nedeljo ob enajstih dopoldne v SLO?Sem prepričan da več kot pol mio. recimo da v špici porabi gospodinjstvo 3kw/h. (steklokeramika, pečica, pralni ali kak podoben stroj)

Tudi nekako se mi zdi preveč optimistično 30kkm na leto na avto. V Ljubljani ali pri nekih "auslenderjih" ki se iz MB vozijo v LJ v službo je, za naekoga ki pa se vozi z busom v službo in imajo otroci dejavnosti okoli bloka je pa ta cifra precej prevelika.

Preden se bo sesu omrežje v nočnem času zaradi polnjenja avtov bo še precej Save odteklo proti BG. In ko se bo enkrat to zgodilo, bo nočni tok dražji kot dnevni. Ampak desetletje še skoraj zagotovo ne....
Lej, dajmo se o isti stvari pogovarjat. Ti in še nekateri tukaj bi radi jutri (lai pa čez leto, dve, pet) prešaltali čisto na električne avte. Jaz pravim, da ne bo šlo zaradi omrežja, ne zaradi avtomobilske tehnike, pa zaradi cen. In da bo do takrat, ko bo to mogoče (kar je verjetno precej več ko 10 let, glede na to da zna gradnje nuklearke trajati 15 let) rešitev plug-in hibrid ...
Trdim samo in izključno to in nič drugega.
Kar pa se tiče vodika: meni se pač zdi (ta hip) boljša rešitev za resno uporaben avto, ker omogoča daljši doseg ...

To ni res, kar govoriš. Noben od nas ne pravi, da bi radi šli na elektriko od danes na jutri (čeprav sem jaz že šel ;-).
Kar bi radi je to, da imamo MOŽNOST nakupa električnega avtomobila. Ta možnost je že bila na cesti, od večih proizvajalcev, pa je bila s strani Chevrona, ki je pokupil patente za NiMH baterije velikih kapactiet, uničena.

http://en.wikipedia.org/wiki/NiMH
Citat:
Patents and licenses
In 1994, General Motors acquired a controlling interest in Ovonics's battery development and manufacturing. On October 10, 2001, Texaco purchased GM's share in GM Ovonics, and Chevron completed its acquisition of Texaco six days later. In 2003, Texaco Ovonics Battery Systems was restructured into Cobasys, a 50/50 joint venture between Chevron and Energy Conversion Devices (ECD) Ovonics.[21] Chevron's influence over Cobasys extends beyond a strict 50/50 joint venture. Chevron holds a 19.99% interest in ECD Ovonics.[22] In addition, Chevron maintains the right to seize all of Cobasys' intellectual property rights in the event that ECD Ovonics does not fulfill its contractual obligations.[23] On September 10, 2007, Chevron filed a legal claim that ECD Ovonics has not fulfilled its obligations. ECD Ovonics disputes this claim.[24] Since that time, the arbitration hearing was repeatedly suspended while the parties negotiate with an unknown prospective buyer. No agreement has been reached with the potential buyer. [25] Cobasys's patents relating to NiMH batteries expire in 2015.
 
Nazadnje urejeno:

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.933
1.094
113
www.adriamedia.si
Pa kupi si električni avto, na trgu EU jih ni malo ... Niso bogvekaj, so pa.
In mimogrede: če bi imel imel možnost kupit za normalen denar ti, pa jaz, pa še kdo, pa smo naenkrat na 100.000 ...
 
Nazadnje urejeno:

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.040
4.049
113
Sem si, ne sicer avto, ampak maxi-scooter, ker je profesionalen izdelek. Za razliko od električnih avtov trenutno na trgu.

Zanimivo, da ocenjuješ, da bi interes dejansko bil tak, da bi bili naenkrat na 100.000. Le zakaj?

Sicer pa ena zanimivost, zakaj veliki proizvajalci avtomobilov ne grejo v električne vode, ampak hibridne. Stvar je v tem, da z električnimi vozili skoraj ni vzdrževanja. Ni olja, ni filtrov, le gume. Tudi zavor ni poterbno menjati, ker se zaustavlja z regeneriranjem gibalne količine nazaj v elektriko.
Pri svojem scooterju zavore uporabim le, če se ustavim na klančini, da stojim na miru (izhod iz garaže, semafor).
Servisi pa so ogromen prihodek avtomobilske industrije in zato ne gredo v električne vode.

Do takrat pa; I love my Vectrix :)
 

mtl

Majstr
19. jul 2007
10.367
229
63
Kras
www.mtl.si
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:Pri obojem naftne družbe niso imele nič zraven ...
Pri tem morda ne, kaj pa recimo pri odkupu patenta za baterije na katerih je RAV4 EV laufala?
grims-1.gif

Ja, naftne družbe se sploh ne dotikajo ''sumljivih'' akcij, da bi zaščitile svoje interese. Ravno tako kot OPEC iz čiste dobre volje omejuje proizvodnjo nafte.
 

vincent

Guru
Osebje foruma
31. avg 2007
13.195
1.811
113
Citat:
Uporabnik Dr_Strangelove pravi:
Veter, sonce in voda so za par % energetskih potreb. Torej je realnost, tako kot keber pravi, samo v jederski fisiji, v prihodnosti pa v fuziji, ki bo, če človeštvu rata, revolucionarizirala energetiko. Potem ne bo več debate. Avtomobili bodo vsi električni. Skoraj vse bo električno. Že fizija je faktor 1000 napram vodi, vetru in sončku. Fuzija je pa faktor 1000 glede na fisijo.
wink-1.gif

trenutno so ti viri zgolj nekaj % (ali celo nekje promilov) vseh potreb. Bo pač potrebno več vlagati v te obnovljive vire, ter vzpodbujati porabnike (gospodinjstva, da si jih bodo začela posluževati)...hkrati z nižanjem energetske potretanosti teh gospodinjstev (glavnina z vidika ogrevanja objektov) pa bo teh nekaj % lahko naraslo krepko nad 50 %, mogoče bodo nekateri začeli celo ustvarjati viške - t.i. 'pozitivne hiše'.

Resnici na ljubo...ena slabo izolirana, povprečno velika hiša (okoli 150 kvadratov) letno pokuri 2.500 litrov kurilca. Zdaj če investiraš v to hišo za dobro izolacijo....bo poraba padla na mogoče 500 litrov kurilca. Torej je eno gospodinjstvo letno ustvarilo 2.000 litrov presežka (kar pomeni da lahko s tem prihrankom povprečen dizel (s porabo 6.5 litra) prevozi pribl. 30.000 km na leto....ali če računamo povpreček, da sta pri hiši v povprečju 2 avtomobila, ter povprečno prevozita 15.000 km letno.....ima to gospodinsjtvo na ta račun celo leto 'zastonj' vožnjo.

Če pa preusmeriš ogrevanje na toplotno črpalko, pa te pride letni proračun mogoče 150 EUR za ogrevanje (torej ti ostane tudi teh 500 litrov kurilca), hkrati pa vržeš na streho še el. celice nazivnega toka 3 kwh, ter mogoče če eno vetrnico nazivne moči 2 kWh....pa se ti lahko 'zgodi' da na letnem nivoju porabiš 'proizvedeš' več el. energije, kot si jo za svoje bivanje tudi porabil.

Od tu naprej bodo el. avtomobili povsem sprejemljivi....pa seveda, če bojo imeli streho prekrito s celicami, se bojo lahko ti isti avtomobili tudi sami polnili...ne bo ne vem kaj....gre pa za princip (kot b rekli lahko za hibrida: ni ne vem kaj, gre pa za 'princip', da se da).

Tak da...gre za precej kompleksno stvar...ki pa bo delovala, ko se bo zavest ljudi spremenila....kar pa se malo po malo že dogaja.
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.933
1.094
113
www.adriamedia.si
Citat:
Uporabnik AndY1 pravi:
Zanimivo, da ocenjuješ, da bi interes dejansko bil tak, da bi bili naenkrat na 100.000. Le zakaj?
Pravilno vprašanje je: "zakaj pa ne?".
Ko bi elktro avti imeli enake zmogljivosti kot klasični in nek normalen doseg, pa seveda tudi enako ceno, bi bil tudi jaz med prvimi v vrsti ... Sveda takrat, ko bi vedel, da se elktrika proizvaja v kaki čisti nuklearki, na pa v svinjski termoelektrarni. Ampak ker večine ovčk to ne zanima, bi seveda bil interes ta take avte.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.040
4.049
113
Ja, samo moraš pa upoštevati, da pri elektro prevoznih sredstvih praktično ni vzdrževalnih stroškov. Elektro motorji imajo fantastičen navor in se bencinarji in dizlaši ne morejo primerjati z elektriko. Doseg se bo še povečeval z LiFePo4 tehnologijo. Sicer pa tudi NiMH ni zanemarljiva (RAV4EV - 160km).

No, v mojem primeru je moj Vectrix stal 6.400 EUR, kar je primerljiva cena maxi-scooterjem njegovega ranga (cca. 400ccm).

Sem pa ugotovil, da je res, kar so govorili vozniki elektro vozil pred mano. Da enkrat ko si na elektriki, greš težko nazaj.
V začetku oktobra sem mojega Vectrix-a začel voziti in včeraj sem moral dobro pomisliti, kje sem pustil Clio-ta parkiranega ;-)
 

SJTV1

eV12
18. jul 2007
18.933
1.094
113
www.adriamedia.si
Seveda je vzdrževanje, ga je pa precej manj (na račun motorja). Navor elektromotorja pada z obrati, torej rabiš (brezstopenjski) menjalnik - ta pa zahteva vzdrževanje.
In nehaj že s tem Rav4, ker NI primerljiv s kalsičnim RAV4 - ne po zmogljivostih, ne po dosegu.
Ajak, koliko ima doseg navaden maksi skuter koliko pa tvoj? in 400cc maksi je čisto primeren za vožnjo po AC - kaj pa Vectrix?
Zelo na pamet bi rekel, da je tvoj po uporabnosti primerljiv s klasičnim skuterjem ... Seveda pa ne po ceni.
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.040
4.049
113
Citat:
Uporabnik SJTV1 pravi:
Seveda je vzdrževanje, ga je pa precej manj (na račun motorja). Navor elektromotorja pada z obrati, torej rabiš (brezstopenjski) menjalnik - ta pa zahteva vzdrževanje.
In nehaj že s tem Rav4, ker NI primerljiv s kalsičnim RAV4 - ne po zmogljivostih, ne po dosegu.
Ajak, koliko ima doseg navaden maksi skuter koliko pa tvoj? in 400cc maksi je čisto primeren za vožnjo po AC - kaj pa Vectrix?
Zelo na pamet bi rekel, da je tvoj po uporabnosti primerljiv s klasičnim skuterjem ... Seveda pa ne po ceni.

Seveda, ker po tvoje gredo navadni skooterji 100km/h in imajo 21kW moči, a ne?

Tkole ti bom povedal. Pojma nimaš. Misliš, da če pišeš za AM, da si vseved, pa nisi. Pišeš o stvarih, ki ji od daleč povohal nisi, pa boš meni, dejanskemu uporabniku pamet solil. Debato s tabo sem zaključil.

Nič čudnega, da vedno manj verjamem novinarjem.
 
Nazadnje urejeno:

Dr_Strangelove

Fizikalc
1. nov 2007
3.073
2
36
www.pentagon.gov
Citat:
Uporabnik kacajdr pravi:
ksz...

Ali je kdo že videl/slišal za plug-in predelavo priusa v Sloveniji?

Po mojem je tole malo utopično? V Sloveniji je verjetno premalo Priusev, da bi nekdo odprl shop za konverzijo.
Drugače pa v ZDA:
http://www.a123systems.com/hymotion

Drugače pa Prius ni idelen avto na štrom, ker je koncipiran, da je v principu hibrid. Tudi trenutne plug-in konverzije delujejo tako, da dodatna baterija v principu polni originalno. Prius se pa še vedno po svoje odloča, kdaj uporabljati bencinski motor. Seveda ga uporablja manj, ker ugotavlja, da ima baterijo vedno do tilta polno, vendar vseeno kresne tudi bencinarja, še posebej za hitrejše vožnje.
Bi pa Prius-ov body bil idealen zaradi aerodinamike. Ven vrečt bencinski motor, rezervoar, hibridni pogon in namesto 50 kW elektro motorja 100 kW motor in še več baterij. To bi gate trgalo.
aplauz.gif
 

AndY1

Guru
Osebje foruma
18. sep 2007
22.040
4.049
113
Pa jih je ugriznilo v rit (GM).

Hja, tako je to, če gledaš samo na kratkoročni profit (Hummer) in ukineš avto prihodnosti (EV1), kar jih je bilo izdelanih, vzameš lastnikom in jih uničiš (EV1), tehnologijo baterij in tovarno, primerno za avtomobile (NiMH - Ovonics), pa prodaš naftni industriji.